c 180 mäntä puhki?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Olavi V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 14.01.2006 19:20

c 180 mäntä puhki?

Viesti Kirjoittaja Olavi V »

95 mallin c 180 alko käymään kolmella ja ruiskimaan öljyä korkin raosta ja mittatikun reiästä. Nelosen pytystä puristukset täysin hävinneet. Kun tulpanreiästä laittaa painetta nelosen pyttyyn, kohisee ulos öljykorkista. päättelin että männässä reikä. Nyt kuiteski ihmetyttää vähäsen, lienee aika harvinainen vika näissä 111 koneissa? Osaisko joku nyt sanoa, onko näissä joku huohotus/pakokaasun kierrätyskanava, josta paine pääsis palaneesta venttiilistä öljytilaan? Ajettu yli 300 th., muissa pytyissä puristukset iha ok.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mites nesteet on koneessa tallessa?
Kävi mielessä jos kansipahvi kuitenkin ois rikki.
Olavi V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 14.01.2006 19:20

Viesti Kirjoittaja Olavi V »

Tota itsekin mietin, talven aikana vähän tullu jäähdyttimen korkkiin öljykuohaa ja pahvin vaihto oli suunitteilla keväällä. Nestettä ei kuitenkaan ole hävinny. Voisko kansipahvivuoto kuitenkaan hävittää puristuksia ihan täysin, mittari ei värähdäkkään? Oudointa on, että vika tuntuis tulleen tallissa yön aikana, juniori tuli illalla 50 kilsan takaa autolla eikä sanonu huomanneensa mitään outoa, aamulla sit kävi vaan kolmella ja rähjäs öljyä konehuoneeseen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Outo juttu.Kannattaisko ottaa ihan mielen kiinnosta venttiilikoppa pois ja katsella onko kaikki ok.
Huohottimen tukkeutuminen työntäs öljyt pihalle mutta eihän siellä ole pakkastakaan.
Miten muuten aioit menetellä? Ja auto on tieten perheen ykkös auto?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Äkkisestään tuntus että jos puristuspainemittari ei värähdäkkään niin vakavampaa siellä on kun kanspahvi.

Tod. vakavasti pitää mennä pahvin että se tollasen tilanteen lyö päälle.

Kyllä ottasin venakopan pois ekaksi ja katosin sieltä mikä on tilanne niinkun jo Atlas sanoi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

mäntä

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Moro jos männässä reikä niin eihän se mitään painetta aineuta kun se pytty vatkaa siellä mukana eri asia olis jos se olis jollailailla mukana ja ohivuotais ni silloin huohottais. ehkä kumminkin kannessa joku vaurio venttiili tai tiiviste
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Minä kysyisin juniorilta, että ootko ihan tosissasi. Ja sanoisin etten kysele halustani torua, vaan helpottaakseni vian etsimistä. Eiköhän se juniori antaisi pikku vihjeen siitä mitä auton käyttäytymisessä muuttui ja missä olosuhteissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: mäntä

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kutos-z kirjoitti:Moro jos männässä reikä niin eihän se mitään painetta aineuta kun se pytty vatkaa siellä mukana eri asia olis jos se olis jollailailla mukana ja ohivuotais ni silloin huohottais. ehkä kumminkin kannessa joku vaurio venttiili tai tiiviste
Joskus, kun juoppokuski kiusasi pyynnöstäni Commodorea (auto), niin siitä puhkesi mäntä ja painetta oli tullut sen verran, että mittatikku oli lentänyt mäelle. :shock:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ottaa hatun pois ni näkee aika nopsaan onko venavika vai mäntävika :lol:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vaihtokoneita löytyy jos tarvis tulee. 044-2628474
Joku mersupurkaamo??
Olavi V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 14.01.2006 19:20

Viesti Kirjoittaja Olavi V »

Mäntähän sieltä oli puhjennut! Tänään lopulta nostin kannen ylös ja nelosen männässä sormenmentävä reikä. Muuten koneessa sisällä kaikki kuin lähes uutena, pytyissäkin hoonin jäljet vielä tallella, 330 th.mittarissa. Auto on nyt poistettuna liikennekäytöstä ja taitaa mennä varaosiksi, perheessä kaksi samanlaista c-180:stä käytössä. Ei männänvaihto enää niin kummoinen homma olisi, pohjanhan saa paikalla pois, mutta korjaaminen muuten vähän arveluttaa. Jos vaurion syy on joku ruiskun vika, poikii se pian uudelleen. Vai onko joku saanut kovaa kenkää antamalla näistä männän sulamaan? Ei liene kuiteskaan kovin yleinen vika M111 koneessa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

On erittäin harvinainen vika tuo männänsulaminen. Joskus kakstahti vehkeistä suli mäntiä liian kuumalla tulpalla, mutta nelarissa tätä vaaraa ei ole. Oisko jostain syystä käynyt tuo pytty aivan liian laihalla?
Kirjavainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Kierrokset

Viesti Kirjoittaja Kirjavainen »

Omistan 180 Mersun vm. 94- onko tavallista et se rajoittuu 4000 kierrokseen kun auto on paikoillaan ja laittaa kaasua vapaalla vaihteella niin se e imene yli neljän tonnin!?
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Omistan 180 Mersun vm. 94- onko tavallista et se rajoittuu 4000 kierrokseen kun auto on paikoillaan ja laittaa kaasua vapaalla vaihteella niin se e imene yli neljän tonnin!?
Ihan normaalia, eli kunnossa on. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Kirjavainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kirjavainen »

Jani426 kirjoitti:
Omistan 180 Mersun vm. 94- onko tavallista et se rajoittuu 4000 kierrokseen kun auto on paikoillaan ja laittaa kaasua vapaalla vaihteella niin se e imene yli neljän tonnin!?
Ihan normaalia, eli kunnossa on. :wink:
onko se sitten ihan koko aika rajoitettu et ei ajossakaa mene yli 4000 tonnin? ja saako sen rajottimen jotenki poijes?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos ajossakaan ei mene kierrokset yli neljäntonnin niin vika koodihan siellä on.
Menet vaan luettamaan vikakoodit ja se kertoo missä vika.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Normaalisti ei ole paikallaan ollessa yli 4000 auton liikkuessa menee noin 6500 saakka.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ohivuotomittaus kertoisi tarkasti mistä vuotaa. Venttiilivuodossa suhina kuuluisi joko imu- tai pakosarjaan ja mäntä vuoto huohottimeen/venttiilikoppaan.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kirjavainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kirjavainen »

Mika.T kirjoitti:Normaalisti ei ole paikallaan ollessa yli 4000 auton liikkuessa menee noin 6500 saakka.
hyvä kiitos tiedosta
Kirjavainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kirjavainen »

atlas kirjoitti:Jos ajossakaan ei mene kierrokset yli neljäntonnin niin vika koodihan siellä on.
Menet vaan luettamaan vikakoodit ja se kertoo missä vika.
Vika koodi?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Dieselit ainakin kun jotain häikkää tulee niin menee vikatilaan ja tehot putoo ,ei kierrä kun 3000 ja pääset kyllä korjaamolle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Kirjavainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kirjavainen »

atlas kirjoitti:Dieselit ainakin kun jotain häikkää tulee niin menee vikatilaan ja tehot putoo ,ei kierrä kun 3000 ja pääset kyllä korjaamolle.
joo itellä on kylläkin bensa
Vastaa Viestiin