SL -04 ja mbu bluetooth kit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

SL -04 ja mbu bluetooth kit

Viesti Kirjoittaja asunan »

Hei,

Tiedän että tätä aihetta on täällä paljon käsitelty, mutta en juuri omaan ongelmaani haulla löytänyt ratkaisua. Eli haluaisin N97 minin bluetoothilla commandin kautta. Katselin tuota sarjaa:

http://shop.itjustworks.co.uk/viseeo-mb ... -5985.html

mutta tuossa sanotaan, että tuo käy vasta 05 eteenpäin. Vanhemmille se tarjoaa tuota:

http://shop.itjustworks.co.uk/viseeo-mb ... -5990.html

Autoni on 02/04. Mulla kuitenkin kyynänojassa ei ole tuollaista "telinettä" vaan sieltä löytyy ainoastaan tuo uudempaan oleva clipsi, mihin tuo MBU 2 tulee kiinni.

Eli kysymykseni onkin, onko minulla todennäköisesti tuo vanhempi systeemi, mutta joku on irroittanut siitä telineen? Eli minun ilmeisesti pitäisi hankkia tuo ViseeO MBU1000 ja sitten tuo vanhan Nokia 6xxx:n teline jostain?
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04

ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
simppa80
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ebaysta saa hieman halvemalla:

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_trkparms ... 286.c0.m14

Itsekkin olen tuollaista juuri hankkimassa. Saisko edukkaammin kun ostas useamman kerralla? Muita halukkaita?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Juu, kiitos linkistä, tuoltahan se kannattaa näköjään hankkia.

Mutta edelleenkään en tiedä kumpi pitäisi hankkia ja pitääkö tuohon erikseen ostaa se "teline", johon tuo malli 1000 tulee kiinni?
MB SL 500 -04

ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Luulisi tuossa MBU-2:n toimivan, ja se toinen malli tarvitsee Nokian 6100 malleille tarkoitetun telineen UHI-liittimeen eli lisäkustannuksia ja lisää liittimiä harmiksi.

Itse ostaisin Comand Online kaupasta, Richard Almeida tietää varmasti toimiiko MBU-2, onhan sillä itselläkin SL (nykyisin taitaa olla uudempi malli).

http://www.comandonline.co.uk/ViseeO-MB ... -Benz.html

MBClubUK:n jäsenille antavat vielä alennuksen (ei ihan uusille jäsenille).
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

No siltä näyttäisi, eli minulla on juuri tuon näköinen:

http://www.comandonline.co.uk/images/D/ ... 384-01.jpg

Eli tuo on kuva 2000:n esitetelystä. Se tekee vain epävarmaksi, kun monessa muussa paikassa on sanottu vanhemman olevan oikea 2005 vuosimalleihin asti.

Noh täytyy varmaan kysäistä tältä kaverilta, niin saa ainakin oikean vastauksen.
MB SL 500 -04

simppa80
Mersumies
Mersumies

DBFI kirjoitti:Luulisi tuossa MBU-2:n toimivan, ja se toinen malli tarvitsee Nokian 6100 malleille tarkoitetun telineen UHI-liittimeen eli lisäkustannuksia ja lisää liittimiä harmiksi.

Itse ostaisin Comand Online kaupasta, Richard Almeida tietää varmasti toimiiko MBU-2, onhan sillä itselläkin SL (nykyisin taitaa olla uudempi malli).

http://www.comandonline.co.uk/ViseeO-MB ... -Benz.html

MBClubUK:n jäsenille antavat vielä alennuksen (ei ihan uusille jäsenille).
Juu ei näytä olevan paha hinta ero comand onlineen. Oma Comand on juuri nyt siellä huollossa. Pätevää porukkaa siellä ovat noiden kans ja tuki toimii VARMASTI!
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Nyt tuli postilla tuo MBU-2 ja hyvin toimii! Osoitekirjankin kopioi auton järjestelmään ongelmitta ja helposti.

Ainoa mistä tulee vähän miinusta on parin testipuhelun perusteella äänen laatu, eli vastapuolet sanoo, että ääni kuulostaa oudolle. Tuo on kuitenkin varmaan Mersun oman järjestelmän vika, eli mikrofoonin.

Mutta kokonaisuutena hyvä ostos!
MB SL 500 -04

simppa80
Mersumies
Mersumies

Eilen tilasin (huusin) MBU-1000 Bluetooth adapterin Ebaystä. Toivottavasti pelittää tuon mun autoni kanssa. Mikä on käytännön ero Viseeolla ja tolla MB orginaali kapulalla? Se "Handapparat" ois ollu kyllä mukavampi niin sais tarvittaessa puhua luuriin jos autossa istuu muuta porukkaa..
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

simppa80 kirjoitti:Eilen tilasin (huusin) MBU-1000 Bluetooth adapterin Ebaystä. Toivottavasti pelittää tuon mun autoni kanssa. Mikä on käytännön ero Viseeolla ja tolla MB orginaali kapulalla? Se "Handapparat" ois ollu kyllä mukavampi niin sais tarvittaessa puhua luuriin jos autossa istuu muuta porukkaa..
ViseeO MBU-1000 on alunperin tehty MB:n Nokia 61xx-sarjan hands free varustukseen Nokian puhelimen tilalle asetettavaksi. Tuossa sarjassa kun puhelintelinettä ei saa vaihdettua muiden mallisiin puhelimiin sopivaksi.

MBU-2000 vai onko se nykyään joku MBU-2 on tarkoitettu uudempaan MB:n UHI-sarjaan jossa siihen UHI-liittimeen saa erilaisia puhelinkohtaisia telineitä. Tämäkin toimii BT HF profiililla, vastaa toiminnoiltaan MB:n mustaa BT adapteripalikkaa.

MB:n SLR-mallinen adapteri sekä se musta luurillinen versio käyttävät BT SAP profiilia jolloin puhelimesta ei autokäytössä käytetä muuta kuin SIM luetaan BT-yhteyden yli, itse BT SAP adapteri on oikea GSM puhelin eli silloin käytetään auton omaa antennia puheluihin ja puhelin ei kuluta sähköä puheluiden aikana kun se lähetin on siinä BT adapterissa.
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

asunan kirjoitti:Ainoa mistä tulee vähän miinusta on parin testipuhelun perusteella äänen laatu, eli vastapuolet sanoo, että ääni kuulostaa oudolle. Tuo on kuitenkin varmaan Mersun oman järjestelmän vika, eli mikrofoonin.
Kokeile säätää mikrofonin herkkyyttä, saattaa auttaa jonkin verran.
akabama
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re:

Viesti Kirjoittaja akabama »

asunan kirjoitti:No siltä näyttäisi, eli minulla on juuri tuon näköinen:

http://www.comandonline.co.uk/images/D/" onclick="window.open(this.href);return false; ... 384-01.jpg

Eli tuo on kuva 2000:n esitetelystä. Se tekee vain epävarmaksi, kun monessa muussa paikassa on sanottu vanhemman olevan oikea 2005 vuosimalleihin asti.

Noh täytyy varmaan kysäistä tältä kaverilta, niin saa ainakin oikean vastauksen.

Mulla on juuri tuon näköinen palikka kyynärnojan alla, olen koittanu selata aiempia keskusteluja ja hakea ratkaisua miten saisin puhelimen toimimaan, mutta en ole löytäny muuta kuin näitä bluetooth laitteita. Onko näin että siihen todella pitää laittaa jokin Viseon bluetoothlaite vai onko tähän olemassa joku ihan perus palikka johon vois laittaa esim. jonku vanhan nokialaisen? Tilanne mulla on sellainen, että ois ylimääränen liittymä ja aattelin varsin kokeilla tuota autossa, ei siis ole tarvetta ainakaan vielä kytkeä omaa puhelinta siihen järjestelmään.

Auttakaa tyhymää...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Re:

akabama kirjoitti: Mulla on juuri tuon näköinen palikka kyynärnojan alla, olen koittanu selata aiempia keskusteluja ja hakea ratkaisua miten saisin puhelimen toimimaan, mutta en ole löytäny muuta kuin näitä bluetooth laitteita. Onko näin että siihen todella pitää laittaa jokin Viseon bluetoothlaite vai onko tähän olemassa joku ihan perus palikka johon vois laittaa esim. jonku vanhan nokialaisen? Tilanne mulla on sellainen, että ois ylimääränen liittymä ja aattelin varsin kokeilla tuota autossa, ei siis ole tarvetta ainakaan vielä kytkeä omaa puhelinta siihen järjestelmään.
Siis se UHI-liitin on alunperin tarkoitettukin kännykälle joka kytketään tuohon liittimeen mallikohtaisella adapterilla/kelkalla vai miksi sitä pitäisi kutsua.

Minullakin olisi ylimääräinen 6230i-mallin teline mutta kyllä noita löytyy monelle muullekin puhelinmallille.
akabama
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: SL -04 ja mbu bluetooth kit

Viesti Kirjoittaja akabama »

No vielä sitten se että mistä niitä saa? Onko VEHO oikea paikka vai myyäänkö niitä muualla? Oon koittanu niitä hakia, mutta jostain syystä en ole mistään tuommosta kelekkaa tai adapteria löytäny...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: SL -04 ja mbu bluetooth kit

akabama kirjoitti:No vielä sitten se että mistä niitä saa? Onko VEHO oikea paikka vai myyäänkö niitä muualla? Oon koittanu niitä hakia, mutta jostain syystä en ole mistään tuommosta kelekkaa tai adapteria löytäny...
Veholta ei varmaan kannata hankkia. Käytettyjä hyviä saa eBaystä jos jaksaa seurata tarjontaa.
Vastaa Viestiin