Nykii ja seilaa tyhjäkäynnillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Nykii ja seilaa tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Rikí »

Kyseinen ongelma on vaivannut jo pitkään. Eli ajossa saattaa ruveta nykimään terävästi tasakaasulla. Vetokin tuntuu jotenkin huononevan. Tuntuu kyydissä ollessa, että kohta varmaan hajoaa ja sammuu siihen paikkaan. Kaasupolkimen käyttely auttaa hieman.

Jos pysähtyy liikennevaloihin nykimistilanteessa, tyhjäkäynnillä kierrokset ja kumma kyllä öljynpainemittari myös :?: seilaavat samassa tahdissa. Samalla koko auto tärähtelee.

Itse kun enää tuota ongelmaa jaksanut selvitellä, niin päätin viedä ammattilaisten katsottavaksi. Tulpat on vaihdettu, tulpan hatut ja -johdot tarkistettu, lambda tarkistettu, samoiten kaasuläppä. Kaasuvaijeri on vaihdettu, kaasuvivuston säädöt tarkistettu.

Loppuun haluaisin lisätä, että kyseinen ongelma alkoi, kun Mercedes Benz huolto sääti tyhjäkäyntiä. Heti kun ajoi pihaan huollon jälkeen, alkoi lievä seilaaminen, joka on nyt pahentunut. Tekivätköhän jotain väärin?

Mikä ihme tuon nykimisen ja seilaamisen aiheuttaa? Kohta jo ihan hävettää kysyä täältä aina apua, mutta jos "ammattiauttajat" taas jaksaisivat vaivautua. :wink:
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Lisäys

Viesti Kirjoittaja Rikí »

Kyseessä on siis 220 CE 1993 sportline.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Nykii ja seilaa tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Rikí kirjoitti:Kyseinen ongelma on vaivannut jo pitkään. Eli ajossa saattaa ruveta nykimään terävästi tasakaasulla. Vetokin tuntuu jotenkin huononevan. Tuntuu kyydissä ollessa, että kohta varmaan hajoaa ja sammuu siihen paikkaan. Kaasupolkimen käyttely auttaa hieman.

Jos pysähtyy liikennevaloihin nykimistilanteessa, tyhjäkäynnillä kierrokset ja kumma kyllä öljynpainemittari myös :?: seilaavat samassa tahdissa. Samalla koko auto tärähtelee.

Itse kun enää tuota ongelmaa jaksanut selvitellä, niin päätin viedä ammattilaisten katsottavaksi. Tulpat on vaihdettu, tulpan hatut ja -johdot tarkistettu, lambda tarkistettu, samoiten kaasuläppä. Kaasuvaijeri on vaihdettu, kaasuvivuston säädöt tarkistettu.

Loppuun haluaisin lisätä, että kyseinen ongelma alkoi, kun Mercedes Benz huolto sääti tyhjäkäyntiä. Heti kun ajoi pihaan huollon jälkeen, alkoi lievä seilaaminen, joka on nyt pahentunut. Tekivätköhän jotain väärin?

Mikä ihme tuon nykimisen ja seilaamisen aiheuttaa? Kohta jo ihan hävettää kysyä täältä aina apua, mutta jos "ammattiauttajat" taas jaksaisivat vaivautua. :wink:
1. en ole ammattilainen....rehellisesti arvailen....
2.aloittaisin sinuna siitä liikkeestä joka sääti tyhjäkäyntiä, takuuna!
3.jos et halua niin tarkistaisin kaikki alipaineletkujen kiinnitykset...

itselläni irtosi kerran alipaineletku ja samat oireet oli kuin sinun laitteessasi....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Sitä tyhjäkäyntiähän ei käsittääkseni oikeasti tuossa saa säädettyä mihinkään. Oletan että siinä on VDO-Siemens. Jotkut osaajat toki onnistuvat sitä tekemään, mutta niin ei vissiin ole tarkoittu. Mulla ex-s124 220:ssä sellainen operaatio myös tehtiin, kun tyhjäkäynti oli liian korkea, ja kyllähän tuo muutaman vuoden ja jonkun kymmenen tuhatta pelittikin, mutta lopulta meni koko kaasuläppäkotelo tyhjäkäyntisäätimineen sitten uusittavaksi.
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Huoltoko sössi

Viesti Kirjoittaja Rikí »

RH kirjoitti:Sitä tyhjäkäyntiähän ei käsittääkseni oikeasti tuossa saa säädettyä mihinkään. Oletan että siinä on VDO-Siemens. Jotkut osaajat toki onnistuvat sitä tekemään, mutta niin ei vissiin ole tarkoittu. Mulla ex-s124 220:ssä sellainen operaatio myös tehtiin, kun tyhjäkäynti oli liian korkea, ja kyllähän tuo muutaman vuoden ja jonkun kymmenen tuhatta pelittikin, mutta lopulta meni koko kaasuläppäkotelo tyhjäkäyntisäätimineen sitten uusittavaksi.
Ei h*lvetti. Monta tuntia sanoivat tutkineensa ja säädelleensä tyhjäkäyntiä. Pilalleko ne sen sitten laittoivat? Pystyykö tuota tarkistamaan mitenkään?

Viime talvena kaasun hirttämisen takia täytyi käyttää huollossa, ja arvelivat sen johtuvan tyhjäkäynnistä. No, kaasu hirtti edelleen huollon jälkeen, mutta sitten ilmaantui tämä uusi oire: seilaaminen ja sen myötä vähitellen nykiminen.

Kiva, jos huolto sössi. On meinaan melko kallis tuo kaasuläppäkotelo.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Huoltoko sössi

Viesti Kirjoittaja RH »

Rikí kirjoitti: On meinaan melko kallis tuo kaasuläppäkotelo.
Silloin maailmassa vuonna ÖÖÖ sen sai onneksi KL:stä noin puolella rahamäärällä Vehon tiskiin verrattuna. Maksoi toki useamman satasen. En ihan tarkkaan muista, mutta olisiko ollut jotain 4-5 saturaisen väliltä.
Vastaa Viestiin