Elikkäs tämmönen tulossa taloon projektiksi tarkoituksena päivittää tekniikka uudempaan mutta säilyttää kori alkuperäisenä. Kysymys kuuluu millaista uudempaa konetta suositellaan, itse meinasin 250td 20v tekniikkaa jos vaan mahdollista tai sitten muutos bensaan 280 tai 300
Minun tekisi mieli laittaa 300 24v tekniikka pitäs tietää paljon on heppoja mallisarjan tehokkaimmassa koneessa eli eikös tuota w115 ole tehty 280 koneella? Miten tuo 24v tekniikka mahtunee tuonne?
Jos on tarkka katsastusmies, niin w115 ei ollut kuutoskoneella. Noissa muodostuu ongelmaksi etuakselin kantavuus. W114 mallisarja on se kutoskoneinen, jota oli myös 280 pannulla. Kannattaa kysellä konttorilta, ennenkuin tekee mitään isompia hankintoja.
tästähän oli jossain jo väiteltykin tiisselipystärin suurin voimakonen 240d 3,0 elikkä viitos tiisseli ja mitä se sylinterimäärä kuullu katsastumiehille.
painot, tilavuus ja teho niitä kiinnostaa.
OT:ksi kaveri just katsasti b-asconan volvon turbomootorilla, ei ees maininaa otteessa että autoon on vaihdettu volvon kone. teho lappua olivat kahtoneet ja lopuks sanoneet,säädä tää kone sitten normaalis
tuon sanonnan olivat sanoneet kun paperit oli kaverilla jo halussa.
Kävin konttorilla sanovat että miks ei jos mallisarjan tehokkain on 280 180+hv+siihen 36hv ja alustan pitää olla tuosta 280:stä ei ne painoista ja akseleista mitään sanoneet
Tietysti konttorista paljon kiinni, mitä saa katsastettua. Jos sattuvat olemaan tarkkoja, niin w115 mallisarjan tehokkain kone lienee ollut nelipyttyinen 230.4. W114 mallisarjassa on sitten kutoskoneita, mutta 220d on w115. Riippuu tosiaan katsastusmiehestä paljon. Onhan noihin joskus laitettu jenkkikasiakin. Etuakselin kantavuus riippuu siitä, mikä koppa on kyseessä ja otteessa olevat painot pysyvät voimassa.
Itselläni on samanlainen projekti menossa. Eli pellit kuntoon ensin ja sitten tehokkaampaa tekniikkaa. Onneksi näihin vanhoihin peleihin on helppo laittaa uudempia koneita, kun ei ole pelkoa vähäpäästöisyydestä yms. Eikä vähäruosteisuudestakaan...
Ittellä toimii tuo M115 moottori 2.2 litraa ja 105hv sen verran kauniisti ettei tulisi mieleenkään vaihtaa sitä mihinkään uudempaan.
Mutta kukin tekee mitä haluaa.
w115 sarjan isoin kone on tuo 240d 3.0 ja tehokkain 230.4 m115
Nyt on päätetty että koneeksi tulee 280 ja uudet pellit tilattu. Sormet syyhyää että millon pääsee repostelemaan, ensin täytyy kuitenki purkaa päreiksi ja hiekkapuhaltaa kori.
pasi124 kirjoitti:Nyt on päätetty että koneeksi tulee 280 ja uudet pellit tilattu. Sormet syyhyää että millon pääsee repostelemaan, ensin täytyy kuitenki purkaa päreiksi ja hiekkapuhaltaa kori.
Nettiautossa näkyi juuri joku kaupittelevan Porissa tällaista korivaihtoautoa, jossa 280 - moottori, siitä saisi ehkä osia?