Lukko PERÄ

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kimmo_m
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Lukko PERÄ

Viesti Kirjoittaja kimmo_m »

Onko W202 eli C-mallissa ollut tavallista lukkoperää eli ei millään katkasimella olevaa. Miten Lukko perän saa selville että onko omassa autossani sellanen. :?: :?:
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Mutua:
- W202 C-mallin suorituskykyversioista en tiedä, mutta normaalien kansanmallien lukot lienee just vaan siis tuollaisia katkaisimen takana olevia "sähkölukkoja".

Kokemusta:
- eli kojetaulun napista ESP pois päältä jolloin keltanen kolmio syttyy mittaristoon, ja sitten sutii molemmat takapyörät. Omassa valitettavasti vaan lumella ja jäällä ;-)

Kokemusta:
- vanhoissa jenkkiautoissa pystyi testaamaan lukkoperän kun nosti tunkilla takapyörät ilmaan, ja pyöritti toista takarengasta --> toinenkin takapyörä pyörii samaan tahtiin SAMAAN SUUNTAAN. Ja jos kaveri tarttuu siihen toiseen renkaaseen, niin se on "yhtä puuta" se akseli, eli jos kaveri pysäyttää oman renkaansa ja on tarpeeksi vahva niin sinä et siis saa omaa rengastasi pyörimään. Kumpaankaan suuntaan.
- ja lukottomassa perässä kun pyörittää rengasta, niin se toinen rengas pyörii VASTAKKAISEEN SUUNTAAN. Ja sen pystyy pysäyttämään vaikka naapurin mummo, akseli ei ole "yhtä puuta".
- nuo ylläolevat kokemukset ovat ´70 luvun GM:n 10-pulttisesta (kitkalevy)lukkoperästä ja lukottomasta vastaavasta, ja Moparin 8 3/4 levylukollisesta. Ja aina piirsivät nuo lukot kaksi leviää rantua kuivalle asvaltille... ;-)

Mutua:
- ylläoleva kikkakolmonen ei onnistune Mersun C-sarjan "sähkölukkojen" varmistamisessa?
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Jos on luistonrajoitin,niin se on öljy toiminen eli ASD.Perämurikan kylkeen tulee putki.Siinä on myös vanhemmissa malleissa myös nopeuden tunnistimet,mutta vuodesta 1997 tunnistimet siirtyivät jarrujen suojakilpiin.
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

en ole ainakaan ajossa huomannut että olisi omassa amg:ssä lukkoperää. Jos siinä sellaine on niin on kyllä todella mieto.Tosin ei ole mitään katkaisijaa, ei siis ei ole varmaan sitä lukkoperää.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Piirimyyjä kirjoitti:Mutua:
- W202 C-mallin suorituskykyversioista en tiedä, mutta normaalien kansanmallien lukot lienee just vaan siis tuollaisia katkaisimen takana olevia "sähkölukkoja".

Kokemusta:
- eli kojetaulun napista ESP pois päältä jolloin keltanen kolmio syttyy mittaristoon, ja sitten sutii molemmat takapyörät. Omassa valitettavasti vaan lumella ja jäällä ;-)

Mutua:
- ylläoleva kikkakolmonen ei onnistune Mersun C-sarjan "sähkölukkojen" varmistamisessa?
Eikös tämä "sähkölukko" jarruta vain sutivaa pyörää, eikä näin ollen tee takapäästä "yhtä puuta", sillä se ei ole todellinen lukko...
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Aivan oikein JuhoK
Vastaa Viestiin