Sergey kirjoitti:no mä vaihoin kaverin autoon koko koneen ku kerra eurolla sain soivan pelin. Oli helpompi vaihtaa ku paffi ihan tosi, eurolla, siis 10 kruunulla
no siellä ruotsissa tuntuu saavan ehjiä ja hyväkuntosia farkkumersujakin ihan ilmaseks!! miksei täälä saa!?!
no joo. jos koneen saa suht ilmatteeks, niin se varmaan on helpompi vaihtaa. ei pahvin vaihtokaan vaikeaa ole. työläs ja aikaa vievää hommaa tosin.
no ton nokkaketjun takia me ei alettu paffia vaihtamaan... nelisen tuntia siihe moottorin vaihtoo meni ku otti samalla keppanaa. Samalla sai 200tkm vähemmä ajetun ja 0,3l isomman moottorin
Hajoohan sitä koneitakin kun on menty itse vaihtamaan osia, kansipahvia tai nokka-akseleita. Helpompi vaihtaa koko kone eikä tarvita momenttiavainta
Kysymys oli kumpi on helpompi eli kone on kait helpompi mutta ei sekään helppo ole...pitää tuntea jakoavaimen toimintaperiaate. Välillä kun lukee netistä juttuja tai kuuntelee oman akan höpinää aamupalapöydässä niin ei se jakoavainkaan ole kaikille ihan selvä kampe istiruuvarista puhumattakaan.
Juu mulla on tuolla tallissa jo uus 194tkm ajettu kone kun ostin varaosa-auton. Mitäs sitten pitää vaihtaa kun tossa uuessa koneessa on automaattilaatikko kiinni niin mitäs siihe pitäs vaihtaa et se kävis manuaalii?
ei kait siihen mitään erikoista tarvi vaihtaa. vauhtipyörän ja kytkin osat joudut ottaan siitä vanhasta koneesta. ottaa sen automaatin vaan pois siitä uudesta koneesta, vetolevy kans pois ja nostaa koneen paikoilleen.
jotakin ylimääräsiä letkuja siä voi olla sen tomaatin jäljiltä, mutta ei ne ainakaan sen manuaalin toimintaa häiritte.
pera8x kirjoitti:ei kait siihen mitään erikoista tarvi vaihtaa. vauhtipyörän ja kytkin osat joudut ottaan siitä vanhasta koneesta. ottaa sen automaatin vaan pois siitä uudesta koneesta, vetolevy kans pois ja nostaa koneen paikoilleen.
sweetomatic kirjoitti:et haluis myydä sopivasti sitä laatikko mulle ? vai onko se toimiva ?
Automaattilaatikkoa jos tarkotat ni kyllä sen pitäis toimia. 194tkm ajetussa koneessa, auto ajettu katon kautta ympäri reilussa vauhissa sen jälkeen pelkästään seisonu. Laatikko öljytkin näytti olevan hyvässä kunnossa.
Nyt ihan varuilta aattelin varmistaa että kun on se silmälaakeri ja sellainen holkki niin, eikös ne tule niin päin että holkki tulee syvemmälle moottoriin ja laakeri siihen reunaan? Ainakaan oman järjen mukaan muuten ei kävis kun se vaihteiston akseli ei kai yltä siihen laakeriin asti edes muuten.
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
No projekti on nyt siinä vaiheessa että pitäis kytkin lyyä uuteen koneeseen ja laakerit paikalleen ja nostaa motti sijoilleen.
Eli nyt en ala enää vaihtamaan kansipahvia siihen 500tkm ajettuun koneeseen kun mulla on 194tkm ajettu kone odottamassa valmiina.
Nyt siis tarviis vaan varmistuksen siitä että holkki tulee ennen laakeria tuonne koneeseen?
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Ei tarvitse osata venäjää. Jos kuitenkin tarvitsee, käytä Googlen
kääntäjää. Menet google.fi -sivulle ja pudotat sinne sen sivun osoitteen,
jonka haluat kääntää ja valitset kielet.
Siihen VIN-kenttään annetaan valmistusnumero ja sitten painetaan haku.
Jos VIN ei ole tiedossa, voidaan silti hakea kuvat. Valitaan:
1. Car
201.024 190 E
Europa (BIS tarkoittaa saakka, AB tarkoittaa alkaen saksan kielessä)
Glutch (kytkin englanniksi)
Jos ei saksa tai englanti luonnistu, niin käytetään taas kääntäjää apuna.
Jees no tänä päivänä nuo sivut ei ainakaan enää toiminut, joten kysyn nyt että olisko kellään tietoa noista kaavioista miten koneeseen kytketään kaikki johot yms.
Tuli pieni seisaus projektiin kun unohdin muutaman johdon paikan.
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Niin tosiaan vanhassa koneessa näyttäis tuo johto menevän virranjakajaan mutta ei tässä uudessa ole tollaselle päälle paikkaa.
Oisko helpompi vaihtaa virranjakaja vai tietäiskö kukaan mihin se toinen pää tulee. Se pää näyttää niinkun se ois joku anturi.
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Sukulaismiehen mukaan tuo johto/anturi vois olla sellanen mikä mittaa nokka akselilta kulman että osaa antaa oikeaan aikaan sytytyksen.
Osaisko kukaan sanoa missähän mahdollisesti sijaitsee paikka tälle anturille?
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
johohohoh nyt löytyi paikka johdolle. Se oli startin yläpuolella öljynsuodattimen alla meni lohkoon.
Ei vaan lähtenyt käyntiin kun bensaletkuissa ei ollut bensaa ja pumppukin hörppi tyhjää!
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti