W201 Maalaus ja ehkä piristys.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
|Haddi|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:24
Paikkakunta: Nokia

W201 Maalaus ja ehkä piristys.

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Elikkäs on tommonen 84vuoden 190, 2l Diesseli ja automaatti.
Tekniikaltaan loistavassa kunnossa mutta kori alkaa kirjaimellisesti mädätyä päälle jotenka aloittelin vähän pohjien tekoa ja tänään saatiinkin peräkontin päältä suurimmat ruosteet poies.
Purkillinen pohjamaalia saatiin emännän kanssa kuluun nopeesti mutta tulokset jäi vähäisiksi.
Tarkoituksena on ottaa kylkilistat poies ja täyttää jääneet reiät kemiallisella metallilla onko hyvä ratkaisu?

Maski on rikki (kiitos veljen) joten uutta ns sportti maskia voi tarjota!
Valoiksi ajattelin km-partsilta tilata kirkkaat projektori valot ja tummentaa itse takavaloja.

Auton väriksi tulee siis ihan orkkis valkoinen.


Sitte tarttisin vähän apua mittariston purkamisessa koska olisi tarkoitus ostaa ledivalot mittaristoon.

P.s Tuli yllätyksiä: Peräkontin ja takalasin välissä mätää ja pahasti. Pystyykö korjaamaan sillä kemiallisella metallilla?

Autoa tarkoitus laittaa pikkuhiljaa eli ainaku rahaa on. Kuviakin laitan kunhan saan otettua kameran mukaan.

Maalauksen ja korin kunnostuksen jälkeen olisi tarkoitus saada koneeseen vähän lisää puhtia. Kannattaako turbottaa tuollainen beibi millä ajettu 426200? Koneeltaan siis ihan terve.
Raato W202 200Cdi
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Re: W201 Maalaus ja ehkä piristys.

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

|Haddi| kirjoitti:Elikkäs on tommonen 84vuoden 190, 2l Diesseli ja automaatti.
Tekniikaltaan loistavassa kunnossa mutta kori alkaa kirjaimellisesti mädätyä päälle jotenka aloittelin vähän pohjien tekoa ja tänään saatiinkin peräkontin päältä suurimmat ruosteet poies.
Purkillinen pohjamaalia saatiin emännän kanssa kuluun nopeesti mutta tulokset jäi vähäisiksi.
Tarkoituksena on ottaa kylkilistat poies ja täyttää jääneet reiät kemiallisella metallilla onko hyvä ratkaisu?

Maski on rikki (kiitos veljen) joten uutta ns sportti maskia voi tarjota!
Valoiksi ajattelin km-partsilta tilata kirkkaat projektori valot ja tummentaa itse takavaloja.

Auton väriksi tulee siis ihan orkkis valkoinen.


Sitte tarttisin vähän apua mittariston purkamisessa koska olisi tarkoitus ostaa ledivalot mittaristoon.

P.s Tuli yllätyksiä: Peräkontin ja takalasin välissä mätää ja pahasti. Pystyykö korjaamaan sillä kemiallisella metallilla?

Autoa tarkoitus laittaa pikkuhiljaa eli ainaku rahaa on. Kuviakin laitan kunhan saan otettua kameran mukaan.

Maalauksen ja korin kunnostuksen jälkeen olisi tarkoitus saada koneeseen vähän lisää puhtia. Kannattaako turbottaa tuollainen beibi millä ajettu 426200? Koneeltaan siis ihan terve.
Hitsaa ne kylkilistojen reijät umpeen jos ne kerran tukkia jollain pitää, epäilen että kemiallinen metalli ei siinä tuu pysymään. Eipä sitä muutenkaan kannata mihinkään peltihommiin käyttää jos mahdollisuus on hitsasta. Näin itse ainakin tekisin :?

2.0l vapari automaatin turbottaminen, nii no joo. En kyllä itse rupeais.
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ostaa samantien turbokoneen sinne, eikä rupea pelleilemään sen vaparin kanssa :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
|Haddi|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

nj^ kirjoitti:Ostaa samantien turbokoneen sinne, eikä rupea pelleilemään sen vaparin kanssa :wink:
No muuten joo hitsaisin mutta ei oo oikein hitsivehkeitä.. oon kuullut tosta kemiallisesta metallista kyllä hyvää kommenttia.. Kuulemma kestää mut täytyy katsoo..
Joo voi olla ihan et pidän vaparina ja sit kun saa kuntoon niin jos sit möis sen poies.
Raato W202 200Cdi
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Kahtoo kaikki mätäpaikat muuten valmiiksi (ottaa mädät pois ja muotoilee pellistä valmiit palaset jotka ei tarvi kuin hitsata paikoilleen), ja jos kaveri piirissä on hitsiä, niin kysyy lainaan / käy paikanpäällä hitsailemassa. jos ei mahottomia hitsattavia ole, niin ei siinä mahottomia mene aikaakaan :)
ei nuita hommia kannata kemiallisella metallilla rueta laittamaan, sama homma kun laittaisit pakkelia --> tulee näkymään vuoden päästä kaikki paikat läpi. :cry:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
|Haddi|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Juu selvä. kiitos tiedosta :) Ja homma muuttui sen verran että kylkilistat ja kattolistat maalataan uudestaan ja kylkilistat laitetaan uudestaan kii.
Mutta väliin laitetaan sikamassaa ja paljon jottei väliin pääse paskaa.
Raato W202 200Cdi
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Mitäs väliä, vaikka paska pääsee väliin? Kyllä se sieltä poiskin tulee, jos lista on oikein kiinni.
|Haddi|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Whaeva kirjoitti:Mitäs väliä, vaikka paska pääsee väliin? Kyllä se sieltä poiskin tulee, jos lista on oikein kiinni.
No oli takaa yks kiinnike kohta ruostunut puhki ja noin 1,5cm halkasialta oleva reikä... Eli listat pois reiät umpeen ja maalia päälle!
Oli myös pakko ostaa läheiseltä Tokman liikkeestä kolme kromi kirjainta O M G Tosin nuo kirjaimet tulevat poistumaan maalauksen yhteydessä mutta oli niin osuvat ruosteiselle ja vähän pohjamaalatulle mersulle! :lol: Ja piristyksestä sen verran että seuraava öljynvaihto (huomenna lauantaina)
samassa syssyssä polttoaine pumppu auki ja syöttöä vähän lisää, jotta pääsis hyvin ja sujuvasti muun liikenteen sekaan! Tulkaa morjestaan jos näätte mut pyörivän hämeenkyrö-ikaalinen akselilla :) Ja tunnus on toi OMG "logo"
Raato W202 200Cdi
Sul0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sul0 »

Miulla on samaa vikaa ovilistojen kanssa, kukkii jokainen reikä mistä ovilista on kiinni ja sitä kautta on ruostuttanut oven alareunan vaikkakin siellä on reiät veden pois pääsylle.... Ja ajattelin myös laittaa reiät umpeen ja maalata.
190 W201 2.0L bensa kaasari vm.87
http://img339.imageshack.us/img339/7193/kuva026yh6.jpg
Rahalla saa ja mersulla pääsee.
|Haddi|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

kannattaa! nyt tarttis kattella sportline alustaa tohon.. mistä sais ja paljonkohan olis hintoja?
Raato W202 200Cdi
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Sul0 kirjoitti:Miulla on samaa vikaa ovilistojen kanssa, kukkii jokainen reikä mistä ovilista on kiinni ja sitä kautta on ruostuttanut oven alareunan vaikkakin siellä on reiät veden pois pääsylle.... Ja ajattelin myös laittaa reiät umpeen ja maalata.
No jos umpeen laitat, muista hiekkapuhaltaa reijät sekä ulkoa, että _sisältä_. Muuten ei kestä.
Ja kyllä, mahdoton puhaltaa sisältä kunnolla --> älä tee.

Ne reijät ruostuu sen takia, kun ovea ei ole kotelosuojattu kunnolla siäpuolelta. Ne kiinnikkeet joo hankaa maalia pois reiästä ajan myötä. Jos ovessa & reijässä kunnon kotelosuoja, ei mätäne silti.

Jos autoa pesisi edes kerran kuukaudessa, ei varmana ruostu. Vesiletkulla kun päästää listojen yläosasta vettä, sinne listan sisälle ei jää enää kuin pelkkä pöly. Jos siis lista kunnolla kiinni! Veden kuuluu päästä paskan kanssa alareunasta ulos.
Vastaa Viestiin