SLC kysymyksiä/ osa2
SLC kysymyksiä/ osa2
Tässä on tullut muutama askarruttava aihe tuon allekirjoituksen coupen tiimoilta. Ja kun mitään owner's manualiakaan ei ole, josta ainakin osaksi olisi apua:
1. Kuuluuko valokatkaisijassa olla summeri?
2. Kuskin penkissä oletettavasti korkeussäätö. Ainakin kiskojen päissä mustat muovilipareet (takana). Miten toimii?
3. Onko sähköikkunoissa taakse joku "lapsilukko"? Kuskipuolen etu- ja takaikkunoiden välissä nappi. Takana olevat takaikkunoiden katkaisijat toimivat ainoastaan kun tätä nappia painetaan. Nappula ei jää pohjaan, eli kuski joutuu painamaan sitä koko ajan, mikäli takakatkaisijoita käytään. Siis ei mitään järkeä. Nappula rikki?
1. Kuuluuko valokatkaisijassa olla summeri?
2. Kuskin penkissä oletettavasti korkeussäätö. Ainakin kiskojen päissä mustat muovilipareet (takana). Miten toimii?
3. Onko sähköikkunoissa taakse joku "lapsilukko"? Kuskipuolen etu- ja takaikkunoiden välissä nappi. Takana olevat takaikkunoiden katkaisijat toimivat ainoastaan kun tätä nappia painetaan. Nappula ei jää pohjaan, eli kuski joutuu painamaan sitä koko ajan, mikäli takakatkaisijoita käytään. Siis ei mitään järkeä. Nappula rikki?
Viimeksi muokannut Esa H., Ke 21.07.2010 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: SLC kysymyksiä
2. korkeudensäätö toimii niin että kiskojen takareunaa nostetaan tai lasketaan. Muoviosaa vedetään ulospäin ja sitten sitä kääntämällä liikkuu kiskojen takareuna. Tämä tehdään erikseen molemmille kiskoille.Esa H. kirjoitti:Tässä on tullut muutama askarruttava aihe tuon allekirjoituksen coupen tiimoilta. Ja kun mitään owner's manualiakaan ei ole, josta ainakin osaksi olisi apua:
1. Kuuluuko valokatkaisijassa olla summeri?
2. Kuskin penkissä oletettavasti korkeussäätö. Ainakin kiskojen päissä mustat muovilipareet (takana). Miten toimii?
3. Onko sähköikkunoissa taakse joku "lapsilukko"? Kuskipuolen etu- ja takaikkunoiden välissä nappi. Takana olevat takaikkunoiden katkaisijat toimivat ainoastaan kun tätä nappia painetaan. Nappula ei jää pohjaan, eli kuski joutuu painamaan sitä koko ajan, mikäli takakatkaisijoita käytään. Siis ei mitään järkeä. Nappula rikki?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: SLC kysymyksiä
Kiitos paljon. Täytyy testata, kun auto seuraavan kerran tallista ulkona.Matti R kirjoitti:Esa H. kirjoitti:2. korkeudensäätö toimii niin että kiskojen takareunaa nostetaan tai lasketaan. Muoviosaa vedetään ulospäin ja sitten sitä kääntämällä liikkuu kiskojen takareuna. Tämä tehdään erikseen molemmille kiskoille.
Valokatkaisijaan aattelin ihan motonetin muutaman euron summerin laittaa. Sitä kun on tottunut ajelemaan pääsääntöisesti automaattivaloautoilla. Meinaa nääs nyt jäädä tähän vanhukseen aina valot päälle..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: SLC kysymyksiä
Veikkaan että nappula on rikki, tai siis jumissa käytön puutteesta. Omissa missä on ollut tuo "lapsilukkonappula" se toimii siten että siinä on kaksi asentoa - antaa ajaa takaikkunoita tai sitten ei.Esa H. kirjoitti:3. Onko sähköikkunoissa taakse joku "lapsilukko"? Kuskipuolen etu- ja takaikkunoiden välissä nappi. Takana olevat takaikkunoiden katkaisijat toimivat ainoastaan kun tätä nappia painetaan. Nappula ei jää pohjaan, eli kuski joutuu painamaan sitä koko ajan, mikäli takakatkaisijoita käytään. Siis ei mitään järkeä. Nappula rikki?
Jos yrittäisit herkistellä sitä kytkintä. Ja CRC tai vastaavaa sinne sisään.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: SLC kysymyksiä
Joo, näin vähän ajattelinkin tuon nappulan kuuluvan toimia. Hyvä, että sekin varmistuikarra kirjoitti:Veikkaan että nappula on rikki, tai siis jumissa käytön puutteesta. Omissa missä on ollut tuo "lapsilukkonappula" se toimii siten että siinä on kaksi asentoa - antaa ajaa takaikkunoita tai sitten ei.
Jos yrittäisit herkistellä sitä kytkintä. Ja CRC tai vastaavaa sinne sisään.

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Pitää tähän kertoa omista coupen sähkölaseista. No, 6 vuotta ajellut ilman yhtä sulakerasian kantta, rasia on apparin puolella sisälokasuojan kupeessa, samalla tarjottimella pienempi jossa 2 sulaketta ja sivussa roikkuu releitä. Tässä oli 4 sulakepaikkaa.
Ostin Essenin rompetorilta uudet rasiat, saman kokoiset mutta tarvikemallit, 2 ja 4 sulakkeen versiot. Isomman kansi sopi jopa vanhaan pohjaan mutta vanhan pohjabakeliitti oli ruskettunut...uusi oli musta. Vaihdoin sitten molemmat, isossa oli vain 1 sulake paikoillaan mutta 4:lle siis paikat.
Kun tuli tarve siirtää autoa huomasin että vaan kuskin ikkuna toimi. Ajattelin että joku piuha ovessa kytkimien takana löysällä koska minulla oli ovipahvi talvella irti kyynärnojan verhoilun takia. No purin oviverhoilun taas irti ja eihän siellä vikaa; mittailin vähän ja perehdyin systeemiin... sitten tsekkasin orkkis sulakerasian pohjan - siellä olikin kisko joka jakaa virtasta kaikille 4 lähtevälle karvalla , mutta jako sulakkeen jälkeen vasta.
No viisaana insinöörinä tein hyppyjohdot eli jumpperit uuteen rasiaan ennen sulakkeita ja ajattelin notta parempi joka ikkunalle oma sulake. Muuten OK mutta jos ajoi kahta tai useampaa ruutua niin sulakkeet paloi
. Muutin sitten jumpperit sen yhden sulakkeen jälkeen ja homma OK. Pahvi paikoilleen ja kaikki toimi.
Kuukauden päästä eli tänään hain tallilta auton ja totesin että takalasit ei toimi. Ajattelin että tämä samainen lapsilukkokytkin on sökö koska apparin ruutu pelasi. Ränkkäsin sitä ja kokeilin eri asennoissa kunnes huomasin että perhana, se kytkin eliminoi myös apparin ikkunankin
. Eli kytkin ehjä, onneksi en nyt ehtinyt purkaista jo kuskin ovipahvia irti.
Syy oli siellä god damn sulakerasiassa, yksi jumpperi oli jotenkin irti ja ei syöttänyt takalaseille virtaa. Tein sinne pellistä kiskon joka on nyt "virallisesti" ruuvien alla eikä mitään hyppyjohtoja saman ruuvin alle survottuna.
Tämä oli taas tavallinen tarina että laitanpa jotain kuntoon "ennakkoon" niin tuleekin taas pussillinen uusia ongelmia. Tuttua tässä harrastustoiminassa tosin
.
Ostin Essenin rompetorilta uudet rasiat, saman kokoiset mutta tarvikemallit, 2 ja 4 sulakkeen versiot. Isomman kansi sopi jopa vanhaan pohjaan mutta vanhan pohjabakeliitti oli ruskettunut...uusi oli musta. Vaihdoin sitten molemmat, isossa oli vain 1 sulake paikoillaan mutta 4:lle siis paikat.
Kun tuli tarve siirtää autoa huomasin että vaan kuskin ikkuna toimi. Ajattelin että joku piuha ovessa kytkimien takana löysällä koska minulla oli ovipahvi talvella irti kyynärnojan verhoilun takia. No purin oviverhoilun taas irti ja eihän siellä vikaa; mittailin vähän ja perehdyin systeemiin... sitten tsekkasin orkkis sulakerasian pohjan - siellä olikin kisko joka jakaa virtasta kaikille 4 lähtevälle karvalla , mutta jako sulakkeen jälkeen vasta.
No viisaana insinöörinä tein hyppyjohdot eli jumpperit uuteen rasiaan ennen sulakkeita ja ajattelin notta parempi joka ikkunalle oma sulake. Muuten OK mutta jos ajoi kahta tai useampaa ruutua niin sulakkeet paloi

Kuukauden päästä eli tänään hain tallilta auton ja totesin että takalasit ei toimi. Ajattelin että tämä samainen lapsilukkokytkin on sökö koska apparin ruutu pelasi. Ränkkäsin sitä ja kokeilin eri asennoissa kunnes huomasin että perhana, se kytkin eliminoi myös apparin ikkunankin

Syy oli siellä god damn sulakerasiassa, yksi jumpperi oli jotenkin irti ja ei syöttänyt takalaseille virtaa. Tein sinne pellistä kiskon joka on nyt "virallisesti" ruuvien alla eikä mitään hyppyjohtoja saman ruuvin alle survottuna.
Tämä oli taas tavallinen tarina että laitanpa jotain kuntoon "ennakkoon" niin tuleekin taas pussillinen uusia ongelmia. Tuttua tässä harrastustoiminassa tosin

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Hehe, taasen löytyi lisää omituisia nappuloita
Siispä, mitköhän namiskat siellä takatuhkakuppien takana on.
Tietty kokeilin toiminnan ilman virtoja/ virrat päällä. Mitään ei tapahtunut

Siispä, mitköhän namiskat siellä takatuhkakuppien takana on.
Tietty kokeilin toiminnan ilman virtoja/ virrat päällä. Mitään ei tapahtunut

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Olisiko takaselkänojien lukitusten laukaisu jos joku haluaa kömpiä sieltä pois moottorin käydessä.Esa H. kirjoitti:Hehe, taasen löytyi lisää omituisia nappuloita![]()
Siispä, mitköhän namiskat siellä takatuhkakuppien takana on.
Tietty kokeilin toiminnan ilman virtoja/ virrat päällä. Mitään ei tapahtunut
Omassa on sellaset mut ne on pois kytketty, tai siis penkeissä on nyt mekaaninen lukitus (vanhemman penkit ? ).
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Tarkoitit kait etuselkänojia?karra kirjoitti:Olisiko takaselkänojien lukitusten laukaisu jos joku haluaa kömpiä sieltä pois moottorin käydessä.
En ole muuten huomannut tutkia, toimiiko se lukitus mulla. Tuossahan oli hieman aiemmin jotain juttua näistä alipainesysteemeistä toisessa keskusteluissa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
No juuEsa H. kirjoitti:Tarkoitit kait etuselkänojia?

Eli nuo on niitä alipainevuotojen vikakohtia kait...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Tyhmät saa kai kysyä?
-Miten valokatkaisija lähtee irti?
-Mittaristohan lähtee vetämällä, kuten mersuissa yleensäkkin?, mutta tuleeko tuon ikäisessä öljyt painemittarille asti? Siitä jotain huomioitavaa? Tarttis se valohimmennin vaihtaa..

-Miten valokatkaisija lähtee irti?
-Mittaristohan lähtee vetämällä, kuten mersuissa yleensäkkin?, mutta tuleeko tuon ikäisessä öljyt painemittarille asti? Siitä jotain huomioitavaa? Tarttis se valohimmennin vaihtaa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Valokatkaisijan nuppi lähtee vetämällä, ja sen alla on mutteri joka pitää katkaisinsysteemiä kiinni kojelaudassa. Tätä ei tarvitse irrottaa jos on kyse vain himmentimen virittelystä.Esa H. kirjoitti:-Miten valokatkaisija lähtee irti?
-Mittaristohan lähtee vetämällä, kuten mersuissa yleensäkkin?, mutta tuleeko tuon ikäisessä öljyt painemittarille asti? Siitä jotain huomioitavaa? Tarttis se valohimmennin vaihtaa..
Mittariston kun irrotat niin kyllä huomaat onko siinä takareunassa öljyputki kiinni. Jos on putki, niin se on kierteellä kiinni ja aukeaa 10 avaimella.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Tämä homma vain valosummeria varten, jos en muualta ota parkin virtaa..Matti R kirjoitti:Valokatkaisijan nuppi lähtee vetämällä, ja sen alla on mutteri joka pitää katkaisinsysteemiä kiinni kojelaudassa. Tätä ei tarvitse irrottaa jos on kyse vain himmentimen virittelystä.
Ja kiitos tuosta mittaristojutusta, tietää varata jo sopivan avaimen hollille.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)