
W202 äänentoiston parantelua
Lainataanpa ketjua hieman... Omia virityksi w203 320 CDI T malliin. Alkuperäinen Harman kardon kun ei vaan ole tarpeeksi hyvä...

Ensin asennusrinkulat uretaanilla kiinni


Sitten emännän sukkahousukaapille...

Ja ei kun lasikuitua pintaan...

Lisää tulee, kunhan kuivuu ja kerkii...

Ensin asennusrinkulat uretaanilla kiinni


Sitten emännän sukkahousukaapille...

Ja ei kun lasikuitua pintaan...

Lisää tulee, kunhan kuivuu ja kerkii...
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Kyllä kai sitä anonyymisti kehtaa.....Macex kirjoitti:Kehtaatko kertoa, että minkälainen setti tulossa autoon?JJIN kirjoitti:Lainataanpa ketjua hieman... Omia virityksi w203 320 CDI T malliin. Alkuperäinen Harman kardon kun ei vaan ole tarpeeksi hyvä..
diskantit - Jl Audio ZR-100
keskiääni - Hertz HD500
midbassot - sinuslive SL-F166k, kokeillaan toimiiko jos ei niin vaihdetaan
subi - Image Dynamics ID12MAX2d
Vahvaria - Jl Audio e6450 + Soundstream Reference1600.2
prossu - Audison Bit1
Näillä mennään,osittain pakosta osittain vapaasta tahdosta.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
ihan vaan kampeamalla ja suotimia ei ole, tuo nyt on maailman helpoin vetää uudet piuhat, iso muovi ratin alta pois niin näet kun pudotat johdot diskanttien aukosta. jakosuodin mahtuu mahdottoman hyvin seisontajarrun vieressä olevan muovin taaksejpvir kirjoitti:Miten noi diskanttien ritilät lähtee ehjänä irti? Mistä kohtaa edessä johdot haarautuu ja missä kohtiin siellä on vastukset/suotimet? Ei millään jaksais kokonaan uusia johtoja alkaa vetelemään.
Mielummin syön matoja kun ajan Ladalla
Virtane kirjoitti:ihan vaan kampeamalla ja suotimia ei ole, tuo nyt on maailman helpoin vetää uudet piuhat, iso muovi ratin alta pois niin näet kun pudotat johdot diskanttien aukosta. jakosuodin mahtuu mahdottoman hyvin seisontajarrun vieressä olevan muovin taaksejpvir kirjoitti:Miten noi diskanttien ritilät lähtee ehjänä irti? Mistä kohtaa edessä johdot haarautuu ja missä kohtiin siellä on vastukset/suotimet? Ei millään jaksais kokonaan uusia johtoja alkaa vetelemään.
Joo lähtivät kampeamalla ulkoreunasta ja samalla painamalla tuuletusritilässä olevaa klipsua. Diskanttien johdoissa oli kondensaattorit mideistä en ainakaan löytäny mitään. Uudet diskantit pitäis viel upottaa noihin ritilöihin muuten on jo kaikki kunnossa. Seuraavaks takaosan kimppuun.

C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Diskantit on halkaisijaltaa 25mm ja johtojen kiinnitys kohdissa on 2mm ulokkeet ei taida vastaavia löytyä mistään. Niissä ritilöissä on alapuolella sellaset torvet mihin ne on painettu kiinni. Itse ujutin väliaikaisesti johdot ritilöistä läpi ja kiinnitin diskantit niitten päälle. Jonkun 5.25 erillissarjan kanssa vois päästä midin asentamisessa helpommalla.Risebet kirjoitti:mitä kokoa nuo w202:sen etudiskantit ovat? ja mitä erkkasarjaa suosittelisitte, jota vois soittaa ilman erillistä vahvistinta? Pioneerin soitin työntää 4x50w
Kyllä odottavan aika on pitkä huomenna debbasta taakse sovitteet niin pääsee taas asentamaan.


C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Noi menee heittämällä:Risebet kirjoitti:mitä kokoa nuo w202:sen etudiskantit ovat? ja mitä erkkasarjaa suosittelisitte, jota vois soittaa ilman erillistä vahvistinta? Pioneerin soitin työntää 4x50w
http://www.jj-tuonti.com/rainbow-line-2 ... -1952.html
202:sen äänentoisto paranee (niinku kaikkien muittenkin) huomattavasti ovet vaimentamalla. Puolitoista pakettia per ovi http://www.powerset.fi/autohifi/silentc ... ketti.html tätä niin voi jo sanoa että etukaiuttimista kuuluu bassoa. On turha edes suunnitella ostavansa mitään vähänkään parempaa erillissarjaa jos ei vaimenna ovia. Paksusta vanerista saa tehtyä kaiuttimille korokepalat, ilman niitä ei kaiuttimia saa kiinni. Pahvista vaan leikkaa mallin niin saa sopimaan sen sinne, tilaa ei ole milliäkään liikaa jos laittaa 6,5" kaiuttimet. Itse käytin n. 20mm vaneria. Sikaflexillä ja pienillä soiroilla tuota vaimennusmattoa saa tiivistettyä tuon korokerinkulan hyvin.
Diskantit voi kiinnittää helposti niihin kolmioihin ruuveilla, siistimmän lopputuloksen saa kun tekee uudet kolmiot vanerista. Ei tarvita kuin 5mm vanerista sopivat kolmiot joista alapuolelta hio parista kohtaa vähän pois. Päälle kerros pakkelia joka sitten hiodaan kunnolla tasaiseksi. Mattamustaa spraytä ja kunnolla lakkaa niin on siistit kolmiot joihin vaan diskantit ruuveilla kiinni. Kolmiot pysyy kiinni kun laittaa pikkuisen sikalfeksiä niihin kohtiin joissa alapuolella on vastassa koelaudan ruuvit.
Diskantit voi kiinnittää helposti niihin kolmioihin ruuveilla, siistimmän lopputuloksen saa kun tekee uudet kolmiot vanerista. Ei tarvita kuin 5mm vanerista sopivat kolmiot joista alapuolelta hio parista kohtaa vähän pois. Päälle kerros pakkelia joka sitten hiodaan kunnolla tasaiseksi. Mattamustaa spraytä ja kunnolla lakkaa niin on siistit kolmiot joihin vaan diskantit ruuveilla kiinni. Kolmiot pysyy kiinni kun laittaa pikkuisen sikalfeksiä niihin kohtiin joissa alapuolella on vastassa koelaudan ruuvit.
Helou helou! Tulipas tännekkin rekisteröityä ja heti on kysymyksiä kokeneemmille.
Eli tarkotus ois vähän vaihdella etupäähän uutta kaiutinta ja nyt on mietinnän alla millaista ja miten.
Sain hankittua itselleni nuo kaiuttimen soviterenkaat ja niihin oon harkinnu pioneerin 6.5" erkkasatsia. Oon tuumaillut vaan että tarviaakos sitä mukana tulevaa jakosuodinta käyttää olleskaan kun tuolle mid-bassolle ja diskantille tulee omat piuhat.
Vai oonko nyt mielikuvituksessani haukannut ns. silinterillisen kakkaa?
Eli tarkotus ois vähän vaihdella etupäähän uutta kaiutinta ja nyt on mietinnän alla millaista ja miten.
Sain hankittua itselleni nuo kaiuttimen soviterenkaat ja niihin oon harkinnu pioneerin 6.5" erkkasatsia. Oon tuumaillut vaan että tarviaakos sitä mukana tulevaa jakosuodinta käyttää olleskaan kun tuolle mid-bassolle ja diskantille tulee omat piuhat.
Vai oonko nyt mielikuvituksessani haukannut ns. silinterillisen kakkaa?
Soitatko suoraan mankan perästä vai vahvarin kautta? Aktiivinen vai puoliaktiivi-systeemi?Iraslak kirjoitti:Helou helou! Tulipas tännekkin rekisteröityä ja heti on kysymyksiä kokeneemmille.
Eli tarkotus ois vähän vaihdella etupäähän uutta kaiutinta ja nyt on mietinnän alla millaista ja miten.
Sain hankittua itselleni nuo kaiuttimen soviterenkaat ja niihin oon harkinnu pioneerin 6.5" erkkasatsia. Oon tuumaillut vaan että tarviaakos sitä mukana tulevaa jakosuodinta käyttää olleskaan kun tuolle mid-bassolle ja diskantille tulee omat piuhat.
Vai oonko nyt mielikuvituksessani haukannut ns. silinterillisen kakkaa?
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Eli siis mankan perään olisi tarkoitus laittaa niihin alkuperäisiin piuhoihin ja ilman mukana tulevaa jakosuodinta.
Ja seis! Ennen kuin protestoitte vastaan niin piakkoin saan kaverilta 4-kanavaisen hyvään hintaan, jolloin ottaisin suotimen käyttöön vahvistimen kanssa.
Tämä mielessä pyörinyt ajatus olisi n. 2 viikon väliaikaisratkaisu.
Mietityttää vain tuon ilman-suodinta toimivuus. Elikkä suoraan kysymykseen haluan suoran vastauksen; toimiiko jos jätän suotimen käyttämättä ja laitan midin midin piuhoihin ja diskantin diskantin piuhoihin suoraan?
Ja seis! Ennen kuin protestoitte vastaan niin piakkoin saan kaverilta 4-kanavaisen hyvään hintaan, jolloin ottaisin suotimen käyttöön vahvistimen kanssa.
Tämä mielessä pyörinyt ajatus olisi n. 2 viikon väliaikaisratkaisu.
Mietityttää vain tuon ilman-suodinta toimivuus. Elikkä suoraan kysymykseen haluan suoran vastauksen; toimiiko jos jätän suotimen käyttämättä ja laitan midin midin piuhoihin ja diskantin diskantin piuhoihin suoraan?
Tuli tuossa vaihdettua etuovien kaiuttimet tuollaisiin Alpinen 6,5" kaksitiekaiuttimiin. Ajattelin kirjoitella tähän muutamia huomioita hommasta. Toivottavasti muillekin kaiuttimien vaihtoa suunnitteleville on jotain hyötyä näistä sepustuksista, vaikkei kuvia olekaan tarjota.
Homma meni pääosin näiden ohjeiden mukaisesti.
Kaiutinsovitteina käytin Autoleadsin SAK-2001:iä, jotka tilasin Englannista, kokonaishinnaksi tuli aika tarkkaan 30 euroa kaikkine kuluineen. Noissa tuli mukana myös sovittimet johdoille, joten ei tarvinnut leikata alkuperäisiä johtoja.
Kuten tuossa Peachpartsin ohjeessa, jouduin hieman leikkaamaan sovitteissa olevia "ruuvinjalkoja", mutta myöhemmin osoittautui, ettei se välttämättä olisi ollut tarpeen.
Ovipahvin irroitus ei ole aivan välttämätöntä, mutta suotavaa, sillä se on hyvin helppo operaatio. Itse liimailin samalla oviin bitumimattoa vaimennukseksi, jolloin pahvin irrotus oli toki välttämätöntä. Itse asiassa kaiuttimien vaihtoa varten riittää, että irrottaa muutaman alimman kiinnitysnapsun. Ovipahvia pois nostettaessa kannattaa olla tarkkana, että nostaa pahvia suoraan ylöspäin eikä väännä sitä alaosasta poispäin ovesta, jolloin on vaarana ikkunankarmin tienoilla olevien kiinnityskohtien murtuminen.
Kaiuttimien takana olevat muoviset kupit kannattaa ehdottomasti irrottaa, vaikka kaiuttimen magneetin koko ei sitä edellyttäisikään. Kaiutin tulee muutoin liian ulos ovesta, jolloin ovipahvi ei mahdu kunnolla paikoilleen. Kupin tilalle kannattaa laittaa jotain muovia tms. suojaamaan kaiutinta oven sisällä olevalta kosteudelta. Itse leikkasin muovipussista paloja ja kiinnitin kaiuttimen taakse.
Ovessa on syvyyssuunnassa muuten hyvin tilaa, mutta ikkuna ala-asentoonsa laskettuna tulee parin sentin verran kaiuttimien asennusaukon tielle. En valitettavasti mitannut, paljonko on syvyyssuunnassa tilaa ennen kuin ikkuna törmää magneettiin. Noissa Alpineissa oli asennussyvyys 60 mm, eikä vielä aiheuttanut ongelmaa. Tuo ovipellissä oleva kaiutinreikä on muuten aika tyhmästi muotoiltu ja saattaa aiheuttaa tilaongelmia isoille magneeteille. Jos tuntuu että ahdistaa, niin Dremeli käteen ja laajentamaan aukkoa.
Homma meni pääosin näiden ohjeiden mukaisesti.
Kaiutinsovitteina käytin Autoleadsin SAK-2001:iä, jotka tilasin Englannista, kokonaishinnaksi tuli aika tarkkaan 30 euroa kaikkine kuluineen. Noissa tuli mukana myös sovittimet johdoille, joten ei tarvinnut leikata alkuperäisiä johtoja.
Kuten tuossa Peachpartsin ohjeessa, jouduin hieman leikkaamaan sovitteissa olevia "ruuvinjalkoja", mutta myöhemmin osoittautui, ettei se välttämättä olisi ollut tarpeen.
Ovipahvin irroitus ei ole aivan välttämätöntä, mutta suotavaa, sillä se on hyvin helppo operaatio. Itse liimailin samalla oviin bitumimattoa vaimennukseksi, jolloin pahvin irrotus oli toki välttämätöntä. Itse asiassa kaiuttimien vaihtoa varten riittää, että irrottaa muutaman alimman kiinnitysnapsun. Ovipahvia pois nostettaessa kannattaa olla tarkkana, että nostaa pahvia suoraan ylöspäin eikä väännä sitä alaosasta poispäin ovesta, jolloin on vaarana ikkunankarmin tienoilla olevien kiinnityskohtien murtuminen.
Kaiuttimien takana olevat muoviset kupit kannattaa ehdottomasti irrottaa, vaikka kaiuttimen magneetin koko ei sitä edellyttäisikään. Kaiutin tulee muutoin liian ulos ovesta, jolloin ovipahvi ei mahdu kunnolla paikoilleen. Kupin tilalle kannattaa laittaa jotain muovia tms. suojaamaan kaiutinta oven sisällä olevalta kosteudelta. Itse leikkasin muovipussista paloja ja kiinnitin kaiuttimen taakse.
Ovessa on syvyyssuunnassa muuten hyvin tilaa, mutta ikkuna ala-asentoonsa laskettuna tulee parin sentin verran kaiuttimien asennusaukon tielle. En valitettavasti mitannut, paljonko on syvyyssuunnassa tilaa ennen kuin ikkuna törmää magneettiin. Noissa Alpineissa oli asennussyvyys 60 mm, eikä vielä aiheuttanut ongelmaa. Tuo ovipellissä oleva kaiutinreikä on muuten aika tyhmästi muotoiltu ja saattaa aiheuttaa tilaongelmia isoille magneeteille. Jos tuntuu että ahdistaa, niin Dremeli käteen ja laajentamaan aukkoa.
Viimeksi muokannut Jonze, Pe 06.08.2010 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S204
Ovipahvin irroitus ei ole aivan välttämätöntä, mutta suotavaa, sillä se on hyvin helppo operaatio. Itse liimailin samalla oviin bitumimattoa vaimennukseksi, jolloin pahvin irrotus oli toki välttämätöntä. Itse asiassa kaiuttimien vaihtoa varten riittää, että irrottaa muutaman alimman kiinnitysnapsun. Ovipahvia pois nostettaessa kannattaa olla tarkkana, että nostaa pahvia suoraan ylöspäin eikä väännä sitä alaosasta poispäin ovesta, jolloin on vaarana ikkunankarmin tienoilla olevien kiinnityskohtien murtuminen.
Oispa tuonki eilen huomannu

Vanha kajari palasiksi ja uus tilalle

202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
Re: W202 äänentoiston parantelua
Hei miten tuo hattuhylly lähtee loppujen lopuksi pois. yritin niskatukia tutkia monta tuntia mutta tuloksetta :/ oisko kellään kuvia niiden irrotukseen kun en älyä että mitä sieltä pitää väännellä? joka paikkaan tökkiin meisseliä mutta ei irtoa menee jo hermot
pitäs 8" kajarit sinne istuttaa ja ylä kautta ei sovi :/

Re:
Voisko JJIN keroa vielä tarkemmin noista peilikolmioista, itellä olis tarkotus tunkea niihin GZ:n laajakaistat. Auto siis tietenkin 203. Viimeinkin sain eilen aikaiseksi aloittaa ton projektin, kun huomasin tämän ja katoin että uretaanillahan asennusrinkula on helppo laittaa paikalleen. 6mm vanerista rinkula, urtsulla kiinni ja kolmio sukkahousuun. Hartsia päälle, kovetinta sen verran vähän että tänään vasta oli kuiva.Mutta tästä eteenpäinJJIN kirjoitti:Kyllä kai sitä anonyymisti kehtaa.....Macex kirjoitti:Kehtaatko kertoa, että minkälainen setti tulossa autoon?JJIN kirjoitti:Lainataanpa ketjua hieman... Omia virityksi w203 320 CDI T malliin. Alkuperäinen Harman kardon kun ei vaan ole tarpeeksi hyvä..
diskantit - Jl Audio ZR-100
keskiääni - Hertz HD500
midbassot - sinuslive SL-F166k, kokeillaan toimiiko jos ei niin vaihdetaan
subi - Image Dynamics ID12MAX2d
Vahvaria - Jl Audio e6450 + Soundstream Reference1600.2
prossu - Audison Bit1
Näillä mennään,osittain pakosta osittain vapaasta tahdosta.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W202 äänentoiston parantelua
kuinka saa irti kuskin puolen ovikaiuttimen ritilän/verkon
Re: W202 äänentoiston parantelua
kuinka saa irti kuskin puolen oven kaiuttimen verkon/ritilän auto on w203 farmari
Re: W202 äänentoiston parantelua
Itselläkin vaihtamatta mutta muistelisin että ovipahvi pois niin siellä oli jotku kiinnikkeet/popniitit jotka poistamalla kaiutinritilä lähtee pois.jamuli kirjoitti:kuinka saa irti kuskin puolen oven kaiuttimen verkon/ritilän auto on w203 farmari
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W202 äänentoiston parantelua
kuinka saa irti kuskin puolen kaiuttimen suoja ritilän
Re: W202 äänentoiston parantelua
mistä sais/missä myydään apukuskin puolen ovi kaiuttimen ritilää auto w203
Re: W202 äänentoiston parantelua
Veholla ainakin, maksoi muistaakseni jotain 30-40 euroa uusi ?jamuli kirjoitti:mistä sais/missä myydään apukuskin puolen ovi kaiuttimen ritilää auto w203
EDIT: Menee muuten aika herkästi rikki jos koittaa vääntää ulkopuolelta irti

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W202 äänentoiston parantelua
kiitoksia vastauksesta 

Re:
Joo mulle kävi juurikin sillee nyt kun askartelin w202seen eteen oviin 6,5" kajarit, että kajareiden aukosta tulee vettä sisään autoon. Ne vanhat muovikupit eivät mahtuneet sinnepäinkään olemaan paikallaan, eikä ne olisi suunnitelmiin muutenkaan sopinut niin heitin niillä vesilintua. Ovipellissä olevaa aukkoa piti suurentaa rälläkällä. Laitoin korokerenkaaksi tällaiset:Jonze kirjoitti: Kupin tilalle kannattaa laittaa jotain muovia tms. suojaamaan kaiutinta oven sisällä olevalta kosteudelta. Itse leikkasin muovipussista paloja ja kiinnitin kaiuttimen taakse.
http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-aut ... sarja.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin nekin asensin ylösalaisin kuin miten oli tarkoitettu, niin kaiuttimet kääntyivät vähän kohti kuulijaa eikä lattiaa.

Noh joka tapauksessa nyt kun sataa vettä, niin kaiutinreiästä valuu vettä kynnykselle ja sitämyöten auton lattialle. Täytyy jotain muoveja itsekin sinne kajarin taakse virittää, ja korokerenkaat kiinnittää kunnolla jollain mäskillä. Nyt on vain ruuveilla ja bassotoisto on ohut välillä 70-110Hz
