300e w124 -91 motonetin visko
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
300e w124 -91 motonetin visko
Eli en nyt löytänyt pikaisella haulla vastausta...
Ostin motonetistä uuden viskon, ja vaihdatin sen, nyt ongelmana on se että jokaisen käynnistyksen jälkeen flekti pyörii mukana jonkin aikaa, irtoaa kun antaa jengaa tai sitten hetken ajon jälkeen. Ei millään huvittaisin kuunnella sitä huminaa joka käynnistyksen jälkeen...lämmöt muuten pysyy hienosti jne.
Voiko tälläinen ominaisuus mennä ohi, vai kannattaisiko kysellä motonetistä vaihtoa, mutta kukahan maksaa vaihdatuskulut...
Onko viskon asennuksessa mahdollista tehdä jotain joka aiheuttaisi tälläistä?
Kiitokset
Ostin motonetistä uuden viskon, ja vaihdatin sen, nyt ongelmana on se että jokaisen käynnistyksen jälkeen flekti pyörii mukana jonkin aikaa, irtoaa kun antaa jengaa tai sitten hetken ajon jälkeen. Ei millään huvittaisin kuunnella sitä huminaa joka käynnistyksen jälkeen...lämmöt muuten pysyy hienosti jne.
Voiko tälläinen ominaisuus mennä ohi, vai kannattaisiko kysellä motonetistä vaihtoa, mutta kukahan maksaa vaihdatuskulut...
Onko viskon asennuksessa mahdollista tehdä jotain joka aiheuttaisi tälläistä?
Kiitokset
Tuohan on ehjän viskon ominaisuus. Kestää hetken ennen ku öljyt sisällä pumppautuu pois reunoilta mihin se valuu kone sammuksissa, bimetallijousen ohjaama venttiili sitten koneen lämmettyä päästää ne sieltä takaisin reunoille kun jäähdytystä tarvitaan.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
Jaa kai se on alettava miettimään palauttamista, uskaltaakohan sitä vaan ottaa motonetistä uutta tilalle, ja vaihtotöistä tuskin korvaavat mitään. Onko kukaan motonetistä toimivaa saanut?
Homman nimi on nyt se että motarille mennessä visko vinkui 4000 kierroksessa, en kokeillu isompia kierroksia. Ja joka käynnistyksen jälkeen saa odotella että se irrottais, toisinaan ei meinaa irrottaa ollenkaan, eikö kellään nyt olis mitään sanottavaa?
Homman nimi on nyt se että motarille mennessä visko vinkui 4000 kierroksessa, en kokeillu isompia kierroksia. Ja joka käynnistyksen jälkeen saa odotella että se irrottais, toisinaan ei meinaa irrottaa ollenkaan, eikö kellään nyt olis mitään sanottavaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
ööö, ei tässä tarvi sormella kokeilla kun kuulee korvalla saatananmoisen puhalluksen, joka loppuu kun visko irrottaa. Kun heittää käyntiin niin siinä menee normaalisti minuutin verran että se irtoaa(tuntuu ettei ole väliä antaako kierroksia vai antaako vaan käydä), ellei sitten ole irtoamatta niinkun tässä on käynyt välillä.mj1378 kirjoitti:ei kai se nyt ihan täysin irroitakkaa..sormella saat tyhjäyntiä käyvänä pysäytettyä.
Eli tarkennetaan vielä, kiihdyttäessä on todella selkeä ero kuultavissa näiden kahden tilan välillä. Oon käsittänyt että vaikka flekti pyöris mukana ihan syystä niin se irrottais jossain 2000 kierroksen jälkeen kuitenkin, ei ehkä kokonaan mutta sen verran ettei huminaa kuulu kabiiniin.
Jos visko ei ole päällä,eli kone ei tarvitse jäähdytystä viskon ei kuulu pyöriä koneen nopeudella kierroksia nostettaessa.
Eli jos meinaa takerrella mukana,niin vaihtoon vaan.
Normaalisti viskon voi pysäyttää vaikka rullalle käärityllä sanomalehdellä,ja vaikka kierroksia annetaan puolilämpimällä koneella viskon ei pidä lähteä mukaan.
Ja siis tämä silloin,kun kone EI tarvitse jäähdytystä.
Eli jos meinaa takerrella mukana,niin vaihtoon vaan.
Normaalisti viskon voi pysäyttää vaikka rullalle käärityllä sanomalehdellä,ja vaikka kierroksia annetaan puolilämpimällä koneella viskon ei pidä lähteä mukaan.
Ja siis tämä silloin,kun kone EI tarvitse jäähdytystä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
Viskot säilytetään niin pienessä laatikossa, että visko pysyy vinottain pystyssä, kun laatikko on oikein päin. Itsekin olen miettinyt, että miksi se ei saa olla mahallaan.JarkkoN kirjoitti:Mersun mukaan viskoa pitäisi säilyttää pystyssä, ei lappeellaan.
Lyhyen aikaa se kestää selällään, mutta ei naamallaan.
Onko riskinä sitten nesteen vuotaminen pois vai mikä, en tiedä.
Visko tosiaan kai hellittää jossain 4000 nurkilla, haulla löytynee
tarkemmin tietoa foorumeilta.
Viskoa en itse vaihtaisi pienen klapin takia. Pääasiahan on, että lämmöt pysyy alhaalla. Pääasia, ettei humise koko ajan niinkuin vanhoissa volvoissa. Onkohan tuo topicin aloittajan visko kuitenkin ihan kunnossa. Jos vanha on ollut liian laiska, niin ehjä tuntuu olevan koko ajan päällä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
- Paikkakunta: Helsinki
Ei se varmaan paljon mitään maksanu, vaihdatin vesipumpun, niin siinä samalla ajattelin et laittaa uuden ku joku pelotteli et lähtee lentoon.
Joo eipä siinä, eniten häiritsee toi jokaisen käynnistyksen jälkeinen vanha volvo -humina, ei voi tehä kovia kiihdytyksiä ennenku se irrottaa.
Ja itehän mä sen vaihdan jos nyt vaihdan vielä...ketuttaa se silti
Joo eipä siinä, eniten häiritsee toi jokaisen käynnistyksen jälkeinen vanha volvo -humina, ei voi tehä kovia kiihdytyksiä ennenku se irrottaa.
Ja itehän mä sen vaihdan jos nyt vaihdan vielä...ketuttaa se silti

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Joo taitaa olla huonoja motonetin viskot, vaikka oli joku saksalainen merkki.
Tänään vaihdoin omaani 250D:hen ja rupeli pyörii heti mukana. Testasin tyhjäkäynnillä 80 *C asti eikä todellekaan yritäkkään pysähtyä kun yrittää ottaa rupelista kiinni rukkasilla. Edellisen sai heti pysähtymään, mutta ei kyllä ottanut kiinnikkään missään lämmöissä. Paskan möivät?
Pitää vissiin palauttaa tämä ja yrittää elvyttää vanha ohjeiden mukaan Scanian silikoniöljyillä.
Tänään vaihdoin omaani 250D:hen ja rupeli pyörii heti mukana. Testasin tyhjäkäynnillä 80 *C asti eikä todellekaan yritäkkään pysähtyä kun yrittää ottaa rupelista kiinni rukkasilla. Edellisen sai heti pysähtymään, mutta ei kyllä ottanut kiinnikkään missään lämmöissä. Paskan möivät?
Pitää vissiin palauttaa tämä ja yrittää elvyttää vanha ohjeiden mukaan Scanian silikoniöljyillä.
W124 250D -89
Paskaa myyvät motonetissä.
Sain onneksi vanhan viskon elvytettyä Foorumin vinkeillä. Apteekista 10 ml ruisku 0,3 Eur ja Scan-autosta Behrin silikoniöljyä se täyteen (oli muuten jäykkää) 1,0 Eur. Sitten viskon reiästä kuumailmapuhaltimella lämmitettyä öljyä sisään n. 4 ml ja hyvin toimii!
Motonetissä ehdottivat että jätän uuden viallisen viskon (Topran Germany-merkkinen, pyöri jatkuvasti) heille takuumiehen katsottavaksi ja jos vikaa niin saan sitten uuden! Mitenkähän sitä olisi ilman viskoa ajeltu? Antoivat kuitenkin kuitin, millä voi ostaa lisää toimimatonta romua. Olisikohan lain mukaan pitänyt saada rahat takaisin?
Myös Motonetin aurauksensäätötangot taakse olivat huonot: Alle vuoden paikoillaan ja nyt jo toisen nivelpään suojakumi puhki ja toinen murtunut!
Enään en Motonetistä osta osia mersuun. Tilaan KL:ltä tai ostan Tarviketorilta. Pitäis vaan viskon hinta käyttää johonkin...
Sain onneksi vanhan viskon elvytettyä Foorumin vinkeillä. Apteekista 10 ml ruisku 0,3 Eur ja Scan-autosta Behrin silikoniöljyä se täyteen (oli muuten jäykkää) 1,0 Eur. Sitten viskon reiästä kuumailmapuhaltimella lämmitettyä öljyä sisään n. 4 ml ja hyvin toimii!
Motonetissä ehdottivat että jätän uuden viallisen viskon (Topran Germany-merkkinen, pyöri jatkuvasti) heille takuumiehen katsottavaksi ja jos vikaa niin saan sitten uuden! Mitenkähän sitä olisi ilman viskoa ajeltu? Antoivat kuitenkin kuitin, millä voi ostaa lisää toimimatonta romua. Olisikohan lain mukaan pitänyt saada rahat takaisin?
Myös Motonetin aurauksensäätötangot taakse olivat huonot: Alle vuoden paikoillaan ja nyt jo toisen nivelpään suojakumi puhki ja toinen murtunut!
Enään en Motonetistä osta osia mersuun. Tilaan KL:ltä tai ostan Tarviketorilta. Pitäis vaan viskon hinta käyttää johonkin...
W124 250D -89
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
mistähän löytyy tältä foorumilta sellanen viskon elvyttämis topikkiWKW kirjoitti:Paskaa myyvät motonetissä.
Sain onneksi vanhan viskon elvytettyä Foorumin vinkeillä. Apteekista 10 ml ruisku 0,3 Eur ja Scan-autosta Behrin silikoniöljyä se täyteen (oli muuten jäykkää) 1,0 Eur. Sitten viskon reiästä kuumailmapuhaltimella lämmitettyä öljyä sisään n. 4 ml ja hyvin toimii!
Motonetissä ehdottivat että jätän uuden viallisen viskon (Topran Germany-merkkinen, pyöri jatkuvasti) heille takuumiehen katsottavaksi ja jos vikaa niin saan sitten uuden! Mitenkähän sitä olisi ilman viskoa ajeltu? Antoivat kuitenkin kuitin, millä voi ostaa lisää toimimatonta romua. Olisikohan lain mukaan pitänyt saada rahat takaisin?
Myös Motonetin aurauksensäätötangot taakse olivat huonot: Alle vuoden paikoillaan ja nyt jo toisen nivelpään suojakumi puhki ja toinen murtunut!
Enään en Motonetistä osta osia mersuun. Tilaan KL:ltä tai ostan Tarviketorilta. Pitäis vaan viskon hinta käyttää johonkin...


olis oikeesti tarvetta

mullon pelkkiä romuja vaan
Miksi pitää ostaa epävarmaa tarvikeosaa liki sadan euron hintaan , kun saksasta saa rahteineen kotiovelle alkuperäisen BEHR tuotteen hintaan 26 eur!
Eli kannatta seurata nettitarjontaa - yleensä vähintään puolet halvempaa ja tunnetulta valmistajalta.
Ainakin BEHR- viskot toimivat kuten pitääkin!
Viscokupplung Kupplung Kühlerlüfter
Mercedes Originalteilenummer : 103 200 0222
http://tinyurl.com/2wy88fc
Eli kannatta seurata nettitarjontaa - yleensä vähintään puolet halvempaa ja tunnetulta valmistajalta.
Ainakin BEHR- viskot toimivat kuten pitääkin!
Viscokupplung Kupplung Kühlerlüfter
Mercedes Originalteilenummer : 103 200 0222
http://tinyurl.com/2wy88fc