c 180 mäntä puhki?
c 180 mäntä puhki?
95 mallin c 180 alko käymään kolmella ja ruiskimaan öljyä korkin raosta ja mittatikun reiästä. Nelosen pytystä puristukset täysin hävinneet. Kun tulpanreiästä laittaa painetta nelosen pyttyyn, kohisee ulos öljykorkista. päättelin että männässä reikä. Nyt kuiteski ihmetyttää vähäsen, lienee aika harvinainen vika näissä 111 koneissa? Osaisko joku nyt sanoa, onko näissä joku huohotus/pakokaasun kierrätyskanava, josta paine pääsis palaneesta venttiilistä öljytilaan? Ajettu yli 300 th., muissa pytyissä puristukset iha ok.
Tota itsekin mietin, talven aikana vähän tullu jäähdyttimen korkkiin öljykuohaa ja pahvin vaihto oli suunitteilla keväällä. Nestettä ei kuitenkaan ole hävinny. Voisko kansipahvivuoto kuitenkaan hävittää puristuksia ihan täysin, mittari ei värähdäkkään? Oudointa on, että vika tuntuis tulleen tallissa yön aikana, juniori tuli illalla 50 kilsan takaa autolla eikä sanonu huomanneensa mitään outoa, aamulla sit kävi vaan kolmella ja rähjäs öljyä konehuoneeseen.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Äkkisestään tuntus että jos puristuspainemittari ei värähdäkkään niin vakavampaa siellä on kun kanspahvi.
Tod. vakavasti pitää mennä pahvin että se tollasen tilanteen lyö päälle.
Kyllä ottasin venakopan pois ekaksi ja katosin sieltä mikä on tilanne niinkun jo Atlas sanoi.
Tod. vakavasti pitää mennä pahvin että se tollasen tilanteen lyö päälle.
Kyllä ottasin venakopan pois ekaksi ja katosin sieltä mikä on tilanne niinkun jo Atlas sanoi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
mäntä
Moro jos männässä reikä niin eihän se mitään painetta aineuta kun se pytty vatkaa siellä mukana eri asia olis jos se olis jollailailla mukana ja ohivuotais ni silloin huohottais. ehkä kumminkin kannessa joku vaurio venttiili tai tiiviste
Minä kysyisin juniorilta, että ootko ihan tosissasi. Ja sanoisin etten kysele halustani torua, vaan helpottaakseni vian etsimistä. Eiköhän se juniori antaisi pikku vihjeen siitä mitä auton käyttäytymisessä muuttui ja missä olosuhteissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: mäntä
Joskus, kun juoppokuski kiusasi pyynnöstäni Commodorea (auto), niin siitä puhkesi mäntä ja painetta oli tullut sen verran, että mittatikku oli lentänyt mäelle.kutos-z kirjoitti:Moro jos männässä reikä niin eihän se mitään painetta aineuta kun se pytty vatkaa siellä mukana eri asia olis jos se olis jollailailla mukana ja ohivuotais ni silloin huohottais. ehkä kumminkin kannessa joku vaurio venttiili tai tiiviste

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mäntähän sieltä oli puhjennut! Tänään lopulta nostin kannen ylös ja nelosen männässä sormenmentävä reikä. Muuten koneessa sisällä kaikki kuin lähes uutena, pytyissäkin hoonin jäljet vielä tallella, 330 th.mittarissa. Auto on nyt poistettuna liikennekäytöstä ja taitaa mennä varaosiksi, perheessä kaksi samanlaista c-180:stä käytössä. Ei männänvaihto enää niin kummoinen homma olisi, pohjanhan saa paikalla pois, mutta korjaaminen muuten vähän arveluttaa. Jos vaurion syy on joku ruiskun vika, poikii se pian uudelleen. Vai onko joku saanut kovaa kenkää antamalla näistä männän sulamaan? Ei liene kuiteskaan kovin yleinen vika M111 koneessa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
- Paikkakunta: Joensuu
Kierrokset
Omistan 180 Mersun vm. 94- onko tavallista et se rajoittuu 4000 kierrokseen kun auto on paikoillaan ja laittaa kaasua vapaalla vaihteella niin se e imene yli neljän tonnin!?
Ihan normaalia, eli kunnossa on.Omistan 180 Mersun vm. 94- onko tavallista et se rajoittuu 4000 kierrokseen kun auto on paikoillaan ja laittaa kaasua vapaalla vaihteella niin se e imene yli neljän tonnin!?

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
- Paikkakunta: Joensuu
onko se sitten ihan koko aika rajoitettu et ei ajossakaa mene yli 4000 tonnin? ja saako sen rajottimen jotenki poijes?Jani426 kirjoitti:Ihan normaalia, eli kunnossa on.Omistan 180 Mersun vm. 94- onko tavallista et se rajoittuu 4000 kierrokseen kun auto on paikoillaan ja laittaa kaasua vapaalla vaihteella niin se e imene yli neljän tonnin!?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
- Paikkakunta: Joensuu