Taustaa:
kierroslukumittari ja ilmastointi olivat molemmat epäkunnossa. Foorumin avulla paikallistin vian YLIJÄNNITERELEEN sulakkeeseen (10A), joka siis oli palanut. Vaihdoin sen. Kieroslukumittari ja ilmastointi lähtivät toimimaan. Olin hetken iloinen, kunnes huomasin, että ilmastoinnin kompura käy kokoajan. Höyrystimelle menevä letku jäätyy ja kompura alkaa pitämään ääntä, joka ei ole normaalia. Mersussahan ei juurikaan ääniä kuulu, kun kaikki on kunnossa. Nyt ei ole! Ääni nousee kierroksia lisättäessä ja kompura jauhaa kokoajan. Kummallista surinaa tai mouruamista, epäilen sen siis tulevan kompurasta. Otin sulakkeen nro 7 irti -> kompura sammui samoin kaikki muut vempaimet, jotka ovat tuon sulakkeen takana. Kyseessä ei siis ole mekaaninen kompuran laakerin jumittuminen. Sähkövialta haiskahtaa. Osaako kukaan neuvoa mistä jatkaisin vianetsintääni? Joku paineanturi tai vast voisi kuulemma olla syy. Missähän ko pulikka sijaitsee? Samoin on kuulemma muitakin antureita. Tempaisin akun takaa KLI releen irti -> kompura käy silti! Yleensä porukoilla on huolena se, että kompura ei käynnisty, mutta mulla on päinvastainen; kompura ei sammu. EC nappia painaessani kojetaulussa kuuluu ohjausääni (joku naksahtaa), mahtaako näissä ollu vikoja?
apuva kaivataan...Dieseliä palaa turhaan ja kompura valittaa...ja ennekaikkea se ääni, joka ei kuulu kunnigaskoneeseen
Löytyykö muuten netistä sähkökuvia ko laitteeseen. Alfamerin kirjassa (korjausopas) ei ole ilmastointia lainkaan!:lol:

