moro,
en löytänyt ohjetta / vinkkiä miten kytkinneste vaihdetaan oikeaoppisesti ? Auto on W202 220CDI -99.
THX !
- Naku -
Kytkinnesteen vaihto ?
moi,
nyt homma on (hitaasti) edennyt kytkimen ilmaamiseen. Möngin tuossa iltasella auton alle ja irroittelin sitä muovista suojalevyä, mutta kyllä tällä kertaa vielä jäi ilmaamatta, notta melkoisen hankalassa paikassa se ilmausruuvi .
Onko hyviä kikkoja millä se aukaistaan / suljetaan ? Jos kiintoavainta suunnittelee niin koko ilmeisesti 6mm ?
Onko hommaan olemassa mitään helpotusta ?
- Naku -
nyt homma on (hitaasti) edennyt kytkimen ilmaamiseen. Möngin tuossa iltasella auton alle ja irroittelin sitä muovista suojalevyä, mutta kyllä tällä kertaa vielä jäi ilmaamatta, notta melkoisen hankalassa paikassa se ilmausruuvi .
Onko hyviä kikkoja millä se aukaistaan / suljetaan ? Jos kiintoavainta suunnittelee niin koko ilmeisesti 6mm ?
Onko hommaan olemassa mitään helpotusta ?
- Naku -
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... 6b99ff4911
Eli tuosta satsista Mersun jarru-kytkinnestesäiliöön sopiva kansi kiinni, säiliö jarrunestettä täyteen, vararenkaasta ilmanpaine ja sitten vaan aukaisemaan ilmaruuvi.
Eli tuosta satsista Mersun jarru-kytkinnestesäiliöön sopiva kansi kiinni, säiliö jarrunestettä täyteen, vararenkaasta ilmanpaine ja sitten vaan aukaisemaan ilmaruuvi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Noista uusista niin tiedä, mutta...
123:ssa kytkin ilmattiin "väärinpäin".
Eli osta uusi öljypumppu (tippakannu).
Laita siihen jarrunestettä.
Laita kannun letkun tilalle ohut polttoaineletku.
Nyt pumppaat tällä viritelmällä jarrunestettä kytkimen ilmausruuvin kautta kytkin järjestelmään.
Apumies seuraa konehuoneen puolelta milloin ilman tulo loppuu nestesäiliöön
123:ssa kytkin ilmattiin "väärinpäin".
Eli osta uusi öljypumppu (tippakannu).
Laita siihen jarrunestettä.
Laita kannun letkun tilalle ohut polttoaineletku.
Nyt pumppaat tällä viritelmällä jarrunestettä kytkimen ilmausruuvin kautta kytkin järjestelmään.
Apumies seuraa konehuoneen puolelta milloin ilman tulo loppuu nestesäiliöön
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Ota se työ sylinteri pois paikoiltaan ensin mutta jätä itse kytkin putki paikalleen.Herkistä ja ilmaa vaikka tippakannu systeemillä kun se on pois paikoiltaan ja kun se on ilmattu niin laita takas paikoilleen.
Jos siis muut keinot menee vaikeaksi niin kokeiles tätä.
Jos siis muut keinot menee vaikeaksi niin kokeiles tätä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-