190 E (W201) flekti ei pyöri ruuhkassa ja lämpö nousee
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
190 E (W201) flekti ei pyöri ruuhkassa ja lämpö nousee
Ruuhka-ajossa lämpimällä säällä lämpö nousi 100 asteen hujakoille. Heti kun pääsi liikkeelle, lämpö alkoi laskea ja laski normaaliksi (noin 80 astetta) maantieajossa. Ilmeisesti flektin magneettikytkin on rikki? Tässä autossa ei ilmeisesti ole magneettikytkimen toimintaa ohjaavaa lämpötila-anturia, joten magneettikytkimen epäkunto lienee todennäköisin syy. Magneettikytkin on Veholta ostettaessa kovin hintava. Voisikohan sellaista saada jostain muualta kohtuulliseen hintaan?
Isän mersuun askarreltiin sähköflekti viimeisiä vetelevän viskon tilalle jäähdytinrempan yhteydessä. N.100€ maksoi uudet hilut (flekti, termostaattianturi, tarmostaattianturin kiinnityspala, rele pari letkun kiristintä ja sähköpiuhaa ja sulakekanta). Oli halvempaa laittaa kokonaan uusi puhallinjärjestelmä kuin korjata vanha. Ja viskon poistolla pitäisi saada polttoainene kulutustakin karvan verran alemmaksi... Mutta siis jos tuo magneettikytkimen remontti maksaa yli satasen niin suosittelen askartelemaan kokonaan uuden sähköflektijärjestelmän.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Orginaali flektin anturin kytkentälämpö on mielestäni liian korkealla.
Se taisi olla punainen väriltään mutta varaosaliikkeestä saa eri lämpö alueelle eli eri värisiä antureita.
Olevinaan tietääkseni anturin jälkeen on rele mutta itselläni anturi tuhoutui varsin nopeasti.
Erillinen flekti on kyllä paras vaihto ehto jos ei halua polttaa ruuhkassa kansipahvia.
Se taisi olla punainen väriltään mutta varaosaliikkeestä saa eri lämpö alueelle eli eri värisiä antureita.
Olevinaan tietääkseni anturin jälkeen on rele mutta itselläni anturi tuhoutui varsin nopeasti.
Erillinen flekti on kyllä paras vaihto ehto jos ei halua polttaa ruuhkassa kansipahvia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
No kyllähän se vähän on niinAapo.T kirjoitti:Eikö tavallaan erillisen flektin asentaminen olisi vian seurauksen korjaamista.

Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Normaali ilmiö. Ruuhka-ajossa vesipumppu pyörii verkkaan, eikä kierrätä nesteitä samaan tahtiin kuin maantienopeudella ja siksi lämmöt tahtoo nousta. Moottorin kierrosten noustessa myös nesteiden kierto vilkastuu ja sitä kautta lämmötkin laskee.taviokuurna kirjoitti:Ruuhka-ajossa lämpimällä säällä lämpö nousi 100 asteen hujakoille. Heti kun pääsi liikkeelle, lämpö alkoi laskea ja laski normaaliksi (noin 80 astetta) maantieajossa. Ilmeisesti flektin magneettikytkin on rikki? Tässä autossa ei ilmeisesti ole magneettikytkimen toimintaa ohjaavaa lämpötila-anturia, joten magneettikytkimen epäkunto lienee todennäköisin syy. Magneettikytkin on Veholta ostettaessa kovin hintava. Voisikohan sellaista saada jostain muualta kohtuulliseen hintaan?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
1.8 l bensa.vk00 kirjoitti:Jep kyllähän ne meinaa tyhjäkäynnillä sinne satkuun pompsailla ja normaalisti laskeekin kun ajoon lähtee...kattele tosiaan pitempää lähteekö pyörimään, niinkuin joku tuossa mainitsi..Mikä kone autossa?
RTO-tuonnin varaosamyyjä epäili, että syy saattaisi olla jäähdyttimessä, ei magneettikytkimessä. Magneettikytkimen pitäisi kuulemma kestää 500tkm asti, tällä on ajettu 250tkm. Kun pari kuukautta sitten vaihdettiin jäähdytinnesteet, havaitsin, että jäähdytinnesteen paisuntasäiliö oli likainen. Sitä yritettiin puhdistaa, mutta kyllä sinne jäi vielä likaa. Tiedä sitten, olisiko sieltä päässyt likaa järjestelmään, mikä aiheuttaa lämpenemisen. Mutta tosiaan lämmöt laskevat heti normaaliksi, kun pääsee ajoon ruuhkasta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
- Paikkakunta: oulunlääni
Missä mahtaa sijaita sähköflektin magneettikytkin?
Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
Sylinterin kannen etu osassa venakopan oikella puolella edestä katsottuna .Kaksi liitintä ja kanta anturissa punainen väriltään.
Ota topseli pois ja kytke johdon navat johdolla yhteen niin kuulet jos flekti toimii.Tarkasta kanssa sulake.
Ota topseli pois ja kytke johdon navat johdolla yhteen niin kuulet jos flekti toimii.Tarkasta kanssa sulake.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
- Paikkakunta: oulunlääni
Joo kiitos neuvosta. Omassa syy tuulettimen toimimattomuuten oli katkennut magneettikytkimen johto 

Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72