Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Eilen kuohitsin tuon sadetunnistimen pois käytöstä Mika T:n ohjeilla. Aaaaahhhhh... :)

Tasonsäätöiskarien vaihdon yhteydessä tuli myös säädettyä perää vähän matalammalle, nyt on hyvin vaaterissa. Ennenhän tuo kulkikin niin kärsä maassa ja persus korkealla, että vaikka valojen etäisyyssäätö oli nollassa, niin valot näytti auttamattomasti liian lähelle.

Kulutus on muuten tasaantunut huoltojen ja ajotavan rauhoittamisen jälkeen matka-ajossa n. 8l/100km. Tuo olkaa jo vissiin olla ihan hyväksyttävä lukema...? :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Talven tultua on uusi "ominaisuus" ilmaantunut Paavoon. Seisontajarru jäätyy jumiin yön / pidemmän seisahduksen aikana. Tänään oli jo hämmästyttävän lähellä, etten joutunut repäisemään traktorilla autoa tallista ulos... :evil: Eipä sitten vissiin käytellä paljoa seisontajarrua, muuta kuin lyhyissä pysähdyksissä.

Onkos tuossa samanlainen systeemi, kuin 124:ssa? Entisessä nimittäin ei jäätynyt koskaan. Vai pannaanko avonaisempien vanteiden piikkiin, pääsee lunta menemään reilusti vanteen sisäpinnalle...

Jokatapauksessa, ikävä homma. Olen tottunut käyttämään seisontajarrua ahkerasti, jotta se on sitten leimallakin kunnossa eikä jumissa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

muuten sama kuin w124 paitsi sulla on automaattinen kiristin takapenkin alla,se kiristin on semmosen pelti kannen alla.taitaa se linkku jumia mikä levittää jarrukenkiä,ei muuta kun vaidat uudet hilut sinne niin toimii ainakin jonkun aikaa :D
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti:Seisontajarru jäätyy ja väkä väkä väv väv vää...
Paitti että ei ole näemmä pelkkä seisontajarru. Myös käyttöjarrut tuntuu jäätyvän.

Ei 124:sen kanssa ollu tämmösiä ongelmia... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ihan vinkiksi vaan, se sadetunnistin toimii huomattavasti järkevämmin jos on pyyhkijä hyvässä kunnossa. Paskalla pyyhkijällä käyttää kyllä pyyhintä liian tiheästi.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Näin varmasti on. Mulla kuitenkin oli tuliterä sulka ja silti se pyyhkijä vimppasi sitä rataansa eestaas niinkun riivattu... Ei minun hermoilla tuommoista kestetä... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pakardinen kirjoitti:Näin varmasti on. Mulla kuitenkin oli tuliterä sulka ja silti se pyyhkijä vimppasi sitä rataansa eestaas niinkun riivattu... Ei minun hermoilla tuommoista kestetä... :)
Niin se teki minunkin ex. väykyssä.

Sateen loputtua ei älynnyt lopettaa pyyhkimistä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuossa minun autossa älysi kyllä lopettaa, kun lakkasi kokonaan satamasta, mutta annas olla kun tuli vähänkin pientä tihrua taivaalta, niin armoton vemppaus...

Ihan liian herkkä tunnistin, ei kait siinä muuta. Muuten vois ollakin ihan hyvä systeemi. Mutta tuommoisenaan ei mulle kelpaa, paljon armollisempi hermoille ajella ilman tuota "lisävarustetta"...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuommosen huomasin tuossa tänä päivänä, että jos auton sammuttaa jarrupoljin painettuna, virta-avain ei käänny täysin 0-asentoon asti vaan jää vähän vajaaksi.

Mikäli taas sammuttaa jalka poijes jarrupolkimelta, niin sillon avain kääntyy täysin 0-asentoon.

Pitääkö tuon käyttäytyäkin noin, vai herääkö kysymys mistä on kysymys...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tämmöstä herkkua tänäpänä:

Kuva

Kuva

Tämä lahna alkaa muistuttamaan entistä enemmän tilkkutäkkiä: ovet on jo kertaalleen vaihdettu ruosteiden takia joskus, nyt meni sitten takapuskin veihtoon ja kuskinpuoleinen lokari uuteen maaliin... :D

Hip hei!

PS. Ei muuten sitte ollu onneksi oma vika, parkkipaikalla rusikoitu muiden toimesta. Rehellinen mies, jätti yhteystiedot. Kiitos siitä hänelle!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

No voi voi, vähän sama kun mulla kans etuovet takuuseen, ruosteita korjaillu ja sit joku losautti pakilla etupuskuriin =D
Merseedespents
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Pakardinen kirjoitti:Tuommosen huomasin tuossa tänä päivänä, että jos auton sammuttaa jarrupoljin painettuna, virta-avain ei käänny täysin 0-asentoon asti vaan jää vähän vajaaksi.

Mikäli taas sammuttaa jalka poijes jarrupolkimelta, niin sillon avain kääntyy täysin 0-asentoon.

Pitääkö tuon käyttäytyäkin noin, vai herääkö kysymys mistä on kysymys...?
Noin se käyttäytyy täälläkin. Hetken tuntu oudolta, mut jo tottunu.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tänään hakemaan konttorilta vikalistaa. Jännittää niinkun lasta jouluna, kun ei tuon väkkärän tapoja vielä tunne... Vanhan olis saanu vaan viedä ja katsastusdiktaattori olis vaan sanonu, että näin hyvästä olis riittäny pelkkkä kuva tuoda näytille. :)

Katsotaas kuinka käy.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja hylky tuli. :)

Vaan olipa tuo arvattavissa. Näetsen kun lähdin maanantaiaamuna viemään tuota Hartikaiselle puskurinkorjuuseen niin huomasinpa siinä taivaltaessa, että lämppärin puhallin ei lähtenyt pyörimään kun vasta reilun 15km:n ajon jälkeen. Tänään sitä ei sitten huvittanut pyöriä enää ensinkään. Vaan pakko oli leimalle viedä, kerta parasta ennen päivä oli tänään. Mutta mikä ihmeellisintä niin katsastushemmo sanoi, että jälkitarkastus ei sitten maksa mitään. :shock: Kuulemma riittää kun käypi pihassa näyttämässä, että nyt hönkii.

Muuten ei löytänyt mitään vikaa, kaipa tästäkin vielä ajopeli tulee... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nyt kun kevät näyttäisi nurkan takaa kurkkivan täällä savommualla, niin ilmenipä Väyrysen vaeltelu. Eli ihan samaan tapaan kuin vanha 124:n, niin kun ajoi täysin sulalta tieltä jäätyneeseen sulamisvesilutakkoon, niin jopa alkoi varsin levoton käytös. Mennä sunnuntaina meinasi jo viedä ihan metsään asti, perse liiraili puolenkymmentä kertaa puolelta toiselle, ennenkun sain takaisin käpälään.

Vanhassahan vika oli oikean takapyörän alatukivarren alempi pusla. Tässä oli sitten vasemman takapyörän alatukivarren ylempi pusla. Näkyy olovan niin, että olipa kyseessä mikä Mersu tahansa, niin levottoman ajokäytöksen syy löytyy takapyöräntuennan väljistä puslista... :)

No on siinä oikeallakin puolella väljää, sitä ei ehditty vielä vaihtaa, mutta tässä lähipäivinä sekin menee uusiksi. Kuitenkin jo tuon vasemman tukivarren vaihdolla saatiin aikaiseksi se, että nyt tuolla uskaltaa ajaakin. Sitten kuhan se oikeakin tukivarsi saahaan vaihdettua, niin sitte sinne nelipyöräsuuntaukseen.

Keulassakin jokin kolisee hiukkasen. Tiedä nyt sanoa sitten, onko kallistuksenvakaaja vai raidetangonpää. Tutkitaan tutkitaan.

Lämppärin moottori vaihdettiin, joten leimakin tuli. Tosin säätämiseksi meni sen moottorinkin kanssa, kun rupesi sitten siipi ottamaan kiinni johonkin ja hirveä rallatus kabiiniin. Tästä selvittiin tunnin ahertamisella ja yhdellä rikalla, jonka laitoin moottorin kiinnityksen väliin. Nousi siipi sitten vähän ylemmäksi eikä enää ota kiinni.

Tähän kun on nuo ovet joskus ruosteiden takia vaihdettu, niin joku sokea Reetta on kyllä laittanut nuo veräjät paikalleen. Varsinkin vasemmanpuoleiset ovet oli "säädetty" (siis jätetty säätämättä) ihan päin persettä. Eivät sulkeutuneet kunnolla ja harittivat muutenkin. Nyt on sitte sekin (melkein) hoidettu. Ainoa vaan, että kuskin oven lukon vastakappaleen on asentajanperkele vääntänyt kiinni asti! Alempi pultti aukeaa tulevaisuudessa ainoastaan poraamalla... Se pitäs vielä laittaa, niin sais nuo ovet sulkeutumaan, niinkuin Mersussa pitäisikin sulkeutua...

Onhan tuota turattu taas kaikennäköistä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Noh, tuon näkösestä reuhkasta on siis kyse:

Kuva

Tämmöstä...

Vekkulia tässä on se, että viime syksynä ja talvena, kun oli sellaset maltillisen kokoset pyörät alla, niin ohjauspyörä oli suoraan ajaessa huomattavasti vasemmalle kääntyneenä. Nyt kun tuli laitettua nuo ei niin maltilliset vanteet ja renkaat, niin ratti on suorassa... :!: Eikä ajettavuus ainakaan heikentynyt. Omituista.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Kyllä ne vaan mersun vanteet istuu mersuun kummasti, vuosimallista riippumatta. 8)
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Siis mitkä vanteet nuo on. Tahtoo tommoset myös. Onkos nuo 16" vai 17".
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Castillo kirjoitti:Siis mitkä vanteet nuo on. Tahtoo tommoset myös. Onkos nuo 16" vai 17".
Lorinserin kaivonkannet. 16" on. Ihan pikku vinkkinä vaan, että jos tuommoset tahdot, niin varaudu etsimään piiiiiiitkään. Ei nimittäin ole kovin usein tarjolla... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mitähän se tämmönen tarkottaa...?

Kas kun tuli nuo helteet, niin huomasimpa ettei ilmastointi puhalla kylmää ensinkään. No sitten eikun huoltoon.

Kuntoon tuli, nyt tulee kylmää vallan mainiosti. Sivutuotteena kuitenkin tuli seuraavaa: auto tuntuu vastaavan kaasuun paljon paremmin ja muutenkin tuntuu siltä, että moottori olis pirteämpi. Ja ero on merkittävä, ei mene placebon piikkiin... :)

Tiedän kyllä, että jos ilmastointi on tukossa, niin se syö koneen tehoja ihan jopa merkittävästi. Mutta että jos kylmäaineet on karanneet, niin sama homma...?

Teh? Olenko ainoa?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No nyt sitten alkaa nuo sähköt sassaroimaan.

Kattoluukku toimii seuraavasti: kun sitä avaa ihan auki auki, niin ensimmäisellä painauksella avautuu puoleenväliin ja siitä sitten tarvitaan toinen veto katkaisimesta, että avautuu kokonaan.

Toisekseen, takaluukun kiinni-imaisu ei enää toimi. Teki pari päivää sitä, että toimii, ei toimi, toimii, ei toimi ja nyt ei sitten enää toimi ollenkaan. Tästähän sitten seuraa mm. se, että keskuslukitus luulee luukun olevan auki, eikä lukkoon laittaessa väläytä vilkkuja. Lisäksi, takavalo jää palamaan.

Ja edelleen, oikea pakkivalo tuntuu olevan huonossa kosketuksessa. Jää silloin tällöin syttymättä. Kerran tuon jo tuossa pakkasilla avasin ja enimmät hapettumat raaputtelin pois, mutta nyt tuntuu taas olevan huono konakti.

Perskeles. Loputon suo tämänkin kanssa. :?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös tuon kattoluukun kuulukkin toimia juuri noin?
Ainakin tuossa minun 600ssa toimii juurikin noin. :shock:

Takaluukusta sanoisin että sieltä on johto/johtoja poikki korin ja luukun läpiviennistä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mika.T kirjoitti:Eikös tuon kattoluukun kuulukkin toimia juuri noin?
Ainakin tuossa minun 600ssa toimii juurikin noin. :shock:

Takaluukusta sanoisin että sieltä on johto/johtoja poikki korin ja luukun läpiviennistä.
Kyä se on ennen avautunut yhdellä hipelöinnillä ihan auki asti... Liekö silloin ollut epäkunnossa ja nyt sitte korjautunut itsekseen? :)

Tuota johtovikaa on kyllä epäilleet muutkin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kun on noita isojen poikien juttuja tullut kuunneltua, niin olen antanut itseni ymmärtää, että tässä on vakiotehoillekin karvan verran liian pieni kuuleri.

Nin mitenkäs sitten helpoiten tuohon sais vähän reilumman kokoisen? Saahan sen ja helposti, jos on aikaa veistellä puolet keulasta pois, mutta kun mulla ei ole. Auton pitäs olla lähestulkoon aina valmiina lähtemään, eli sellanen hyvin lievä modaus vois tulla kysymykseen. Päiväsotalla ei ole aikaa tussaroida.

Onko olemassa jotain valmista kuuleria, vai pitääkö teettää...? Kertoilkaapas...

Ýst. terv. nimim. Pieni koneen kutittelu kiinnostais.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kas niin. Nyt kun tuli yhdistettyä tuo aloittamani vannepuljaustopikki Project Lorinser ja tämä, niin jatketaan sitten täällä.

Pieniä muutoksia autoon on siis tullut. Tärkeimpänä tuo H&R:n -35mm jouset. Ulkonäkö ja ajettavuus senkun paranee vaan. Taakse täytyy vielä vaihtaa jousikumekset, paikallaan on kolmoset. Menikös se nyt niin, että yksi paksuus vastaa noin kahta senttiä ajokorkeudessa? Jos näin, niin ykköset pitänee laittaa taakse, sitäpaljon korkealle tuo perse näkyy hilautuvan tasonsäädön toimesta.

Toinen mitä tuli tehtyä, niin vaihdoin vanteisiin blankkojen keskikuppien tilalle Mersun kromitähdet, kiitos Karra.

Kolmas mitä tuli tehtyä, niin laitoin 35% kalvot takasivulaseihin. Tämä oli sellainen "Tein itse, säästin selvää rahaa" projekti. Eka kerta, kun itse tein. Kerran olen vierestä katsonut, kun yksi kokeneempi kaveri laittoi entiseen omistamaani (tai siis vaimoni omistamaan) kartano Volvoon moiset. Eihän niistä nyt ihan virheettömät tulleet, muutamia ilmakuplia jäi, mutta ensimmäistä kertaa tehneelle ihan kelvolliset. Täytyy mennä lähelle katsomaan virheet huomatakseen. Toinen asia minkä huomasin, niin tuollainen 35% kalvo on vielä Mersun arvolle sopiva, ei ole liian tumma. Takalasi pitäis vielä kalvottaa, mutta se on päivän homma meikäläiselle kun pitää siivuina laittaa.

No sitten. Kun oli tarkoituskin tulevana talvena noista vanteista kiillottaa huulet. Niin sitähän tässä kun vanteet on joskus aikoinaan puhallettu ja maalattu, niin eihän siitä oikein kunnollista ole tehty. Eli pulttien reikien ympäriltä ja parista muustakin kohdasta alkaa maalia kuplia. No nyt on sitten mielessä käynyt, että ottaa maalin Nitro Morssilla poies ja maalaa uudelleen kunnolla. Niin nyt on maalin väri mietinnässä. Mieli tekis maalata ne keskustat vähän tummemmalla, kuin sillä perus Astralsilberillä. Ei mikään sysitumma, vaan semmonen hillitty, joka sitten käy auton väristä riippumatta kaikkiin. Toinen mikä liittyy tähän asiaan on se, että kun maalaan vanteet, niin maalaisko nuo puolatkin vai kiillottaisko ne huulien tapaan peiliksi...?

Kotteronkin tänään pesin, mutta oli niin paljon muuta puuhaa, etten ehtinyt kuvia ottamaan. Mutta tuon alustan pudottamisen jälkeen täytyy sanoa, että kunhan saan tuon perseen vaateriin, niin loppuu se jauhaminen siitä että Lortot ei käy Väykkyyn...! :) Omasta mielestä alkaa näyttää melko tyylikkäältä, noita helvetin läskirenkaita lukuunottamatta... :( Ja on muuten livenä paljon paremman näköinen, kun kuvissa. Ja jos ei muuta, niin onpahan ainakin persoonallinen, ei ole vielä toista samanlaista Väykkyä tullut vastaan :!: Minun auton siis ainakin tunnistaa...

Ah joo. Kun heinäkuun alussa alkoi nämä helteet, niin huomattiinpa taas että ilmastointi on kuin lehmän henkäys vaikka keväällä ilmastointi huollettiin. Ja eikun Marelle mars mars. Lauhduttimessa pirunmoinen vuoto. Kompurastakin oli hieman valunut, mutta asiantuntija oli sitä mielipuolta, että harvemmin sitä tarvii lähteä vaihtelemaan. Pantiin siis uusi lauhdutin ja nyt on ainakin vielä pari viikkoa jaksanut puhaltaa kylmää. Kyllä olis lomareissu perheen kanssa jäänyt muuten tekemättä, eilen iltapäivällä kun palattiin, niin lämpömittari näytti ulkolämmöksi pahimmillaan 34 astetta... :? Autossa oli vielä ihan miellyttävä olla, vaan annas olla kun piti pysähtyä ja avata ovet... :evil:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No mitäköhän hemmettiä se nyt keksi. Ei meinaa nostaa kierroksia ajossa ollenkaan, tai siis tekee sen tooooooodella hitaasti.

Tuossahan tuo turbo on herännyt kunnolla tositoimiin tuolla vähän alta 2500 kierroksen. Aikaisemmin, kun kaasupoljinta vähänkään on painanut, niin on lähes samantien pompannut kierrokset sinne ja veto alkanut. Nyt vaikka käyttää kickdownia, niin polkimen polkaisusta lattiaan siihen hetkeen kun veto alkaa menee noin kolme sekuntia.

Mikähän paikka siitä nyt on porsimassa...? Sitä W/S kytkintä olen rempannut eestaas, ei vaikutusta. Ylimääräisiä puhinoita ei keulalta kuulu, en oikein usko ahtovuotoonkaan. Polttoainesuodattimen ei pitäisi olla tukossa, koska viime syksynä kun auto meille tuli, sen vaihto kuului "käyttöönottohuoltoon". Samoten kun ilmansuodatin.

Imusarjahan siitä voi olla tukossa, mutta kun tämä vika tuli tänään aivan ykskaks. Eilen pelas vielä ihan kunnolla. Niin ja sitten vielä se, että kun se loputtoman pitkän ajan kuluttua se veto alkaa, niin se veto on laimeampaa kuin aiemmin.

Aattakee...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Hahaa, taisi kerrankin käydä niin, että löysin itse vian. Kävin tuossa äsken testailemassa ja havaitsin, että laatikko tekee ainoastaan kolme vaihtoa, eli lähtee kakkosella liikkeelle. Eli W/S kytkin ei toimi, vaan laatikko on nyt pysyvästi W -asetuksilla. Eikun sitä purkamaan. Toivottavasti saan ehjänä levyt ja puupaneelin irke...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Levyt ja puupaneeli kyllä lähti, mutta eihän tuo mutikka jossa se kytkin on, lähdekään yläkautta mihkään. Eli pitää purkaa koko kepin juuressa oleva mutikka irti ja se se nyt jää kyllä purkamatta tällä hetkellä. Voi pahkeinen, nyt pitää ajaa tuolla hengenahdistuksesta kärsivällä ronttosella. :evil:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tämäkin vehjes aina vaan poikii enemmän ja enemmän. Tiistaina tapahtunutta:

Ajelin kaikessa rauhassa, kunnes pari kilometriä ennen määränpäätä kuului helkkarinmoinen ryminä edestä oikealta, ikäänkuin jotain olisi lentänyt renkaasta lokarin sisälle. Muuta oiretta tuolloinen ei ilmaantunut. No sitten tiistai-iltana taas autoilemaan ja kas, alkoi kuulua eräässä jarrutuksessa sellainen hankaava ääni edestä oikealta. Äänen ilmenemistaajuus nopeutui ja hidastui nopeuden vaihtelun mukaan. Noh, ajattelin siinä, että joku nyt ottaa johkin kiinni.

Keskiviikkoaamuna sitten etukulma ylös, pyörä pois ja järkytys oli suuri kun havaitsin, että vanne on ottanut kiinni jarrusatulaan. :shock: Enste aattelin, kun tässä on nuo oldschool vanteet, joiden kanssa piti "vähän" askarrella että ne sai menemään alle, niin sinnehän jäi ihan parin millin pelivara satulan ja vanteen väliin. Että jos nyt on sitten jarrupalat kuluneet niin paljon, että satula liikkuu ulospäin niin paljon että ottaa kiinni. Teoriahan oli muuten ihan hyvä, mutta palojen kuluessa satula liikkuukin sisäänpäin, eli juurikin poispäin vanteesta. No mitähän helv... :?

Sitten siinä konsultoidessani autoni omalääkäriä tultiin siihen tulokseen, että autosta on todennäköisesti pettänyt pyöränlaakeri, jolloin pyörän asento on muuttunut niin paljon, että vanne tavoittaa satulan. Tällöin se rymähdys, jonka kuulin ajaessani, oli todennäköisesti vanteen sisäpinnalla sijainneet liimapainot jotka lensivät hevon kuuseen laakerin petettyä.

Nyt vaan pitäis sitten saada huomenissa auto jotenkuten keploteltua pajalle. Suunnitelma on jo olemassa, vararengas peltivanteineen kiinni ja vaaaaaaarooooovasti korjuuseen. Saas vaan nähdä, mitä kaikkea muuta kivaa pientä vahinkoa on syntynyt. Pyörännapa tai olka-akseli tai tai tai...

Olihan tuossa onneakin mukana, hyvä ettei pyörä lukkiutunut ajaessa täysin, vaikkapa moottoritiellä 120km/h:n vauhdissa lasten ollessa kyydissä... :evil:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti:Tällöin se rymähdys, jonka kuulin ajaessani, oli todennäköisesti vanteen sisäpinnalla sijainneet liimapainot jotka lensivät hevon kuuseen laakerin petettyä.
Paitsi että kissan pskat sieltä mitään painot lentäneet hevon tuuttiin, vaan jarrusatulan ylempi kiinnityspultti! Satulan rungosta oli sitten korkannut kierteet...

Kaikenlaista ssssaaat.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin