ei voi olla totta! 1vk sitten ostettu auto vuotaa öljyt alle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Auttakee :)

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Vaihdettiin vaimolle vähän tuoreempi mersu. En tiiä noista W-numeroista mikä se on, mutta rekisteriotteessa lukee C Sportcoupe, vuosimalli 2002, moottori ahtamaton kakslitranen.

Sama juttu, tiputtelee öljyä alleen ja moottorin alla oleva pohjamuovi on moottoritilan puolelta kostea. Koska kyseessä on takavetoinen auto, oletan että öljy tulee moottorin etupäästä ja flekti levittää sen pitkin alaosaa.

Onko meillä siis sama ongelma kuin tässä ja samat pultit jne.?

Oon rapannu autoja kohta 25 vuotta, joten skipatkaa perusasiat :)

Kiitos avusta jo etukäteen.

-Juke72-
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Auttakee :)

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Juke72 kirjoitti:Vaihdettiin vaimolle vähän tuoreempi mersu. En tiiä noista W-numeroista mikä se on, mutta rekisteriotteessa lukee C Sportcoupe, vuosimalli 2002, moottori ahtamaton kakslitranen.

Sama juttu, tiputtelee öljyä alleen ja moottorin alla oleva pohjamuovi on moottoritilan puolelta kostea. Koska kyseessä on takavetoinen auto, oletan että öljy tulee moottorin etupäästä ja flekti levittää sen pitkin alaosaa.

Onko meillä siis sama ongelma kuin tässä ja samat pultit jne.?

Oon rapannu autoja kohta 25 vuotta, joten skipatkaa perusasiat :)

Kiitos avusta jo etukäteen.

-Juke72-
Ja kiristysmomentit ym. tack...
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

1994 mallinen auto on niin vanha että eikun lompakkoa kaivamaan niin auto on taas kunnossa tai sitten korjaa itse.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aapon kommentti menee vähän tuohon edellisen auton osioon, joka on jo käsiteltykin.

Mersun moottoreissa tulee vanhemmiten öljyä lähes joka tiivisteen läpi. Se voi siis olla tuo tutuin kannetiiviste tai aivan yhtähyvin stefa, dieselissä alipainepumpun tiiviste, ruiskutuspumpun tiiviste lohkoa vasten yms.

Eiköhän se vuotosuunta silmällä löydy.

Bensa-auto lienee kyseessä tämä CSportti2002 ?

Sen tiedän hyvin, että tulee öljyä mistä vain niin ajoviima levittää sen hienosti pitkin pohjaa ihan takapuskuria myöden ja siten ruostesuojasuta ei tarvita. Siitä öljysumusta saavat parhaimillaan nauttia jopa takanatulijat, joten heidänkin ruostesuojaus on siten hoidettu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Itselläni ollut lähes tulkoon n. 100 autoa, tosin kaikki ei ole ollut rekisterissäkään. Olen tullut siihen tulokseen, että lähes kaikissä autoissa oli jokin vika, miksi se oli myytävänä.
Joskus pienikin vika saattaa olla niin häiritsevä, eikä välttämättä kallis korjata, mutta laitetaan myyntiin.
Tai on odotettavissa lähiaikona suurempi remontti, niin ei kun myyntiin vaan, eikä myyjä kerro mitään.
Aika vähän tulisi autokauppoja jos varsinkin yksityinen myyjä kertoisi rehellisti kaikki tiedossa olevat viat.
Ajatelkaapa itseänne, miksi olette myyneet joskus autonne, oliko siinä kenties jotain vikaa?
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

veskola kirjoitti:Aapon kommentti menee vähän tuohon edellisen auton osioon, joka on jo käsiteltykin.

Mersun moottoreissa tulee vanhemmiten öljyä lähes joka tiivisteen läpi. Se voi siis olla tuo tutuin kannetiiviste tai aivan yhtähyvin stefa, dieselissä alipainepumpun tiiviste, ruiskutuspumpun tiiviste lohkoa vasten yms.

Eiköhän se vuotosuunta silmällä löydy.

Bensa-auto lienee kyseessä tämä CSportti2002 ?

Sen tiedän hyvin, että tulee öljyä mistä vain niin ajoviima levittää sen hienosti pitkin pohjaa ihan takapuskuria myöden ja siten ruostesuojasuta ei tarvita. Siitä öljysumusta saavat parhaimillaan nauttia jopa takanatulijat, joten heidänkin ruostesuojaus on siten hoidettu.
Juu, bensakone. Oli ostaessa käytetty ja paljon ajettu, mutta ensimmäiseltä omistajalta täydellisellä huoltokirjalla. En valita enkä stressaa, haluan vain korjata viat autosta :)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

rokka65 kirjoitti:Itselläni ollut lähes tulkoon n. 100 autoa, tosin kaikki ei ole ollut rekisterissäkään. Olen tullut siihen tulokseen, että lähes kaikissä autoissa oli jokin vika, miksi se oli myytävänä.
Joskus pienikin vika saattaa olla niin häiritsevä, eikä välttämättä kallis korjata, mutta laitetaan myyntiin.
Tai on odotettavissa lähiaikona suurempi remontti, niin ei kun myyntiin vaan, eikä myyjä kerro mitään.
Aika vähän tulisi autokauppoja jos varsinkin yksityinen myyjä kertoisi rehellisti kaikki tiedossa olevat viat.
Ajatelkaapa itseänne, miksi olette myyneet joskus autonne, oliko siinä kenties jotain vikaa?
Ei kaikki ole sutkia
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin