290 vai 300
290 vai 300
Olen ajatellut ostaa tuollaista farmaria, kumpi olisi parempi moottori
noista? Onko mitä eroja jos on Classic tai Elegance?
noista? Onko mitä eroja jos on Classic tai Elegance?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
On niissä muitakin eroja. http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm tuossa jotain mainittu.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Mitä tulee moottorikysymykseen, niin molemmissa hyvät puolensa. 290 on kulutukseltaan pihi, mutta kylmä ja rouskuttaa rumalla äänellä...
Kuningaspata taas - noh, nimikin sen jo sanoo
. Dieseliä kyllä kuluu, vaan onpa kutoskoneen kehräys mukavaa kuunneltavaa, eikä se 177hv pahalta tunnu...


Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Onko tuossa 300:ssa tdt jotain tyyppivikoja tai mitä kannattaa
kysellä tai huomioida ostaessa? Jakopää, kansi,pumppu tai jotain?
Ja entäs automaattilaatikko, mitäs siitä sanotte?
Onko ilmastointi muuten vakiona muttei välttämättä automaattinen?
kysellä tai huomioida ostaessa? Jakopää, kansi,pumppu tai jotain?
Ja entäs automaattilaatikko, mitäs siitä sanotte?
Onko ilmastointi muuten vakiona muttei välttämättä automaattinen?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Ruoste on näiden tyyppivika, ei niissä hirveästi koneessa ongelmia ole. Tasonsäätöiskarien alapäät voi olla väljät, kolahtaa terävästi perässä, jos näin on. Ne on sitten n. 350€ kpl...
Laatikkokin kestää kyllä ajoa melkoisia määriä, jos vain on öljyjä vähänkään vaihdeltu. 300TDT ei saa muulla, kuin automaattilaatikolla, eikä ole kyllä tarviskaan saada, ei tuota autoa pidä mennä jäykällä laatikolla pilaamaan.
Summa summaarum, kone ja laatikko kestää kyllä. Kori happanee ja alustan puslat ym. kannattaa koplata tarkkaan.
Laatikkokin kestää kyllä ajoa melkoisia määriä, jos vain on öljyjä vähänkään vaihdeltu. 300TDT ei saa muulla, kuin automaattilaatikolla, eikä ole kyllä tarviskaan saada, ei tuota autoa pidä mennä jäykällä laatikolla pilaamaan.

Summa summaarum, kone ja laatikko kestää kyllä. Kori happanee ja alustan puslat ym. kannattaa koplata tarkkaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tuossa se kulutus on mullakin ollu 8-9 litraa. Ei sillä sen alle näy pääsevän.
Tasonsäädönkin on sitten joku aiempi omistaja voinut muuttaa perinteiseksi iskunvaimennukseksi, mikäli on katsonut nuo iskarin alapäät turhan arvokkaiksi. Sitähän ne tietysti on, mutta itse ne vaihdoin tuossa syksyllä. Jos noinkin etevä varuste autossa on, niin turha sitä minusta on kuohita...
Tasonsäädönkin on sitten joku aiempi omistaja voinut muuttaa perinteiseksi iskunvaimennukseksi, mikäli on katsonut nuo iskarin alapäät turhan arvokkaiksi. Sitähän ne tietysti on, mutta itse ne vaihdoin tuossa syksyllä. Jos noinkin etevä varuste autossa on, niin turha sitä minusta on kuohita...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mersun keskiluokan farmareissa tasonsäätö on aina ollut vakiovaruste. Sedanissa ja coupessa pääasiassa lisähintaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jakopää on kai ketjulla siis huoltovapaa? Jos laatikko ei ole täysin kunnossa
miten oireilee ja onko muuten 4 vai 5 vaihteinen.
Mistä paikoista ruostuminen ekana alkaa, muistelen, että 124:ssa
tunkinkorvakot oli lahoja.
miten oireilee ja onko muuten 4 vai 5 vaihteinen.
Mistä paikoista ruostuminen ekana alkaa, muistelen, että 124:ssa
tunkinkorvakot oli lahoja.
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
jakopää on ketjulla ja aika huoleton. toiset ilmottelee sille jakoketjulle 200tkm vaihtoväliä, toiset ilmottaa 400tkm ja jotkut vielä enemmän. kertaakaan en ole omiin mersuihini ketjua vaihtanu. yhdellä ajoin lähes 200tkm ja mittarissa oli jo 370tkm, kun sen möin. noissa muissa on mittarissa 500tkm ja 700tkm:n väliltä jotakin ja koneet toimii hienosti.
(ainakin vajaa venttiilisissä) sitä ketjun venyneisyytä voi vähän tsiikailla, kun irrottaa venttiilikopan ja pyörittää koneen OT kohtaan ja nokalta/nokilta merkit hodilleen. jos on paljon heittoo merkeissä, niin ketju on venyny ja kannattaa harkita vaihtoa.
(ainakin vajaa venttiilisissä) sitä ketjun venyneisyytä voi vähän tsiikailla, kun irrottaa venttiilikopan ja pyörittää koneen OT kohtaan ja nokalta/nokilta merkit hodilleen. jos on paljon heittoo merkeissä, niin ketju on venyny ja kannattaa harkita vaihtoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Kuten jo mainittiinkin, niin jako on ketjulla. Ei se nyt aivan huoltovapaa ole, mutta ei sitä tosiaan ihan alvariinsa tarvii olla vaihtelemassa. Jos ottaa usean satatuhatta ajetun, niin oman mielenrauhan turvaamiseksi kun sen ketjun vaihtaa, niin sitten voipi ajella taas muutaman satatuhatta.tonttu kirjoitti:Jakopää on kai ketjulla siis huoltovapaa? Jos laatikko ei ole täysin kunnossa
miten oireilee ja onko muuten 4 vai 5 vaihteinen.
Mistä paikoista ruostuminen ekana alkaa, muistelen, että 124:ssa
tunkinkorvakot oli lahoja.
Laatikon luisto ilmenee sillai, että auto ei lähde ryömimään tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa päällä, vaan tarvitsee runsaasti kierroksia. Samoiten vaihdot on sellasia venyviä. W/S210 300TDT:ssä on viisivaihteinen sähköohjattu loota.
Ruostuminen alkaa ekana - noh, kaikkialta...


Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Tuo vaikuttaisi kiinnostavalta nettiautossa id 2001546.
Niin siksikin koska tarvetta olisi välillä 6 henkilön kuljetuksiin.
Onkohan kukaan forumlaisista sitä käynyt paikan päällä
katsomassa.
Niin siksikin koska tarvetta olisi välillä 6 henkilön kuljetuksiin.
Onkohan kukaan forumlaisista sitä käynyt paikan päällä
katsomassa.
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Mitä nyt äkkiä kahtoin, niin neuvoisin jättämään väliin. Hinta tietysti on houkutteleva, mutta nuo "MYÖS OSINA KYSY ROHKEASTI" ja "HAE NYT MUUTEN AUTO PURETAAN" kohdat pomppasi heti silmille... Tuosta saa sellasen kuvan, että myyjäkin tietää, ettei kyseessä ole mikään helmi. Ja totuus on - ikävä kyllä - että jo valmiiksi hieman huonokuntoista Väykkyä ei kannata ottaa.
Keulatähti puuttuu, etupuskurissa naarmuja, lamppujen muovit vaihtokunnossa, joku vekkuli on verhoillut penkit tuollaisella, noh lievästi sanottuna omituisen värisellä nahalla, yleinen olemus vähän nuhjuinen... Minä en tuohon ryhtyis...
On olemassa kaksi totuutta: 1. Halvalla ei saa hyvää ja 2. köyhän ei kannata ostaa halpaa...
Keulatähti puuttuu, etupuskurissa naarmuja, lamppujen muovit vaihtokunnossa, joku vekkuli on verhoillut penkit tuollaisella, noh lievästi sanottuna omituisen värisellä nahalla, yleinen olemus vähän nuhjuinen... Minä en tuohon ryhtyis...
On olemassa kaksi totuutta: 1. Halvalla ei saa hyvää ja 2. köyhän ei kannata ostaa halpaa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
No nyt se kyseinen auto on tuossa pihassa
Kyllähän siitä paljon sähköpostiviestiä ja lisäkuvia käytiin läpi ja russian sivuilta vin tiedot.
Mutta kun samalla omistajalla ollut ja kats kuitit ym paperit tallella eikä
ruostetta mistä oli puhetta, mese ollut tallissa kun ei ajossa-> ei lokilämppäriä. Pitkästä seisonnasta huolimatta oli kiva positiivinen yllätys, että myös ilmastointi toimi kun juuri sattui tämä alkukesähelle, parhaimmillaan matkalla näytti +27,5.
Nuhruinen on joo kyllä mutta kaikki ehyttä ja toimivaa, muija saa tehdä kunnon sisäpesun. Suorakylkinen on, vain yksi pieni painauma vänkärin ovessa jonka saa bilteman setillä kyllä pois. Etupuskurin nurkat lähti jo fareclalla hieraumat pois
Penkeistä muuten niin on alunperin tilattu auton ulkoväriin mätsäävä,
rouvan pyynnöstä
Joo ei kyllä kulutuksessa eikä lähdöissä pärjää tuolle meidän vollelle mutta on jotenkin "hienostuneempi" Tais olla matka-ajossa kulutus
luokkaa 7 litraa kun volle menee saman 4.5
Mikähän lie kun autoilla on ajettu sama 450 tkm niin mersussa vyöt kelaa takaisin ok mutta vollessa saa auttaa, ettei jää oven väliin

Mutta kun samalla omistajalla ollut ja kats kuitit ym paperit tallella eikä
ruostetta mistä oli puhetta, mese ollut tallissa kun ei ajossa-> ei lokilämppäriä. Pitkästä seisonnasta huolimatta oli kiva positiivinen yllätys, että myös ilmastointi toimi kun juuri sattui tämä alkukesähelle, parhaimmillaan matkalla näytti +27,5.
Nuhruinen on joo kyllä mutta kaikki ehyttä ja toimivaa, muija saa tehdä kunnon sisäpesun. Suorakylkinen on, vain yksi pieni painauma vänkärin ovessa jonka saa bilteman setillä kyllä pois. Etupuskurin nurkat lähti jo fareclalla hieraumat pois
Penkeistä muuten niin on alunperin tilattu auton ulkoväriin mätsäävä,
rouvan pyynnöstä
Joo ei kyllä kulutuksessa eikä lähdöissä pärjää tuolle meidän vollelle mutta on jotenkin "hienostuneempi" Tais olla matka-ajossa kulutus
luokkaa 7 litraa kun volle menee saman 4.5

Mikähän lie kun autoilla on ajettu sama 450 tkm niin mersussa vyöt kelaa takaisin ok mutta vollessa saa auttaa, ettei jää oven väliin

FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Herjaako muuten noin vähästä kun vänkärin etuparkki pimeä.
teksti jotain deafffictive lamp.
Koneen kierrätysääni on muuten hienon kuuloinen mutta näyttää vaihtavan isommalle kaasu pohjassa jo 4500 kierr, onko jotenkin säädettävissä?
Punainenhan alkaa myöhemmin
teksti jotain deafffictive lamp.
Koneen kierrätysääni on muuten hienon kuuloinen mutta näyttää vaihtavan isommalle kaasu pohjassa jo 4500 kierr, onko jotenkin säädettävissä?
Punainenhan alkaa myöhemmin
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Herjaa. Herjaa silloinkin, vaikka esim. kyseinen parkkipoltin ei olisi edes palanut, vaan vaikkapa alijännitteinen eli liian pieni...tonttu kirjoitti:Herjaako muuten noin vähästä kun vänkärin etuparkki pimeä.
teksti jotain deafffictive lamp.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.