matikki ravistaa
matikki ravistaa
Rattia ku kääntää oikeelle satasen vauhista tai yli alkaa hiton moinen tärinä ja vatkaus, siis tuntuu kun siltä että vasen eturengas irtois kesken kurvin.
Pyöränlaakereita ja raidepäitä siinä vähä kokeilin niissä ei tuntunu välystä.
ehdotuksia ?
Autohan oli 124 300tdt 4matic
Pyöränlaakereita ja raidepäitä siinä vähä kokeilin niissä ei tuntunu välystä.
ehdotuksia ?
Autohan oli 124 300tdt 4matic
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Vyövika renkaassa on hyvä veikkaus.
Itsellä oli viime kesänä myös samantapaista, hillitön vapina. Olihan siellä väljääkin, mutta uusien raidepäiden yms. jälkeenkin tärisi. Vasta uusi kierros renkaita paransi vaivat lopullisesti. Nykyrenkaista ei voi oikein edes päätellä päältä, onko jossain vikaa. Voisihan tuota tietysti kokeilla vaikka talvirenkailla jonkun lenkin -- jos tärinä hävisi, on aika selvää että vanteissa tai renkaissa on vika.
Itsellä oli viime kesänä myös samantapaista, hillitön vapina. Olihan siellä väljääkin, mutta uusien raidepäiden yms. jälkeenkin tärisi. Vasta uusi kierros renkaita paransi vaivat lopullisesti. Nykyrenkaista ei voi oikein edes päätellä päältä, onko jossain vikaa. Voisihan tuota tietysti kokeilla vaikka talvirenkailla jonkun lenkin -- jos tärinä hävisi, on aika selvää että vanteissa tai renkaissa on vika.
Viimeksi muokannut Aku P, La 01.05.2010 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vetaria veikkaan minäkin. Testaa peruuttaa jollain parkkiksella hitaasti renkaat linkussa ja ikkunat auki, että kuuluuko ratinaa, naksetta tai pauketta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vetaria pelkään itsekin, sehän olis se kallein vaihtoehto vialle
.
Koitettu ajella myös renkaat linkussa ja mitään ylimääräistä vetareista ei mielestäni kuulu.
Pitää vielä koittaa toisilla renkaillakin ,mutta tuskin johtuu niistä , ääni
on kuitenkin sellainen koliseva niinkuin väljää olis jossain.

Koitettu ajella myös renkaat linkussa ja mitään ylimääräistä vetareista ei mielestäni kuulu.
Pitää vielä koittaa toisilla renkaillakin ,mutta tuskin johtuu niistä , ääni
on kuitenkin sellainen koliseva niinkuin väljää olis jossain.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Yksi vaihtoehto on tietenkin pyörälaakeri, mutta pitäis kyllä volista jo aikatavalla noilla oireilla. Maticissahan ei ole edessäkään sitä tyypillistä kartiokuularakennetta vaan kaksoisrivilaakerointi kuten takana.
Vaihdoin omaan autooni n.vuosi sitten vänkärinpuolen etuseeen laakerin kun en muuta enää keksinyt. Auto heittelehti tieurissa aivan helvetisti jo ennen kuin alkoi edes pahasti ääntelemään se laakeri ja käsituntumalla ei välystä tuntunut olevan. Auto muuttui aivan täysin laakerin vaihdon jälkeen.
Vaihdoin omaan autooni n.vuosi sitten vänkärinpuolen etuseeen laakerin kun en muuta enää keksinyt. Auto heittelehti tieurissa aivan helvetisti jo ennen kuin alkoi edes pahasti ääntelemään se laakeri ja käsituntumalla ei välystä tuntunut olevan. Auto muuttui aivan täysin laakerin vaihdon jälkeen.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Vielä vaan tärisee ja vatkaa..
Tuli tuossa ajettua pitkästä aikaa motari nopeuksiakin, 110 alkaa tärinä ja kasvaa mitä enämpi vauhtia, tuntuu huomattavasti voimakkaammin repsikan jakkaralla.
Koitettu toisilla renkailla, ei vaikutusta.
Ei löydy väljää.
Vetarit käytetty irti ja todettu niveliltään ehjiks.
Repsikan etupyörä kohta kankailla ulkoreunasta..
Tänään mittailin heittokellolla ja oik napa heitti 0.1mm ja oik vetari 0.9mm
onks se paljo vai vähä
Ainakin tuo pyörännavan heitto tuntuu vähintäänkin riittävästi jarrupolkimeen.
Jos jollain jäänyt nurkkiin pyöriin rikkinäisiä tai muuten vaan halpoja etuvetareita niin ilmotelkaa ,tarvetta olis ainoastaan ulommaisille nivelille.
Tuli tuossa ajettua pitkästä aikaa motari nopeuksiakin, 110 alkaa tärinä ja kasvaa mitä enämpi vauhtia, tuntuu huomattavasti voimakkaammin repsikan jakkaralla.
Koitettu toisilla renkailla, ei vaikutusta.
Ei löydy väljää.
Vetarit käytetty irti ja todettu niveliltään ehjiks.
Repsikan etupyörä kohta kankailla ulkoreunasta..
Tänään mittailin heittokellolla ja oik napa heitti 0.1mm ja oik vetari 0.9mm
onks se paljo vai vähä

Ainakin tuo pyörännavan heitto tuntuu vähintäänkin riittävästi jarrupolkimeen.
Jos jollain jäänyt nurkkiin pyöriin rikkinäisiä tai muuten vaan halpoja etuvetareita niin ilmotelkaa ,tarvetta olis ainoastaan ulommaisille nivelille.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
On minulla yksi ylimääräinen napa ja vetoakseli oikeallekin puolelle.
Pitäisi vaan ensin itse varmistua, etten tarvitse niitä.
Oma auto alkoi täristä, kun korjaamo vaihtoi siihen eteen alatukivarsien
puslat ja moottorin ja vaihdelaatikon kumin. Vasemmalle puolelle jo
vaihdoin vetoakselin ja navan, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Oireet viittaavat vahvasti kardaaniin, joka tosin on hiljattain kunnostettu
ja johon korjaamon ei pitänyt lainkaan koskea. Ensi viikolla tarkistetaan
kardaani ja viimeistään sen jälkeen täytyy kokeilla vetoakselin vaihtoa.
Pitäisi vaan ensin itse varmistua, etten tarvitse niitä.
Oma auto alkoi täristä, kun korjaamo vaihtoi siihen eteen alatukivarsien
puslat ja moottorin ja vaihdelaatikon kumin. Vasemmalle puolelle jo
vaihdoin vetoakselin ja navan, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Oireet viittaavat vahvasti kardaaniin, joka tosin on hiljattain kunnostettu
ja johon korjaamon ei pitänyt lainkaan koskea. Ensi viikolla tarkistetaan
kardaani ja viimeistään sen jälkeen täytyy kokeilla vetoakselin vaihtoa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Ohjauksenvaimentimen vaihdoin eilen ja samalla ohjauksen nivelet, myös oik vetari vaihtui.
Toisella navalla koitin mutta siinä oli niin susi laakeri että vaihtui takas alkuperäseen.
Viat ei poistunut, mutta vähenivät.
Suoraan ajaessa tärinä lähes huomaamaton, mutta tuo mutka tärinä/vatkaus oikeelle käännettäessä vaivaa edelleen.
Parempi ku antaa olla vaan, eihän tuolla saa yli satasta ajaakaan
Toisella navalla koitin mutta siinä oli niin susi laakeri että vaihtui takas alkuperäseen.
Viat ei poistunut, mutta vähenivät.
Suoraan ajaessa tärinä lähes huomaamaton, mutta tuo mutka tärinä/vatkaus oikeelle käännettäessä vaivaa edelleen.
Parempi ku antaa olla vaan, eihän tuolla saa yli satasta ajaakaan

-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: matikki ravistaa
Onko tähän vaivaan löytyny lääkettä? Mulla on kanssa sama homma oikealle kääntäessä rupeaa ravistamaan varsinkin jos on monttuja tiessä. Nyt vaihdoin renkaat 222/45-17 niin rupeaa täristämään suoraan ajaessa kun vauhti nousee yli 80. Vetareita epäilisin.......mutta ei ainakaan käsin kokeiltaessa tunnu välystä. Voikohan nuita vaihtaa puolelta toiselle....ovatko saman mittaset tai tykkääkö muuten huonoa jos pyörimissuunta vaihtuu?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: matikki ravistaa
Etupään vetoakselit ovat eri mittaiset. Eli ei käy vaihtaa toiselta puolelta toiselle puolle.Pietu_81 kirjoitti:Onko tähän vaivaan löytyny lääkettä? Mulla on kanssa sama homma oikealle kääntäessä rupeaa ravistamaan varsinkin jos on monttuja tiessä. Nyt vaihdoin renkaat 222/45-17 niin rupeaa täristämään suoraan ajaessa kun vauhti nousee yli 80. Vetareita epäilisin.......mutta ei ainakaan käsin kokeiltaessa tunnu välystä. Voikohan nuita vaihtaa puolelta toiselle....ovatko saman mittaset tai tykkääkö muuten huonoa jos pyörimissuunta vaihtuu?