w124 230E oisko kannentiiviste menny?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
simopanssi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 31.03.2010 19:24

w124 230E oisko kannentiiviste menny?

Viesti Kirjoittaja simopanssi »

Moro!

Elikkä kyseessä on w124 230E M102 ajeltu on 481000, ja taitaapi olla kannetiiviste menny?

Oireet:

Savuttaa kun sataa. Kuivalla kelillä ei savuta normaalia bensavehjettä enempää, mutta sateella tuntuu usva yltyvän. Savu vaaleanharmaata, tuoksuu ihan normaalille pakokaasulle. ainoo, että sitä savua on melko paljon.

Paisarin korkista puski jonkun verran nestettä pihalle. oli aika täynnä ennen ajoa kun olin vaihtanu ylävesiletkun, olisko ollu liian paljon nestettä?

kylmänä kun käyttää paisarinkorkki auki ei pulpata, lämpimänä "jonnii verran". ei vaahtoa.

Öljyn seassa ei vettä, eikä veden seassa öljyä. paisarissa lilluu tosi vähän jotain hitusia, olisko normaalia paskaa? vanha systeemi kun on.

käynti on tasanen, varsinkin kun just vaihdoin sytytysjohdot & tulpat. Käynnissä ei siis oireita.

Ajossa lämmöt 80 yläpuolella. Tänään kun käytin pihassa niin lämpes lähelle 120. flekti lähti pyörimään. anturi vaihdettu keväällä.

autoon on vaihdettu tänä keväänä: syyläri, termari, ylävesiletku, vesipumppu, paisuntasäiliö, paisarin korkki. eli jäähdytysjärjestelmä on lähes uusi :lol:

Auto on sen verran huoletta pidetty aikaisemman omistajan toimesta, korissa aika paljon kukkaa. alusta on hyvä, ei natisi ei kitise. ei vaan viittis tollaseen "edulliseen" autoon hirveen kallista remonttia ruveta tekemään... ja kansiremppa ilmeisen kallis. alkaa pikkuhiljaa rassaamaan, tänään kävi jo mielessä että paalutettavaks koko auto.

mutta kun on se niin hyvä ajaa.
don corleone

W124 230E 1988
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Öljyn seasta on helppo todeta vesi kun motori on kylmä tai aamulla niin aukaise vähän öljyn puotto roppua niin jos tulee vettä/nestettä niin selvä peli.Muutenkin nesteen kanssa pitäs olla varovainen koska laakerit on aika nopiasti kaputt.
Jos neste palaa palotilassa niin savu on mielestäni valkeaa ja makeaa.
Jospa sulla menee sade vesi jotenkin pakoputkeen?
Niin ja ylitäyyö on ollut syynä ylitulvimiseen paisarista ekan kerran.
Tekeekö paisariin painetta, kone kuuma?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Itse tein tuon kansirempan tuossa 240th km tietämissä.

Oireina oli lämpöjen seilaaminen ja hitusen kului jäähdytys nestettä,mutta ei tässäkään mitään ihmeempiä oireita ..

Tulin vilkaiseeksi tulppia ja yksi oli selkeästi vaaleampi,ei kun kansi irti ja kaanen tiiviste oli kaput..Oli muuten mäntäkin suht puhdas verrattuna muihin!

Koko remppa kustansi noin 500€,kansi oikaistiin,venttilityöt tilpehööreineen ja koe ponnistus varmuuden vuoksi+yläpään tiivistesarja!Niin ja kone oli tuo 102 230e vm 89..Sen verta täytyy sanoa,että tuon rempan jälkeen kone ikäänkuin heräsi eloon... :lol:
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Auto, tai mikä tahansa polttomoottori vekotin savuttaa tai höyryää sadesäällä enemmän.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

rokka65 kirjoitti:Auto, tai mikä tahansa polttomoottori vekotin savuttaa tai höyryää sadesäällä enemmän.
Ja jos lisäksi autolla ajetaan lyhyttä matkaa ettei pakoputkisto kerkeä koskaan kunnolla lämpenemään ja samalla kosteus poistumaan putkesta...
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Minulla 260E tehnyt samaa jo 5 vuotta ja olen kuullut,että on ihan mesen ominaisuus.
Eli höyryää kostealla kelillä varsinkin alkuun kun lähtee liikkeelle.
On ilman KAT:tia.
Tuo pulputtaminen onkin sitten eri juttu,ettei olis vielä ilmaa järjestelmässä jossain,noiden osien vaihtojen jälkeen jäänyt?
Tuo lämpiäminen 120 asteeseen,onkin ihme juttu,ei pitäisi jos kaikki
on kunnossa,mutta onko anturi kumminkaan ehjä?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
simopanssi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 31.03.2010 19:24

Viesti Kirjoittaja simopanssi »

tänään ajelin tuossa koneen lämpimäks:

ei savuta ollenkaan kun on näin helkkarin nätti keli. taitaa olla vaan aurinkoisen kelin auto...

tyhjäkäynnillä nosti lämpöjä sitten yli numeroimattoman valkeen viivan, lähelle 120 astetta ---> flekti pyörimään ---> pikkusen nosti kierroksia niin laski lämmöt. Syyläri oli pinnasta viilee ja alavesiletkun tyvestä kans, eli niinku pitääkin?

Ajossa lämmöt oli alle numeroimattoman viivan, ei seilannu ajossa lämpö.

kun sammutti sitten niin vähän pihisi paisarin korkki.

pitää virittää joku tölkki tuohon ylivuotoletkuun ja kattoo minkä verran se sieltä puskee sitä nestettä, jos enää puskee.

Kaipa se savutus olis sitten sitä vettä, tosiaan aika lyhyttä ajoo mulla on. Mistä sinne pakoputkeen se neste vois päästä? vai tiivistyykö se kosteus sinne? mystistä.

Pitää seurata tilannetta ja kattoo oireita.
don corleone

W124 230E 1988
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kekes kirjoitti: Tuo lämpiäminen 120 asteeseen,onkin ihme juttu,ei pitäisi jos kaikki
on kunnossa,mutta onko anturi kumminkaan ehjä?
Ihan normaalia nelosbensassa jossa on sähkömagneetilla kytkeytyvä tuuletin.

Lämmöt nousee lähes punarajalle kun kone käy hetken kesäkelissä tyhjäkäyntiä. Kunnes tuulettimen siivet nappaa kiinni ja lähtee pyörimään.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

simopanssi kirjoitti:Mistä sinne pakoputkeen se neste vois päästä? vai tiivistyykö se kosteus sinne? mystistä.
ei ole mitään mystistä... bensa on hiilivetyjä ja kun vety yhtyy happeen, tulee vettä :wink: se vesihöyry mitä koneesta tulee, siis vain tiivistyy kylmään pakoputkeen pätkäajossa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3976
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

napa kirjoitti:
simopanssi kirjoitti:Mistä sinne pakoputkeen se neste vois päästä? vai tiivistyykö se kosteus sinne? mystistä.
ei ole mitään mystistä... bensa on hiilivetyjä ja kun vety yhtyy happeen, tulee vettä :wink: se vesihöyry mitä koneesta tulee, siis vain tiivistyy kylmään pakoputkeen pätkäajossa...
Jep, kun litra bensaa palaa syntyy noin litra vettä sen tuloksena.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin