W210 Bas/Asr
W210 Bas/Asr
Alkanut ilmestymään Bas teksti mittaristoon muutama sekuntti startin jälkeen,auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin ja ei yleensä toistu.
Onko nyt jarruvalokatkaisin tiensä päässä?
Auto 290td,vm.97,aj.407 tkm.
Onko nyt jarruvalokatkaisin tiensä päässä?
Auto 290td,vm.97,aj.407 tkm.
Viimeksi muokannut patrol31, Ma 07.06.2010 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Akun kunto tai heikko varaustila on aiheuttanut omassa autossa (E300TDT) vastaavan ilmiön. Ilmiö esiintyy varsinkin kovalla pakkasella kun käynnistyksen jälkeen kaikki sähkölämmittimet menevät päälle, akku ei anna virtaa ja latausta ei ole kulutukseen nähden tarpeeksi.
BAS vaikuttaa olevan herkin alijännitteelle, sitten ESP ja sen jälkeen ABS.
BAS vaikuttaa olevan herkin alijännitteelle, sitten ESP ja sen jälkeen ABS.
Syttyipä tänään n.15km vakkarin kanssa ajon jälkeen taas tuo Bas näyttöön.
Eli kytkin vakkarin pois ja muutama sekka ja Bas ruudussa.
Vakkari toimi normaalisti kun kytkin takaisin ja Bas edelleen näytöllä.
Epäilys sinne jarruvalokatkaisimeen vahvistuu...
Mites oireilee se Bas moduli joka on jarrutehostimen yhteydessä(3 liitintä kiinni)?
Eli kytkin vakkarin pois ja muutama sekka ja Bas ruudussa.
Vakkari toimi normaalisti kun kytkin takaisin ja Bas edelleen näytöllä.
Epäilys sinne jarruvalokatkaisimeen vahvistuu...
Mites oireilee se Bas moduli joka on jarrutehostimen yhteydessä(3 liitintä kiinni)?
sama juttu!
Omassa potkulaudassa näyttää olevan samanlaista vikaa joka kylläkin ilmenee satunnaisesti. Välillä toimii pitkän aikaa moitteetta, mutta välillä vika ilmenee ja samalla vakkari lähtee pois päältä.
Yleensä korjaantuu uudelleen käynnistettäessä. Epäilykseni myös kohdistuu jarruvalokatkaisimeen sekä jännitepuolelle. Testerit ovat osoittaneet hyvin erikoisia vikakoodeja joihin kokemukseni perusteella ei ole täysin luottamista. Kävin tarkistamassa vikakoodit ja listalla oli mm. jarruvalokytkin ym.. can-laitteiston vikaa ja ohjainventtiilin toimintahäiriöitä...
Toi hyvä tietää jos kontaktisprayllä puhdistaminen auttoi...pitääpä kokeilla itsekin....
Jos joku osaisi tai tietäisi kertoa niin vikakoodit olivat seuraavat:
C1022 can viesti moottorin ohjainlaite viallinen
c1200 jarruvalokytkin viallinen
c1501 pml- venttiili viallinen
c1025 can protokolla ei tietoja
Yleensä korjaantuu uudelleen käynnistettäessä. Epäilykseni myös kohdistuu jarruvalokatkaisimeen sekä jännitepuolelle. Testerit ovat osoittaneet hyvin erikoisia vikakoodeja joihin kokemukseni perusteella ei ole täysin luottamista. Kävin tarkistamassa vikakoodit ja listalla oli mm. jarruvalokytkin ym.. can-laitteiston vikaa ja ohjainventtiilin toimintahäiriöitä...
Toi hyvä tietää jos kontaktisprayllä puhdistaminen auttoi...pitääpä kokeilla itsekin....
Jos joku osaisi tai tietäisi kertoa niin vikakoodit olivat seuraavat:
C1022 can viesti moottorin ohjainlaite viallinen
c1200 jarruvalokytkin viallinen
c1501 pml- venttiili viallinen
c1025 can protokolla ei tietoja
Re: W210 Bas/Asr
Tämä vika korjattiin lopulta vaihtamalla BAS moduli joka sijaitsee jarrutehostimen yhteydessä.
BAS valo alkoi palamaan kokoajan ja häiritsi auton toimintaa muutenkin.(mittaristo sekoili,vaihdelaatikko meni vikatilaan).
Että sellaista tekee CAN-väyläkatkokset.
Enää ei ole aikoihin BAS tekstejä näkynyt.

BAS valo alkoi palamaan kokoajan ja häiritsi auton toimintaa muutenkin.(mittaristo sekoili,vaihdelaatikko meni vikatilaan).
Että sellaista tekee CAN-väyläkatkokset.
Enää ei ole aikoihin BAS tekstejä näkynyt.




- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 Bas/Asr
Mokä tahansa viallinen moduli mikä on väylässä sotkee sen oiminnan helposti, lähettämällä sinne mitä sattuu "tietoa" minkä sitten joku toinen samassa väylässä oleva moduli luulee olevan käsky tehdä tai jättää tekemättä jotain
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 Bas/Asr
Tarkoitatko BAS moduulia vai jotain tehostimen yhteydessä olevaa anturia, solenoidia tms? Mikä malli tarkalleen kyseessä, eikö BAS-moduuli ole konehuoneen vastakkaisella reunalla?patrol31 kirjoitti:Tämä vika korjattiin lopulta vaihtamalla BAS moduli joka sijaitsee jarrutehostimen yhteydessä.
Edit: jossain malleissa tuo BAS-ohjainyksikkö tosiaan näyttää olevan jarrupääsylinterin alla.
Viimeksi muokannut DBFI, Su 03.04.2011 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2591
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 Bas/Asr
patrol31 kirjoitti:Tämä vika korjattiin lopulta vaihtamalla BAS moduli joka sijaitsee jarrutehostimen yhteydessä.
BAS valo alkoi palamaan kokoajan ja häiritsi auton toimintaa muutenkin.(mittaristo sekoili,vaihdelaatikko meni vikatilaan).
Että sellaista tekee CAN-väyläkatkokset.
Enää ei ole aikoihin BAS tekstejä näkynyt.![]()
![]()
![]()
Onko tuo BAS-moduli jompikumpi niistä jarrutehostimen etupuolella, jarrupääsylinterin alapuolella olevista, antureista?
Asia kiinnostaa kovasti kun jarruvalokytkintä on vaihdeltu, säädelty, sulakkeet mitattu, pyöriä käännelty ja ABS-anturit puhdistettu.
Tänään kaksi ensimmäsitä käynnistystä BAS,ABS+ESP valot sammuivat niinkuin pitääkin mutta kolmannella kerralla pillit taas vinkuivat.
Uudelleenkäynnistys jätti ABS-valon palamaan hetkeksi mutta ajoonlähtö sammutti sen heti.
Tosimieshän ei autoa testeriin vie ennenkuin on pakko. Ja sitten KUN on pakko, ostan jonkinlaisen starin tuonne tallin nurkkaan.
Re: W210 Bas/Asr
Ootko jo tarkistanu ABSipumpun hiilet, ne ovat joillain haittailleet...?E200kompressor kirjoitti: Asia kiinnostaa kovasti kun jarruvalokytkintä on vaihdeltu, säädelty, sulakkeet mitattu, pyöriä käännelty ja ABS-anturit puhdistettu.
Tänään kaksi ensimmäsitä käynnistystä BAS,ABS+ESP valot sammuivat niinkuin pitääkin mutta kolmannella kerralla pillit taas vinkuivat.
Uudelleenkäynnistys jätti ABS-valon palamaan hetkeksi mutta ajoonlähtö sammutti sen heti.
Tosimieshän ei autoa testeriin vie ennenkuin on pakko. Ja sitten KUN on pakko, ostan jonkinlaisen starin tuonne tallin nurkkaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 2591
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 Bas/Asr
MiHe kirjoitti:Ootko jo tarkistanu ABSipumpun hiilet, ne ovat joillain haittailleet...?E200kompressor kirjoitti: Asia kiinnostaa kovasti kun jarruvalokytkintä on vaihdeltu, säädelty, sulakkeet mitattu, pyöriä käännelty ja ABS-anturit puhdistettu.
Tänään kaksi ensimmäsitä käynnistystä BAS,ABS+ESP valot sammuivat niinkuin pitääkin mutta kolmannella kerralla pillit taas vinkuivat.
Uudelleenkäynnistys jätti ABS-valon palamaan hetkeksi mutta ajoonlähtö sammutti sen heti.
Tosimieshän ei autoa testeriin vie ennenkuin on pakko. Ja sitten KUN on pakko, ostan jonkinlaisen starin tuonne tallin nurkkaan.
En vielä, vilkaissut kyllä ja näyttää olevan melko ahdas paikka. Toivottavasti ei tarvitse irroittaa jarruputkia yksiköstä eli kai se purkautuu taaksepäin ABS-lohkon jäädessä paikalleen...?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 Bas/Asr
Bas ohjain boxsi on siinä jarrutehostimen alla
Sen anturi on tehostimessa se kummassa on se pitkä piiki mikä tunnustelee
Tehostimen kalvon liikettä
(tosi mieshän vaihtaa kaikki noi käden käänteesä ja toteea että vika olikin
Jossain muuala mutta tulihan vaihdettua
)
Sen anturi on tehostimessa se kummassa on se pitkä piiki mikä tunnustelee
Tehostimen kalvon liikettä
(tosi mieshän vaihtaa kaikki noi käden käänteesä ja toteea että vika olikin
Jossain muuala mutta tulihan vaihdettua

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 2591
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 Bas/Asr
Täytyy myöntää, että Mercedes Benz on niitä harvoja rikkinäisiä laitteita joihin on turhaan tullutCDI203 kirjoitti:Bas ohjain boxsi on siinä jarrutehostimen alla
Sen anturi on tehostimessa se kummassa on se pitkä piiki mikä tunnustelee
Tehostimen kalvon liikettä
(tosi mieshän vaihtaa kaikki noi käden käänteesä ja toteea että vika olikin
Jossain muuala mutta tulihan vaihdettua)
vaihdettua osia. Tässä tapauksessa jarruvalokatkaisin, toistaiseksi.
Oikeassa etupyöränlaakerissa on hieman väljää mutta rasvakuppi istuu niin tiukasti ettei lähtenyt edes lievää
väkivaltaa käyttämällä. Suurempi voimankäyttö voi johtaa kupin hajoamiseen joten täytyy varata uusi osa tilalle ennen sitä.
Sen verran olen nöyrtynyt että tilasin muutama päivä sitten Carsoft 7.4 Multiplexerin.
Re: W210 Bas/Asr
Eli siis vaihdettiin BAS-ohjainlaite.
Pieni musta boxi johon tulee 3 pistoketta ja sijaitsee jarrutehostimen yhteydessä.
On muuten sitten täysin järjettömän hintainen uutena kl-varaosissa ja veholla.
Itse löysin käytetyn parilla kympillä.
Pieni musta boxi johon tulee 3 pistoketta ja sijaitsee jarrutehostimen yhteydessä.
On muuten sitten täysin järjettömän hintainen uutena kl-varaosissa ja veholla.
Itse löysin käytetyn parilla kympillä.
