Kytkinnesteen vaihto ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Kytkinnesteen vaihto ?

Viesti Kirjoittaja Naku »

moro,
en löytänyt ohjetta / vinkkiä miten kytkinneste vaihdetaan oikeaoppisesti ? Auto on W202 220CDI -99.

THX !

- Naku -
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

moi,
nyt homma on (hitaasti) edennyt kytkimen ilmaamiseen. Möngin tuossa iltasella auton alle ja irroittelin sitä muovista suojalevyä, mutta kyllä tällä kertaa vielä jäi ilmaamatta, notta melkoisen hankalassa paikassa se ilmausruuvi :( .
Onko hyviä kikkoja millä se aukaistaan / suljetaan ? Jos kiintoavainta suunnittelee niin koko ilmeisesti 6mm ?
Onko hommaan olemassa mitään helpotusta ?

- Naku -
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... 6b99ff4911

Eli tuosta satsista Mersun jarru-kytkinnestesäiliöön sopiva kansi kiinni, säiliö jarrunestettä täyteen, vararenkaasta ilmanpaine ja sitten vaan aukaisemaan ilmaruuvi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1017
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Noista uusista niin tiedä, mutta...

123:ssa kytkin ilmattiin "väärinpäin".
Eli osta uusi öljypumppu (tippakannu).
Laita siihen jarrunestettä.
Laita kannun letkun tilalle ohut polttoaineletku.

Nyt pumppaat tällä viritelmällä jarrunestettä kytkimen ilmausruuvin kautta kytkin järjestelmään.
Apumies seuraa konehuoneen puolelta milloin ilman tulo loppuu nestesäiliöön
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

moi,
notta tollaanen EezyBleed on jo valmiina viritettynä, mutta ongelma on se ilmausruuvin avaaminen :( . On hankalassa paikassa, taskulampulla sen näkee ja etusormen pää siihen juuri ylttyy, mutta avaaminen...
...ei onnistunut eilen.

- Naku -
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ota se työ sylinteri pois paikoiltaan ensin mutta jätä itse kytkin putki paikalleen.Herkistä ja ilmaa vaikka tippakannu systeemillä kun se on pois paikoiltaan ja kun se on ilmattu niin laita takas paikoilleen.
Jos siis muut keinot menee vaikeaksi niin kokeiles tätä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin