190e käy vain kolmella pytyllä, missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
duazzet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.05.2010 16:15

190e käy vain kolmella pytyllä, missä vika?

Viesti Kirjoittaja duazzet »

Joo elikkäs mulla on tällänen 190e 1.8l -91 bensa mersu, Tässä jokin aika sitten tuli sellainen vika autoon että käy vain kolmella pytyllä, no Vaihdoin kaikki tulpat, tulpan johdot ja virranjakajan, eikä auttanut vieläkään. No Moottorinohjausyksikön(??) rele(?):kin on kunnossa, mutta kun releen ottaa irti, niin auto käy kaikilla pytyillä, mutta ei lähde kylmällä taas käyntiin ilman sitä relettä. Releessä ei ilmeisesti kuitenkaan ole mitään vikaa, ainakaan automekaanikon mukaan, eibät nek yllä siellä koraamolla sitä vikaa löytäneet, vitusti ne rahaa vain otti :/ Mutta jos joku täällä sattuisi tietämään missä se vika mahtaisi olla niin olisin ikuisesti kiitollinen, meinaan että tuo auto syö ihan vitusti kolmella pytyllä..

Kiitos ja toivon pikaista vastausta...
MB 190E -91 1,8l bensa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mitähän relettä tarkoitat?
Varmaan yj-relettä.Vaikka se ois kunnossa niin tinaa sen sisällä olevat nastat uudelleen ja samalla menee myös bensareleen tinaus samalla.
Yj-releessä on sulake päällä ,yks tai kaksi,alumiini värinen.
Tieten jos voit lainata toista relettä niin helpompi operaatio.
Vaikka rele ois kuulemma kunnossa niin eipä välttämättä olekaan ja se aiheuttaa paljon kaikenlaista häiriötä koko autoon,eli aloitas tinauksella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
duazzet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.05.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja duazzet »

atlas kirjoitti:Mitähän relettä tarkoitat?
Varmaan yj-relettä.Vaikka se ois kunnossa niin tinaa sen sisällä olevat nastat uudelleen ja samalla menee myös bensareleen tinaus samalla.
Yj-releessä on sulake päällä ,yks tai kaksi,alumiini värinen.
Tieten jos voit lainata toista relettä niin helpompi operaatio.
Vaikka rele ois kuulemma kunnossa niin eipä välttämättä olekaan ja se aiheuttaa paljon kaikenlaista häiriötä koko autoon,eli aloitas tinauksella.
Juuri tuota YJ relettä tarkoitan, siinä on yks sulake päällä, ja se latikko on sellainen alumiinin värinen. Pitääpäs tässä koittaa tinailla hetikun joutaa. Ilmoittelen sitten mahdollisimman pian rupesiko toimimaan.
MB 190E -91 1,8l bensa.
duazzet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.05.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja duazzet »

Mitenkähän minä tuon releen mahdollisesti saan auki(?) Lähteekö se tuo "releen kansi" jossa tuo sulake on kiinni vai tuo releen alaosa?
MB 190E -91 1,8l bensa.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3563
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Löysääpä ruiskuputkia vuorotellen kutakin...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

duazzet kirjoitti:Mitenkähän minä tuon releen mahdollisesti saan auki(?) Lähteekö se tuo "releen kansi" jossa tuo sulake on kiinni vai tuo releen alaosa?
Sen releen saat auki kun otat sen ala osan pois eli raottelet reunat alukopasta auki.saattaa repeillä mutta laita jotain tiivisteliimaa sit kun kasaat.
Katso että eriste levy tulee paikoilleen sinne sisälle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
duazzet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.05.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja duazzet »

jackie kirjoitti:Löysääpä ruiskuputkia vuorotellen kutakin...
Ja mitenhän siinä onnistun(?) kun kyseesä on 1. ruisku(?)

Releen tinaaminen ei auttanut, Edelleen kolmella pytyllä käy, mitähän kettua minä nyt teen..
MB 190E -91 1,8l bensa.
duazzet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.05.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja duazzet »

Elikkäs kylmänviileesti käytin ilman relettä käynnissä, samalla tavalla kävi kolmella pytyllä... Elikkäs missäs helvetisssä se vika nyt siis oikein on. Nyt kyllä ainakin minulta nyt loppu ideat kesken.
MB 190E -91 1,8l bensa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Minusta sulla on ke-jetronik autossasi ja jokaiselle sylinterille menee metalliputki,jos näin on niin löysää varovasti siitä niitä putkia vähitellen että oisko joku suutin tukossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
duazzet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.05.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja duazzet »

Eihän vika voisi olla venttiilissä? En minä ainakaan päällisin puolin kun nopeasti kävin vilkaisemassa niin niitä putkia löytänyt. liekkö sitten ilmanputsarin alla ne kaikki piilossa? Mutta eräs henkilö ehdotti että venttiilissä olisi vika. Huomenna auto menee eräälle pajalle ja he aikoivat katsoa missä se vika on.
MB 190E -91 1,8l bensa.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

oikea homma. siis toi korjaamolle vienti. :lol:
Mercedes-Benz forever
duazzet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.05.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja duazzet »

No, eiköhän kun aamulla iltaisen releen tinailun jälkeen lähdin autoa viemään sinne korjaamolle. No lähtiessä auto ei käynyt kuin kolmella pytyllä. No ajelin kylille ja sitten kun olin kylällä, kävin tankilla. Ja kun käynnistin tankkauksen jälkeen auton. Huomaan että tämähän käy kaikilla pytyillä. No siinä sitten käynnistelin auton uudelleen ja uudelleen, ja kyllä se vain kaikillä kävi. Nyttenhän tuo auto on ihan hyvästi pelannut ainakin vielä. Tiedä sitten auttoiko se sitten loppujen lopuksi se releen tinaus vai palanneekohan se vika takaisin. (vois nyt äkkiä myydä pois tuon auton ja ostaa toinen mersu tilalle) :D
MB 190E -91 1,8l bensa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos jossain on likaa.Jos tieten puhdistutat forte käsittelyllä koko polttoaine järjestelmän niin lähtee paskat joka paikasta ja päästöarvot myös paranee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin