290 vai 300

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

290 vai 300

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Olen ajatellut ostaa tuollaista farmaria, kumpi olisi parempi moottori
noista? Onko mitä eroja jos on Classic tai Elegance?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Eikös tuo elegance ole ainakin orkkiksena matalampi hieman?
Merseedespents
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Avantgarde on matalampi.

Classic ja Elegance on yhtäkorkeita. Elegancessa ja Avantgardessa kiertää ulkona kromi koristeita.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Onkos tuossa elegancessa sitten muuta eroa classikkiin? Aika turha välimalli jos vaan kromilistat eroaa? :wink:
Merseedespents
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

On niissä muitakin eroja. http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm tuossa jotain mainittu.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mitä tulee moottorikysymykseen, niin molemmissa hyvät puolensa. 290 on kulutukseltaan pihi, mutta kylmä ja rouskuttaa rumalla äänellä... :) Kuningaspata taas - noh, nimikin sen jo sanoo :wink: . Dieseliä kyllä kuluu, vaan onpa kutoskoneen kehräys mukavaa kuunneltavaa, eikä se 177hv pahalta tunnu...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Onko tuossa 300:ssa tdt jotain tyyppivikoja tai mitä kannattaa
kysellä tai huomioida ostaessa? Jakopää, kansi,pumppu tai jotain?
Ja entäs automaattilaatikko, mitäs siitä sanotte?

Onko ilmastointi muuten vakiona muttei välttämättä automaattinen?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ruoste on näiden tyyppivika, ei niissä hirveästi koneessa ongelmia ole. Tasonsäätöiskarien alapäät voi olla väljät, kolahtaa terävästi perässä, jos näin on. Ne on sitten n. 350€ kpl...

Laatikkokin kestää kyllä ajoa melkoisia määriä, jos vain on öljyjä vähänkään vaihdeltu. 300TDT ei saa muulla, kuin automaattilaatikolla, eikä ole kyllä tarviskaan saada, ei tuota autoa pidä mennä jäykällä laatikolla pilaamaan. :)

Summa summaarum, kone ja laatikko kestää kyllä. Kori happanee ja alustan puslat ym. kannattaa koplata tarkkaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Onkos nuo tasonsäätöiskarit vakiona vai valinnainen?
Taidan ehkä kallistua moottorissa tuohon 300:een.
Millaisia kokemuksia polttoaineenkulutuksesta teillä?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Sekalaisessa 300 kuluttaa noin 8-9L/100km yhdistettyä, siis ihan vakio konella. Tasonsaatö on lisävaruste.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuossa se kulutus on mullakin ollu 8-9 litraa. Ei sillä sen alle näy pääsevän.

Tasonsäädönkin on sitten joku aiempi omistaja voinut muuttaa perinteiseksi iskunvaimennukseksi, mikäli on katsonut nuo iskarin alapäät turhan arvokkaiksi. Sitähän ne tietysti on, mutta itse ne vaihdoin tuossa syksyllä. Jos noinkin etevä varuste autossa on, niin turha sitä minusta on kuohita...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mersun keskiluokan farmareissa tasonsäätö on aina ollut vakiovaruste. Sedanissa ja coupessa pääasiassa lisähintaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Jakopää on kai ketjulla siis huoltovapaa? Jos laatikko ei ole täysin kunnossa
miten oireilee ja onko muuten 4 vai 5 vaihteinen.
Mistä paikoista ruostuminen ekana alkaa, muistelen, että 124:ssa
tunkinkorvakot oli lahoja.
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ovet nyt ainakin näissä väykyissä on ruosteherkkiä
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jakopää on ketjulla ja aika huoleton. toiset ilmottelee sille jakoketjulle 200tkm vaihtoväliä, toiset ilmottaa 400tkm ja jotkut vielä enemmän. kertaakaan en ole omiin mersuihini ketjua vaihtanu. yhdellä ajoin lähes 200tkm ja mittarissa oli jo 370tkm, kun sen möin. noissa muissa on mittarissa 500tkm ja 700tkm:n väliltä jotakin ja koneet toimii hienosti.

(ainakin vajaa venttiilisissä) sitä ketjun venyneisyytä voi vähän tsiikailla, kun irrottaa venttiilikopan ja pyörittää koneen OT kohtaan ja nokalta/nokilta merkit hodilleen. jos on paljon heittoo merkeissä, niin ketju on venyny ja kannattaa harkita vaihtoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

tonttu kirjoitti:Jakopää on kai ketjulla siis huoltovapaa? Jos laatikko ei ole täysin kunnossa
miten oireilee ja onko muuten 4 vai 5 vaihteinen.
Mistä paikoista ruostuminen ekana alkaa, muistelen, että 124:ssa
tunkinkorvakot oli lahoja.
Kuten jo mainittiinkin, niin jako on ketjulla. Ei se nyt aivan huoltovapaa ole, mutta ei sitä tosiaan ihan alvariinsa tarvii olla vaihtelemassa. Jos ottaa usean satatuhatta ajetun, niin oman mielenrauhan turvaamiseksi kun sen ketjun vaihtaa, niin sitten voipi ajella taas muutaman satatuhatta.

Laatikon luisto ilmenee sillai, että auto ei lähde ryömimään tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa päällä, vaan tarvitsee runsaasti kierroksia. Samoiten vaihdot on sellasia venyviä. W/S210 300TDT:ssä on viisivaihteinen sähköohjattu loota.

Ruostuminen alkaa ekana - noh, kaikkialta... :D Ovien alareunat, lasien karmit, jousikupit, eturunkopalkki, you name it... Muutoin hyvä auto pilattu helvetinmoisella ruostumisella... :(
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Tuo vaikuttaisi kiinnostavalta nettiautossa id 2001546.
Niin siksikin koska tarvetta olisi välillä 6 henkilön kuljetuksiin.
Onkohan kukaan forumlaisista sitä käynyt paikan päällä
katsomassa.
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mitä nyt äkkiä kahtoin, niin neuvoisin jättämään väliin. Hinta tietysti on houkutteleva, mutta nuo "MYÖS OSINA KYSY ROHKEASTI" ja "HAE NYT MUUTEN AUTO PURETAAN" kohdat pomppasi heti silmille... Tuosta saa sellasen kuvan, että myyjäkin tietää, ettei kyseessä ole mikään helmi. Ja totuus on - ikävä kyllä - että jo valmiiksi hieman huonokuntoista Väykkyä ei kannata ottaa.

Keulatähti puuttuu, etupuskurissa naarmuja, lamppujen muovit vaihtokunnossa, joku vekkuli on verhoillut penkit tuollaisella, noh lievästi sanottuna omituisen värisellä nahalla, yleinen olemus vähän nuhjuinen... Minä en tuohon ryhtyis...

On olemassa kaksi totuutta: 1. Halvalla ei saa hyvää ja 2. köyhän ei kannata ostaa halpaa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja tonttu »

No nyt se kyseinen auto on tuossa pihassa :wink: Kyllähän siitä paljon sähköpostiviestiä ja lisäkuvia käytiin läpi ja russian sivuilta vin tiedot.
Mutta kun samalla omistajalla ollut ja kats kuitit ym paperit tallella eikä
ruostetta mistä oli puhetta, mese ollut tallissa kun ei ajossa-> ei lokilämppäriä. Pitkästä seisonnasta huolimatta oli kiva positiivinen yllätys, että myös ilmastointi toimi kun juuri sattui tämä alkukesähelle, parhaimmillaan matkalla näytti +27,5.

Nuhruinen on joo kyllä mutta kaikki ehyttä ja toimivaa, muija saa tehdä kunnon sisäpesun. Suorakylkinen on, vain yksi pieni painauma vänkärin ovessa jonka saa bilteman setillä kyllä pois. Etupuskurin nurkat lähti jo fareclalla hieraumat pois

Penkeistä muuten niin on alunperin tilattu auton ulkoväriin mätsäävä,
rouvan pyynnöstä

Joo ei kyllä kulutuksessa eikä lähdöissä pärjää tuolle meidän vollelle mutta on jotenkin "hienostuneempi" Tais olla matka-ajossa kulutus
luokkaa 7 litraa kun volle menee saman 4.5 :wink:

Mikähän lie kun autoilla on ajettu sama 450 tkm niin mersussa vyöt kelaa takaisin ok mutta vollessa saa auttaa, ettei jää oven väliin :twisted:
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Herjaako muuten noin vähästä kun vänkärin etuparkki pimeä.
teksti jotain deafffictive lamp.

Koneen kierrätysääni on muuten hienon kuuloinen mutta näyttää vaihtavan isommalle kaasu pohjassa jo 4500 kierr, onko jotenkin säädettävissä?
Punainenhan alkaa myöhemmin
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

tonttu kirjoitti:Herjaako muuten noin vähästä kun vänkärin etuparkki pimeä.
teksti jotain deafffictive lamp.
Herjaa. Herjaa silloinkin, vaikka esim. kyseinen parkkipoltin ei olisi edes palanut, vaan vaikkapa alijännitteinen eli liian pieni... :) Tarkkoja vehkeitä nämä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tonttu kirjoitti: Nuhruinen on joo kyllä mutta kaikki ehyttä ja toimivaa, muija saa tehdä kunnon sisäpesun.
:lol: :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin