Väykky - puolesta, vastaan
Väykky - puolesta, vastaan
Tänään kävi hupaisa tilanne Lahden Mega-Autossa. Kävin kysymässä yhtä vm 2001 Mersua. Myyjä haukkui suoraan, "älä sitä osta, se on tee-se itse -miehille. 2003 tuli sitten ihan eri auto..." - tyyliin jatkui juttu.
Autoa ei löytynyt liikkeestä, tuhansia olisi kuulemma mennyt koriremonttiin...
Vanhempia E-sarjalaisia on paljon liikenteessä ja eiväthän ne kaikki voi olla läpimätiä rojukasoja, joita ei kannata ostaa.
Pakko oli antaa palaute liikkeen ylimmälle taholle, kun kaveri otti pokaa koko ajan eikä ollut tilanteessa läsnä ollenkaan. Kävelin ulos hänen jäädessään pälisemään puhelimeensa. Ärsyttävää välinpitämättömyyttä.
Autoa ei löytynyt liikkeestä, tuhansia olisi kuulemma mennyt koriremonttiin...
Vanhempia E-sarjalaisia on paljon liikenteessä ja eiväthän ne kaikki voi olla läpimätiä rojukasoja, joita ei kannata ostaa.
Pakko oli antaa palaute liikkeen ylimmälle taholle, kun kaveri otti pokaa koko ajan eikä ollut tilanteessa läsnä ollenkaan. Kävelin ulos hänen jäädessään pälisemään puhelimeensa. Ärsyttävää välinpitämättömyyttä.
Ei minua hirveästi yllätä se, että merkkiliike ei ole kovin
innostunut myymään yksityiselle vanhaa autoa nykyisen kuluttajan suojan aikana.
Toisaalta tietysti luulisi heidän myyvän sitä mitä liikkeessä on mutta
ehkä tämä myyjä halusi mieluummin myydä sinulle uudemman ja kalliimman auton ?
Ehkä myös myyjällä on riittävästi kokemusta 210-mallista ?? Mietippä mitä myyjä olisi sanonut jos olisit tarjonnut 210-mallia vaihdossa ?
innostunut myymään yksityiselle vanhaa autoa nykyisen kuluttajan suojan aikana.
Toisaalta tietysti luulisi heidän myyvän sitä mitä liikkeessä on mutta
ehkä tämä myyjä halusi mieluummin myydä sinulle uudemman ja kalliimman auton ?
Ehkä myös myyjällä on riittävästi kokemusta 210-mallista ?? Mietippä mitä myyjä olisi sanonut jos olisit tarjonnut 210-mallia vaihdossa ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Työkaverilla on Nissan, ja herran jestas että sen kanssa vasta töitä onkin tehty. Ehkei ihan pakosta, mutta pakottavasta sisäisestä tarpeesta tokimasaf1 kirjoitti:Kyllähän se on 110 % täyttä faktaa, että W210-malliset on tee-se-itse-miehille, kuten moni muukin Mersu. Jos ei halua mitään tehä, niin ostakoot Nissanin.

Kaverin Nissan Primera vm 98 on hitsattavana pajalla. Alapuolelta kantavat rakenteet täysin lahoja.RH kirjoitti:Työkaverilla on Nissan, ja herran jestas että sen kanssa vasta töitä onkin tehty. Ehkei ihan pakosta, mutta pakottavasta sisäisestä tarpeesta tokimasaf1 kirjoitti:Kyllähän se on 110 % täyttä faktaa, että W210-malliset on tee-se-itse-miehille, kuten moni muukin Mersu. Jos ei halua mitään tehä, niin ostakoot Nissanin..
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
minun entinen nissan primera 90 on keinäsen paalaimessa....tempera kirjoitti:Kaverin Nissan Primera vm 98 on hitsattavana pajalla. Alapuolelta kantavat rakenteet täysin lahoja.RH kirjoitti:Työkaverilla on Nissan, ja herran jestas että sen kanssa vasta töitä onkin tehty. Ehkei ihan pakosta, mutta pakottavasta sisäisestä tarpeesta tokimasaf1 kirjoitti:Kyllähän se on 110 % täyttä faktaa, että W210-malliset on tee-se-itse-miehille, kuten moni muukin Mersu. Jos ei halua mitään tehä, niin ostakoot Nissanin..
Opel, "weird lieben autos"....
Fakta
Kaveri Kuusela on jäämässä kohta eläkkeelle- ja sen huomaa hänen työotteessaan, tässä tapauksessa huonolla tavalla. Toimitusjohtaja laittoi tosi asiallisen vastauksen palauteeseen ja liikkeestä löytyy hyviä myyjiä, Sami Anttila Mersu-puolella.
Mitä tulee tee-se itse -meininkiin, niin se on johonkin rajaan saakka mukavaa. Töissä on rivi uudenkarheita leasing-autoja, jotka toimivat aina, herättämättä mitään kiksejä.
Mercedes on Naisen nimi ja kai se vetovoima ja tarvittaessa "pehmeä kyyti" tulee persoonallisesta autosta
Mitä tulee tee-se itse -meininkiin, niin se on johonkin rajaan saakka mukavaa. Töissä on rivi uudenkarheita leasing-autoja, jotka toimivat aina, herättämättä mitään kiksejä.
Mercedes on Naisen nimi ja kai se vetovoima ja tarvittaessa "pehmeä kyyti" tulee persoonallisesta autosta

Jokaisesta autosta löytyy laitettavaa kun tarpeeksi paljon on ajettu mutta kyllä Nissania ei ihan ensimmäisenä tarvitse korjata. Vaimolla on -06 Primera jolla on ajettu nyt vajaa 130tkm ja mitään kuluvia osia ei ole tarvinnut vaihtaa. Ja meille on kuoppaista hiekkatietä muutama kilometri joten ne niveletkin on kohtuu lujilla. Ainoastaan ajovalojen polttimoita olen vaihdellut ja jokusen parkkipolttimon. Eikä ole ruosteenpilkkuakaan koko autossa. Tosin nyt kyllä pitää kuskinpuoleinen takasisälokasuoja hommata kun rengas paukahti satasen vauhdissa ja särki sen. Ja se kuluttaa vähän bensaa.
Muuta hyvää siinä ei sitten olekaan, se on tehoton, äänekäs, huonot penkit, vähän rumannäköinen ja sellainen tavisauto joka ei herätä mitään tuntemuksia.
Sen takia ajankin itse Mersulla...
Muuta hyvää siinä ei sitten olekaan, se on tehoton, äänekäs, huonot penkit, vähän rumannäköinen ja sellainen tavisauto joka ei herätä mitään tuntemuksia.
Sen takia ajankin itse Mersulla...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No tuohan ei ole vielä sisäänajettu edesjuhape kirjoitti:Vaimolla on -06 Primera jolla on ajettu nyt vajaa 130tkm ja mitään kuluvia osia ei ole tarvinnut vaihtaa.

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Ari66 kirjoitti:No tuohan ei ole vielä sisäänajettu edesjuhape kirjoitti:Vaimolla on -06 Primera jolla on ajettu nyt vajaa 130tkm ja mitään kuluvia osia ei ole tarvinnut vaihtaa.
sisäänajettu minne....paalaimeen?


veikkapojalla on kanssa 05 tai 06 primera ja 110 ajettu....ei siihenkään ole vaihdettu mitään osia...mutta se kolisee ja ritisee....lisäksi siinä ei ole kaikki peltiosat ja muovit ihan paikallaan...sitä ei ole säälitty kyllä sitten yhtään....
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
perinteisestihän japanialaisiin ei vaihdeta kun kerran osia....kaikki kerralla eli kulkine uuteen.Tomp kirjoitti:Siis tuohan on melkeen loppuunajettu.Ari66 kirjoitti:No tuohan ei ole vielä sisäänajettu edesjuhape kirjoitti:Vaimolla on -06 Primera jolla on ajettu nyt vajaa 130tkm ja mitään kuluvia osia ei ole tarvinnut vaihtaa.
se että ei ole vaihdettu osia tarkoittaa yleensä 80-100tkm ajettuna japanialaisessa kulkineessa mieletöntä kolinaa,kilinää ja kojelaudan natinaa....emännän lisäksi

lisäksi kun vielä listataan todella huonot ajo-ominaisuudet,istuma-asennot,japanialainen ergonomian puute jne. päädytään siihen että japanialainen on hyvä ostos jos vaihtaa auton vuoden kahden välein...
Opel, "weird lieben autos"....
Jatkoa
Elämä on valintoja. Näiden meisseleiden kanssa joutuu miettimään, mitä haluaa. Nykyisin ei yleensä ole taloudellinen kysymys, minkä ikäisen ja/tai mallisen Mersun ostaa. Jos ei ole omaa rahaa, rahoitusyhtiön laskuun voi kaupasta hakea varsin uuden auton. Mikä sitten kenenkin tapauksessa kannattaa.
Tuttavapiirissä on alan miehiä, jotka ovat pitäytyneet ns. "vanhoissa väyrysissä". On kuskeja, jotka ovat tyytyväisiä 2005 mallisiin autoihinsa. Satalankkuporukkaa on ja siellä ei yleensä rasitu polla, kun autossa on niin vähän kiinni rahaa. Makuasioita nämä ovat. Mersun ei tarvitse olla pöyhkeilyn väline ja hepin jatke, usein se on järjen päätös.
Miksi pitää haukkua toisia merkkejä, ei se ketään viisaammaksi tee.
Tuttavapiirissä on alan miehiä, jotka ovat pitäytyneet ns. "vanhoissa väyrysissä". On kuskeja, jotka ovat tyytyväisiä 2005 mallisiin autoihinsa. Satalankkuporukkaa on ja siellä ei yleensä rasitu polla, kun autossa on niin vähän kiinni rahaa. Makuasioita nämä ovat. Mersun ei tarvitse olla pöyhkeilyn väline ja hepin jatke, usein se on järjen päätös.
Miksi pitää haukkua toisia merkkejä, ei se ketään viisaammaksi tee.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Käytetty auto on käytetty auto, olipa tuo nyt minkä merkkinen tahansa.
Näiden Väyrysten kanssa on kyllä tuo ruoste hupaisa homma. Syksyllä kun tuo oma hommattiin, ei ruostetta ollut kuin ihan pieni kupla kuskin oven alareunassa. Nyt siellä on sitte "vähän" isompi
. Plus, että nyt kukkii myös apukuskin etulokari, konepelti maskin ympäriltä ja taishan siellä jossain muuallakin olla
. Harmittais, jos en olis jo etukäteen tiennyt näin käyvän. Pääseepähän opettelemaan maalaustakin.
Japanilaisten eduksi on sanottava, että ei niitä tarvii korjaamolla seisottaa. Erinomaisen käyttövarmoja pelejä, vaikka muuten nyt sitten ovatkin mitä ovat. Nimim. en IKINÄ osta japanilaista, vaikka miten hyviä olisvat.
Näiden Väyrysten kanssa on kyllä tuo ruoste hupaisa homma. Syksyllä kun tuo oma hommattiin, ei ruostetta ollut kuin ihan pieni kupla kuskin oven alareunassa. Nyt siellä on sitte "vähän" isompi


Japanilaisten eduksi on sanottava, että ei niitä tarvii korjaamolla seisottaa. Erinomaisen käyttövarmoja pelejä, vaikka muuten nyt sitten ovatkin mitä ovat. Nimim. en IKINÄ osta japanilaista, vaikka miten hyviä olisvat.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Kyllähän tuo em. ikäinen Väykky on aika herkkä muuttumaan ovista, lokasuojista ja muista ulokkeista aika cream cracker -tyyppiseksi muhjuksi. Mutta on niitä kyllä siistejäkin. Poikkeus vahvistaa säännön...
Olikos se niin, että seuraava korimalli oli täyssinkitty?
Veho antoi joskus suosituksia joillekin malleille, että ruostesuojatkaa, hyvät ihmiset. Tuoreimman C:n ja E:n kanssa sanovat, että ruostesuojaus ei ole tarpeen.
Itselläni on sen verran tuore tuo auto, ettei ole käynyt mielessäkään ruostesuojailla. Kilsoja alle 70 tkm.
Olikos se niin, että seuraava korimalli oli täyssinkitty?
Veho antoi joskus suosituksia joillekin malleille, että ruostesuojatkaa, hyvät ihmiset. Tuoreimman C:n ja E:n kanssa sanovat, että ruostesuojaus ei ole tarpeen.
Itselläni on sen verran tuore tuo auto, ettei ole käynyt mielessäkään ruostesuojailla. Kilsoja alle 70 tkm.
Kyllä itsellä on väykky vaihtoehtona suljettu pois juuri tuon ruostumisen
takia. EI kiinnosta vähääkään auto jota joutuisi korjaamaan ruosteen takia vähän väliä sillä ruosteelle ei pärjää. Onneksi clk -korimalli on olemassa ja jostain syystä ei niin herkkä ruostumaan kuin väykky tai 202/203 -mallit.
takia. EI kiinnosta vähääkään auto jota joutuisi korjaamaan ruosteen takia vähän väliä sillä ruosteelle ei pärjää. Onneksi clk -korimalli on olemassa ja jostain syystä ei niin herkkä ruostumaan kuin väykky tai 202/203 -mallit.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Täällä Väykky, reipas 10v käyttöönotosta ja 330 000 km takana. Itellä vajaa 5v. ollu. Ruostesuojattu n. 4 v. sitten. Maalausta sieltä-täältä tehty, eli käytännössä kaikki ovien puoliväliin asti ja lokarit tietysti. Kerran maalatut kohdat ei ole kukkinu toista kertaa vielä. Jokuset pienet jutut oon ite laitellu. Isompi homma oli tiivistekourujen rassaus ja suojaus.
Muttei ruoste kyllä mitenkään nopeasti tunnu etenevän. Aluksi v-tutti kukkaset, mutta nyt kun huomaa, että korjaus onnistuu, niin eipä hätiä.
Muttei ruoste kyllä mitenkään nopeasti tunnu etenevän. Aluksi v-tutti kukkaset, mutta nyt kun huomaa, että korjaus onnistuu, niin eipä hätiä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Puolustuksen puheenvuoro:
Itselläkin vm. 2000 ja 250 tkm ajettu Väykky. Eipä ny hirveesti ole ollu murheita ruosteen tai minkään muunkaan kans. Itse olen korjannut takakontista sormenpään kokoisen kohdan, jonka takakontin lista oli hangannut. Tämän lisäksi oikean etulokarin sisäkaaren korjasin samalla juuri pari kk sitten, ettei ruostu auton ulkoreunaan asti (sitten on paljo hankalampi). Siinäpä ne mitä on tehty ruosteiden osalta. Ovitiivisteiden alla ei ole ruosteita yhtään (omituinen yksilö). Muuallakaan sitä nyt ei ole, paitsi konepellin etualareunassa kiveniskemissä viime talven jäljiltä. Aattelin maalauttaa konepellin joskus parin vuoden sisällä, kun iskemää alkaa olemaan kohta muutenkin aika paljon...
Viimesen eli minun ajamani 60 tkm aikana huoltoihin ja korjauksiin on menny pyöristettynä 4000 € eli noin 7 senttiä / km. Tossa on tietysti muutamia kalliita osia ja lisävarusteita, kuten esim. lisälämmittimen vastus ~400€, webastopalikoita ~700€, turhakkeita kuten xenonit pitkiin ~150€ (tai itse asiassa ne on tosi hyvät, mutta ei varsinaisesti pakolliset). Tietty ku vakuutukset, renkaat ja polttoaineet+verot huomioi, niin kokonaiskustannus on ollu ~13600 € "ylläpidoille ja ajolle" eli 0,226 € / km. Jos vielä arvonaleneman laskee, niin siitä on tullu takkiin ainakin 6000 € (toin auton ite Saksasta aika edukkaasti ja kyseessä harvinaisen siisti peli vertaa mihin väykkyyn tahansa, niin kai tuosta vielä just 5-numeroisen summan vois saada) eli periaatteessa yhteensä kustannukset rapiat 0,3 € / km. Ei se mielestäni mitenkään kallista ole, jos vertaa siihen että olis alla uudehko tuoreempi auto ja siitä osaa makselis vaikka rahotuksellakin (ei mulla ainakaan ole nyt yhtäkkiä varaa ostaa 40 000 € autoa, kun on just rempattu omakotitaloa yli 30 000 €:llä - menee parempaan kohteeseen ku autoon). Arvo laskis helvetin paljo nopeemmin, huoltaminen on kalliimpaa, vastaavassa moottorissa kulutus suurempi hiukkassuodattimen yms. hömpötysten takia.
Loppujen lopuksi 5v. sitten 100 tkm ajettuna ostetulla -99 A170CDI:llä ajaminen ei ole ollut kuin 0,04 € / km halvempaa ku -00 320CDI Väykyllä ajaminen... Ja kummalla ajaa mieluummin?
Ei semmosta autoa olekaan, mikä olis täydellinen. Jos haluaa tosi huolettoman pelin, niin älkööt hankkiko Väyrystä tai ehkä Mersua ollenkaan?
Itselläkin vm. 2000 ja 250 tkm ajettu Väykky. Eipä ny hirveesti ole ollu murheita ruosteen tai minkään muunkaan kans. Itse olen korjannut takakontista sormenpään kokoisen kohdan, jonka takakontin lista oli hangannut. Tämän lisäksi oikean etulokarin sisäkaaren korjasin samalla juuri pari kk sitten, ettei ruostu auton ulkoreunaan asti (sitten on paljo hankalampi). Siinäpä ne mitä on tehty ruosteiden osalta. Ovitiivisteiden alla ei ole ruosteita yhtään (omituinen yksilö). Muuallakaan sitä nyt ei ole, paitsi konepellin etualareunassa kiveniskemissä viime talven jäljiltä. Aattelin maalauttaa konepellin joskus parin vuoden sisällä, kun iskemää alkaa olemaan kohta muutenkin aika paljon...
Viimesen eli minun ajamani 60 tkm aikana huoltoihin ja korjauksiin on menny pyöristettynä 4000 € eli noin 7 senttiä / km. Tossa on tietysti muutamia kalliita osia ja lisävarusteita, kuten esim. lisälämmittimen vastus ~400€, webastopalikoita ~700€, turhakkeita kuten xenonit pitkiin ~150€ (tai itse asiassa ne on tosi hyvät, mutta ei varsinaisesti pakolliset). Tietty ku vakuutukset, renkaat ja polttoaineet+verot huomioi, niin kokonaiskustannus on ollu ~13600 € "ylläpidoille ja ajolle" eli 0,226 € / km. Jos vielä arvonaleneman laskee, niin siitä on tullu takkiin ainakin 6000 € (toin auton ite Saksasta aika edukkaasti ja kyseessä harvinaisen siisti peli vertaa mihin väykkyyn tahansa, niin kai tuosta vielä just 5-numeroisen summan vois saada) eli periaatteessa yhteensä kustannukset rapiat 0,3 € / km. Ei se mielestäni mitenkään kallista ole, jos vertaa siihen että olis alla uudehko tuoreempi auto ja siitä osaa makselis vaikka rahotuksellakin (ei mulla ainakaan ole nyt yhtäkkiä varaa ostaa 40 000 € autoa, kun on just rempattu omakotitaloa yli 30 000 €:llä - menee parempaan kohteeseen ku autoon). Arvo laskis helvetin paljo nopeemmin, huoltaminen on kalliimpaa, vastaavassa moottorissa kulutus suurempi hiukkassuodattimen yms. hömpötysten takia.
Loppujen lopuksi 5v. sitten 100 tkm ajettuna ostetulla -99 A170CDI:llä ajaminen ei ole ollut kuin 0,04 € / km halvempaa ku -00 320CDI Väykyllä ajaminen... Ja kummalla ajaa mieluummin?
Ei semmosta autoa olekaan, mikä olis täydellinen. Jos haluaa tosi huolettoman pelin, niin älkööt hankkiko Väyrystä tai ehkä Mersua ollenkaan?
Täällä toinen omituisuus, ei myöskään ovissa ruostetta ja päällä päin ainoat pienet sellaiset keulassa jostain kiveniskemistä lähteviä, joita varmaan täytyy alkaa vähitellen korjailla. Alla on runkopalkki tyypillisessä pintaruosteessa. Sitäkin tarttis alkaa hoitamaan tulevana kesänä. Saa kyllä ihan putsaamaalla ja suojaamalla siistiksi, ei tartte hitsailemaan ryhtyä. Siinä ne sitten oliskin.masaf1 kirjoitti:Puolustuksen puheenvuoro:
Itselläkin vm. 2000 ja 250 tkm ajettu Väykky. Eipä ny hirveesti ole ollu murheita ruosteen tai minkään muunkaan kans.
Ovitiivisteiden alla ei ole ruosteita yhtään (omituinen yksilö).
Muuallakaan sitä nyt ei ole, paitsi konepellin etualareunassa kiveniskemissä viime talven jäljiltä.
Ei semmosta autoa olekaan, mikä olis täydellinen. Jos haluaa tosi huolettoman pelin, niin älkööt hankkiko Väyrystä tai ehkä Mersua ollenkaan?
Autossa toki on kilsoja mittarissa vasta puolet masan auton kilsoista, joista itsellä on kertynyt pari kymppiä, mutta aikahan noita myös tappaa, mikä ruostumiseen yleensä tulee.
Kustannuksia en ole laskenut. Ilmastoinnin korjaaminen mennä kesänä oli sen verran tyyristä, että voisi tulla paha mieli. Siihen meni enemmän kerralla rahaa kuin vuoden bensoihin. Niin että, kaikkihan on siis suhteellista.
Ja jos huolettoman auton haluaa, niin suosittelen sellaista, jonka katolla on kyltti taxi...

Jatkoa
Otin eilen koeajoon -01 MB CDI automaatin. Auto oli ajoltaan hyvä. Korista huomasi, että kyllä sitä saisi laittaa. Jos autosta tekisi kiertopalkinnon, 200 eurolla sen fiksaisi tyylikkääksi ja menisi se aikansa. Muuten ruosteen korjaamisella on rajansa ja ovien vaihto sun muu ei tosiaan kiinnosta.
Kyseisen yksilön hinta oli 9900 euroa.
Verrokkina on vuoden 2004 diesel-automaatti, 24000 euroa. Se on kokeilematta, hieno yksilö!
Tuossa linkki vanhaan väykkyyn
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3194541
Mielipiteitä, kiitos!
Ps. Viikon kevennys 1: kolme asiaa, jotka ovat aina muodissa:
mustat vaatteet
gin tonic
käteinen raha
läppä by Jone Nikula
Viikon kevennys 2: kaverit istuivat tuopin äärellä ja miettivät kuumeisesti, mikä on parantunut viimeisen 30 vuoden aikana. Siinä mietittiin...
"korkeasti koulutetut ovat istuneet toimikunnissaan ja asiat ovat menneet huonompaan suuntaan. Yritykset ovat tehneet kaikkensa, jotta ihminen ei pääsisi henkilökohtaiseen kontaktiin esimerkiksi pankissa, terveydenhuollossa jne. Monenlaiset mietinnöt ovat vieneet elämää päin v:a. Yksi asia on parantunut merkittävästi, se on pullojenpalautus
Kyseisen yksilön hinta oli 9900 euroa.
Verrokkina on vuoden 2004 diesel-automaatti, 24000 euroa. Se on kokeilematta, hieno yksilö!
Tuossa linkki vanhaan väykkyyn
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3194541
Mielipiteitä, kiitos!
Ps. Viikon kevennys 1: kolme asiaa, jotka ovat aina muodissa:
mustat vaatteet
gin tonic
käteinen raha
läppä by Jone Nikula
Viikon kevennys 2: kaverit istuivat tuopin äärellä ja miettivät kuumeisesti, mikä on parantunut viimeisen 30 vuoden aikana. Siinä mietittiin...
"korkeasti koulutetut ovat istuneet toimikunnissaan ja asiat ovat menneet huonompaan suuntaan. Yritykset ovat tehneet kaikkensa, jotta ihminen ei pääsisi henkilökohtaiseen kontaktiin esimerkiksi pankissa, terveydenhuollossa jne. Monenlaiset mietinnöt ovat vieneet elämää päin v:a. Yksi asia on parantunut merkittävästi, se on pullojenpalautus

Itselläni oli juuri ajossa väykkyfarkku puolisen vuotta, ja täytyy sanoa että omista ennakkoluuloistani huolimatta kyseessä oli mitä mainioin käyttöauto. Ei siis juurikaan pahaa sanaa, teknisesti toimi moitteettomasti ja ne muutamat alkavat ruostepaikat eivät menoa haitanneet. Väykky on vielä nykymittapuullakin ihan mukava ajaa, ja jopa 290 td:lläkin pärjää suorituskyvynkin puolesta ihan kohtuullisen hyvin normaaliliikenteen seassa. Pitempään omistukseen en tuota kuitenkaan halunnut, silloin noita peltihommia olisi pitänyt alkaa tekemään/teettämään, ja muutoinkin vaihtelunhalu alkoi jo iskemään päälle.
Eli tällä kokemuksella voisin suositella dieselväykkyä paljon ajavalle ja tilaa tarvitsevalle. Ja hintahan pitää katsoa aina kunnon mukaan, kovin hapristuneistahan ei sitten mahdottoman paljon kannata maksaa. Kohtuu hyväpeltisiäkin markkinoilta löytyy, kuten omani pääosin oli. Summa summarum; mainettaan parempi automalli mielestäni.
Eli tällä kokemuksella voisin suositella dieselväykkyä paljon ajavalle ja tilaa tarvitsevalle. Ja hintahan pitää katsoa aina kunnon mukaan, kovin hapristuneistahan ei sitten mahdottoman paljon kannata maksaa. Kohtuu hyväpeltisiäkin markkinoilta löytyy, kuten omani pääosin oli. Summa summarum; mainettaan parempi automalli mielestäni.

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
masaf1 kirjoitti:
Viimesen eli minun ajamani 60 tkm aikana huoltoihin ja korjauksiin on menny pyöristettynä 4000 €
