Väykky - puolesta, vastaan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Mulla menny korjauksiin 32 tkm ja 11 kk:n aikana ~1180€ (sis. tuulilasin vaihdon 480€), huoltoihin ~300€, renkaita olen ostanu 900€:llä (eli nyt on kaksi sarjaa melkein täysillä pinnoilla). Polttoainetta palanut 2620€:llä.

Pakollisiin korjauksiin mennyt 700€ eli parisenttiä / km. Ihan kohtuu kustannus. Nyt pitäs laittaa uusi visko; ostaako uusi KL:stä 250€ vai käytetty 100€...

Ja ettei poikettas topicin aiheesta, niin kyllähän väykyllä mukavat kyydit saa. Ja kun moottorinkin valittee oikian, niin ehtiikin hyvin.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

AM kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:
Viimesen eli minun ajamani 60 tkm aikana huoltoihin ja korjauksiin on menny pyöristettynä 4000 €
:shock: Kuulostaa melko isolle summalle äkkiä ajateltuna. Omassa väykyssä meni ekalla 60tkm ajelullani vastaaviin kuluihin n.1200€. No vanhassa autossa tietysti tuuristakin kiini, jossain vaiheessahan niitä isompiakin kuluja väkisin tulee/sattuu samalle aikaa.
Näinpä. Pyöränkulmia on säädetty monet kerrat ja vanteitakin ehostettu pariin kertaan Amriffilla, kun avovaimo ei ns. osaa ajaa ja rouhii aina johonkin hirmu monttuihin / kanttareihin. Alusta on pistetty kertaalleen uusiksi, ilmastointi huollettu 3 x (joista kerta nro 2 meni sudeksi ja sen takia piti tehdä kolmannen kerran), ruostesuojaus maksoi ~700 €, tuulilasi uusittu ja loput arvokkaat osat olikin lueteltu jo aiemmassa viestissäni. Äkkiä sitä pienistäkin osista kertyy isoja puroja. Toisaalta kun kaikki on ajallaan korjattu ja vimpan päälle kuosissa, niin autoa on vielä pitkäksi aikaa. Vastaavassa ja saman verran ajetussa 3 vuotta vanhemmassa 300td:ssä ei ole menny noin paljoa rahaa - ei edes puoltakaan tuosta - 5 vuoden aikana kuin mitä on menny ny 2 vuodessa 320cdi:hin. Ei tuo paljolta kuitenkaan tunnu ja voihan se olla, että ostohetkellä 190 tkm ajettuun 320cdi:hi ei oltu paljo remppoja tehty vs. 300td:ssä kilsoja oli ostohetkellä 170 tkm ja lienee erittäin hyvällä huollolla ollut, kun siihen ei ole tarvinut tehdä juuri mitään, muutamia alustan osia vaan + ruostesuojaus jne.

Mutta molemmat kyllä tosiaan tosi huolettomia pelejä sikäli, että ei mitään yllätyksiä missään vaiheessa ole ollut/tullut, enkä usko että tuleekaan. Katotaan sitten 400 tkm kohdalla taas kun on seuraava osanvaihtokierros ajankohtainen, siihen asti vaihatellaan alustan osia kerran vuodessa.

Ei mullakaan 320cdi:ssä varsinaisesti pakollisia korjauksia ole ollut, aina on menny katsastuksesta läpi, eikä ole kertaakaan ollut varsinaisia hätäkäyttötilanteita/hyytymisiä tms. Voi olla että etupyörän laakereiden takia olis tullut jossain vaiheessa hylky, jos ois lykännyt uusimista kun pientä välystä oli. Ja pidemmän päälle olis ollut kylmä ajaa takaikkuna auki kun naru katkesi ikkunan sisältä... Tykkään kuitenkin, että auto on vimpan päälle kunnossa, vaikka se 10 vuotta vanha onkin.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Jatkoa

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Tänään näin siistin-99 Mersun, joka oli vastikään tuotu Saksasta. Kaikki oli kuin autossa, joka on juuri tuotu tehtaalta. Ajomäärä 80000km näkyi autosta. Koneena oli 280-bensakone. Lisävarusteina liuta. Hinta 11000€. Harvinaista herkkua on nähdä, että tuollaisia on kuitenkin olemassa. Kaupanteosta en vielä tiedä.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

masaf1 kirjoitti:
AM kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:
Viimesen eli minun ajamani 60 tkm aikana huoltoihin ja korjauksiin on menny pyöristettynä 4000 €
:shock: Kuulostaa melko isolle summalle äkkiä ajateltuna. Omassa väykyssä meni ekalla 60tkm ajelullani vastaaviin kuluihin n.1200€. No vanhassa autossa tietysti tuuristakin kiini, jossain vaiheessahan niitä isompiakin kuluja väkisin tulee/sattuu samalle aikaa.
Näinpä. Pyöränkulmia on säädetty monet kerrat ja vanteitakin ehostettu pariin kertaan Amriffilla, kun avovaimo ei ns. osaa ajaa ja rouhii aina johonkin hirmu monttuihin / kanttareihin. Alusta on pistetty kertaalleen uusiksi, ilmastointi huollettu 3 x (joista kerta nro 2 meni sudeksi ja sen takia piti tehdä kolmannen kerran), ruostesuojaus maksoi ~700 €, tuulilasi uusittu ja loput arvokkaat osat olikin lueteltu jo aiemmassa viestissäni. Äkkiä sitä pienistäkin osista kertyy isoja puroja. Toisaalta kun kaikki on ajallaan korjattu ja vimpan päälle kuosissa, niin autoa on vielä pitkäksi aikaa. Vastaavassa ja saman verran ajetussa 3 vuotta vanhemmassa 300td:ssä ei ole menny noin paljoa rahaa - ei edes puoltakaan tuosta - 5 vuoden aikana kuin mitä on menny ny 2 vuodessa 320cdi:hin. Ei tuo paljolta kuitenkaan tunnu ja voihan se olla, että ostohetkellä 190 tkm ajettuun 320cdi:hi ei oltu paljo remppoja tehty vs. 300td:ssä kilsoja oli ostohetkellä 170 tkm ja lienee erittäin hyvällä huollolla ollut, kun siihen ei ole tarvinut tehdä juuri mitään, muutamia alustan osia vaan + ruostesuojaus jne.

Mutta molemmat kyllä tosiaan tosi huolettomia pelejä sikäli, että ei mitään yllätyksiä missään vaiheessa ole ollut/tullut, enkä usko että tuleekaan. Katotaan sitten 400 tkm kohdalla taas kun on seuraava osanvaihtokierros ajankohtainen, siihen asti vaihatellaan alustan osia kerran vuodessa.

Ei mullakaan 320cdi:ssä varsinaisesti pakollisia korjauksia ole ollut, aina on menny katsastuksesta läpi, eikä ole kertaakaan ollut varsinaisia hätäkäyttötilanteita/hyytymisiä tms. Voi olla että etupyörän laakereiden takia olis tullut jossain vaiheessa hylky, jos ois lykännyt uusimista kun pientä välystä oli. Ja pidemmän päälle olis ollut kylmä ajaa takaikkuna auki kun naru katkesi ikkunan sisältä... Tykkään kuitenkin, että auto on vimpan päälle kunnossa, vaikka se 10 vuotta vanha onkin.
Mullakin meni kuskin puolen takaikkunasta vaijeri talvella. Pitäs varmaan teipata kii toi repsikan puolen ikkunan kytkin, ettei tule vahingossa painettua ainaskaan talvella... :D Kuskin puolella varmaan nyt toimii, kun on uusi. Noi laakerit on mystisiä, tutuilla on menny niitä enempikin vaihtoon. Mulla ei mitään vikaa, kilsat ihan just 1/3 milj. (333 333).

Tuossa gallupissa on lueteltu apaut koko historia, laitankin päivityksen kun vuosi menny...

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sc&start=0
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Minä ostin kans ton 320 CDI:n vuosi sitten, nyt ajoa tullut vuoden aikana 40 000 km.
Vastoinkäymisiä on ollut, ja vielä enemmänkin olis ollut jos olisin suostunut erään korjausfirman ehdotukseen.

Talvella meni laturi ja se jätti tienpäälle. Soitin erääseen korjausfirmaan ja ne tuli hinaamaan mersun pajalle (mites, saikos automaattia hinata normaalisti? kuulin ettäö jos pitää D:llä ja käyttää kaasua niin saa hinata?)
Ja siellä sitten todettiin epäilykseni ja laturi on rikki. No, miehen kanssa ollaan kummatkin koneistajia ja kyselin pajalla että eikös noita saa korjattua, sanottiin että ei voi, menee uuteen laturiin (2000e) tai vaihtolaturiin joka olis ollut joitakin satkuja alle ton uuden hinnan, otin mötikän kummiskin mukaan kotia ja pikkuhönössä miehen kanssa hänen työpaikallaan sorvattiin laturiin uusi kollektorinpinta, joka oli siis miinus -hiilen kohdalta kulunut puhki. sähkömies kasasi laturin ja pajalle mötikän kanssa takaisin ja laturi kiinni. pajalla porukka ei ollutkaan enää niin huumorintajuista, kun tajusivat että ei vedättäminen onnistunut. Auto toimi moitteetta...
-siihen asti kunnes laturi teki samantapaisen tempun uudestaan. (tossa välissä vaihdettiin akku Exidestä Vartaan)
Tajusin heti mistä on kyse ja sain ajettua auton täydellä ja uudella akulla kotia. Siellä laturi auki ja kaikki aivan paskana.
Siinä sitten selviteltiin ammatilaisten kansssa ja kertailin mitä on aikaisemmin ollut, eli, toi exiden akku oli eräänä aamuna tyhjä. latasin sen täyteen, aikaa meni puoli tuntia!!! siitä päättelin et okei, akku paskana, menin ja ostin sen vartan akun.

Joten, laturikierteen aloitti se prkleen exiden akku, joka oli tyhjänä vähän väliä ---> laturi lataa vaan kokoajan, ja eihän se kokoajan sitä kestä niin sen takia hajos.

Nyt vartan akulla ei ole enää ongelmia.


plus sitten kaks x hihnanvaihdot. ja polttoaineen paluulinjan letkujen uusiminen.
Päätin että minä en luovuta, se on auto joka ekana luovuttaa :D

Mutta, merkistä en luovu.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Ja juuri äsken palasin ilmastoinnin tarkastuksesta, niin kenno on rikki.
kaikkineen töineen noin 500e...
Ihanaa..
...Minä en prkl luovuta... :twisted:
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

No eipä noita samoja asioita tarvi moneen kertaan laittaa kuntoon. En tiedä miksi virallisessa huolto-organisaatiossa laturin hinta on niin hävytön, mutta käsittääkseni noita saa vaihtolatureina sentään 3-numeroisilla summilla ja ulkomailta muutamalla satasella. Maksaahan se 320cdi:n webastokin 1300-1400 € jos Veholta tms. kysyt (vaikka on siis Thermotop C:ssä vaan Z-kit eli 400 € webasto + parinsadan Z-kit), mutta ulkomailta saa saman laitteen reilu 400 € kotiin kannettuna. Kyllä mäkin olin huuli pyöreenä, kun kolmessa huoltopaikassa (Veho+Bosch Car service/valtuutettu webastohuolto+Tynninharjun autohuolto Lohja sanottiin kaikista "ei voi korjata webastoa, ainoa keino uusia kokonaan" kunnes laitoin siihen uuden ohjainkortin (jonka ostin Uudenmaan autovarustelusta Konalasta, kun ensin vika diagnosoitiin niiden webaston testipenkissä) ja vika korjaantui... Noita piirikortteja/raatoja mistä sen saa, saa eBaystakin alkaen 70 € + postikulut.

Näin vanhaan autoon löytyy useesti se halvempikin järkiratkaisu, millä päästään ihan yhtä hyvään lopputulokseen ellei jopa parempaan (kun selvitetään kunnolla mistä vika johtuu) kuin uusimalla osia sattumanvaraisesti niin kauan kunnes vika ratkeaa.
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Hyvän kaverin kautta olisko toin nykyisen laturin hinta ollu jotain +400e..
itse kun asensi niin ei se silleen kalliiks tule kun jää ne työt pois. tai no... kalliiks ja kalliiks... ei se menny sekään vaihto helposti, laturin piuha osui jossain vaihees runkoon ja napsautti akkulaturista sulakkeen. auto oli joitain sekuntteja ilman sähköö ja ajotietokonehan siinä meni sekaisin.. :roll:
Ilman Mersuforumia olisin varmaan siitäkin ajotietokoneen nollauksesta maksanu jollekkin euroja. ratti linkkuun kummallekin puolelle ja sillä nollaantu.
-Kiitos Mersuforum-

Mutta, mielummin remppaa Mersua kun jotain toyotaa. (tai oikeastaan mitä tahansa muuta merkkiä)

Kai noi korjausfirmat yrittää ekana myydä sen kalliimman, kokeileevat että ottaako asiakas miten hyvin selvää asioista. ja joitakin on helppo höynäyttää tolleen kun "ammattilainen" sanoo että ei voi korjata, pitää ostaa koko laite uusi.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Tammu kirjoitti:Ja juuri äsken palasin ilmastoinnin tarkastuksesta, niin kenno on rikki.
kaikkineen töineen noin 500e...
Ihanaa..
...Minä en prkl luovuta... :twisted:
Niin oli mullakin viime keväänä. Arvaa paljonko lopulta jouduttiin uusimaan ja mitä maksoi... :evil:
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

No varmaan jos on jossain "ammattilaisella" tehty niin lähemmäks tonnia...?
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
sähköputkimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

Mäkin ostin väykyn! :D
Nyt käynyt pari kertaa koeajolla ja oon kyllä tosi tyytyväinen.
On mukava ja hiljainen kun mikä, ja varusteissa piisaa.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

sähköputkimies kirjoitti:Mäkin ostin väykyn! :D
Nyt käynyt pari kertaa koeajolla ja oon kyllä tosi tyytyväinen.
On mukava ja hiljainen kun mikä, ja varusteissa piisaa.
Vaan odotas, kun se alkaa kukkimaan. :D

No joo, on se mainettaan parempi, vaikka ei 124:n tasolle pääsekään. :)

Ei tuossa omassakaan varsinaista moititavaa ole, hyvä se on ajaa, tilaa riittää jne. Onhan siinä kaikenlaista laittoa ollut, vaan onneksi siihen suhtautuikin niin, että autoa vaihtaessa joutuu laittamaan sen ensimmäiseksi kuntoon.

Ruostekaan ei niin hirveästi vituta, kun sen tiesi jo etukäteen...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Kyllä se hyvä peli on. On kyllä meidänkin odotukset ylittänyt.
Myökin luultiin kun ostettiin toi Väykky, ettei siihen pysty mitään tekemään itse. kaikki muut tehdään itse paitsi automaattilaatikon remontit (jospa niitä ei tuliska), ja laatikon huollot.

Mie en tuota kyllä vaihtais pois, Lankkumersun ottaisin uudestaan jos tulis vastaan sellainen hyvä vähintään 300 koneella.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Tammu kirjoitti:No varmaan jos on jossain "ammattilaisella" tehty niin lähemmäks tonnia...?
Juu. Sieltä yläpuolelta hyvän matkaa. Korjattiin ihan oikealla ammattilaisella. Oli vaan paska tuuri, että niitä vuotopaikkoja tuli vastaan sitä mukaa kun päästiin purkamaan.
Kennon korkkaus ja lähes joka paikka muuallakin johtui ilmeisesti toisaikaisesti toimivasta flektistä... Arvaahan tuon. Nyt uudella flektillä humina käy keulalta vähän valiä, eikä tarvi pelätä paineita.
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Kokemuksia Väykystä

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Itselläni on ajopelinä vuoden -98 286 tkm menty 240 farkku Paavo. Paljon näitä parjataan, mutta minun mielestäni mainettaan parempi. Tietty "laadun" tuntu kuitenkin (vrt vaikka -98 Primera).

Korjaukset kolmen vuoden (60 tkm) aikana maksimissaan 500 € (alapallot, raidetangonpäät, laturi, kallistuksenvakaajan tapit) + tietenkin normalit öljynvaihdot jne. Ruosteiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Alkavaa tiivisteiden alla, siinä kaikki. Hassua on, että tuo ruoste ei ole edennyt mihinkään.

Kai näitä paskojakin on, mutta miksi ostaa se?
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Ihan kelpo käyttöauto. Kolme tyyppivikaa olen paikallistanut 200CDI:stä, jos tyyppiviaksi katsotaan sellaset jutut joihin joutuu samassa autossa puuttumaan tiheämmin kuin 100tkm välein.

Ensinnä ruoste tai oikeastaan maalauksen taso. Aivankuin auto olisi maalattu kirkkaalle pellille kolme kerrosta pelkkää pintamaalia. Enempi kyrpiintynyt sanoisi että niitä kerroksia ei ole edes kolmea.

Toiseksi edessä koiranluut. Ne ei kestä kuin 50tkm. En ole tosin vaihtanut koskaan koko vaimennintankoa mutta tuskin siitä johtuu kun vaihtokilometrimäärä on pysynyt kokoajan samana.

Kolmanneksi termostaatti, se ei kestä kans sataatuhatta.

Kaikki muut nivelet kestää 250tkm tai enemmän. Ja tarkotan nyt pelkästään Vehon myymiä artikkeleita. Tosin EGR on ehdottamasti tulpattava jos meinaa päästä huolettomilla kilometreillä. Polttoaineongelmat on kuitattu hyvin yksinkertaisesti vaihtamalla tiivisteet 5 vuoden välein. Joko putkineen päivineen tai pelkät tiivisteet. No big deal. Ja kaikki huollot ja korjaukset on helppo tehdä itse ja Carsoft vikakoodinlukijana riittää täysin. Halpa työkalu kaikkinensa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

barton kirjoitti:Ihan kelpo käyttöauto. Kolme tyyppivikaa olen paikallistanut 200CDI:stä, jos tyyppiviaksi katsotaan sellaset jutut joihin joutuu samassa autossa puuttumaan tiheämmin kuin 100tkm välein.

Ensinnä ruoste tai oikeastaan maalauksen taso. Aivankuin auto olisi maalattu kirkkaalle pellille kolme kerrosta pelkkää pintamaalia. Enempi kyrpiintynyt sanoisi että niitä kerroksia ei ole edes kolmea.

Toiseksi edessä koiranluut. Ne ei kestä kuin 50tkm. En ole tosin vaihtanut koskaan koko vaimennintankoa mutta tuskin siitä johtuu kun vaihtokilometrimäärä on pysynyt kokoajan samana.

Kolmanneksi termostaatti, se ei kestä kans sataatuhatta.

Kaikki muut nivelet kestää 250tkm tai enemmän. Ja tarkotan nyt pelkästään Vehon myymiä artikkeleita. Tosin EGR on ehdottamasti tulpattava jos meinaa päästä huolettomilla kilometreillä. Polttoaineongelmat on kuitattu hyvin yksinkertaisesti vaihtamalla tiivisteet 5 vuoden välein. Joko putkineen päivineen tai pelkät tiivisteet. No big deal. Ja kaikki huollot ja korjaukset on helppo tehdä itse ja Carsoft vikakoodinlukijana riittää täysin. Halpa työkalu kaikkinensa.

yeah.
itsellä -96 väyrynen ja takana vajaassa vuodessa 62tkm....korjauksia on ollut mutta tämän palstan avulla suurin osa on tullut korjattu ihan itse.
rahaa palanut ehkä 2000€ ja nekin lähinnä omaa tyhmyyttä.

carsofta on hyvä ohjelma "aloittelijalle", sillä pärjää.

nyt katsastettu viikko sitten.....ei niveliä eikä koiranluita.....päästöt vähän aiheutti päänsärkyä....lambdan johto oli poikki...

hieno auto ajella ja ainakin tämä oma ollut todella varmakin vieläpä.

ruostetta ei ole kuin takalokarissa...sekin paikkamaalauksen jäljiltä...
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Nyt kävi kyllä taas hyvin: -00 320cdi Väykky meni toissapäivänä katsastuksesta kolmannen kerran peräkkäin läpi niin että heilahti (ei huomautuksia taaskaan, kuten ei viime vuonnakaan. Maahantuontikatsastuksessa inssi sanoi, että etujarrulevyjen paksuus alkaa olla siinä hilkulla mutta meni läpi), mittarissa 249 900 ja eilen meni 250 000 rikki. Suorastaan huoleton peli. Vuoden aikana ei ole oikeastaan rempattu mitään muutaku suodattimia ja öljyjä. "Suuremmat" (tai ennemminkin iso määrä pieniä) remontit tehtiin maahantuonnin yhteydessä maahantuontikatsastuksen jälkeen (hyväksynnästä huolimatta).
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Otetaanpa kantaa väykkyihin niistä mitään tietämättä. Taino, onhan niitä tullut nähtyä jos jonkinlaista. Aika paljon kamalassa kunnossa olevia, mutta myös monia hyvässä kunnossa olevia, ilman ruosteita ym. Onhan niissä eroja, monet ruostuu, mutta ruostuuko kaikki?

Innostus väykkyihin on ollut jo pitkään, mutta noin 3 viikkoa sitten sain tietää vanhempieni kautta, että tutulla on Saksasta haettu puolitoista vuotta sitten väykky. 220D, moottorihan rupesi heti kyrsimään itseä, sehän on pieni. Varusteitakaan ei hirveemmin ole, suhtkoht karvalakki mutta sähköikkunaa ja sähkökattoluukkua ym löytyy. Ei kuitenkaan ilmastointia tai nahkasisustaa.

Kyseisellä -96 vehkeellä ajettu 80 000km! Siinä kohtaa suuni loksahti auki, oli pakko päästä katsomaan missä kunnossa se oikeasti on. Aivan jäätävä, tarkastelin aikani konehuonetta, vararenkaan koteloa, tiivisteiden väliä ym kaikkia helposti ja vaikeemmin ruostuvia paikkoja, ei missään mitään. Auto oli TODELLA hyvä ajaa, ei mitään natinoita kilinöitä kolinoita. Tuntui kuin olisi aivan uus. Ja se onkin, ei vielä edes sisäänajettu. Mittari tarkistettu, sitä ei ole ruuvvattu, auton yleiskuntokin sen jo kertoo.

Saksassa 1 omistaja, -27 syntynyt vanha mieshenkilö, sekä suomessa 1, ennen minua (ehkä?)

Kiinnostuin valtavasti tästä yksilöstä, vaikka siinä ei olekkaan ilmastointia tai muita erikoisia hilppeitä ja on vain 220D, niin se ei vie polttoainetta juurikaan (ei kuljekkaan toki :D). Ajan tälä hetkellä vain matka-ajoa oikeastaan tammikuuhun asti, koska olen armeijassa vähän kauempana kuin ensiksi luulin.

Jonkun aikaa etsinnöissä ollut hieman uudempi auto kuin tämä nykyinen -91 300ce-24v ja tarvitsisi myös kulutuksen olla vähän pienempi. :D

Mutta antaako tuon pikkukoneen häiritä? Tuntuuhan se aika lussulta tän reilumman koneen jälkeen..

Tässäkö se nyt sitten on? uusi väykyn omistaja? Auto kuin auto mutta mersun sen olla pitää? Näinpä, raportoin autosta lisää, mikäli sen nyt uuteen hyvään kotiin haen ;)
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eipä tuossa 220D:ssä taida olla muuta vikaa kuin se lucaksen hajoava pumppu :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Eipä siinä 220D:ssä meillä ainakaan ollu mitään vikaa muutaku muutamia alustan osia vaihdeltiin silloin tällöin ja 300 tkm kohdalla piti maaluuttaa takaluukun lukon ympärys ja kuskin oven alareuna. Surullisen kuuluisa Lucaksen pumppukin kesti ihan hyvin ongelmitta siihen 370 tkm asti ja varmaan sen jälkeenkin on kestänyt. Auto vaan vaihtui pirteämpään silloin, kun ei tolla 220D:llä mitenkään juhlita kulkupuolessa. Ihan oikeesti CDI:t kuluttaa jopa vähemmän ja tehoa on pirusti enempi (samoin myös vikoja).
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Tuoreimmassa Autobildissä oli juttu väykky 320;sta. On ehkä ollut jo aiheena täällä.

Oli selkeästi Sakuissa tehty juttu. Kehuttiin paljon yleistä laatua, mutta kritisoitiin tietyiltä osin ruostumista.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

gulfstream kirjoitti:Tuoreimmassa Autobildissä oli juttu väykky 320;sta. On ehkä ollut jo aiheena täällä.

Oli selkeästi Sakuissa tehty juttu. Kehuttiin paljon yleistä laatua, mutta kritisoitiin tietyiltä osin ruostumista.
"On paradoksaalista, että ruostumisherkin Mersu on samalla myös kestävin." :arrow:
:?: :idea: :? :lol: :shock: :roll: :wink:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Niinpä. Ruoste on ehtinyt syödä mässyttää vanhimpia jo 15 vuotta ja uusimpiakin jo 8 vuotta. :roll:
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

barton kirjoitti:Niinpä. Ruoste on ehtinyt syödä mässyttää vanhimpia jo 15 vuotta ja uusimpiakin jo 8 vuotta. :roll:
Eipä mässytä meikän Väykkyä (toki ainahan rauta ruostuu lopulta :shock: ). On tehty viimesen päälle ruosteenestokäsittelyt ja maalailtukin on "sieltä täältä" uudestaan. Ei noi nyt niin palion kustanna. Kannattaa sitä muuten hyvää autoa ton verran laittaa, niin saa ajella pitempään...

336 000 mittarissa ja ennen puolta miljoonaa en kyllä luovuta... Jos ei Väykky sitte...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Nonnii, nyt jouduin minäkin taipumaan -> tästä se lähtee (no ei lähde kun pidetään huoli). Kilsoja takana reilu 250 tkm ja lähti vm. 2000 Väykystä just tänään konepelti maalaukseen kun kiveniskemistä maskin vieressä alkanut pukata kuplaa. Jo nyt on kumma kun joutuu 10 vuotta ja yli 6 kertaa maapallon ympäri ajettua autoa jo maalaamaan... Mutta ei tämä yksilö minun mielestä ole mitenkään ruosteherkkä. Maalaamossa oli muuten vm. 06 Vito, joka oli niin pahasti ruosteessa että huhhuh. Semmosia viiden sentin kuppapalloja esim. takaovien nurkissa, pyyhkimien juurien ympärillä, kylkien alareunat kupassa jne. Maalarikin haukkui, että kyllä on paskoja noi Espanjassa tehdyt...

Ja Väykyssä on kuitenkin sitä peltiä, mikä hioa kirkkaaksi vrt. esim. uudet jaappanialaiset autot, missä on ovet tehty 0,7 mm pellistä ja nurkat kantattu jotta ovi ei ole ihan letku.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

...onko MB M-sarja sitten mäyrynen...? Mäykky!
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

eikös tolla logiikalla väykky olisi eäykky
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Totta. Otan vain takkini.
Vastaa Viestiin