Kuinka saan Mesen digikellon oikeeseen aikaan C180 1993 ??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Kuinka saan Mesen digikellon oikeeseen aikaan C180 1993 ??

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

Auto on ollut itsellä vasta noin 1kk, käytin meseä huollossa ja huollon jäljiltä digikello mittaristossa näyttää mitä aikaa sattuu. Kai käyttivät akun kenkiä irti huollossa yms. Auton manuskassa ei tähän oo apuja, (manuskaki on germaaniksi), eikä googlekaan mitään tarjonnut. Homma ei voi olla kovin vaikee, mutta kun ei vain hokaa, niin ei hokaa :( Tai sit kello o sökö, hope not!

Mittaristossa on kaksi vipua, toinen trip-mittarille ja toinen lienee kellolle, mut ei siitä mitään tapahdu kun sitä vetelee ja kääntelee.. hermot menee ku ei hoksaa kuinka kellon saa takas aikaan.

Karpo tuo poropaistin sille joka tarjoo auttavaa kättä, kiitos :P

- juu olen sitä vedellyt ja käännelyt kohta enemmän kuin omaa vehjettä :roll: , mut mitään ei tapahdu...heh
Voiko viive olla jotain 10sek ennen kuin rupee digikello ajastuun?
Ei oo mikään viisarikello
Viimeksi muokannut mantsalax, Ma 24.05.2010 09:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Eikös sitä nuppia pidä vetää tai painaa ja samalla pyörittää niin alkaa viisaritkin kääntymään?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

mwessman kirjoitti:Eikös sitä nuppia pidä vetää tai painaa ja samalla pyörittää niin alkaa viisaritkin kääntymään?
:idea: Jos se on Digikello niin yleensä digivehkeet säädetään näin. Pitää saada tunnit. Paina "Set" näppäintä ja samalla "Time" näppäimestä naputtelet tunnit aikaan. Samoin teet minuuteille. Paina "Set" ja naputtele näppäimestä "Min" minuutit aikaan. Sulla on varmaan ne näppylät siellä jossain kellon lähettyvillä. Autohan ei ole vielä museoon kelpaava joten sellaiset näppylät pitäisi löytyä. :arrow: :P Kerro tännekkin jos sait sen aikaan :!:
:idea: Vielä jos sulla on siellä kaksi vipua niin niillä saattaa olla yhteys toisiinsa. Eli toista painaa ja toisesta kääntää, tai päinvastoin :?: :?: :?: :?:
Ps Mulla kun säätää kellon talvi ja kesäaikaan pitää aina luntata ohjekirjasta miten se tehdään kun ei muista. Mullan monitoimiratissa ne näppylät.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

Tattis vinkeistä. Pitänee testata. Näyttäs siltä, että mulla on sama kojelauta kuin http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W202.htm
D-kello on kiekkamittarin alla oikeella puolella tos kojelaudassa, samoin kuin linkin kuvissa.

Set näppäintä en ole löytänyt, ratissa yms muualla sit ei ei ole.
Ratissa ei ole kuin torvi ja toinen sen takana :lol:
Eip ole näppylöitä kellon lähellä? Vi**n vipu vaan :lol:

Pitää testa noiden vipujen synkkaus, jos ne tosiaan toimii yhteen.
Viimeksi muokannut mantsalax, Ma 24.05.2010 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

Muistaakseni oikeanpuoleista nuppia nostamalla, vääntämällä oikealle, muuttuu minuutit ja vääntämällä vasemmalle, muuttuu tunnit.
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

jees homma selvis.

1. auton ei tarvitse olla käynnissä
2. paina trip-mittarin vipu kerran pohjaan (lyhyt painallus)
3. herätevirta tulee d-kelloon ja trip-mittariin. virtaa tulee noin30sek!
4. vedä kellon vipua ylös
5. väännä oikeelle säätyy minutut (omassa piti voimaa käyttää ja reippaasti)
6. väännä vasemmalle säätyy tunnit (sama homma voiman kanssa)

Oma vipu oli kyllä todella jäykkä, kun vipua kääntöi noston jälkeen vasemmalle tai oikeelle. Pelkäsin että ohut muovivipu räsähtää poikki!! Sen verran sai forcea käyttää, et hirvitti tai sit on niin pieni haba :P

Nyt päivä näyttää paremmalle, vaikka vettä tuleekin + pääseehän sitä mesellä vielä ajeleen ku työpäivä ohi ja kelloki soirottaa nyt oikeeta aikaa, jes

Kiitos vinkeistä + syvä kumarrus päälle!!
Viimeksi muokannut mantsalax, Ma 24.05.2010 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

mantsalax kirjoitti:jees homma selvis.

1. auton ei tarvitse olla käynnissä
2. paina trip-mittarin vipu kerran pohjaan (lyhyt painallus)
3. herätevirta tulee d-kelloon ja trip-mittariin. virtaa tulee noin30sek!
4. vedä kellon vipua ylös
5. väännä oikeelle säätyy minutut (omassa piti voimaa käyttää ja reippaasti)
6. väännä vasemmalle säätyy tunnit (sama homma voiman kanssa)

Oma vipu oli kyllä todella jäykkä, kun vipua kääntöi noston jälkeen vasemmalle tai oikeelle. Pelkäsin että ohut muovivipu räsähtää poikki!! Sen verran sai forcea käyttää, et hirvitti tai sit on niin pieni haba :P

Nyt päivä näyttää paremmalle, vaikka vettä tuleekin + pääseehän sitä meselle vielä ajeleen ku työpäivä ohi ja kelloki soirottaa nyt oikeeta aikaa, jes

Kiitos vinkeistä + syvä kumarrus päälle!!
:lol: :lol: Olimpahan kerrankin melkein oikeassa niiden vipujen suhteen. Mulla oli vanhassa Mersussa 250D analoginen kello mikä oli yhtä helppo laittaa aikaan kun herätyskello. :twisted: :twisted:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin