No mä voin vaikka sitten kertoa kun olen ajanu sen kymppitonnin.. saavat kuitenkin tarkastaa perän seuraavan huollon yhteydessä. Sithän sen näkee tuliko lyötyä näppinsä paskaan.simppa80 kirjoitti:
Kellä tällänen siellä perässä oli? Kuinka kauan on kestänyt? Onko vaihdettu peräöljyjä sen ton jälkeen?
Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Voi perse... siis voi perse miten makeeksi auto muuttui käskyttää lukon myötä.. ero on kuin yöllä ja päivällä!!!
Joka päiväiseen ajoon en ensi kokemuksen mukaan asentaisi, semmoiseen mielestäni liian tiukka mutta ai että miten mahtavasti 305 antautuu ja miten tasapainoinen on kun avaa kaasun mutkassa..
Tossa vähän vannepäivityksestäkin..
Joka päiväiseen ajoon en ensi kokemuksen mukaan asentaisi, semmoiseen mielestäni liian tiukka mutta ai että miten mahtavasti 305 antautuu ja miten tasapainoinen on kun avaa kaasun mutkassa..
Tossa vähän vannepäivityksestäkin..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Vedetään asioita hiukan taaksepäin..
Otankin mielipiteeni takaisin lukon sopimisesta "normaaliliikennekäyttöön"..
Veho sössi asennuksen ja lukko ollu lienee lähempänä 100 kuin 60%.
Ajoin autolla about sata kilsaa ja oltuani tänään Autokorjaamo Koskisen kanssa yhteydessä ihmeteltyäni lukon toimintaa tilasin hinurin viemään auton takaisin Veholle.
Katotaa miten käy, ja kerkesikö mitään hajoamaan?? Huomenna lähtee purkuun uudelleen ja toivottavasti Vehon perämies lukee asennusohjeet tällä kertaa eikä vaan moukaroi palikoita paikoilleen ja poista simmilevyjä..
Otankin mielipiteeni takaisin lukon sopimisesta "normaaliliikennekäyttöön"..
Veho sössi asennuksen ja lukko ollu lienee lähempänä 100 kuin 60%.
Ajoin autolla about sata kilsaa ja oltuani tänään Autokorjaamo Koskisen kanssa yhteydessä ihmeteltyäni lukon toimintaa tilasin hinurin viemään auton takaisin Veholle.
Katotaa miten käy, ja kerkesikö mitään hajoamaan?? Huomenna lähtee purkuun uudelleen ja toivottavasti Vehon perämies lukee asennusohjeet tällä kertaa eikä vaan moukaroi palikoita paikoilleen ja poista simmilevyjä..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
No auto tai sen omistaja vaativana asiakkaana on tullut senverran tutuksi ko firmassa että kyllä autoa huoltaa vaan ja ainoastaan muutama todellinen ammattilainen jotka pääsääntöisesti tekeekin vain erikoisempia mersuja..Jupa kirjoitti:No eipä tainnut olla ensimmäinen kerta kun Veholla sössitään:DskeletorR kirjoitti: Veho sössi asennuksen
Ehkä joku koulupoika tai kesätyöläinen heilunut massavasaran kanssa
Mutta Pitäjänmäen Veholla yleisesti ottaen kyllä homma toimii todella hyvin, siitä plussaa!!
Ainoa miinus on tietenkin aina se hinta, joka kerran meinaa saada sydärin..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Asennusmittoja ei otettu huomioon, tässä perässä joutuu koneistushommiin vaan lätkittiin vain palikka paikolleen sekä poistettiin simmit. Ja lopputuloksena likipitäen 100% perä. Ja jokainen tietää millainen semmoinen on ajaajukkis. kirjoitti:Niin mitä siellä tarkalle ottaen tehtiin väärin asennuksessa?
EDIT: taisimpa syyttää vähän liian hätäisesti.. Tutkitaan asiaa, taitaa olla vikaa Kleemannillakin osittain..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Muistan oman asennuksen yhteydessä kaveri sanoi että joutuivat koneistamaan en sitten tiedä mitä tai luulin siinä kohtaa että kunhan nurisevat ja koettavat perustella isoa tuntimäärää.skeletorR kirjoitti:Asennusmittoja ei otettu huomioon, tässä perässä joutuu koneistushommiin vaan lätkittiin vain palikka paikolleen sekä poistettiin simmit. Ja lopputuloksena likipitäen 100% perä. Ja jokainen tietää millainen semmoinen on ajaajukkis. kirjoitti:Niin mitä siellä tarkalle ottaen tehtiin väärin asennuksessa?
EDIT: taisimpa syyttää vähän liian hätäisesti.. Tutkitaan asiaa, taitaa olla vikaa Kleemannillakin osittain..
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Kleemannilta tuli uudet mitat jonka mukaan perä koneistettiin. Lopputulos on nyt tällä hetkellä se että perä toimii kuin ilman lukkoa!!
Siis aivan samalla tavalla kuin vakiona. Ja sutiikin vain yhdellä.. ketuttaa!!
Mutta perässä on ilmeisesti väärät öljyt jotka ovat AMG:ssä vakiona käytettävät Castrol hypoy 75W- 140 ja siellä pitäisi olla SAF-XJ 75W-140 lukkoperäoljy.
KYSYMYS: ONKO AMG:N VAKIO PERÄÖLJY LUKKOPERÄÖLJYÄ???
Siis aivan samalla tavalla kuin vakiona. Ja sutiikin vain yhdellä.. ketuttaa!!
Mutta perässä on ilmeisesti väärät öljyt jotka ovat AMG:ssä vakiona käytettävät Castrol hypoy 75W- 140 ja siellä pitäisi olla SAF-XJ 75W-140 lukkoperäoljy.
KYSYMYS: ONKO AMG:N VAKIO PERÄÖLJY LUKKOPERÄÖLJYÄ???
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
[quote="jva"]Hienonnäköinen se on tuo Skeletorin SL noilla vanteilla! Pidän kovasti!
quote]
Kiitokset!! nii pidän minäkin. Kuhan nyt saisi vaan piirtämään taas kahta 305 leveetä raitaa kunnolla niin ei olisi hermokaan niin kireällä..
quote]
Kiitokset!! nii pidän minäkin. Kuhan nyt saisi vaan piirtämään taas kahta 305 leveetä raitaa kunnolla niin ei olisi hermokaan niin kireällä..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
eipä nämä palalukot mistään lukkoperä öljystä mitään ymmärrä, kun ei siellä mitään kitkalevyjä ole, joiden "tarttuvuutta" säädettäis sillä öljyn lisäaineella
en kyllä ymmärrä, mitä helvettiä siellä oikein sävelletään sen lukon kanssa palalukko on seuraavaksi sivistynein malli "kemppiläisestä", siis siitä, että hitsataan perämurikka kiinteäksi 100% lukoksi... siihen tyydytään mitä se lukitsee, ei sitä "hienosäädetä" millekkään tietylle prosentille... vaihdetaan vain uudet hilut tilalle, kun entiset hajoaa...
en kyllä ymmärrä, mitä helvettiä siellä oikein sävelletään sen lukon kanssa palalukko on seuraavaksi sivistynein malli "kemppiläisestä", siis siitä, että hitsataan perämurikka kiinteäksi 100% lukoksi... siihen tyydytään mitä se lukitsee, ei sitä "hienosäädetä" millekkään tietylle prosentille... vaihdetaan vain uudet hilut tilalle, kun entiset hajoaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Todella harmi homma meillä on palikat toimineet komiasti kolmisen vuotta ja varmaankin noin 25-30tkm, ainoa murhe on ollut kun nykyään joutuu aina ostaamaan kummatkin uudet takarenkaat.skeletorR kirjoitti:Joops tätä itsekkin ajattelin ja myös Vehon varaosamies..
Ei voi muuta kyllä sanoa kun että alkaapa kohta itku turahtamaan ja täytyy vaan alkaa kiristämään nyt lukkoa seuraavaksi..
Niin taikka näin jotain outoa tuossa on toivottavasti selviää on se tuo sinun autosi vaan NIIN stanan hieno ettei tälläistä toivoisi.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Minusta tuntuu että tuossa Skeletorin hommassa on nyt käynyt joku käpy mitä ei ole tunnistettu tai joku ei halua tunnustaa..
Meinaan vaan, että Kleemann on kuitenkin sellainen valmistaja, ettei sieltä nyt ihan sutta ja sekundaa varmaankaan ulos työnnetä?! Onhan tuo Jamerinkin auto toiminut jo siis vuosiakausia ihan hyvin lukolla. Tuskin tuo Skeletorin SL:n lukko nyt kuitenkaan ihan ensimmäinen kappale on Kleemannillekaan SL 55:sen lukoista ja jos niissä joku fibaus olisi, niin eiköhän siitä olisi jo siellä Kleemannillakin kuultu jo vuosia sitten ja asia saatettu kuntoon?!
Nyt herääkin siis kysymys: onko jokin pielessä ja ennenkaikkea mikä? Onko lukkopalikat alunperinkään ne mitkä kuuluu SL 55:seen vai onko Kleemannilla sattunut virhe? Vai onko sitten joku jossain (Veholla) tehnyt jotain jota ei halua "muistaa"?
Hemmetin harmillista jokatapauksessa..ihan harmittaa Skeletorin puolesta
Meinaan vaan, että Kleemann on kuitenkin sellainen valmistaja, ettei sieltä nyt ihan sutta ja sekundaa varmaankaan ulos työnnetä?! Onhan tuo Jamerinkin auto toiminut jo siis vuosiakausia ihan hyvin lukolla. Tuskin tuo Skeletorin SL:n lukko nyt kuitenkaan ihan ensimmäinen kappale on Kleemannillekaan SL 55:sen lukoista ja jos niissä joku fibaus olisi, niin eiköhän siitä olisi jo siellä Kleemannillakin kuultu jo vuosia sitten ja asia saatettu kuntoon?!
Nyt herääkin siis kysymys: onko jokin pielessä ja ennenkaikkea mikä? Onko lukkopalikat alunperinkään ne mitkä kuuluu SL 55:seen vai onko Kleemannilla sattunut virhe? Vai onko sitten joku jossain (Veholla) tehnyt jotain jota ei halua "muistaa"?
Hemmetin harmillista jokatapauksessa..ihan harmittaa Skeletorin puolesta
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
En tiedä minkä verran edistää kiihtyvyyttä tuo lukko, mutta ainakin tossa omassa jää aina 2 raitaa kun jarrua vasten lähtee ja ESP off. Tietty se alkaa nilkuttaa toisella renkaalla helposti kaarreajossa, mutta saa sen poikittainkin asfaltilla kunnes EPS taas jarruttaa menoa...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Harmillista kyllä, mutta tämmöistä se on joskus..jva kirjoitti: Nyt herääkin siis kysymys: onko jokin pielessä ja ennenkaikkea mikä? Onko lukkopalikat alunperinkään ne mitkä kuuluu SL 55:seen vai onko Kleemannilla sattunut virhe? Vai onko sitten joku jossain (Veholla) tehnyt jotain jota ei halua "muistaa"?
Hemmetin harmillista jokatapauksessa..ihan harmittaa Skeletorin puolesta
Pitäisi olla SL:län lukkopalat, ja kaikki koneistukset tehty Kleemannin mittojen mukaan.. Perä ei piirrä kahdella edes vesisateella
Vehollakaan ei ole unohdettu mitään, niskapokana olin asiaa varmistamassa viimeisellä avauskerralla. Ainoa mitä voin enään keksiä on se että jousipaine ei ole riittävä lukossa. Kleemannin ilmoittaman mukaan lukkopalojen väli pitäisi olla 2 mm, ja tällä hetkellä se on 1,8 mm. Kun lukko toimi liiankin hyvin, se oli tasan nolla.
Seuraava operaatio on keskiviikkona perän simmaus ja alustavasti on ajalteltu että simmiä asennettaisiin noin 1,5- 1,6 mm.
En tiedä voiko jousissa olla jokin valmistus yms. vika mutta eiköhän se selviä viimeistään ensi viikolla kun menen Autokorjaamo Koskiselle asiaa tutkimaan..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
En tiedä voiko jousissa olla jokin valmistus yms. vika mutta eiköhän se selviä viimeistään ensi viikolla kun menen Autokorjaamo Koskiselle asiaa tutkimaan..
Hyvä että asiaan on tartuttu se mikä erottaa sen nettitilauksen kotomaisesta maahantuojasta ja tässä tapauksessa ilmeisesti ihan ammattimaisesta sellaisesta on juuri nämä vastuu ja selvitys into.
Toivottavasti asia ratkeaa iloisissa merkeissä mitä minä olen ostanut osaa Koskiselta homma on toiminut hyvin.
Toivon mukavaa paluumatkaa pohjanmaalta
Hyvä että asiaan on tartuttu se mikä erottaa sen nettitilauksen kotomaisesta maahantuojasta ja tässä tapauksessa ilmeisesti ihan ammattimaisesta sellaisesta on juuri nämä vastuu ja selvitys into.
Toivottavasti asia ratkeaa iloisissa merkeissä mitä minä olen ostanut osaa Koskiselta homma on toiminut hyvin.
Toivon mukavaa paluumatkaa pohjanmaalta
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Tilannekatsaus about reilun viiden sadan kilsan jälkeen viimeisestä peräkasauksesta vehon jäljiltä:
Metallia koko perä täynnä, tasauspyörästönrattaat hitsanneet lähes kiinni ensimmäisen asennuksen jäljiltä, lukkopalat hitsautuneet paskaksi plus sitten vielä koneistettavat pinnat isoissa rattaissa koneistettu vinoiksi ja pienistä otettu liian vähän pois..
Tilattu uudet rattaat, stefat yms. sekä lukko..
Ai sa#@%na, välillä ei käy kuin elokuvissa..
Metallia koko perä täynnä, tasauspyörästönrattaat hitsanneet lähes kiinni ensimmäisen asennuksen jäljiltä, lukkopalat hitsautuneet paskaksi plus sitten vielä koneistettavat pinnat isoissa rattaissa koneistettu vinoiksi ja pienistä otettu liian vähän pois..
Tilattu uudet rattaat, stefat yms. sekä lukko..
Ai sa#@%na, välillä ei käy kuin elokuvissa..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Minä en oikein ymmärrä mikä noiden "koneistuksien" tarkoitus mahtaa olla, esim. miksi noista pienistä pyöristä on jotain koneistettu pois? Isojen koneistuksen ymmärrän, jos palat eivät mahdu väliin.
Kuulostaa ihan siltä, että peräöljyt on unohtunut asennuksen yhteydessä laittaa takaisin
Ois ihan mielenkiintoista nähdä kuvia hitsautuneista paloista yms.
Kuulostaa ihan siltä, että peräöljyt on unohtunut asennuksen yhteydessä laittaa takaisin
Ois ihan mielenkiintoista nähdä kuvia hitsautuneista paloista yms.
Voi hittolainen! Edelleen ja entistä enemmän harmittaa Skeletorin puolesta! Voin hyvin kuvitella miten paljon tuollainen harmittaisi jos omalle kohdalle sattuisi..varmaan harmittamisen taso on suunnilleen samaa Skeletorillakin
Toivon todella että asia ratkeaisi pikimmiten ja hyvällä tavalla!
Toivon todella että asia ratkeaisi pikimmiten ja hyvällä tavalla!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
miksi tämä ei tullut mulle mitenkään yllätyksenä ai niin, kerroin jo ennen asennusta, että noin siinä tulee käymään...skeletorR kirjoitti:Tilannekatsaus about reilun viiden sadan kilsan jälkeen viimeisestä peräkasauksesta vehon jäljiltä:
Metallia koko perä täynnä, tasauspyörästönrattaat hitsanneet lähes kiinni ensimmäisen asennuksen jäljiltä, lukkopalat hitsautuneet paskaksi plus sitten vielä koneistettavat pinnat isoissa rattaissa koneistettu vinoiksi ja pienistä otettu liian vähän pois..
Tilattu uudet rattaat, stefat yms. sekä lukko..
Ai sa#@%na, välillä ei käy kuin elokuvissa..
harmi silti, ei ole ihan halpaa remonttia tuollaisen uudehkon auton kanssa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
niin, et kai sä nyt uusiksi tuollaista palalukkoa tilannutjukkis. kirjoitti:no mikset nyt tilannu sitä Quiafea?skeletorR kirjoitti: Tilattu uudet rattaat, stefat yms. sekä lukko..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."