Vito w639 kulutus
Vito w639 kulutus
Paljonko muiden Vitot syö?
Itsellä 115 automaatti ja talvella meni 9,5 l/100km ja nyt kesällä 8,6 l/100km. Tuntuu vähän paljolta kun edellinen omistaja puhui 7,5 litran kulutuksista ja vanhalla vitollakin pääsi helposti alle 8 litran.
Itsellä 115 automaatti ja talvella meni 9,5 l/100km ja nyt kesällä 8,6 l/100km. Tuntuu vähän paljolta kun edellinen omistaja puhui 7,5 litran kulutuksista ja vanhalla vitollakin pääsi helposti alle 8 litran.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ihmettelen kyllä vieläkin tuota kulutusta, sillä 316CDI sprinter vei 8 litraa ja on siinä korotetussa mallissa otsapintaa aika paljon enemmän. Voisikohan joku anturivika nostaa kulutusta? Vaikka aika linjassa tuo kulutus näyttäisi olevan muiden kanssa..
Kuulutetaan nyt vielä muitakin omistajia. Ajeleeko kukaan uusikoppaisella Vitolla 8 litran ja alle kulutuksella?
Kuulutetaan nyt vielä muitakin omistajia. Ajeleeko kukaan uusikoppaisella Vitolla 8 litran ja alle kulutuksella?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Rupesin omastakin ettimään yksi pvä kattia ja egrrää, josko niiden deletointi ois tiputtanut kulutusta. Mutta eihän siellä ollut kumpaistakaan. 
On varmaan joku softassa vituillaan mutta en todellakaan tiedä mikä. Pitäis ahtopainemittari laittaa kiinni ja kattoa että pitää maantiellä liikaa painetta tms. Kun todellakin paljon isommalla otsapintalallakin olevat kikottimet menee vähemmällä.

On varmaan joku softassa vituillaan mutta en todellakaan tiedä mikä. Pitäis ahtopainemittari laittaa kiinni ja kattoa että pitää maantiellä liikaa painetta tms. Kun todellakin paljon isommalla otsapintalallakin olevat kikottimet menee vähemmällä.
Re: Vito w639 kulutus
Mulla on mitattuna maantieajossa kesällä n. 7,5 l. Talvella kasvaa kulutus reilusti. Itse tukin viime talvena maskin kokeeksi ja kyllä se vaikutti suoraan kulutukseen sekä sisätilojen lämpeämiseen.Jossi kirjoitti:Paljonko muiden Vitot syö?
Itsellä 115 automaatti ja talvella meni 9,5 l/100km ja nyt kesällä 8,6 l/100km. Tuntuu vähän paljolta kun edellinen omistaja puhui 7,5 litran kulutuksista ja vanhalla vitollakin pääsi helposti alle 8 litran.
Nyt kesärenkaitten vaihdon jälkeen kulutus seka-ajossa (50%maanti+50%kaupunki) n.8,1. Auto siis 115+aut.
Oletteko tarkistaneet ettei suuttimen tiivisteet vuoda? Omassa kulutus palautui normaaliksi vaihdon jälkeen(kulutus tosiaan kasvoi 1-2 l/100km).
Täytyy jossain vaiheessa asentaa myös lämpömittari koneeseen...Vois vaikka vaihtaa jo optiolistaa ruksatessa kiekkamittarin lämpömittariin...Täysin käsittämätön puute!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
No tuo Benjaminin 7,5 litraa rupeaa kuulostamaan hyvältä!
Tarkistin juuri suuttimet ja kaikki oli kuivia. Putsasin samalla ilmamassamittarin ja tehoa tuli heti lisää, mutta kulutusta se ei muuttanut, kuten toivoin tämän viestiketjun perusteella: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=86111
Toki tuo anturi voi vieläkin olla viallinen, jota pelkkä putsaus ei poista.
Tarkistin juuri suuttimet ja kaikki oli kuivia. Putsasin samalla ilmamassamittarin ja tehoa tuli heti lisää, mutta kulutusta se ei muuttanut, kuten toivoin tämän viestiketjun perusteella: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=86111
Toki tuo anturi voi vieläkin olla viallinen, jota pelkkä putsaus ei poista.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
.
Joo, jos ilmamassamittari on viallinen, eikä kierrätystä ole otettu ohjelmasta poikkeen.
Niin kierrätyskaasujen osuus moottoriin menevästä todellisesta ilmamäärästä kasvaa.
Vähän vaikeasti sanottu, mutta kyllä te ymmärrätte.
Mutta lopputulos on se, että kun mersussa polttoaineen (siis syötön) määrää säädellään ahtopainetiedon perusteella . . . ja kierrätyskaasut nostaa ahtoja siinä, kun puhdaskin ilma.
Käy niin, että syöttöjä tulee "entiseen malliin" vaikka puhdasta ilmaa moottoriin tuleekin vähemmän . . . ja todellisen, moottorin antaman tehon kulloisenkin määrän määrää loppupelissä hapen määrä, jos syöttöjä on riittävästi.
Entisen suorituskyvyn saavuttamiseksi siis täytyy kaasupoljinta painaa hiukan syvemmälle, jotta entinen happimäärä tavoitetaan, samoin suorituskyky.
Olisko jotenkin noin.
Kaasupohjassa ajoon, tai tehonmittaukseen ei vaikutusta, koska silloin egr-venttiili sulkeutuu ja kaikki moottoriin menevä ilma on luontojaan vaan "puhdasta".
Kun ilmamassamittari menee lopullisesti kaputt, niin se kyllä vaikuttaa moneen muuhunkin juttuun -> vikatila.
Egr,n poisto ohjelmasta auttaa kaikkeen muuhun, mutta anturi ei kuitenkaan saa olla oikosulussa, sähköinen vika aiheuttaa sitten taas vikatilan.
Joo, jos ilmamassamittari on viallinen, eikä kierrätystä ole otettu ohjelmasta poikkeen.
Niin kierrätyskaasujen osuus moottoriin menevästä todellisesta ilmamäärästä kasvaa.
Vähän vaikeasti sanottu, mutta kyllä te ymmärrätte.
Mutta lopputulos on se, että kun mersussa polttoaineen (siis syötön) määrää säädellään ahtopainetiedon perusteella . . . ja kierrätyskaasut nostaa ahtoja siinä, kun puhdaskin ilma.
Käy niin, että syöttöjä tulee "entiseen malliin" vaikka puhdasta ilmaa moottoriin tuleekin vähemmän . . . ja todellisen, moottorin antaman tehon kulloisenkin määrän määrää loppupelissä hapen määrä, jos syöttöjä on riittävästi.
Entisen suorituskyvyn saavuttamiseksi siis täytyy kaasupoljinta painaa hiukan syvemmälle, jotta entinen happimäärä tavoitetaan, samoin suorituskyky.
Olisko jotenkin noin.
Kaasupohjassa ajoon, tai tehonmittaukseen ei vaikutusta, koska silloin egr-venttiili sulkeutuu ja kaikki moottoriin menevä ilma on luontojaan vaan "puhdasta".
Kun ilmamassamittari menee lopullisesti kaputt, niin se kyllä vaikuttaa moneen muuhunkin juttuun -> vikatila.
Egr,n poisto ohjelmasta auttaa kaikkeen muuhun, mutta anturi ei kuitenkaan saa olla oikosulussa, sähköinen vika aiheuttaa sitten taas vikatilan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla menee 70% matka ajoa ja loput kaupungissa, niin kulutus on tollanen 8L.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
-07 115 4x4 vilkkupaneeli + erkkarivehkeet katolla plus erinäistä kampetta ja varustetta jatkuvasti mukana, niin että kantavuutta on jäljellä joku 350 kg. Kulutus kahta puolen 11 litraa, oon joskus saanu jotain pätkää menemään 9,9 litraakin.
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=24348
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=24348
Nyt tuli uudet pohjat: 2800 km taival, 100-800 km pätkä kerrallaan. Keskikulutus 7,8 l/100 km. Alla alkuperäinen rengaskoko (225), ilmastointi ei käy kun lämpötilat on lähellä nollaa jne. Tuon alle tällä autolla tuskin enää menee, koko kesän oli leveämmillä gummeilla ja ilmastointi päällä seka-ajossa 9-10 l välillä.jysi kirjoitti:Täällä 115 cdi extralang automaatti, penkkejä täynnä ja 100 km/h rajoitin.
Pohjat 9 l/100 km (tankillinen yhteen menoon kaasu pohjassa läpi Ruotsin), keskikulutus siinä 9,5 l/100 km
Re: Vito w639 kulutus
Oman 115 keskipitkän automaatin kulutus 8.2-8.9 välillä leveillä kesärenkailla. Kesäreissulla 500kg harrastevälinekuormalla karvan alle 9.5 litraa. Talvella pyöritään 10 litran molemmin puolin.
Onko kellään kokemukasia optimoinnin vaikutuksesta kulutukseen? - oletuksella että ajotapa pidetään samana. Maksaako optimointi itseään takaisin koskaan?
Onko kellään kokemukasia optimoinnin vaikutuksesta kulutukseen? - oletuksella että ajotapa pidetään samana. Maksaako optimointi itseään takaisin koskaan?
Re:
[quote="Jossi"]Ihmettelen kyllä vieläkin tuota kulutusta, sillä 316CDI sprinter vei 8 litraa ja on siinä korotetussa mallissa otsapintaa aika paljon enemmän. Voisikohan joku anturivika nostaa kulutusta? Vaikka aika linjassa tuo kulutus näyttäisi olevan muiden kanssa..
Kuulutetaan nyt vielä muitakin omistajia. Ajeleeko kukaan uusikoppaisella Vitolla 8 litran ja alle kulutuksella?[/quote]
Sprintteri ei tuohon litramäärään mene kuin hinurin lavalla...
Kuulutetaan nyt vielä muitakin omistajia. Ajeleeko kukaan uusikoppaisella Vitolla 8 litran ja alle kulutuksella?[/quote]
Sprintteri ei tuohon litramäärään mene kuin hinurin lavalla...
MB 190E (ex)
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
Re: Re:
Minä kävin pitkällä ja korkealla 316 Sprintterillä Sjk-Inari-Sjk lenkin taannoin ja kulutus mennessä täydellä lastilla ja kärry perässä oli vähän reilu 9 litraa ja palatessa tyhjänä ja tyhjä kärry perässä n. 8,5 litraa. Tuosta päättelin, että kärryn pois jättö pudottaa vielä pari kolme desiä kulutusta.. Tuloksena n. 8 litraa/100km.waiski10 kirjoitti:Sprintteri ei tuohon litramäärään mene kuin hinurin lavalla...
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Re: Vito w639 kulutus
Mulla kulutus n. 8.1-10l/100 kone 111cdi -04 Oikein nätillä ajolla vois mennä (kesällä) alle 8 ? Ruuvattu On... aijaiii.. 
niin.. kuormalla ei juuri suurta merkitystä ja jaksaa kyllä vetää isompaakin kärriä.
ja optimoinnista: Auton luonne muuttuu kyllä aikalailla positiivisempaan suuntaan ja kestää kyllä optimoinnin hyvin sekä kulutus pysyy suurinpiirtein samana.

niin.. kuormalla ei juuri suurta merkitystä ja jaksaa kyllä vetää isompaakin kärriä.
ja optimoinnista: Auton luonne muuttuu kyllä aikalailla positiivisempaan suuntaan ja kestää kyllä optimoinnin hyvin sekä kulutus pysyy suurinpiirtein samana.
111CDI... ;)
Re:
Mulla kans vastaava Bussi rajoittimella kaasu pohjassa vei sitä 9 luokkaa! Softalla ilman rajoitinta mentiin sitten viimenen vuosi alimmillaan 7,2 - 8 litraa,joskus tosin päälle 10 maantieajossa.alkoi keskinopeudet vähän nousta...jysi kirjoitti:Täällä 115 cdi extralang automaatti, penkkejä täynnä ja 100 km/h rajoitin.
Pohjat 9 l/100 km (tankillinen yhteen menoon kaasu pohjassa läpi Ruotsin), keskikulutus siinä 9,5 l/100 km
Vois olla että hyvä softa vois sen puol litraa tiputtaa Vitossa.
Talvella 10L hyvin normaalia ajoi miten vaan
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL