VAROITUS KAIKILLE 210 sarjan omistajille
VAROITUS KAIKILLE 210 sarjan omistajille
Ajelin eilen moottoritiellä kaikessa rauhassa nopeudella 120km/h yhtäkkiä auton etupää putosi ja luulin vanteen särkyneen.Ajoin sivuun ja totesin että vanne on ehjä mutta autolla ei voi ajaan.Hinausauto tuli ja auto vedettiin lavetille auton alta löytyi etupään jousi.SIIS KOKO jousi oli lähtenyt paikoiltaan.Miten tämä on on mahdollista MISSÄ VALMISTAJAN VASTUU.Auto on 01/210.
Onneksi ei tapahtunut henkilövahinkoja.Vieläkin ihmettelen miten tämä on mahdollista.Autoon asennettiin uudet etujouset 1,5 vuotta sitten MB merkkiliikkeessä.SIIS VAROKAA 210 sarjan omistajan allanne on MIINA joka voi tappaa.
Onneksi ei tapahtunut henkilövahinkoja.Vieläkin ihmettelen miten tämä on mahdollista.Autoon asennettiin uudet etujouset 1,5 vuotta sitten MB merkkiliikkeessä.SIIS VAROKAA 210 sarjan omistajan allanne on MIINA joka voi tappaa.
mun tietääkseni niitä jousikuppeja on irronnut jo vuosimallista 1985 alkaen. eli 124 koppasissa sama vika. kupit ruostuu irti ja jousi lentää käkelään jne.
124:ssä harvinaista, 210:ssä yleistä.Ihan normi homma 124 / 210:ssä.
Satakakslankussa kuppi on rautaa ja sen ruostuminen huomataan jokseenkin aina ennen kuin se pettää.
Väykyn kuppi on ohutta peltiä ja niitä irtoilee ajossa.
wiimax.fi
Kantsisi kaikkien tehä niinku mä jo ajoissa. Eli auto kunnon ruostesuojaus -firmaan nosturille. Alustan pesu ja vaurioiden tarkkailu. Mulla oli jousikupit ja etupalkki ruosteettomat. Niihin kunnon suojauskäsittely sitte. Mutta jos siellä jousikupin saumassa on ruostetta, niin ei kait siihen auta, kun vanha poijes ja uusi tilalle, sekä suojausoperaatio.
On kyllä käsittämätöntä, että tuollaista suunnittelua on näissä autoissa. Luulis jo aivan perustiedoilla autoilusta ymmärtävän, ettei tuollainen konstruktio kestä oikeesti...
On kyllä käsittämätöntä, että tuollaista suunnittelua on näissä autoissa. Luulis jo aivan perustiedoilla autoilusta ymmärtävän, ettei tuollainen konstruktio kestä oikeesti...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Tuttu juttu. Omasta väyrysestä vm -98 meni molemmilta puolen jousikupit vaihtoon, onneksi olin molemmilla kerroilla lähikulmilla ajelemassa niin pääsi linkuttaen kotipihaan.
Yllätys oli melkoinen kun hain Veholta uuden jousikupin. Osahan on niin ohutta peltiä, ettei se millään voikaan kestää montaa vuotta. Niitähän ei vissiin saa enää kiinnittääkään hitsaamalla vaan pitää kiinnittää niiteillä?
Joka tapauksessa noiden jousikuppien kunto täytyy tarkistaa usein, ei se katsastusmiehen kerran vuodessa tapahtuva kurkkaaminen riitä.
Yllätys oli melkoinen kun hain Veholta uuden jousikupin. Osahan on niin ohutta peltiä, ettei se millään voikaan kestää montaa vuotta. Niitähän ei vissiin saa enää kiinnittääkään hitsaamalla vaan pitää kiinnittää niiteillä?
Joka tapauksessa noiden jousikuppien kunto täytyy tarkistaa usein, ei se katsastusmiehen kerran vuodessa tapahtuva kurkkaaminen riitä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Jay kirjoitti:Tuttu juttu. Omasta väyrysestä vm -98 meni molemmilta puolen jousikupit vaihtoon, onneksi olin molemmilla kerroilla lähikulmilla ajelemassa niin pääsi linkuttaen kotipihaan.
Yllätys oli melkoinen kun hain Veholta uuden jousikupin. Osahan on niin ohutta peltiä, ettei se millään voikaan kestää montaa vuotta. Niitähän ei vissiin saa enää kiinnittääkään hitsaamalla vaan pitää kiinnittää niiteillä?
Joka tapauksessa noiden jousikuppien kunto täytyy tarkistaa usein, ei se katsastusmiehen kerran vuodessa tapahtuva kurkkaaminen riitä.
mitenkähän jos tekis nakutellen ton kupin rosterista?
olisko jollakulla kuvaa miten vaikee tommonen olis naksutella.....
Opel, "weird lieben autos"....
124:ssä harvinaista, 210:ssä yleistä.
Kyllä tämä kohta on W124:ssä paljon vahvempi ja rikkoutuminen harvinaisempaa.
W210:ssä tämä rikkoontuu usein "ojaan ajossa" tai kolareissa (=peltisepän kertomaa)
W210:ssä tämä rikkoontuu usein "ojaan ajossa" tai kolareissa (=peltisepän kertomaa)
Re: VAROITUS KAIKILLE 210 sarjan omistajille
toni08 kirjoitti:Ajelin eilen moottoritiellä kaikessa rauhassa nopeudella 120km/h yhtäkkiä auton etupää putosi ja luulin vanteen särkyneen.Ajoin sivuun ja totesin että vanne on ehjä mutta autolla ei voi ajaan.Hinausauto tuli ja auto vedettiin lavetille auton alta löytyi etupään jousi.SIIS KOKO jousi oli lähtenyt paikoiltaan.Miten tämä on on mahdollista MISSÄ VALMISTAJAN VASTUU.Auto on 01/210.
Onneksi ei tapahtunut henkilövahinkoja.Vieläkin ihmettelen miten tämä on mahdollista.Autoon asennettiin uudet etujouset 1,5 vuotta sitten MB merkkiliikkeessä.SIIS VAROKAA 210 sarjan omistajan allanne on MIINA joka voi tappaa.





MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Mika.T kirjoitti:Kyllä ne jouset lentelee välillä paikallaankin seisovasta autosta. Olkoonkin kuinka sievällä käytöllä tahansa.





MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kyllähän tuo jousen esijännitysvoima helposti tuolasen ruosteisen kupin vääntää irti saumastaantempera kirjoitti:Mika.T kirjoitti:Kyllä ne jouset lentelee välillä paikallaankin seisovasta autosta. Olkoonkin kuinka sievällä käytöllä tahansa.![]()
Siis paikallaan seisovasta autosta
![]()
![]()

S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99