J. Rinta-Jouppi Oy:n tuonti Mersut???
Kyllä Saksasta löytää paljon vanhemman mallisiakin autoja, joissa on ruuvaamattomat mittarit.
Esim. Mobilessa pakkaa kuitenkin olemaan myynnissä sellaisia autoja, joiden mittareita on ruuvattu. ( Mobile on välittäjien temmellyskenttä, muta jopa heiltäkin ruuvaamattomia löytyy )
Yleensä merkkiliikkeiden, ja yksityisten kauppaamien autojen matkamittrin lukemat pitävät paikkansa
Parhaan kaupan tekee Saksassa, jos on mahdollista ostaa MB yksityiseltä.
( Valittettavasti vain murto-osa yksityisistä kauppaa autojaan verkkopalveluissa )
T. Muutaman käytetyn Saksasta tuonut ( Ja kaikki hyviksi havainnut )
Esim. Mobilessa pakkaa kuitenkin olemaan myynnissä sellaisia autoja, joiden mittareita on ruuvattu. ( Mobile on välittäjien temmellyskenttä, muta jopa heiltäkin ruuvaamattomia löytyy )
Yleensä merkkiliikkeiden, ja yksityisten kauppaamien autojen matkamittrin lukemat pitävät paikkansa
Parhaan kaupan tekee Saksassa, jos on mahdollista ostaa MB yksityiseltä.
( Valittettavasti vain murto-osa yksityisistä kauppaa autojaan verkkopalveluissa )
T. Muutaman käytetyn Saksasta tuonut ( Ja kaikki hyviksi havainnut )
Onhan se vähän niinkin että täysin ruosteetton ja siisti w124 (kilometreistä viis) löytää uuden omistajan, kun hinta on kohdallaan!
Vuosi sitten tuttu toi 300TE -91 375tkm oli kaikkin puolin hieno (3000€+vero3500€+tuonti 500€=7000€), kilometreistä ei silti ollut tietoo, mutta oli sen verran hieno ettei tuolla hintaa paljon tarvi miettiä että ottaako vai ei!
Vuosi sitten tuttu toi 300TE -91 375tkm oli kaikkin puolin hieno (3000€+vero3500€+tuonti 500€=7000€), kilometreistä ei silti ollut tietoo, mutta oli sen verran hieno ettei tuolla hintaa paljon tarvi miettiä että ottaako vai ei!
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 07.02.2004 19:16
Ei kaikki ruuvaa
Pihassa käväisi noin 15 v tai hieman yli Horison ja 53000 mittarissa ja kaikki tallessa. Omistin Ladan 14 v ja 140000 mittarissa, kaikki tallella. Itse hain 300 TD:n Saksasta ja 158000 ikää 9 v. Luotan mittarilukemaan. Olihan siellä myös epäluotettavan näköisiä autoja, joita ei tarvitse tuoda, jos ei halua. Kuitenkin Saksassa on erilainen autokulttuuri. Siellä voi tavallinen palkansaaja ostaa auton ( mb ) ja ajella normaaleja ajoja. Monasti 10 vuotta vanha auto menee hajottamolle tai Suomeen. Suomessa on varaa vain taksikuskeilla uusiin autoihin. Saksalaisilla taksella ajetaan 1200 000 km ja sitten myydään suomalaisille. Muutoin taksimaksut ovat 1/3 suomen hinnoista - miksiköhän?
Re: Ei kaikki ruuvaa
Matti Savolainen kirjoitti:Suomeen. Suomessa on varaa vain taksikuskeilla uusiin autoihin. Saksalaisilla taksella ajetaan 1200 000 km ja sitten myydään suomalaisille. Muutoin taksimaksut ovat 1/3 suomen hinnoista - miksiköhän?
Luuletkos että taksikuski saa sen auton jotenkin "ilmaiseksi" vai?
Autoveron alennus alveineen on nykyään 11900 euroa. Ei sillä paljon mersuja ostella.
Ajatella, täällä pääset mersun kyytiin ihan samalla hinnalla kun Toyotankin kyytiin. Eipä siinä paljon "merkkilisää" tarvitse matkustajan maksaa.
Taksikyydin hinnasta voi aina väitellä, mutta se auton hinnalla kukaan ei niitä taksoja perustele.
Lohdutukseksesi voin ihan luottamuksellisesti kertoa, että siitä mittarissa näkyvästä summasta ei käteen jää kuin pieni osa.
Laskuoppi : 130 tuhatta km / vuosi kertaa 1 euro kuulostaisikin aivan liian hyvältä ollakseen totta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Tänään oli taas hyvä esimerkki selvästi ruuvatusta autosta autoliikkessä.Eli Porissa valtuutetussa Toyota-liikkessä oli myynnissä 95:nen c 220 automaatti,mittarissa oli 117 tkm.Auto vaikutti ulkoapäin siistiltä,mutta kun katsoi sisä tiloja,niin on se ihme jos ei tyhmempikin jo huomaa jotain.Eli ratti oli täysin sileäksi kulunut ja kuskin penkin verhoilun pinta kulunut sileäksi.Myöhemmin huomattiin vielä,että oikea takaovi oli huonosti maalattu.
Hintaakin oli "kohtuulliset 21 500"
.
Hyvänä vertailu kohtana oli samassa liikkessä C 180,joka oli Suomi-auto ja mittarissa 168 tkm.Sisustuksessa ei moitteita ja rattikin oli kuin uusi,vaikka oli ajettu 50 tkm "enemmän" kuin tolla 220 Saksan tuonnilla.
Hintaakin oli "kohtuulliset 21 500"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Hyvänä vertailu kohtana oli samassa liikkessä C 180,joka oli Suomi-auto ja mittarissa 168 tkm.Sisustuksessa ei moitteita ja rattikin oli kuin uusi,vaikka oli ajettu 50 tkm "enemmän" kuin tolla 220 Saksan tuonnilla.
Itseäni ei hirvitä niinkään noi sisustat, niitähän vaihtelee oikein ilokseen, mutta sitten tulee näitä molemmista päistä mällättyjä... Tai muuten vaan huomaa ettei nyt oikein oo ovien välit saman levyiset, ja lokarit ei nyt ihan viimeisen päälle istu (alkuperäisissä kun on toleranssit niin pienet että ei voi havaita silmällä pienintäkään heittoa!)... ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Autokaupoissa missä on vierekkäin useampia yksilöitä, alkaa oikein harmittaan kun kattelee, että miten voi niin paljon olla eroo kahden saman laisen auton viimestelyssä (korin saumat...) oikein alkaa kyttään yksityiskohtia.... ei niissä pitäis olla mitään eroa,mutta mutta...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Autokaupoissa missä on vierekkäin useampia yksilöitä, alkaa oikein harmittaan kun kattelee, että miten voi niin paljon olla eroo kahden saman laisen auton viimestelyssä (korin saumat...) oikein alkaa kyttään yksityiskohtia.... ei niissä pitäis olla mitään eroa,mutta mutta...
Tietenkin tulee käytössäkin eroja,ja johtuu tietenkin miten autoa on pidetty.Mutta noi oli tossa liikkeen yksilössä sellaisia kulumia,mitä ei ihan huolimattomuudella saa aikaan.Eihän toi sisusta mitenkään vaikuta,jos auto on hyväkulkuinen jne.En kuitenkaan usko että tuokaan auto tuosta liikkestä lähtee ainakaan tolla hinnalla.
Mutta ihmetyttää vain,tollakin yksilöllä oli ajettu varmasti yli 300 tkm,että miksi autoliike ottaa noin selvästi ruuvattuja autoja myyntiin/hakee Saksasta.Onhan se jo liikken imagollekkin huono asia.En alkanut tuota yksilöä sen tarkemmin kattelemaan,sen ovenkin huomasin vahingossa,oli muuten jäänyt jotain karvoja tai vastaavaa maalipintaan.Olisivat nyt edes siellä Toyota-liikkessä ruuvanneet sen mittarin takasin vaikka 200 tkm:een![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mutta ihmetyttää vain,tollakin yksilöllä oli ajettu varmasti yli 300 tkm,että miksi autoliike ottaa noin selvästi ruuvattuja autoja myyntiin/hakee Saksasta.Onhan se jo liikken imagollekkin huono asia.En alkanut tuota yksilöä sen tarkemmin kattelemaan,sen ovenkin huomasin vahingossa,oli muuten jäänyt jotain karvoja tai vastaavaa maalipintaan.Olisivat nyt edes siellä Toyota-liikkessä ruuvanneet sen mittarin takasin vaikka 200 tkm:een
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Miten niin ruuvatusta? Jospa autolla on ajettu 1 117 000 km ?Tommi kirjoitti:Tänään oli taas hyvä esimerkki selvästi ruuvatusta autosta autoliikkessä.Eli Porissa valtuutetussa Toyota-liikkessä oli myynnissä 95:nen c 220 automaatti,mittarissa oli 117 tkm.Auto vaikutti ulkoapäin siistiltä,mutta kun katsoi sisä tiloja,niin on se ihme jos ei tyhmempikin jo huomaa jotain.Eli ratti oli täysin sileäksi kulunut ja kuskin penkin verhoilun pinta kulunut sileäksi.Myöhemmin huomattiin vielä,että oikea takaovi oli huonosti maalattu.
Hintaakin oli "kohtuulliset 21 500".
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Meidän w123:n ratti ei ole vielä 630 000 km:ssa kulunut sileäksi
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
//Riisipussikaupassa voi unohtua totuus, näin paljonko Autoilla ajetaan//
MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Noita mittarilukemia itsekin hämmästelin kun ko.pumpussa kävin autoja katselemassa.
8-vuotiaissa väyrysissä komeili mittarilukemana 80-100tkm?
Siistiksihän niitä on puunattu mutta kyllä käytön jälkiä näkyi.
Ja jossain -96 E220dsl hintalapussa seisoo 29900e, melkoinen pyynti ottaen huomioon että tuo omani oli 6000e edullisempi, cdi-koneella ja 4-vuotta tuoreempi.
Jotenkin epäilyttää että hankkisiko se sakemannikaan dieseliä jos tietää ajavansa 10tkm/vuodessa?
Kyllä niitä mittareita tosiaan rukataan, tässä noiden venäjän vientiautojen kanssa puljatessa en itseasiassa muista nähneeni yli 100tkm ajettua autoa, minkäänlaista.
Jos vuosimalli on luokkaa 98-00, on mittarissa näin heittämällä ollut sellaista 40-60tkm.
Muutama nokkavikainen bemari on jäänyt mieleen, toisesta oli purettu yläkerta jo valmiiksi auki (akun piuhoja ei jostain syystä ollut irroitettu joten mittarilukema näkyi)mutta mittarissa oli vasta 85tkm! Aika harvinaista jos nokka kilahtaa alle 100tkm:n lukemissa?
8-vuotiaissa väyrysissä komeili mittarilukemana 80-100tkm?
Siistiksihän niitä on puunattu mutta kyllä käytön jälkiä näkyi.
Ja jossain -96 E220dsl hintalapussa seisoo 29900e, melkoinen pyynti ottaen huomioon että tuo omani oli 6000e edullisempi, cdi-koneella ja 4-vuotta tuoreempi.
Jotenkin epäilyttää että hankkisiko se sakemannikaan dieseliä jos tietää ajavansa 10tkm/vuodessa?
Kyllä niitä mittareita tosiaan rukataan, tässä noiden venäjän vientiautojen kanssa puljatessa en itseasiassa muista nähneeni yli 100tkm ajettua autoa, minkäänlaista.
Jos vuosimalli on luokkaa 98-00, on mittarissa näin heittämällä ollut sellaista 40-60tkm.
Muutama nokkavikainen bemari on jäänyt mieleen, toisesta oli purettu yläkerta jo valmiiksi auki (akun piuhoja ei jostain syystä ollut irroitettu joten mittarilukema näkyi)mutta mittarissa oli vasta 85tkm! Aika harvinaista jos nokka kilahtaa alle 100tkm:n lukemissa?
OT: Niin mutta BMW nokkahihnan vaihtoväli on 40-60tkmBoss kirjoitti:Muutama nokkavikainen bemari on jäänyt mieleen, toisesta oli purettu yläkerta jo valmiiksi auki (akun piuhoja ei jostain syystä ollut irroitettu joten mittarilukema näkyi)mutta mittarissa oli vasta 85tkm! Aika harvinaista jos nokka kilahtaa alle 100tkm:n lukemissa?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
olen huomannu kans että rintajoupin tuonti volvois v70 on melkein kaikki ajettu vain 70tkm.
ja oon kuullu noista mittari pyöritys juttuja kaiken laisia esim: että olis pyöritetty kmlukemaa suuremmaks et oltais saatu veroja pienemmäksi ja sitte takas oikee kmlukema.
itse en luota edes suomiautojen kmlukemaan jos on kyse kalliista autosta
ja oon kuullu noista mittari pyöritys juttuja kaiken laisia esim: että olis pyöritetty kmlukemaa suuremmaks et oltais saatu veroja pienemmäksi ja sitte takas oikee kmlukema.
itse en luota edes suomiautojen kmlukemaan jos on kyse kalliista autosta
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Kyllä sen monesti autosta näkee jos sillä on ajettu paljon enemmän kun mitä mittari näyttää.
Eräässäkin RJ.n W124 250d -91 tai 92 autossa mittarissa 120tkm ja mielestäni on ajettu ainakin saman mikä minunkin. (Sisältä tosi paljo kuluneempi kun oma) ja omalla jo 540000km. Hinta on kyllä aikalailla eri kun omassa. vajaa 17000E
Ei kai kukaan voi sellasta uskoa..
vai voiko?
Montako W124 -86 alle satatuhatta ajettua olette tavanneet viimevuosina?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Eräässäkin RJ.n W124 250d -91 tai 92 autossa mittarissa 120tkm ja mielestäni on ajettu ainakin saman mikä minunkin. (Sisältä tosi paljo kuluneempi kun oma) ja omalla jo 540000km. Hinta on kyllä aikalailla eri kun omassa. vajaa 17000E
Ei kai kukaan voi sellasta uskoa..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Montako W124 -86 alle satatuhatta ajettua olette tavanneet viimevuosina?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Hei haloo, kun selaa mobilea niin ei voi olla huomaamatta että lähes kaikki mersut pystäristä väyryseen on ajettu sen 150-200tkm. On tullu taksinpenkkiäkin kulutettua senverran ettei esim 350tkm ajettua väyrystä erota 150tkm ajetusta, mitä nyt pientä siistimistä. Mulle on ainakin ihan sama mitä mittarissa lukee ja millaiset huoltokirjat autossa on, se kunto ratkaisee.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/