Viton lämppäri ei puhalla kunnolla.
Viton lämppäri ei puhalla kunnolla.
Otsikon mukainen ongelma kaverin Vitossa. Puhaltimen moottori hyrrää normaalisti, mutta sisään ei tule juuri mitään.
Onko noissa -99 malleissa raitisilmasuodatinta? Jos suodatin on, niin mistäs päin sen löytää?
Onko noissa -99 malleissa raitisilmasuodatinta? Jos suodatin on, niin mistäs päin sen löytää?
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Re: Viton lämppäri ei puhalla kunnolla.
Sama tilanne. Olen irroittanut itse moottorin ja se kyllä puhaltaa tuhdisti. Yritin etsiskellä raitisilmasuodatinta keskeltä alta, mutta en mä sieltä mitään löytänyt.aseva kirjoitti:Otsikon mukainen ongelma kaverin Vitossa. Puhaltimen moottori hyrrää normaalisti, mutta sisään ei tule juuri mitään.
Onko noissa -99 malleissa raitisilmasuodatinta? Jos suodatin on, niin mistäs päin sen löytää?
Lämmintä tulee ja nopeasti, mutta puhallus on semmoinen lehmänhönkäys ja ikkunat tahtovat vetää huuruun.
edit: -99 110TD siis kyseessä.
Re: Viton lämppäri ei puhalla kunnolla.
[quote="aseva"]Otsikon mukainen ongelma kaverin Vitossa. Puhaltimen moottori hyrrää normaalisti, mutta sisään ei tule juuri mitään.
Onko noissa -99 malleissa raitisilmasuodatinta? Jos suodatin on, niin mistäs päin sen löytää?[/quote
jep, ennen lämppärin moottoria on aukeva luukku.... itellä ainaskin
108 -97
Onko noissa -99 malleissa raitisilmasuodatinta? Jos suodatin on, niin mistäs päin sen löytää?[/quote
jep, ennen lämppärin moottoria on aukeva luukku.... itellä ainaskin

SUZUKI HAYABUSA LIMITED EDITION 2013
W639
W639
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ennen lämppärin moottoria ei ole kuin sisäkierron läppä.
Ilma tulee siis ensin moottorille, siitä suodattimelle, sisäkennolle ja ilmakanaviin. Suodatin on siellä kojelaudan keskellä alla. Kaasupolkimen vierestä kun tiirailee sinne lämppärikotelon alle niin luukku pitäisi näkyä. Luukku on aika lähellä rintapeltiä= hankala paikka. Myös se sisäkierron läppä kannattais tarkastaa ettei jostain syystä ole jäännyt auki niin että kierrättää vain sisäilmaa. Myös sekin vois huurtumista aiheuttaa jos tuulilasi vuotaa tai ilmastoinnin kondensiovesiputki on tukossa tai pois paikaltaan.
Ilma tulee siis ensin moottorille, siitä suodattimelle, sisäkennolle ja ilmakanaviin. Suodatin on siellä kojelaudan keskellä alla. Kaasupolkimen vierestä kun tiirailee sinne lämppärikotelon alle niin luukku pitäisi näkyä. Luukku on aika lähellä rintapeltiä= hankala paikka. Myös se sisäkierron läppä kannattais tarkastaa ettei jostain syystä ole jäännyt auki niin että kierrättää vain sisäilmaa. Myös sekin vois huurtumista aiheuttaa jos tuulilasi vuotaa tai ilmastoinnin kondensiovesiputki on tukossa tai pois paikaltaan.
Kyllä siellä on raitisilmasuodatin, se on kuskin ja repsikan jalkojen välissä, keskellä autoa. luukku on sivuittain liikutettava ja suoraan alaspäin, muistaakseni kun ostaa raitisilma suodattimen, niin paketissa on ohjeet. Aika kettumainen vaihtaa.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
Ei sinne mahdu kamera...
Keskellä ohjaamon laattiaa on etuseinään (tulipelti?) rajoittuva muovirimpula, joka on kahdella neurettavalla muoviruuvilla kiinni, yksi vasemmalla ja toinen oikella.
Muovirimpulan yläpuolella on lämmityslaite, jonka alin osa on noin 5cmx30cm musta muoviluukku, joka liukuu sentin verran oikealle ja on irrotettavissa alasuuntaan.
Tämän luukun takana, eli yläpuolella on se suodatin pystyssä.
Kovalla repimisellä suodatin (valmistajasta riippuen) lähtee liikkeelle alaspäin tullen noin 5cm ilman esteitä. Sen jälkeen pitää ruveta taittamaan kohti auton takapäätä.
Suodatin taittuu keskeltä kahtia, mikä tekee asennuksesta mahdollisen.
Vanhan suodattimen asento kolossaan on syytä tarkistaa ennen poistamista, koska väärinpäinkin sen uuden sinne saa laitettua noin puoliväliin asti, mutta sitten jää jumiin eikä irtoa kuin rikkomalla...
Luukun sulkeminen vaihdon jälkeen kannattaa tehdä vasta tutkittuaan lukitussalpojen sijainnin... (säästää kaljoissa ja ajassa...)
Itse olen ottanut uuden suodattimen paketista muistilapun, johon olen merkinnyt vaihtopäivämäärän ja kilometrilukeman, ja laittanut sen pelkääjän puolen häikäisysuojan muovitaskuun...

Keskellä ohjaamon laattiaa on etuseinään (tulipelti?) rajoittuva muovirimpula, joka on kahdella neurettavalla muoviruuvilla kiinni, yksi vasemmalla ja toinen oikella.
Muovirimpulan yläpuolella on lämmityslaite, jonka alin osa on noin 5cmx30cm musta muoviluukku, joka liukuu sentin verran oikealle ja on irrotettavissa alasuuntaan.
Tämän luukun takana, eli yläpuolella on se suodatin pystyssä.
Kovalla repimisellä suodatin (valmistajasta riippuen) lähtee liikkeelle alaspäin tullen noin 5cm ilman esteitä. Sen jälkeen pitää ruveta taittamaan kohti auton takapäätä.
Suodatin taittuu keskeltä kahtia, mikä tekee asennuksesta mahdollisen.
Vanhan suodattimen asento kolossaan on syytä tarkistaa ennen poistamista, koska väärinpäinkin sen uuden sinne saa laitettua noin puoliväliin asti, mutta sitten jää jumiin eikä irtoa kuin rikkomalla...

Luukun sulkeminen vaihdon jälkeen kannattaa tehdä vasta tutkittuaan lukitussalpojen sijainnin... (säästää kaljoissa ja ajassa...)
Itse olen ottanut uuden suodattimen paketista muistilapun, johon olen merkinnyt vaihtopäivämäärän ja kilometrilukeman, ja laittanut sen pelkääjän puolen häikäisysuojan muovitaskuun...
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Joko rupeais löytymään
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... .S4ES_.pdf
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... .S4ES_.pdf
Jaahas. Kävin ostamassa uuden filtterin KL:stä ja samalla sain mannin sivuilta tulostetut ohjeet sen vaihtamiseen. Mä yritin kesällä paikallistaa filtteriä näköjään hieman väärästä paikasta, sillä sehän on siellä ihan pellin vieressä. Aika v-mäinen se on vaihtaa, mutta ruuveja ei tarvii ottaa auki kuin pari.
Nyt puhaltaa kuin hurrikaani!
Nyt puhaltaa kuin hurrikaani!
Onkohan tuo muuttunut jossain välissä vuosimallia tuo luukun paikka. Olen nyt kolme tuntia etsinyt prkl, enkä löydä!
Tässä kuva jos auttaisi asiaan, eli tuon reijän sisällä näkyisi se suodatin olevan vai katsonko väärästä paikasta?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6224921.jpg
Toinen kuva joka on vänkärin puolella ihan kojelaudan yläreunassa tuollainen haitarimainen muovi, onko se kenties tämä?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6224927.jpg
Vai pitääkö tuon ekassa kuvassa oleva muovitötsä irroittaa joka on 6 ruuvilla kiinni?
Tässä kuva jos auttaisi asiaan, eli tuon reijän sisällä näkyisi se suodatin olevan vai katsonko väärästä paikasta?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6224921.jpg
Toinen kuva joka on vänkärin puolella ihan kojelaudan yläreunassa tuollainen haitarimainen muovi, onko se kenties tämä?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6224927.jpg
Vai pitääkö tuon ekassa kuvassa oleva muovitötsä irroittaa joka on 6 ruuvilla kiinni?
W638 CDI
Meillä oli joskus kolmen Viton miitti Paimion huoltoassemalla ja siellä etsittiin ja löydettiin tuo samainen liukuläpystä myös cdi korisesta...näin muistelen.
...mutta voihan se olla optio.
...mutta voihan se olla optio.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Otin vielä yhden kuvan, eli tämä tuntuisi oleva se luukun paikka. Vaikea ottaa kuvaa josta näkyisi koko kojetaulun alapuoli järkevästi.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6226147.jpg
Tuossa kuvassa se on noin 5cm leveä ja 30cm pitkä muovikaistale. Mihinkään se ei kyllä liiku sivuttaisuunnassa, vaikka kuinka kovaa yrittää vääntää.
Pitää soittaa veholle ja kysäistä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6226147.jpg
Tuossa kuvassa se on noin 5cm leveä ja 30cm pitkä muovikaistale. Mihinkään se ei kyllä liiku sivuttaisuunnassa, vaikka kuinka kovaa yrittää vääntää.
Pitää soittaa veholle ja kysäistä.
W638 CDI
Ainakin minulla tuo luukku löytyi -00 mallisesta CDI:stä. Kuva otettu apukuskin jalkatilasta kurkistettuna, etualalla kiiltää lämppärinputket.http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 7Large.jpg Se sivuun liukuva lätkä on tuo ohut kaistale oikeassa reunassa, tuollainen "läppä" keskellä mistä helppo työntää muovikaistale irti.