W123 Ohjaussimpukka -> W115:seen ?
W123 Ohjaussimpukka -> W115:seen ?
Tietääkö kukaan?
Sopiiko W123:sen tehostettu ohjaussimpukka W115:seen heittämällä?
Jos ei sovi, sopiiko sitten pumpun letkut sellaisenaan W115:sen tehostettuun simpukkaan?
Kysymyksistä arvaa hyvin että W115 on täysin tuntematon kokonaisuus.
Mutta kokeillaan josko foorumilla olisi joku joka on jo nähnyt ja kokeillut tämänkin.
Sopiiko W123:sen tehostettu ohjaussimpukka W115:seen heittämällä?
Jos ei sovi, sopiiko sitten pumpun letkut sellaisenaan W115:sen tehostettuun simpukkaan?
Kysymyksistä arvaa hyvin että W115 on täysin tuntematon kokonaisuus.
Mutta kokeillaan josko foorumilla olisi joku joka on jo nähnyt ja kokeillut tämänkin.
-Jukka
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W123 Ohjaussimpukka -> W115:seen ?
Toka kysymys: sopii. Eka kysymys: ei sovi, ks. kuva jossa vas. W115 osat:J.P.K. kirjoitti:Tietääkö kukaan?
Sopiiko W123:sen tehostettu ohjaussimpukka W115:seen heittämällä?
Jos ei sovi, sopiiko sitten pumpun letkut sellaisenaan W115:sen tehostettuun simpukkaan?

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Tehostetun ja tehostamattoman ohjaussimpukan ohjainvarret ovat erilaiset, koska tehostetussa on paksumpi akseli. Myös ohjainvarret ovat erit 123 vs. 115 (näkyy noissa linkitetyissä kuvissakin, oikealla 123) vaikka olisivat samankokoisella akselilla.
Jos haluat laittaa 115:een tehostimen tehostamattoman tilalle niin tarvitset ohjainvarren tehostetusta 115:sta ja myöskään tehostinpumppu ei _välttämättä_ sovi paikoilleen. Esim. 123 dieselin pumppu tulee akun tielle diesel-pystärin konetilassa, vaihtoehtoisesti akun voi tietysti siirtää.
Jos vaihdat tehostettuun 115:een 123:n simpukan ilman ohjainvartta niin pitäisi sopia suht suoraan. Simpukassa on kierreadapterit jotka vaihtamalla letkutkin saa käymään.
Eli tarkentavana kysymyksenä onko pystärissä jo tehostettu ohjaus ja jos ei niin mikä kone?
Jos haluat laittaa 115:een tehostimen tehostamattoman tilalle niin tarvitset ohjainvarren tehostetusta 115:sta ja myöskään tehostinpumppu ei _välttämättä_ sovi paikoilleen. Esim. 123 dieselin pumppu tulee akun tielle diesel-pystärin konetilassa, vaihtoehtoisesti akun voi tietysti siirtää.
Jos vaihdat tehostettuun 115:een 123:n simpukan ilman ohjainvartta niin pitäisi sopia suht suoraan. Simpukassa on kierreadapterit jotka vaihtamalla letkutkin saa käymään.
Eli tarkentavana kysymyksenä onko pystärissä jo tehostettu ohjaus ja jos ei niin mikä kone?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Tehostettu simpukka
Tehostamattomalla ohjauksella varustettuun W115 koriin olisi tulossa M110 kone jossa kiinni siinä oleva pumppu. Samasta pelistä olisi vapaana myös tehostettu simpukka. Tässä vain arvuuteltiin että missä määrin palikat on yhteensopivia.
Kone on vm83 280E, 185 hv, 4-v manuaali.
Minun W123 280E toimii tässä projektissa elinluovuttajana W115:sen hyväksi.
Kone on vm83 280E, 185 hv, 4-v manuaali.
Minun W123 280E toimii tässä projektissa elinluovuttajana W115:sen hyväksi.
-Jukka
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Kysäseppä konttorilta ensin ennenkuin alat puuhastella! Tehot nimittäin voi olla liian isot 115 runkonumerolliseen jos konttorilla lukevat kuin piru raamattua.. Autoissa on samat osat (ennen faceliftiä), mutta kun 114 on erikseen numeroitu kutoskoneisille pystäreille niin siihen voi joku tarttua. Näistä 115:een asennettavan koneen maksimitehoista ja -painoista on ollut juttua aiemminkin täällä forumilla. Myös moottoritilan rintapeltiin kiinnittyvät tukiraudat tarttee uusia tai muokata että kutonen mahtuu väliin.
Tehostimesta vielä:
Jos sun M110 tehostin on moottorin vasemmalla puolella alhaalla kuten muistelen olevan niin mahtunee olemaan siellä. Tehostin käy paikoilleen, mutta joudut jostain hommaamaan 115/114:n tehostetun simpukan ohjainvarren. Lisäksi tehostamatonta rattiakselia joutuu 'lyömään sisään' tai katkaisemaan n. 2cm koska tehostetun simpukan akseli tulee ylemmäs.
Tehostimesta vielä:
Jos sun M110 tehostin on moottorin vasemmalla puolella alhaalla kuten muistelen olevan niin mahtunee olemaan siellä. Tehostin käy paikoilleen, mutta joudut jostain hommaamaan 115/114:n tehostetun simpukan ohjainvarren. Lisäksi tehostamatonta rattiakselia joutuu 'lyömään sisään' tai katkaisemaan n. 2cm koska tehostetun simpukan akseli tulee ylemmäs.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Näin kävi omassa projektissani, eli tulkitsevat ainakin osassa AKEn toimipisteissä W114 ja W115 omiksi malleikseen. No, onhan ne nimetty eri mallimerkinnällä.Tehot nimittäin voi olla liian isot 115 runkonumerolliseen jos konttorilla lukevat kuin piru raamattua.. Autoissa on samat osat (ennen faceliftiä), mutta kun 114 on erikseen numeroitu kutoskoneisille pystäreille niin siihen voi joku tarttua.
Paljons oli W115ssa M115den maksimiteho, 230kö - jotain rapiat 100 heppaa?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tehostettu simpukka
Eli M110 on K-Jetti kun taas pystärissä W114 oli D-jetti. Taisikohan olla niin että K-jetin imusarjasysteemi ei mahdu pystäriin. Täällä foorumilla joku taisi faktaakin kirjoittaa että tämä oli vaan minun muistelo....J.P.K. kirjoitti:W115 koriin olisi tulossa M110 kone jossa kiinni siinä oleva pumppu.
Kone on vm83 280E, 185 hv, 4-v manuaali.
Minun W123 280E toimii tässä projektissa elinluovuttajana W115:sen hyväksi.
W126 ei mahtunut M110 ruiskun imusarjaa irroittamaan koska otti runkoaisaan kiinni ennen kuin pultit olisi olleet läpi laipan. Eli konetta olisi joutunut siirtämään.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224