Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
Jos joku on miettinyt, että päivittäisikö mersun hieman tehokkaammaksi, saa minulta ainakin oman mersuni käyttökokemuksen perusteella lisätietoja.
Auto on 200 CDI E-malli, ei-facelift ja vuosimalli siis -99. Kone on se kaikista mopoin 102 hp ja 235 Nm. Nyt siinä on 130 hummaa ja 300 nyyttonia.
Kyseistä ohjelmaa ei ole suoraan sivuilta saatavissa, mutta ei näyttänyt olevan hankala saada räätälöityä versiota.
Räätälöitiin siksi, koska se tehokkain versio olisi ollut 345 Nm ja 150 hummaa, ja se alkoi pelottaa sekä ohjelmoijaa, että minua. Varmaan syyttä, mutta kuitenkin.
Päivitys tehtiin 21.12.2009 ja sen jälkeen olen rullannut mesellä pitkälle toista tonnia. Auto on toiminut täysin moitteitta jatkuvasti. Kävi jopa huollossa välissä, eikä sieltä tullut mitään huomioita asiaan liittyen, mikä tietysti ei yllätä, koska ei pitäisikään.
Kulutus on pysynyt samalla tasolla kuin aiemmin. Savutusta ei ole ilmennyt, mutta on koko ajan ollut aika paljon pakkasta, joten höyryä on ilmassa muutenkin aika paljon, ettei totuutta erota kunnolla.
Käyntiin lähtemisessä, lämmöissä tai missään muussakaan ei ole ollut muutosta. Ainoastaan siinä on muutosta, että vehjes liikahtaa aivan eri malliin. Tästä on todisteena RaceChrono-ohjelmalla otettu kiihtyvyysarvo. Aiemmin ruoska kiihtyi 15,8 sekuntia sataseen kesäkelissä. Nyt menee alle 13 s / 100 km/h (pakkasta oli -25). Tähän kohti sellainen huomio, että sekuntimäärät ovat siis GPS:n perusteella otettuja => helvetin tarkkoja. Jos jollain menee esim. 530 D BMW -00 oikeasti luvattuun 8,8 s / 100 km/h, voi tulla näyttämään:) EI MENE.. (10,8 s uudella turbolla ja hieman jarrua vasten)
Ja 500 SEC menee 8,1 s sataseen loivaan alamäkeen.
Juu. Tällaisia.
Auto on 200 CDI E-malli, ei-facelift ja vuosimalli siis -99. Kone on se kaikista mopoin 102 hp ja 235 Nm. Nyt siinä on 130 hummaa ja 300 nyyttonia.
Kyseistä ohjelmaa ei ole suoraan sivuilta saatavissa, mutta ei näyttänyt olevan hankala saada räätälöityä versiota.
Räätälöitiin siksi, koska se tehokkain versio olisi ollut 345 Nm ja 150 hummaa, ja se alkoi pelottaa sekä ohjelmoijaa, että minua. Varmaan syyttä, mutta kuitenkin.
Päivitys tehtiin 21.12.2009 ja sen jälkeen olen rullannut mesellä pitkälle toista tonnia. Auto on toiminut täysin moitteitta jatkuvasti. Kävi jopa huollossa välissä, eikä sieltä tullut mitään huomioita asiaan liittyen, mikä tietysti ei yllätä, koska ei pitäisikään.
Kulutus on pysynyt samalla tasolla kuin aiemmin. Savutusta ei ole ilmennyt, mutta on koko ajan ollut aika paljon pakkasta, joten höyryä on ilmassa muutenkin aika paljon, ettei totuutta erota kunnolla.
Käyntiin lähtemisessä, lämmöissä tai missään muussakaan ei ole ollut muutosta. Ainoastaan siinä on muutosta, että vehjes liikahtaa aivan eri malliin. Tästä on todisteena RaceChrono-ohjelmalla otettu kiihtyvyysarvo. Aiemmin ruoska kiihtyi 15,8 sekuntia sataseen kesäkelissä. Nyt menee alle 13 s / 100 km/h (pakkasta oli -25). Tähän kohti sellainen huomio, että sekuntimäärät ovat siis GPS:n perusteella otettuja => helvetin tarkkoja. Jos jollain menee esim. 530 D BMW -00 oikeasti luvattuun 8,8 s / 100 km/h, voi tulla näyttämään:) EI MENE.. (10,8 s uudella turbolla ja hieman jarrua vasten)
Ja 500 SEC menee 8,1 s sataseen loivaan alamäkeen.
Juu. Tällaisia.
MB SL500 r129 1996
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
Re: Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
Tuo RaceChrono ei kyllä ole todellakaan mikään tarkka softa, varsinkaan yhdistettynä mihinkään Nokian N73:een tai vastaavaan leluun missä GPS:n päivitystaajuus on alhainen tyyliin 1 Hz... Sanoisin ennemminkin helvetin epätarkkajarmohi kirjoitti:Tästä on todisteena RaceChrono-ohjelmalla otettu kiihtyvyysarvo. Aiemmin ruoska kiihtyi 15,8 sekuntia sataseen kesäkelissä. Nyt menee alle 13 s / 100 km/h (pakkasta oli -25). Tähän kohti sellainen huomio, että sekuntimäärät ovat siis GPS:n perusteella otettuja => helvetin tarkkoja. Jos jollain menee esim. 530 D BMW -00 oikeasti luvattuun 8,8 s / 100 km/h, voi tulla näyttämään:) EI MENE.. (10,8 s uudella turbolla ja hieman jarrua vasten)

Kyllä toi 200cdi menee vakionakin 13 sekuntiin helposti kuivalla asfaltilla kesäkelillä, jos on vaan edes kohtalaisessa kunnossa.
Re: Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
Höpöhöö:) On se tarkka. (siis _tarkkahan_ ei ole atomikellokaan, jos mikään..)masaf1 kirjoitti: Tuo RaceChrono ei kyllä ole todellakaan mikään tarkka softa, varsinkaan yhdistettynä mihinkään Nokian N73:een tai vastaavaan leluun missä GPS:n päivitystaajuus on alhainen tyyliin 1 Hz... Sanoisin ennemminkin helvetin epätarkka![]()
http://handheld.softpedia.com/get/GPS/R ... 9811.shtml
Mutta vaikkei olisikaan, perseessä tuntuu selkeästi se, että kiihtyy hiton kivasti. Päivitys kannatti.
MB SL500 r129 1996
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
Kyllä se itseäkin hirvitti. Ja kokemusta on tod. vähän, mutta sen kun pitää mielessä, että kyseessähän on melkein sama vehje kuin 220 CDI. Forumin mukaan siinä on vain kytkin erilainen (ilmeisesti kestävämpi?). Muuten se on samoilla komponenteilla tehty ja vain ohjelmalla säädetty.simoks kirjoitti:Tämmönen olis ihan mielenkiintonen laittaa omaankin(täysin sama vehjes kuin sinulla) mutta kun mittarissa on jo 675000 niin ehkä jätän väliin..
Eli siis nyt mulla on 220 CDI. Ainii, ja kilsoja 435 000 km.
MB SL500 r129 1996
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
Mulla vm. 2000/E200cdi päivitetty jo kolmatta vuotta sitten n.150hv:ksi..
No problems, automaattiloota kestää sen hyvin.
Teho/vääntö lisääntyi, kulutus jonkun desin pieneni.
Mittarissa nyt n.450tkm.
No problems, automaattiloota kestää sen hyvin.
Teho/vääntö lisääntyi, kulutus jonkun desin pieneni.
Mittarissa nyt n.450tkm.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
Kyllä racecrono on tarkka. Yhdistettynä qstarzin muutaman kympin 5hz mokkulaan antaa tarkalleen samoja kierrosaikoja kun super kalliit ponderit.masaf1 kirjoitti:Tuo RaceChrono ei kyllä ole todellakaan mikään tarkka softa.jarmohi kirjoitti:Tästä on todisteena RaceChrono-ohjelmalla otettu kiihtyvyysarvo.
Testattu noin miljardi kertaa jokaisella suomen moottoriradalla

Nokian sisäinen gps ei tosin ole hirveen hyvä, riittä kierrosaikojen ja varttimailin mittaamiseen mut ei 0-100...
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

W209 CLK 30CDI AMG -ex


Re: Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
Juu, eli itsellä 530da kylläkin -01, eli sen n. ~9hv enemmän kuin -00. Kyllähän noita on mittailtu ja kyllä se jatkuvasti alle 9 s menee. "Hieman jarrua vasten"?? Kyllähän se automaatilla kiihtyvyyksiä mitatessa lähdetään ihan kunnolla jarrua vasten.. tahtoo vaan sutia, mutta kesällä 285 renkaat auttaa asiaa..jarmohi kirjoitti: Jos jollain menee esim. 530 D BMW -00 oikeasti luvattuun 8,8 s / 100 km/h, voi tulla näyttämään:) EI MENE.. (10,8 s uudella turbolla ja hieman jarrua vasten)
Ja 500 SEC menee 8,1 s sataseen loivaan alamäkeen.
Juu. Tällaisia.

Re: Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
No hyvä:) Lähinnä tarkoitus oli sanoa, että kiihdyttää pitää osata muutenkin kuin foorumilla omia lämpöjään. Tuo bimmeri tuli vaan siksi keskusteluun, kun sattuu olemaan kokemusta.Nash kirjoitti:... ja kyllä se jatkuvasti alle 9 s menee. "Hieman jarrua vasten"?? Kyllähän se automaatilla kiihtyvyyksiä mitatessa lähdetään ihan kunnolla jarrua vasten.. tahtoo vaan sutia, mutta kesällä 285 renkaat auttaa asiaa..
Jarrua vasten siis tarkoittaa sitä, että kiihdytys lähtee vähän kovemmilla kierroksilla, jotta saataisi vähän lisää kiihtyvyyttä, kun turbolla olis muka lisää kiekkoja. (ei dyno-jarru siis..)
Ei näköjään kärsi hirveesti vertailla autoja, kun heti poiketaan aiheesta. Mut ei se mitn, kerroin vain, mitä tiedän.
MB SL500 r129 1996
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
Sähän nimenomaan sanoit että racechrono ei ole tarkka SOFTA.masaf1 kirjoitti:Enkös mä just sanonut, että "jos puhelimilla tai jollain parin kympin GPS-palikoilla käytätte, niin unohtakaa tulosten luotettavuus missään muussa kuin kierrosaikakäytössä".
Softalla ei ole tuossa mitään tekemistä. Softa on kyllä tarkka, huono gps ei.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

W209 CLK 30CDI AMG -ex


itellä on emj powerin optimal ohjelma. tehoja lähtee 163hv ja 355nm. auto on 200cdi 00vm. 10000tkm olen ajanu eikä mitään ongelmia ole ollu. ja tehoista sen verran 50-150 ei 325 bmw menny ohi. vääntöä on pikku koneelliseksi erittäin hyvin ei tarvii ohituksissa pienempää pykältää. kulutus on matkaajossa 4.9litraa sadalle. kyllä suosittelen
Paljonko on kilometrejä mittarissa? Automaatti vai manuaali? Kuka tuota emj poweria asentaa? Hinta? Teetitkö/teitkö muuta viritystä samalla? Itellä kans 200 cdi vm. 2000 (202) johon pitäisi saada piristystä. On manuaali ja ajettu n. 290 tkm. Kestääköhän moottori/kytkin?mage_90 kirjoitti:itellä on emj powerin optimal ohjelma. tehoja lähtee 163hv ja 355nm. auto on 200cdi 00vm. 10000tkm olen ajanu eikä mitään ongelmia ole ollu. ja tehoista sen verran 50-150 ei 325 bmw menny ohi. vääntöä on pikku koneelliseksi erittäin hyvin ei tarvii ohituksissa pienempää pykältää. kulutus on matkaajossa 4.9litraa sadalle. kyllä suosittelen
HURTTI
C 200 CDI Avantgarde Vm 2007
exät.
C 200 CDI vm 2000
190D vm 1984
C 200 CDI Avantgarde Vm 2007
exät.
C 200 CDI vm 2000
190D vm 1984
itsellä kanssa jonkun verran kokemusta cdi.stä lastun kera, ensimmäinen 200cdi vm-99 manuaali ajettu 450tkm kun sisälle laitettiin voimaa.comin force eli 150hp ja 345nm ajoin noin 40tkm eikä mitään murheita ollut kulutus tippui noin 0.5ltr/100km. Nyt on autona vm01 manuaali 220cdi Ajettu 420tkm johon laitettiin karalan ohjelma 176hp ja 370nm ja hienosti tuntuu tämäkin toimivan ja kulutus pudonnut vielä enemmän kuin vanhemmassa parhaimmillaan 4 ltr/100km! ja potkua tulee kyllä oikeen mukavasti! On joka euron arvoinen toimenpide 

380tkm manuaali laatikolla emj powerin nettisivuilla on ilmoitettu missä asentaavat on ympäri suomea ite asensin joensuussa. 500e korvilla pyörii.
eikä ole muita virityksiä tehty. emj powerin ukko sano että moottori ei tämän takia hajoa. ja kytkimestä sen verran omassani alkuperäinen kytkin. ja ei ole ollu viellä ongelmia. tosiaan suosittelen. 2 vaihteella meinaa sutia asfaltillakin kiihyttäissä jos ei ole esp päällä
eikä ole muita virityksiä tehty. emj powerin ukko sano että moottori ei tämän takia hajoa. ja kytkimestä sen verran omassani alkuperäinen kytkin. ja ei ole ollu viellä ongelmia. tosiaan suosittelen. 2 vaihteella meinaa sutia asfaltillakin kiihyttäissä jos ei ole esp päällä

Mistähän/miten tuo on mitattu? Tuntuu jokseenkin epätodennäköiseltä.tykemon kirjoitti:kulutus pudonnut vielä enemmän kuin vanhemmassa parhaimmillaan 4 ltr/100km!

Onko se mittaus siitä mikä on ollut maksimi arvo vanhalla softalla ja minimi uudella. Silloin vois pitää paikkaansa

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Sorry..tykemon kirjoitti:mitä tarkoitat tuolla?

Luin nyt uudelleen ja ymmärsin aluksi että tarkoitit että kulutus on tuippunut 4l/100km. Siis jos ennen oli 7l/100km niin nyt ois 3l/100km. Luetun ymmärtäminen on taas meikäläisellä kohallaan..

Mutta on se 4l/100km silti kova lukema jos on tankista mitattu..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 21.01.2010 21:27
- Paikkakunta: Ivalo
mistä tietää onko kone jo lastutettu tai ohjelmoitu?
Kävin just helsingistä hakeen tollasen -00 E200cdi:n 225tkm ajettu. Myyjällä oli hajua et auto olis jo lastutettu ku otin sen puheeksi mut varmaa tietoa ei ollut.
Auto söi välillä hki-ivalo 4.6L/100km keskinopeudella 94kmh mikä oli vanhaan aut bensa omegaan verrattuna aika pirun vähän.
Auto kyllä tuntuu ihmeen tehokkaalta ollaksee 115hv vakio. Vääntöä niin maikiasti et kutosella menee isotkin mäet ylös missä automaatti omega pyrki heittään jo kakkosta silmään ku väännöt loppu kesken.
Toisen auton ohituskin käy suht helposti keppiin koskematta.
Mistähän tuon sais tietää et onko tota konetta päivitetty softalla tai lastulla tai mikä nyt lie onkaan?
Auto söi välillä hki-ivalo 4.6L/100km keskinopeudella 94kmh mikä oli vanhaan aut bensa omegaan verrattuna aika pirun vähän.
Auto kyllä tuntuu ihmeen tehokkaalta ollaksee 115hv vakio. Vääntöä niin maikiasti et kutosella menee isotkin mäet ylös missä automaatti omega pyrki heittään jo kakkosta silmään ku väännöt loppu kesken.
Toisen auton ohituskin käy suht helposti keppiin koskematta.
Mistähän tuon sais tietää et onko tota konetta päivitetty softalla tai lastulla tai mikä nyt lie onkaan?
Re: mistä tietää onko kone jo lastutettu tai ohjelmoitu?
Annat jonkun lastuttajan tutkia sen ohjelmasi. Eli se pitäis imaista ulos sieltä ja sieltähän se näkee syötön määriä ja voi verrata myös ohjeman alukuperäiseen. Täältäkin foorumilta löytyy osaavaa porukkaa. Voithan tietty itsekkin mittailla kiihtyvyyksiä ja verrata alkuperäiseneen..superhessu83 kirjoitti: Mistähän tuon sais tietää et onko tota konetta päivitetty softalla tai lastulla tai mikä nyt lie onkaan?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos menee niin että jaksaa 6 sela lähteä 80 nopeudesta ohi kevyesti niin jotain on tehty 99% varmuudella
Mutta tosiaan selvii kun teet niin kuin simppa80 kirjoitti, ohjelma ulos sitä vähän kattelee niin selvii,
yksi mikä kannatta katsoa että onko koneen suoja muovin alla railipaine anturin johdon välinn lisätty boxsi jos on niin se kannatta otta pois kun auto vielä toimii...
Mutta tosiaan selvii kun teet niin kuin simppa80 kirjoitti, ohjelma ulos sitä vähän kattelee niin selvii,
yksi mikä kannatta katsoa että onko koneen suoja muovin alla railipaine anturin johdon välinn lisätty boxsi jos on niin se kannatta otta pois kun auto vielä toimii...
poistaako tuo voimaa.com force softa tuon ilmamäärämittarin pois käytöstä? kun mulla on 200cdi -99 ja savua tulee suht rankasti putkesta eikä tuo näyttäny hirveesti toimintaan vaikuttavan vaikka nyppäs ilmamäärämittarista johdon pois. voiko olla rikki tuo ilmamäärämittari ja siten vaikuttaa savutukseen?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sitä pitää kysä sieltäreiska77 kirjoitti:poistaako tuo voimaa.com force softa tuon ilmamäärämittarin pois käytöstä? kun mulla on 200cdi -99 ja savua tulee suht rankasti putkesta eikä tuo näyttäny hirveesti toimintaan vaikuttavan vaikka nyppäs ilmamäärämittarista johdon pois. voiko olla rikki tuo ilmamäärämittari ja siten vaikuttaa savutukseen?
tai sitten kurvaa pihaan niin vilkastaan onko poisteltu ja mitä
myös vika koodin luku voi selvittä onko se rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ja jos haluat sen pois niin onistuu vaikka täälläreiska77 kirjoitti:voimaa.com:lta vastattiin että tuossa moottorissa ilmamäärämittari ohjaa EGR:ää? Eli onko tosiaan näin? auto on siis w210 200cdi 1999
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
