C 230 ensiautoksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

sportsman kirjoitti:Itsellä menossa jo toinen kompressori mb ja täytyy vain ihmetellä miksi en ole aiemmin hommanut .
Kyllähän me sinulle c230K saadaan Saksasta sillä taidan ensi viikolla lähteä Hampuriin hankintamatkalle,joten voin auton tuodan tarvittaessa tullessani.
Miltä tämä vaikuttaa :

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

vai tämä ?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Kiitos vain avusta mutta kuten jo ennemmin sanoin niin ei ole aivan vielä ajankohtaista, vasta kesän jälkeen kun on rahat kasassa.

Henri.k kirjoitti:
200dee kirjoitti:No tuo kompura vois olla kyllä täydellinen vaihtoehto kun oon siitä nyt lukenut. Ilmeisesti helppo ja halpa virittääkin. Suomessa vain erittäin heikko tarjonta. Ruotista haku? Kannattaisko? Ja onkos mitään firmoja jotka hakis? Ei ole ketään tuttua ja itsekään ei huvittaisi tuonne huijattavaksi mennä tällä olemattomalla kielitaidolla.
Tuosta hyvä kompura koneinen mersu: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3231315
Joo tuo löytyykin suosikeista. Uutta vannetta toki kaipais.. :roll:
Mutta niitä nyt ehtii tulla lisää myyntiin vielä kesän aikana
Ja muuten kattoluukku on pakollinen, tuossa ei ollut
Henri.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 31.01.2010 14:21

Viesti Kirjoittaja Henri.k »

Henri.k kirjoitti:
200dee kirjoitti:No tuo kompura vois olla kyllä täydellinen vaihtoehto kun oon siitä nyt lukenut. Ilmeisesti helppo ja halpa virittääkin. Suomessa vain erittäin heikko tarjonta. Ruotista haku? Kannattaisko? Ja onkos mitään firmoja jotka hakis? Ei ole ketään tuttua ja itsekään ei huvittaisi tuonne huijattavaksi mennä tällä olemattomalla kielitaidolla.
Tuosta hyvä kompura koneinen mersu: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3231315
200dee kirjoitti:Joo tuo löytyykin suosikeista. Uutta vannetta toki kaipais.. :roll:
Mutta niitä nyt ehtii tulla lisää myyntiin vielä kesän aikana
Ja muuten kattoluukku on pakollinen, tuossa ei ollut
Vanteethan saa jokainen ostella mieleisekseen :D ja mihinkäs sitä kattoluukkua kun on ilmastointi joka myös TOIMII. no mutta tule hakemaan mersu pois.
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Henri.k kirjoitti:
Henri.k kirjoitti:
200dee kirjoitti:No tuo kompura vois olla kyllä täydellinen vaihtoehto kun oon siitä nyt lukenut. Ilmeisesti helppo ja halpa virittääkin. Suomessa vain erittäin heikko tarjonta. Ruotista haku? Kannattaisko? Ja onkos mitään firmoja jotka hakis? Ei ole ketään tuttua ja itsekään ei huvittaisi tuonne huijattavaksi mennä tällä olemattomalla kielitaidolla.
Tuosta hyvä kompura koneinen mersu: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3231315
200dee kirjoitti:Joo tuo löytyykin suosikeista. Uutta vannetta toki kaipais.. :roll:
Mutta niitä nyt ehtii tulla lisää myyntiin vielä kesän aikana
Ja muuten kattoluukku on pakollinen, tuossa ei ollut
Vanteethan saa jokainen ostella mieleisekseen :D ja mihinkäs sitä kattoluukkua kun on ilmastointi joka myös TOIMII. no mutta tule hakemaan mersu pois.
Aa tuo oli sun mersu. Paitsi että ei paljoa taida olla rahaa vanteisiin jos tuollasen ostaa :/ No joo eihän se nyt aivan pakollinen ole jos muuten täydellinen auto mutta olisi mukava lisä, samoin kuin nahkapenkit. Lisää tyylikkyyttä. Mutta tuo kyllä ihan hyvä vaihtoehto olisi, kattotaan sitten kun on rahaa jos on vielä myynnissä :)
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

No niin, nyt aletaan pääsemään asiaan;) Siis juu, tuo 230kompura olisi HJYVÄ valinta :lol: itsellä on ollut yksi C180sportcoupe 2.3.. Se käväs Karalan Mikalla joka vaihtoi sinne hihnapyörän ja ajoi uuden ohjelman koneeseen, muuttui kyllä ihan eri vehkeeksi mut luulen että tuossa vakiossakin on ihan riittämiin tehoa ainakin aluksi, ei sillä jalkoihin jää todellakaan;) Niin ja verohan noihin hintoihin toki tulee mutta eipä kai se voi olla ihan älytön enään tuon korimallin C-sarjaan :?: Tullin sivuille jos joku eksyy niin vois laittaa jotain suuntaa eiköstä vaan?
TAKKI kääntyi mut luulen että se on tässä tilanteessa täysin sallittavaa ;)


Niin ja tähäkin voisin jotain kommentoida, tuleekos tämä olemaan siis ensimmäinen autosi? Kyllä sillä 1.8 litraisellakin ehtii ihan hyvin :) Ja niitä löytyy ihan suomen markkinoiltakin hyväkuntoisia! Ovat halvempia eli jää enemmän rahaaa auton muuhun laitteluun, mut onhan ne ihan eri-autoja sitten kumminkin, ehkä tuosta 2.3 kompurasta olisi autoa pisemmäksi aikaa, mut jos tää tulee olemaan semmoinen "väli" auto niin sittenhän ei ole väliä millä koneella se auto on, niin ja kortti pysyy paremmin taskussa pienempi koneisella ;) *muistelee nuoruuttaan ja faijan 300SE:tä* :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Joo aivan ensimmäinen ja jos vain kestää niin en aivan heti olisi vaihtamassa pois. Toki myös mietityttää olisiki tuo 1.8 tarpeeksi kun ne olisi edullisempia ja isompi valikoima..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mua huolettais ensikertalaisena autojen käyttökustannukset ekana. Tulet yllättymään kuinka kallista auton ylläpito on. esim. vakuutukset... sen mukaan kannattaa ensiauto hankkia jos rahaa ei ole ylimäärästä muutama tuhat euroo per vuosi.

bensankulutusta ei juuri erota näissä C malleissa, kakki ne kuluttaa reippaasti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

paukasen tähän taas oman kysymykseni väliin, pian mä avaan oman keskustelun *lupaa sormet ristissä* ;)
Eli siis otin umpion pois CE:stä, lasi oli kiinni pelkästään ala-reunasta! Juu ja vettä sielä oli sisällä noin 0,5-1dl eli ei kai ihme että valokuvio oli huono ;) Tämä vähän askarrutti, siis pesin osat ja sit ajattelin myös että pyyhin vähän heijastinpintaa, se kyllä jäi sitten kesken kun meinasin alottaa sumarista, niin pienestä osasta lähti se fucking heijastinpinta rättiin?? Eikö niitä pintoja siis voi pyyhkiä ollenkaan? Niin ja sit mietin että kun laitan nippuun umpion niin pysyiskö se kasassa ihan silikoonilla? Juu ja nyt kun tarkemmin mietin niin eipä niihin heijastimiin saisi vissiin koskea ollenkaan :roll: vai?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

älä koske heijastimiin ;) tuttu juttu.

ja kyl se kai silikonillakin pysyy jonku aikaa. Mut ei tavallinen saniteettisilikoni pysy ikinä hyvin, tarvit lasi/akvaariosilikonia joka liimaa paljon paremmin. tai sit vaan sitä sikaflexii.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Sikaa mulla olis tuolla avaamaton purkki, mättäisköhän sillä sen vaan sitten kiinni :!: Tuskin sitä lasia tarvii koskaan enään irti muovista saada!
Eikö se 200d nyt sit haluakkaan enään COUPEA??
:wink: Mulla olis tuossa pian yksi kappale jossa on ihan tuore leima ;) Jos nyt menee läpi :roll:


HEEEIII CUUPPA jätkät, pitäiskö avata keskustelu jollain CE: nimellä tai jollain muulla mihin vois sit käydä itkemässä autonsa ongelmista tms tms... vai onkohan semmoinen jo olemassa??
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Toki haluaisin mutta monien keskustelujen jälkeen päädyin tuohon c-malliin. Kuitenkin vähän järkevämpi laitos.

Ihan mielenkiinnosta vain kysyn että mites tuollasen 230 viritys? Millä pikkuosilla päästään sinne +200 hevosvoimaan? Putkistoa?
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

hihnapyörän vaihto+ ohjelma +230hv ja vääntöä en muista ennen kun lunttaan jostain..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Ohjelmointi meinaa samaa kuin lastu? 500e 216hp :/ melko kallista.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Juu mut usko pois että se vakio-moottori kiidättää sitä pulkkaa ihan riittämiin ;) ei se ole sama kun lastu, penkissä ajetaan ja säädetään auto siinä :roll: lastut on vähän eri juttu KAI :?:
Nykypäivänä kai porukka pystyy vissiin itsekkin lyömään autoja läppärin perään, siis ne jotka asian taitaa(eli minä en koskaan) :D
Penkissä ajetusssa ohjelmoinnissa nostetaan ahtopaineita, säädetään bensan saantia ja vissiin muutenkin säädetään autoa yms...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Joo mutta ihan tulevaisuuden varalle kyselin. Tuosta helposti kuulemma saa 260 hp. Alkaa jo kuulostaa aika asialliselta.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

helposti ja helposti! Mulle taas sanottiin että tuon 230hv saa aika kivuttomasti mut sen jälkeen alkaa sitten maksamaan KUNNOLLA jos meinaa että moottori kestää! Eikä mopolla mahdottomia ;) Kyllä sillä 193hv:kin ehtii...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

No niin, nyt on umpionlasi liimattu sialla ja on painon alla :roll:
Jälkikäteen mietittynä olis liimaa pitäny varmaan laittaa enemmän, mut
toivotaan että sitä on riittävästi :?: Jos nyt antais sen olla yön ylitse
ja huomenna laittais umpion takasin kiinni, ei se ainakaan niin paljoa
voi vuotaa ku aikaisemmin.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Veroa näyttäisi tulevan c230 kompressoriin n.1300-2200€ vuosimalleihin 97-99 ajettuna n.160-220tkm

Että ei tule paljoa. Ja autoja saa saksasta 2500-5000€ vuosimallista 97 ylöspäin ja ajettuna alle 200tkm.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Toki vain mutta kuka hakee, talvivarusteet ja autobahn

No vaikka 2500e + 1300e = 3800
Siihen vielä kaikki muut kulut = 1000e?
Eli 5000e halvimmillaan ja siihen vielä ne vanteet ja mahdollinen alustasarja ja kun suomesta saa jo 6000e vähän päälle 200 000km ajetun hienoilla vanteilla niin aika pienet säästöt.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Saahan niitä suomestakin. Sitä vaan että jos ei löydy mieleistä.
Facelift tuli siinä 97 paikkeilla. Puskurit ja helmat erilaiset. Ja jotain muuta pientä.
Ja jos ostat automaatilla niin suosittelen että on 5-vaihteinen uudempi sähkölaatikko. Vaihtaa tosi nätisti. Taisi tulla tohon facelift malleihin.

Ne on nuo halvimmat nettiautossa juuri vm.97 vanhempia. Alkaa katsomaan vm.97 uudempia niin hinta pompsahtaa. Eikä niitä näytä olevan edes montaa myynnissä.

Tietysti budjetti ratkasee :lol:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

aika vähän on muutenkin myynnissä noita 230.siä, varmaaan siksi kun on niin hyviä :lol: Mut tais meikäläinenkin löytää alkuperäisen E-konepellin ;) Pitää vaan ajella hakemaan se vähän kauempaa :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Tuossa pari kiinnostavaa vaihtoehtoa
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3251463
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2901998
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3231315

Vieläkin tosin mielessä kummittelee 1.8 ja 2.2 koska niitä löytyisi halvemmalla, ei vain osaa päättää että teho vs. halpa hinta.


JA MUUTEN, onko kaikissa w202 kaatuvat selkänojat? Tai että ei edes olisi mitään vahvaa rautaa sielä välissä subbarin kuuluvuutta estämäs?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei oo kaikissa kaatuvat selkänojat ja ei se pelti siel mitää kuuluvuutta estä tai ei ne kaatuvat penkit edistä kuuluvuutta :roll: se o kyllä niin perusteellisesti liioteltu juttu.

Iha oikeesti nyt järki käteen, tyhmää asettaa se joksikin kriteeriksi. Niissä kaatuvissa penkeissä o täsmälleen yhtä paljon rautaa "esteenä".

Sitäpaitti ei subin pidäkään "kuulua" se o tunneasia ;)

laita kompromissi, eli 220. Se on iha oikeesti pirun hyvä C korissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Kyllä sieltä' subin kuulumaan saa se on varma juttu! Juu onhan noita suomiautoja myös saatavana ja en usko että sun kannattaa välttämättä alkaa "uittamaan" autoa itsellesi :roll: Ny vaan mietit että millaisen auton haluat? automaatti vai manuaali? Mikä väri olisi mieluisa? yms yms.. Kattelet kaikessa rauhassa kyllä sieltä sopiva vastaan tulee! Itse halusin kanssa aikoinani että eka autossa olisi vähän enemmän tehoa mut nyt on mieli sen verran muuttunu että ajattelen vähän "laajemmin" mitä autolta haluan, olisko tää sitä " vanhuutta ja viisautta" sit en tiiä??

Jos ajattelet että pitäisit tätä ekaa autoa useamman vuoden niin sit kannattaa valita oikein;) Mä itse haluan nykyisin että autossa on ilmastointi, automaatti-laatikko(laiskuus laiskuus) ja kun siihen on tottunut niin on se vaan ihan ehdoton peli :roll: . Junnuna tosin manuaali oli mukavempi esim talvella kun piti saada "leikkiä" autolla mut se aika on jo takanapäin, sit taloudellisuus on mulle kanssa tärkeä juttu koska ajan vuodessa niin paljon, mut eipä toi 2.3 vie juurikaan enempiä aineita kun pienemmät moottoritkaan. Jotenkin musta vaan tuntuu että sullle vois olla ihan jees vaihtoehtoja noi pienempi moottorisetkin! Jää sit rahuloita pieneen "tuunaukseen" koska siihenhän se sit menee ;)
Kylläpä taas tuli kirjotettua ihan mitä sattuu, tää ei ainakaan helepottanu yhtään sua, hehe =o))
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Ja vielä vähän sekoittaakseni pakkaa, entäs diisseli? Tulis luultavasti kannattavaksi mulla mutta toisaalta siinä on sitten aika pikku tehot.. No en tiedä jotenkin mielummin kuitenkin pysyis bensass
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Saahan noita CDI:näkin ja liikkuu softamuutoksen jälkee taatusti ripeämmin ku kompuroimattomat 4-mukiset bensat :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo 200cdi ja siihe päivitys niin saa enemmä vääntöö ja melkee samat hevoset ku 230 kompura. Ja kompura jää "viivois".
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:joo 200cdi ja siihe päivitys niin saa enemmä vääntöö ja melkee samat hevoset ku 230 kompura. Ja kompura jää "viivois".
No toppuutellaa nyt sen verta että ei tuosta CDI:stä ihan pikku muokkauksella kuitenkaa kompuran veroista saa :) Softattu CDI ja kompura tällä hetkellä ajossa ja tuosta CDI:stä vaan loppuu vetävät kierrokset kesken ja ero on huomattava kompuran menohaluihi verrattuna vaikka melko samoissa tehoissa mennään. Tosin kulutuspuoli tuossa CDI:ssä antaa kyllä paljon anteeksi se ku haukkaa nätillä ajolla 5L/100km löpöä ku kompuran maitti pyörii siinä 7L tietämillä ja pesnaa tietenki.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
200dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 08.04.2010 19:14

Viesti Kirjoittaja 200dee »

Joo no luultavasti tuollanen kompura tulee hankittua tässä kesän aikana, kiitos vain vinkeistä

EDIT: Paitsi sekoitetaan vielä vähän pakkaa, ja otetaan vielä e-malli mukaan?Eli w202 vs. w210. Onko samaa kamaa eri kopas? Vai jompi kumpi selvästi parempi? Milläs koneella tällästä väyrystä kannattaa alkaa ettimään?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ite lähtisin väykkyä kattelemaan kasi bensalla tai kutosen kiisselillä.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Sitä vanhempaa väykkyä et kyllä osta! Se on aika ruma mun mielestä :roll: Siis on nättejäkin ja hyvännäköisiä, mut tuolla summalla minkä ajattelit sijoittaa niin pysy siinä C-sarjassa vaan! väykky on uutena huomattavasti c-sarjaa kalliimpi eli käytetystäkin saa sit maksaa jonkin verran enemmän, jos ei ihan romua halua ostaa! Siis tämä nyt taas on mun mielipiteeni, joten ei tarvii kenenkään suuttua :lol:

Ja et kyllä nyt sit päätä ostaa jotain riisikippoa ethän? EETTTHHÄÄÄÄNNN??? :lol:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Vastaa Viestiin