w124 200d korkea tyhjäkäynti+muuta murhetta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
erkkid
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 08.05.2010 15:24

w124 200d korkea tyhjäkäynti+muuta murhetta

Viesti Kirjoittaja erkkid »

juu tuli tuossa vaihdettua ne syottöpumpun juuressa olevat o renkaat ja kupari prikat sen jälkeen on ollut tyhjäkäynti normaalia suurempi mutta välissä laskee normaaliksi, nyt muutaman tuhannen kilometrin jälkeen on alkanut kuuluun koneesta kauheaa kalkatusta kone käy niinkuin silppuri vähän aikaa mutta katoaa sitten yhtäkkiä ja käy normaalisti, kalkatus ei lopu vaikka antaa kieroksia, eli mikähän vois olla vikana ja mistä päin alkaa etsiin vikaa.. ja mersahan on w124 200d vm95 ja kilometrejä takana 780tuhatta.
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Onkohan milloin viimeksi vaihdettu nokkaketju. Noilla kilometreilla pitäis olla 4. ketju menossa. Entäs alipainepumppun ikä? Nostimet? Hihnankiristimeen liittyvät osat?
Dieselissä on noita mahdollisia ääntelijöitä.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

4. ketju? Haha :D
erkkid
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 08.05.2010 15:24

Viesti Kirjoittaja erkkid »

jakokettinki on muistaakseni vaihdettu useamankerran ei heti tuu mieleen koska. alipaine pumppu on vaihdettu 400tuhatta sitten. nostimia ei ikinä vaihdettu, hihnan kiristimet on vaihdettu viime kesänä..
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Jombe kirjoitti:4. ketju? Haha :D
Siinäpä rakentava ja oikein loppuun mietitty kommentti. Voi voi teitä järjen jättiläset :mrgreen:
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
erkkid
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 08.05.2010 15:24

Viesti Kirjoittaja erkkid »

eniiten ihmetyttää tuo tyhjäkäynti joka on normaalia isompi ja se alko heti ku vaihto ne o renkaat ja prikat. olen kattonu monta kertaa ettei mikään alipaine letku ole irti poikki tai väärin
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Onko siinä säköinen vai alipainetoiminen tyhjäkäynnin korotin. Jos on säköinen niin kokeile ottaa se pistoke pumpun takapäästä irti.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
AMKainuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 06.01.2010 18:10
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Oiskohan suuttimiin päässy remontissa jotain ylimääräistä paskoo? :roll:
s210 290tdt -98
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

tese kirjoitti:
Jombe kirjoitti:4. ketju? Haha :D
Siinäpä rakentava ja oikein loppuun mietitty kommentti. Voi voi teitä järjen jättiläset :mrgreen:
Isukin 200D:llä ajettiin yli puol miljoonaa ja ei kertaakaan vaihdettu ketjua, hyvin kesti.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kun on ketju vaihdettu niin heti huomaa koneen muuttuneen terhakkaammaksi kaasun käytölle ,eli venymää on.
Muutenkin ketjun katkeamisen pelossa kannattaa vaihtaa.
Ei taida kuitenkaan kustantaa kuin noin50e se ketju ja jos vielä itse vaihtaa.
Sitä kun tottuu tehon vähenemiseen mutta kun kaikki palaa tehdas arvoon niin heti huomaa ja suu pieli vääntyy hymyyn. :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
kolehmainen2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 24.07.2007 22:01
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kolehmainen2 »

Jombe kirjoitti:4. ketju? Haha :D
Ei sitä ketjua ny joka välis tartte vaihdella .. 500 tkm ajaa kyl yhel ketjul ja enemmänki jos ei rallatukset haittaa :roll:
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

atlas kirjoitti:Kun on ketju vaihdettu niin heti huomaa koneen muuttuneen terhakkaammaksi kaasun käytölle ,eli venymää on.
Muutenkin ketjun katkeamisen pelossa kannattaa vaihtaa.
Ei taida kuitenkaan kustantaa kuin noin50e se ketju ja jos vielä itse vaihtaa.
Sitä kun tottuu tehon vähenemiseen mutta kun kaikki palaa tehdas arvoon niin heti huomaa ja suu pieli vääntyy hymyyn. :D
Mutta eikai sitä nyt tosissaan 200tkm välein vaihdeta? :roll:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olen itse vaihtanut 400tkm kohdilla ja venymää oli.
Jossain mersutyypissä olivat muistelen vaihdelleet siinä parisataa kun todettu venymää.
Mutta perus tuntuma taisi olla että 4sataa tuhatta ja vaihto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kyllähän tommonen ketju kestää vaikka 30 vuotta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
erkkid
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 08.05.2010 15:24

Viesti Kirjoittaja erkkid »

vika tuli selvitettyä eli kansipahvi meni nyt kone kalkattaa kokoajan.
sattu sopivasti hyvä ja halpa kone vastaan nytten muutaku koneen vaihtoon ja vanha kone remonttiin, muuten olis tuon vanhan koneen laittanu heti mutta ei ole aikaa seisottaa autoa päivää pitempään..
niin kyllähän nuila kettinkeilä ajaa sen 500tuhatta ilmanvaihtoa sehän on vain suositus että vaihdettava 200tuhannen välein vai oliko se 300tuhatta
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

300tkm
Vastaa Viestiin