S210 jarruongelma ja neuvoja kaivataan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
saburo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 23.05.2005 12:57
Paikkakunta: Turun seutu

S210 jarruongelma ja neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja saburo »

Tervehdys
Nyt kaivataan asiantuntijoiden neuvoja. Autoni oli keväällä jarruremontissa, uudet levyt, jarrupalat sekä käsijarrujen mekaniikan kunnostus. Viikko remontin jälkeen oikeanpuoleinen (hantsarin) takajarru meni päälle kesken ajon. Jarru meni päälle hivuttaen eli ei äkkirykäyksellä. Pysäytin auton ja totesin levyn hehkuvan puneisena, pienen odottelun jälkeen jatkoin ajoa ja kaikki toimi normaalisti! Samainen ilmiö toistui satunnaisesti ja ilman mitään yhdistävää tekijää, tällä tarkoitan esim. sääolosuhteita tms. Valittelin korjausryhmälle asiasta ja he tätä yhtäläisesti hämmästelivät sekä lupasivat tutkia asian. Edellispäivänä vein autoni takaisin pajalle ja korjaajat vaihtoivat kaikki osat uusilla ilman erilliskorvausta. Tyytyväisenä testailin mursuni kulkua ja hyvältä tuntui, jarrut vastasivat pehmeän jämerästi ja kaikki tuntui olevan taas kunnossa. Ilo loppui tänä aamuna työmatkalla lyhyeen, kun samainen takajarru alkoi jälleen jarruttamaan kesken ajon :-( .
Pysähdyin, odotin levyn jäähtymistä ja jatkoin matkaa. Hetken matkan päästä aloin jarruttamaan risteyksen lähestyessä ja kas kummaa poljin lattiaan eikä jarruista tietoakaan, onneksi ei edessä ollut ketään. Takaisin pientareelle, auton ympäri kävelyä, savukkeen polttelua ja positiivisia ajatuksia, auto käyntiin ja kaikki jälleen normaalia! Mikähän moisen aiheuttaa?
1992 W124 CE 300
1970 W108, 280S
1988 EX W124, 200
1997 EX W210, 290 TDT
1987 EX W124, 200 D
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

satula jumittaa, ettei vaan männän suojakumi palan ja männän välissä? jarrujen häviäminen johtuu liian korkeesta lämmöstä satulassa (neste kiehuu), onko jarrunesteet vaihdettu?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
saburo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 23.05.2005 12:57
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja saburo »

Tervehdys Oilhand, kiitos vastauksesta.
Nesteet ovat vaihtamatta. Minkälainen toimenpide se on suorittaa kotikonstein?
1992 W124 CE 300
1970 W108, 280S
1988 EX W124, 200
1997 EX W210, 290 TDT
1987 EX W124, 200 D
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

eihän käsijarrua säädetty liian tiukille. Kengät kun asettuu niin voi jäädä päälle.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

helppo vaihtaa kotonakin kun vaan muistat pitää säiliön täynnä ettei vedä ilmaa systeemiin. yks pyörä kerrallaan päästät pois ja välissä aina täytät säiliön. imukannulla kävis helposti, maksaa ehkä 50
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

oilhand kirjoitti:helppo vaihtaa kotonakin kun vaan muistat pitää säiliön täynnä ettei vedä ilmaa systeemiin. yks pyörä kerrallaan päästät pois ja välissä aina täytät säiliön. imukannulla kävis helposti, maksaa ehkä 50
Tarviiko muuten nesteiden vaihdossa polkimen sylinterin nesteet vaihtaa perinteisesti pumppaamalla, jos muutoin imukannua käyttää?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin