CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tehdas on rajoittanu 250. Käyn ittekki kesäkuus hallin nopeusmittailussa kokeilemassa miten liikkuu. Portugalilaiset on ajellu noilla yli 290...
Itse olen ajellut nankangeilla jo useamman kesän kun rengasta kuluu niin mukavasti. Taas on uudet 19 slicksinä.
Mielesstäni nankangit kestää normi ajoa paljon paremmin kuin premium merkit. Nankeilla ajaa koko kesän jos malttaa ohitella osakaasulla. Kalliimmilla tapaan päästä noin 8tkm.
Itse olen ajellut nankangeilla jo useamman kesän kun rengasta kuluu niin mukavasti. Taas on uudet 19 slicksinä.
Mielesstäni nankangit kestää normi ajoa paljon paremmin kuin premium merkit. Nankeilla ajaa koko kesän jos malttaa ohitella osakaasulla. Kalliimmilla tapaan päästä noin 8tkm.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

W209 CLK 30CDI AMG -ex


- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Nopeus rajoitimet on melkeen kaikisa sakemanneinisa 250kmh tai siitä alas, no ohjelmasta sen voi oneks nypässtä sinne minne kuuluu 
renkaat taas menee karkeesti oikeestan näin (varsinkin halvoissa) jos kestää pitkään on kovaa kumia joka ei pidä jos taas hyvä pito niin pääsee lyhyemmän matkan
(pitoon vaikutta myös kuinka kova on alusta jos on kova niin sutii helpomin ja lähtö menee savuille, pitoa ei löydy)

renkaat taas menee karkeesti oikeestan näin (varsinkin halvoissa) jos kestää pitkään on kovaa kumia joka ei pidä jos taas hyvä pito niin pääsee lyhyemmän matkan
(pitoon vaikutta myös kuinka kova on alusta jos on kova niin sutii helpomin ja lähtö menee savuille, pitoa ei löydy)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ei toi nankki todellakaan mikään ratarengas ole, mutta kadulle vähintään riittävä =)
Jos tarvitaan pitoja ajellaan TW<100 semislickseillä.
Mulla on ainaki alusta jäykempi...
Kannattaa muuten muistaa että racechronoa pitää käyttää vähintään 5hz gps:sän kanssa. Muuten voi tulla isoja eroja mittauksissa kun halpa gepsu päivittää vain kerran sekunnissa...
Nokian kännyissä on 1hz gps ja toimii muutenkin aika huonosti.
Jos tarvitaan pitoja ajellaan TW<100 semislickseillä.
Mulla on ainaki alusta jäykempi...
Kannattaa muuten muistaa että racechronoa pitää käyttää vähintään 5hz gps:sän kanssa. Muuten voi tulla isoja eroja mittauksissa kun halpa gepsu päivittää vain kerran sekunnissa...
Nokian kännyissä on 1hz gps ja toimii muutenkin aika huonosti.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

W209 CLK 30CDI AMG -ex


Nokian omalla gps:llä mitattu 5.9maku kirjoitti:Ei toi nankki todellakaan mikään ratarengas ole, mutta kadulle vähintään riittävä =)
Jos tarvitaan pitoja ajellaan TW<100 semislickseillä.
Mulla on ainaki alusta jäykempi...
Kannattaa muuten muistaa että racechronoa pitää käyttää vähintään 5hz gps:sän kanssa. Muuten voi tulla isoja eroja mittauksissa kun halpa gepsu päivittää vain kerran sekunnissa...
Nokian kännyissä on 1hz gps ja toimii muutenkin aika huonosti.

Mulla on vielä sellanen nokian bluetooth gps mohkula niin pitää vielä sillä mitata.. Kyllähän se perää nakkoo kun jarrua vasten lähtee. Tuikku, onko mulla nopeusrajoitinta? Jos on niin otettaisko poikkeen?
EDIT:
Näköjään oli 1Hz tuo LD-3W päivitystiheys. Nyt paras täydellä tankilla 6.4 ja ilmoitusnäyttöön: TYRE PRESSURE, CHECK TYRES!

Aika tarkka on tuo ESP mukaan toimiva rengaspaine varoitus kun huomaa jo kun rengas "vähän" kulahtaa että jotain on vialla..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Tänään oli pitkän tuntuinen päivä...
Piti makullekkin soittaa, vaan eipä ollut tilaisuutta...
No joo
Dieselimersuissa, siis henkilömalleissa.
Tiedän nopeutta rajoitetun vaan kahdessa tapauksessa.
Toinen on tuo AMG ja toinen on V6-mallit.
Molemmissa 250km/h.
Lisäksi kuvittelen, että henk. mallin V8-dieseleissä se on myös, mutten ole sellaisen ohjelmaa koskaan katsonut, niin en voi varmaksi sanoa.
... Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, että se on jo kyllä ihan "riittävä" nopeus, ...mutta kyllä sen tietty poiskin saa.
Pitää vaikka koostaa Simpalle jonkinlainen päivityspaketti, kunhan paineen nostoa ja sen mukana tulevia muita mahdollisuuksia on testattu.
Tänään oli pitkän tuntuinen päivä...
Piti makullekkin soittaa, vaan eipä ollut tilaisuutta...
No joo
Dieselimersuissa, siis henkilömalleissa.
Tiedän nopeutta rajoitetun vaan kahdessa tapauksessa.
Toinen on tuo AMG ja toinen on V6-mallit.
Molemmissa 250km/h.
Lisäksi kuvittelen, että henk. mallin V8-dieseleissä se on myös, mutten ole sellaisen ohjelmaa koskaan katsonut, niin en voi varmaksi sanoa.
... Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, että se on jo kyllä ihan "riittävä" nopeus, ...mutta kyllä sen tietty poiskin saa.
Pitää vaikka koostaa Simpalle jonkinlainen päivityspaketti, kunhan paineen nostoa ja sen mukana tulevia muita mahdollisuuksia on testattu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ok. Täällä odotellaan innolla päivityspakettia. Tuosta savumäärästä vielä sen verran, että ilmeisesti ihan normaalia tän lastun kanssa kun paikalta lähdetään täydellä kaasulla, niin taakse jää kohtuu suuri tumma pilvi? Jos vauhtia on jonkin verran niin ei sitä silloin juurikaan huomaa ainakaan peileistä.tuikku kirjoitti:.
Pitää vaikka koostaa Simpalle jonkinlainen päivityspaketti, kunhan paineen nostoa ja sen mukana tulevia muita mahdollisuuksia on testattu.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
No, siitä kohden savukartta on aivan vakio.
Eli kovin suuri savutus viittaisi johonkin vikaan, esim suuttimissa.
Savusta pääsee helposti eroonkin, rajoittamalla syöttöjä . . . mutta se tieten vähentää vetojakin.
Ahtimen heräämisvaiheeseen, kunnossa olevassa lastutetussa ja vakiossakin kuuluu sellainen sekunnin pöllähdys ääritilanteessa.
No, siitä kohden savukartta on aivan vakio.
Eli kovin suuri savutus viittaisi johonkin vikaan, esim suuttimissa.
Savusta pääsee helposti eroonkin, rajoittamalla syöttöjä . . . mutta se tieten vähentää vetojakin.
Ahtimen heräämisvaiheeseen, kunnossa olevassa lastutetussa ja vakiossakin kuuluu sellainen sekunnin pöllähdys ääritilanteessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Taitaa olla juuri tuo ahtimenherääminen se paikka kun pöllähtää mutta ei se vakiona noin pöllähtänyt. Suutin testin mukaan ainakin korjausarvot on alueella. Tuprauttaako Makulla minkä moisen pöllyn kun kaasun avaat?tuikku kirjoitti:.
No, siitä kohden savukartta on aivan vakio.
Eli kovin suuri savutus viittaisi johonkin vikaan, esim suuttimissa.
Savusta pääsee helposti eroonkin, rajoittamalla syöttöjä . . . mutta se tieten vähentää vetojakin.
Ahtimen heräämisvaiheeseen, kunnossa olevassa lastutetussa ja vakiossakin kuuluu sellainen sekunnin pöllähdys ääritilanteessa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
minä en huomannut rajoitinta kun ajoin mittarin mukaan 255..nj^ kirjoitti:Tuohon nopeusasiaan vielä:
Tuo 250km/h on saksalaisten (audi, bmw ja mb) herrasmiessopimus. Tietysti mersutuunauspaajat voivat ottaa rajoituksen pois, mutta tehtaalta lähtiessä kaikki mersut kulkee max. 250km/h
Täytyy kesänmällä kokeilla onko sitä rajoitinta.
Diissel AMG virallinen max nopeus on 245, joten tarviiko se edes rajoitinta.
Savutkseeen... jos paikalta lähtee niin taakse jää musta pilvi, samoin jos lähtee 60-70 polkemaan niin hetken on peräpeili mustana.
Voipahan noille perässä roikkujille antaa hieman hajuelämyksiä.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Eli kuulostaa normaalilta tuo "musta" pilvi peilistä katsottuna kun kaasun avaa. Ajelin tuossa motarilla jonkin lastutetun ilmeiseti E320 tai E400 CDI:n perässä. Kyllä tuli sieltäkin reilusti mustaa molemmista rööreisä kun se kaasun avas vielä +100km/h nopeudessa.. Tunnustaako joku omistavan kullanvärisen E320-400 CDI:n Oulun seudulla?Hokke kirjoitti:
Savutkseeen... jos paikalta lähtee niin taakse jää musta pilvi, samoin jos lähtee 60-70 polkemaan niin hetken on peräpeili mustana.
Voipahan noille perässä roikkujille antaa hieman hajuelämyksiä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Toisella akselilla on syöttömäärä ohjelmassa, 0->esim. sataan milliin.
Toisella akselilla paine, 0->1350bar.
Kartan arvo on se arvo, jonka ajan ohjelma pitää suutinta auko ko. paineella, jotta akselilla oleva ruiskutusmäärä toteutuu.
Kartan arvot on testipenkissä suutinkohtaisesti mitattu, ei siis laskettu.
Ihan ensimmäisille cdi-moottoreille, vitot, C ja E-mallit.
On suutinkarttoihin mittailtu ja rakennettu syöttöjä 85milliin asti, ei tarvittu enempää ja siinäkin oli jo liikaakin.
Nämä ovat 1. sukupolven cdi-moottoreita.
Kun moottoreita ja ruiskutusjärjestelmiä sitten muutenkin päivitettiin, niin Bochilla alettiinkin suuttimia mittaamaan ja syöttöjä lataamaan suutinkarttaan aina sataan milliin asti.
Kyse on siis "ikäkausierosta" ja siitä, että päivitetyt järjestelmät ja moottorit pystyivät sitten todellakin käsittelemään ko. syöttömääriä, joita on testauksessa varmaan sitten käytettykkin.
Vitossa tekniikka säilyi entisenlaisena, mutta koska ecut toimitti Bochi ja se mittasi miten mittasi, niin varmaan ihan yhdenmukaisuuden takia verrattuna toisiin ecuihin, niin suutikarttaan ilmestyi lisää arvoja.
Jotta oikeasti pääsee suutinkartan viimeisille pykälille siten, että ko. ruiskutusmäärä todellakin toteutuu, niin täytyy jo aika paljon tietää ohjelmasta...
Keskieurooppalainen, "suurten tuunauspajojen" tapa on naplata tuota karttaa . . . se kun on niin helppoa tehoa.
Mikäpä siinä, itsekukin tehköön niinkuin parhaaksi näkee.
Toiset tekee tätä työkseen - toiset lähinnä harrastaa . . . ehkäpä minullakin olisi toisenlainen näkökanta asiaan, jos tästä pitäisi oikeasti leipänsä hankkia.
Toisella akselilla on syöttömäärä ohjelmassa, 0->esim. sataan milliin.
Toisella akselilla paine, 0->1350bar.
Kartan arvo on se arvo, jonka ajan ohjelma pitää suutinta auko ko. paineella, jotta akselilla oleva ruiskutusmäärä toteutuu.
Kartan arvot on testipenkissä suutinkohtaisesti mitattu, ei siis laskettu.
Ihan ensimmäisille cdi-moottoreille, vitot, C ja E-mallit.
On suutinkarttoihin mittailtu ja rakennettu syöttöjä 85milliin asti, ei tarvittu enempää ja siinäkin oli jo liikaakin.
Nämä ovat 1. sukupolven cdi-moottoreita.
Kun moottoreita ja ruiskutusjärjestelmiä sitten muutenkin päivitettiin, niin Bochilla alettiinkin suuttimia mittaamaan ja syöttöjä lataamaan suutinkarttaan aina sataan milliin asti.
Kyse on siis "ikäkausierosta" ja siitä, että päivitetyt järjestelmät ja moottorit pystyivät sitten todellakin käsittelemään ko. syöttömääriä, joita on testauksessa varmaan sitten käytettykkin.
Vitossa tekniikka säilyi entisenlaisena, mutta koska ecut toimitti Bochi ja se mittasi miten mittasi, niin varmaan ihan yhdenmukaisuuden takia verrattuna toisiin ecuihin, niin suutikarttaan ilmestyi lisää arvoja.
Jotta oikeasti pääsee suutinkartan viimeisille pykälille siten, että ko. ruiskutusmäärä todellakin toteutuu, niin täytyy jo aika paljon tietää ohjelmasta...
Keskieurooppalainen, "suurten tuunauspajojen" tapa on naplata tuota karttaa . . . se kun on niin helppoa tehoa.
Mikäpä siinä, itsekukin tehköön niinkuin parhaaksi näkee.
Toiset tekee tätä työkseen - toiset lähinnä harrastaa . . . ehkäpä minullakin olisi toisenlainen näkökanta asiaan, jos tästä pitäisi oikeasti leipänsä hankkia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MPPS-piuhan ostokokemuksia olisi tyrkyllä.
Chiptunawarehouse-verkkosivu ei ole https-sivu, vaan pelkkä http. Asiasta laitettu kysely sähköpostiin, josta ystävällinen vastaus, että etukäteismaksu onnistuu ja lasku tulikin kohtapuoliin sähköpostilla. Maksusta viikko odotusta ja purkkia ei kuulu. Kysely sähköpostiin, ei vastausta. Toinen kysely sähköpostiin, ei vastausta. Virka-apupyynnön ja -avun jälkeen sain vastauksen briteistä, että purkki on lähetetty. Jees mainiota!
Purkki saapui parin päivän päästä ja heti kokeilemaan. Vaan eipä pelaa millään lailla, checksum-nappuloita ei löydy softasta ja rekisteröintisivulla on jonkin kumman brittisoftapajan tiedot. Parikymmentä sähköpostia edestakaisin tonnikalalastupajaan. Lopulta kuvakaappauksen kera lähetetty viesti palautti käsittääkseni perienglantilaisen kohteliaisuuden viesteihin ja pahoittelujen kera totesivat lähettäneensä jonkin brittifirman orja-purkin tilaamani stand-alone purkin sijaan. Hieno homma. Laitteen mukana ei tule mitään saatetta, ohjetta, softaa esim. cd:llä, eikä usb-piuhaa.
Sovittiin siinä heti, että lähettävät stand-alonen heti pikana minulle ja palautan orjan heille ja maksavat lähetyskulut. Viikko odotusta ja kysely perään, ei vastausta. Tänään toiseen kyselyyn sitten tuli vastaus ja rivien välistä selvisi heti, etteivät ole lähettäneet purkkia ja ynseä vastakommentti minulle, ettei orjaa ole näkynyt ja laittaisinko seurantakoodin.
No, nyt on ilmoitettu, etten lähetä orjaa ennenkuin olen varmasti saanut kaikki romut tänne. Mistä minä voin tietää, ettei vaikka seuraavasta kuormasta puutu esim. Obd-sovitinpiuhaa ja taas on homma jäissä...
Sattuneesta kiinakaapelikömmähdyksestä johtuen tuolla kaapelilla olisi "vähän" kiire.
Chiptunawarehouse-verkkosivu ei ole https-sivu, vaan pelkkä http. Asiasta laitettu kysely sähköpostiin, josta ystävällinen vastaus, että etukäteismaksu onnistuu ja lasku tulikin kohtapuoliin sähköpostilla. Maksusta viikko odotusta ja purkkia ei kuulu. Kysely sähköpostiin, ei vastausta. Toinen kysely sähköpostiin, ei vastausta. Virka-apupyynnön ja -avun jälkeen sain vastauksen briteistä, että purkki on lähetetty. Jees mainiota!
Purkki saapui parin päivän päästä ja heti kokeilemaan. Vaan eipä pelaa millään lailla, checksum-nappuloita ei löydy softasta ja rekisteröintisivulla on jonkin kumman brittisoftapajan tiedot. Parikymmentä sähköpostia edestakaisin tonnikalalastupajaan. Lopulta kuvakaappauksen kera lähetetty viesti palautti käsittääkseni perienglantilaisen kohteliaisuuden viesteihin ja pahoittelujen kera totesivat lähettäneensä jonkin brittifirman orja-purkin tilaamani stand-alone purkin sijaan. Hieno homma. Laitteen mukana ei tule mitään saatetta, ohjetta, softaa esim. cd:llä, eikä usb-piuhaa.
Sovittiin siinä heti, että lähettävät stand-alonen heti pikana minulle ja palautan orjan heille ja maksavat lähetyskulut. Viikko odotusta ja kysely perään, ei vastausta. Tänään toiseen kyselyyn sitten tuli vastaus ja rivien välistä selvisi heti, etteivät ole lähettäneet purkkia ja ynseä vastakommentti minulle, ettei orjaa ole näkynyt ja laittaisinko seurantakoodin.
No, nyt on ilmoitettu, etten lähetä orjaa ennenkuin olen varmasti saanut kaikki romut tänne. Mistä minä voin tietää, ettei vaikka seuraavasta kuormasta puutu esim. Obd-sovitinpiuhaa ja taas on homma jäissä...
Sattuneesta kiinakaapelikömmähdyksestä johtuen tuolla kaapelilla olisi "vähän" kiire.
--c220cdi -05 --
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Mikäs kömmähdys olicdix kirjoitti:MPPS-piuhan ostokokemuksia olisi tyrkyllä.
Chiptunawarehouse-verkkosivu ei ole https-sivu, vaan pelkkä http. Asiasta laitettu kysely sähköpostiin, josta ystävällinen vastaus, että etukäteismaksu onnistuu ja lasku tulikin kohtapuoliin sähköpostilla. Maksusta viikko odotusta ja purkkia ei kuulu. Kysely sähköpostiin, ei vastausta. Toinen kysely sähköpostiin, ei vastausta. Virka-apupyynnön ja -avun jälkeen sain vastauksen briteistä, että purkki on lähetetty. Jees mainiota!
Purkki saapui parin päivän päästä ja heti kokeilemaan. Vaan eipä pelaa millään lailla, checksum-nappuloita ei löydy softasta ja rekisteröintisivulla on jonkin kumman brittisoftapajan tiedot. Parikymmentä sähköpostia edestakaisin tonnikalalastupajaan. Lopulta kuvakaappauksen kera lähetetty viesti palautti käsittääkseni perienglantilaisen kohteliaisuuden viesteihin ja pahoittelujen kera totesivat lähettäneensä jonkin brittifirman orja-purkin tilaamani stand-alone purkin sijaan. Hieno homma. Laitteen mukana ei tule mitään saatetta, ohjetta, softaa esim. cd:llä, eikä usb-piuhaa.
Sovittiin siinä heti, että lähettävät stand-alonen heti pikana minulle ja palautan orjan heille ja maksavat lähetyskulut. Viikko odotusta ja kysely perään, ei vastausta. Tänään toiseen kyselyyn sitten tuli vastaus ja rivien välistä selvisi heti, etteivät ole lähettäneet purkkia ja ynseä vastakommentti minulle, ettei orjaa ole näkynyt ja laittaisinko seurantakoodin.
No, nyt on ilmoitettu, etten lähetä orjaa ennenkuin olen varmasti saanut kaikki romut tänne. Mistä minä voin tietää, ettei vaikka seuraavasta kuormasta puutu esim. Obd-sovitinpiuhaa ja taas on homma jäissä...
Sattuneesta kiinakaapelikömmähdyksestä johtuen tuolla kaapelilla olisi "vähän" kiire.

jos vois vaikaa auttaa sillä aikaa kun kun lähetystä venttaat
Täälä aivan päin vastaisia kokemuksia chiptunawarehous firmasta

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Jep,CDI203 kirjoitti: Mikäs kömmähdys oli![]()
jos vois vaikaa auttaa sillä aikaa kun kun lähetystä venttaat
Täälä aivan päin vastaisia kokemuksia chiptunawarehous firmastapaljon ko kaupan kanssa asioiennena, tuntuvat tekevän vaikka mitä että homma toimis eivätkä säästele pahemmin vaivoijaan autellessan mahdolisten onkelmien ilmaantuessa(joskus vastasta johonkin viestiin on joutunut odottamaan hetken"2-3pv" ja sitten kun se on tullut on mukana ollut pahoitelu että on kestänyt runsaisasta saapuvien viestien määrästä**** per päivä johtuen)
KWP-härveli onnistui kirjoittamaan tyhjennysvaiheessa koko ohjelman tyhjää täyteen ja ei osaa aloittaa enää kirjoittamista. Kokeiltu myös kiina-galletolla, yhtä hyvin toimii. Autoon vaihdettu aiemmin flash-piiri juottamalla jostain syystä ja siinä portugal-tuuninkia. Vito 108 cdi. Omaan ihan vastaavaan kotteroon kirjoitettu samalla työkalulla kymmeniä kertoja. Tietäähän sen, että joskus kajahtaa kun näillä leikkii...
Hermoja on nyt vaan pikkuisen kokeiltu tässä parina viikkona moneltakin suunnalta. Taitaa murphyn setä olla kovin tehokas ennen kesälomiansa.
No, yhteys firmaan tosiaankin toimii ja uskon kaiken kääntyvän oikeinkin kelvolliseksi, kunhan alkukankeudet voitetaan. Taitaa harvasta työkalupajasta saada kehittäjää suoraan sähköpostilla kiinni...
--c220cdi -05 --
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tarkkaan ottaen ei pidä ihan paikkansa just meinnan korjasinxr kirjoitti:ei taida mapsit autaa vaikka tuleekin
kolvi on ainut ratkaisu
tarvittaessa voin ohjelmoida uuden piirin kun vain on mitä siihen laitetaan


Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ECU
Parit kuvat aiheesta ecun pelastus






Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

.
No, vaikka tuolla alussa kirjoitinkin, ettei täällä varsinaisesti ruveta opettamaan tuunausta, vaan koetetaan tehdä ohjelmointia tutuksi "tavan autoilijoille".
Niin voihan sen sanoa Mikolle, että tuossa on kuvassa ahtimen ohjaus.
Kierrokset/ahtopaine/säätimen PWM.
Ja MPPS,stä sen verran, että niinkuin CDI203 jo kirjoittelikin, niin joissain tapauksissa sen tosiaan pystyy "pakottamaan" kirjoittamaan, vaikkei ecu vastaisikkaan, ja onnistuukin, ihan hyvä kaapeli.
Olen itsekkin kokenut, parikin kertaa.
No, vaikka tuolla alussa kirjoitinkin, ettei täällä varsinaisesti ruveta opettamaan tuunausta, vaan koetetaan tehdä ohjelmointia tutuksi "tavan autoilijoille".
Niin voihan sen sanoa Mikolle, että tuossa on kuvassa ahtimen ohjaus.
Kierrokset/ahtopaine/säätimen PWM.
Ja MPPS,stä sen verran, että niinkuin CDI203 jo kirjoittelikin, niin joissain tapauksissa sen tosiaan pystyy "pakottamaan" kirjoittamaan, vaikkei ecu vastaisikkaan, ja onnistuukin, ihan hyvä kaapeli.
Olen itsekkin kokenut, parikin kertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jeps on kyllä hintansa arvoinen toi MPPS piuha ja vielä mitä palvellun tulee niin on kyllä hyvää, kun piti piuha huoltoon lähettä, ei maksanut mitään(muuta kun rahti maksun täältä, takaisin päin tuli ilman ja lisäksi nopeesti) vielä kun siinä olis noita bensa autoja tuettuna enemmäntuikku kirjoitti:.
No, vaikka tuolla alussa kirjoitinkin, ettei täällä varsinaisesti ruveta opettamaan tuunausta, vaan koetetaan tehdä ohjelmointia tutuksi "tavan autoilijoille".
Niin voihan sen sanoa Mikolle, että tuossa on kuvassa ahtimen ohjaus.
Kierrokset/ahtopaine/säätimen PWM.
Ja MPPS,stä sen verran, että niinkuin CDI203 jo kirjoittelikin, niin joissain tapauksissa sen tosiaan pystyy "pakottamaan" kirjoittamaan, vaikkei ecu vastaisikkaan, ja onnistuukin, ihan hyvä kaapeli.
Olen itsekkin kokenut, parikin kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
