w201 automaatti laatikon ohjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

w201 automaatti laatikon ohjaus

Viesti Kirjoittaja torreno »

elikkäs meni vaijeri poikki kaasuvivuston ja vaihteiston välistä. millaisella kiinnityksellä vaijeri on kiinni laatikonpäässä ? ja onko jotain huomioitavaa vaihtaessa vaijeri ?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Eipä se ole kun koukulla kiinni siellä vaihteiston sisällä.

Öljyt pois.
Öljypohja pois.
Vaijeri irti kaasuvivustosta.
Vedä vaijeria niinpaljon esiin vaihteiston puolelta kun vaan saat. Sieltä se koukkukin tulee näkyviin.

Kun se on irti, niin vaijerin runko lähtee vetämällä ja nitkuttelemalla eestaas pois, mikäli kyse on dieselistä. Bensassa joudut irrottamaan myös S/E alipaineohjauksen letkun.

Sitten vaan uutta samanlaista paikalleen ja säätelemään vaihtopisteet entisille sijoilleen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja torreno »

taitaa tuo vaihtopisteiden säätö olla melkonen homma. autolla varmaan voi ajaa vaikka tuo vaijeri on poikki? eipä tuntunut mitenkään erilaiselta vaihtoi vaan miten sattuu
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Ei välttämättä tarvii ottaa öljyjä ja öljypohjaa pois. Vaijerin saa kyllä vaihdettua muutenkin, ellei se ole katkennut aivan alapäästään.

Voi ajaa ihan hyvin ilman vaijeriakin, vaihtoajankohta vaan on aika alhaisilla kierroksilla.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ja vasta tänäaamuna suihkussa tuli ykskaks mieleen, että jos sen alakautta vaihtaa, niin venttiilikoneisto kannattaa ottaa välistä pois, niin tulee vähän enemmän toimintatilaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja torreno »

näytti olevan poikki noin 10cm kaasuvivuston jälkeen. lohduttavaa kuulla ettei tarttis ottaa öljyjä pois kun juuri huolsin laatikon. mutta jos joku voisi kertoa tuosta vaihtoajan kohdan säädöstä ?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

torreno kirjoitti:...mutta jos joku voisi kertoa tuosta vaihtoajan kohdan säädöstä ?
vaijereita ja niiden säätönamiskoja on käytetty useita eri tyyppejä. Esim. Haynesin korjausoppaassa ne on esitetty. Hanki sellainen, niin ei tarvitse joka asiaa rautalangasta vääntää.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja torreno »

joo'o, sori et tuli kysyttyä
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

..vaihtoajankohtaa säädetään sen vaijerin kiereydellä. Mitä kireempi vaijeri, sitä korkeemmilla kierroksilla vaihtaa isommalle.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos liian kirree niin katkee vaijeri uuvestaan :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin