isompi jäähdytin @ 200D turbo projektiin ?
isompi jäähdytin @ 200D turbo projektiin ?
saattaa olla että tuo w124 200D vakiojäähdytin rupeaa olemaan sen verran tukossa että täytyy uusi ostaa,
kysymys kuuluukin että kannattaa turboa varten ostaa siihen samalla sitten vaikka 250 jäähdytin ?
entä onnistuuko vanhan ripojen putsaus esim. höyry pesurilla ?
kysymys kuuluukin että kannattaa turboa varten ostaa siihen samalla sitten vaikka 250 jäähdytin ?
entä onnistuuko vanhan ripojen putsaus esim. höyry pesurilla ?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: isompi jäähdytin @ 200D turbo projektiin ?
Et taida tarvita isompaa jäähdytintä, varsinkaan noin pienellä turbolla. Laita 300 turbon termari (79astetta) ja sähköflekti jonka voi katkaisimesta laittaa pyörimään, jos lämmöt nousee. Itse en aio laittaa isompaa jäähdytintä. Pumpun säädön jälkeen kone käy varmasti kuumempana, mutta nyt ei olekkaan flektiä ollenkaan saatika kunnon termaria. Flektin jouduin irrottamaan koska se oli turbon putkien ja letkujen tiellä....kaikki ylimääräinen karsitaanepk kirjoitti:saattaa olla että tuo w124 200D vakiojäähdytin rupeaa olemaan sen verran tukossa että täytyy uusi ostaa,
kysymys kuuluukin että kannattaa turboa varten ostaa siihen samalla sitten vaikka 250 jäähdytin ?
entä onnistuuko vanhan ripojen putsaus esim. höyry pesurilla ?

Siis, hetkinen. "Tukossa"?? Eli ripojen välissä likaa. Laita kunnon liuottimet ja kuumalla vedellä huuhtelet. Älä kuitenkana paineella. Minulla näkyy syyläristä ainakin ihan hyvin vielä läpi....tiedä sitten onko se joskus vaihdettu.
Jäähdytysjärjestelmän huuhdonta/pesu sisältäpäin myöskin tehostaa lämmönsiirtymistä
kyllä sinne järjestelmään "sakkaa ja kalkkeutuvia kerrostumia" tarttuu
Vesipumppu toivonmukaan on sulla kunnossa tai uudenveroinen...
Vakiojäähdyttimet riittävät yllättävän pitkälle ellei nyt sentään kyse ole tuhansista hepoista
Flektit ja termarit (kunnossaolevat) "normaalisti" riittävät kevyen kenttävirityksen lämmönnousun pitämään kurissa aivankuten Day Downhill asiantuntevasti edellä kertoi


Vesipumppu toivonmukaan on sulla kunnossa tai uudenveroinen...
Vakiojäähdyttimet riittävät yllättävän pitkälle ellei nyt sentään kyse ole tuhansista hepoista

Flektit ja termarit (kunnossaolevat) "normaalisti" riittävät kevyen kenttävirityksen lämmönnousun pitämään kurissa aivankuten Day Downhill asiantuntevasti edellä kertoi

345 # 650
Kyllä kannattaa hakea jotain Radiator Clean - sotkua, mieluiten Fortea. Ei sitä astianpesuainetta tarvii jos ei oo kansipahvi vuotanut.epk kirjoitti:uskaltaisko autonpesu liuottimella koittaa ja siihen päälle astianpesuaine![]()
piru vie, kyllä sen verran asennettavaa tuossa turbossa, sormet jo syyhyää pelkästä rakentamisen ilosta
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Mulla on jäähdytysjärjestelmän pesuainetta ja se on tehokasta.
Toimi ainakin tuohon relluun (kansipahvin päästettyä öljyt ja vedet sekaisin) paremmin kuin motonetista saatavat mömmöt.
Merkkiä en tiedä, mutta voin kyllä myydä sitä kun muulla on itellä isosäkki ko. pesuainetta.
Toimi ainakin tuohon relluun (kansipahvin päästettyä öljyt ja vedet sekaisin) paremmin kuin motonetista saatavat mömmöt.
Merkkiä en tiedä, mutta voin kyllä myydä sitä kun muulla on itellä isosäkki ko. pesuainetta.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
nestettä vai missä muodossa?Ville Komulainen kirjoitti:Mulla on jäähdytysjärjestelmän pesuainetta ja se on tehokasta.
Toimi ainakin tuohon relluun (kansipahvin päästettyä öljyt ja vedet sekaisin) paremmin kuin motonetista saatavat mömmöt.
Merkkiä en tiedä, mutta voin kyllä myydä sitä kun muulla on itellä isosäkki ko. pesuainetta.
juu, mielellään ostan

- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa