190E käyntiin ("kylmänä" +2) vain lohkolämmitimen
190E käyntiin ("kylmänä" +2) vain lohkolämmitimen
Emännän pensa 1990 W201 190E 2.0 102.962 Mertsissä alkoi viime talvena käynnistysvaikeudet. 15 asteen pakkasella ei lähtenyt käyntiin ilman lämmitystä. Käytettiin tunnetussa hyvässä korjaamossa, mutta siellä vika ei tullut päälle.
Kummallista asiassa on että kun lohkolämmitin (mallia oikella puolella, siis tulppien puolella moottoria) on käytössä 5-10 min. niin lähtee käyntiin!
Nyt tänä aamuna oli ulkona +2,4 ja mertsipä ei käynnistynyt!!! Emäntä laittoi lämmittimen johdon paikoilleen ja tuli herättämään. En huomannut nyt kuunnella bensapumppua, mutta se on käynnistynyt kyllä aiemmin. Otin yhden tulpan irti ja se oli kuiva. Ruutasin "huumeruiskulla" millilitran ksyleeniä (sattu ekana käsiin) sylinteriin ja lähti käyntiin, mutta minusta heti kaikilla pytyillä, joten ksyleeni ei tainnut auttaa mitään, vaan lohkolämmitin oli ollut riittävän kauan päällä!
Mitä ihmettä lohkolämmitin voi asiassa auttaa jos se on 5 min päällä? Mitäpä väliä sillä on, kun Mertsi pitää kumminkin saada käyntiin alle 20 pakkasasteesta ilman lohkolämmitintäkin.
Hyviä ehdotuksia kaivataan.
Kummallista asiassa on että kun lohkolämmitin (mallia oikella puolella, siis tulppien puolella moottoria) on käytössä 5-10 min. niin lähtee käyntiin!
Nyt tänä aamuna oli ulkona +2,4 ja mertsipä ei käynnistynyt!!! Emäntä laittoi lämmittimen johdon paikoilleen ja tuli herättämään. En huomannut nyt kuunnella bensapumppua, mutta se on käynnistynyt kyllä aiemmin. Otin yhden tulpan irti ja se oli kuiva. Ruutasin "huumeruiskulla" millilitran ksyleeniä (sattu ekana käsiin) sylinteriin ja lähti käyntiin, mutta minusta heti kaikilla pytyillä, joten ksyleeni ei tainnut auttaa mitään, vaan lohkolämmitin oli ollut riittävän kauan päällä!
Mitä ihmettä lohkolämmitin voi asiassa auttaa jos se on 5 min päällä? Mitäpä väliä sillä on, kun Mertsi pitää kumminkin saada käyntiin alle 20 pakkasasteesta ilman lohkolämmitintäkin.
Hyviä ehdotuksia kaivataan.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Ei ole tarkistettu tuota lämpötila-anturia.
Kiitos vinkistä, täytyy tutkia.
Tinasin bensapumpun- ja yj-releen uusiksi ja tiivistin ne punasella silikonilla. Lähti hyvin käyntiin operaation jälkeen.
Koska ongelma on ollut myös kostealla kelillä, niin kokeilin pumpata spraypullolla vettä eripuolille konehuonetta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta koneen käyntiin.
Tulpat ja virranjakajan osat on vaihdettu ongelman takia talvella. Ei vaikutusta.
Katon nyt vähän aikaa auttaako tinaukset. Jos ei auta niin Mertsi takaisin Markon hoiviin. Hän saa tarkistaa lämpötila-anturin ja tehdä pari muuta asiaan liittymätöntä työtä.
Voisko tässä olla vielä muuta vian aiheuttajaa?
Kiitos vinkistä, täytyy tutkia.
Tinasin bensapumpun- ja yj-releen uusiksi ja tiivistin ne punasella silikonilla. Lähti hyvin käyntiin operaation jälkeen.
Koska ongelma on ollut myös kostealla kelillä, niin kokeilin pumpata spraypullolla vettä eripuolille konehuonetta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta koneen käyntiin.
Tulpat ja virranjakajan osat on vaihdettu ongelman takia talvella. Ei vaikutusta.
Katon nyt vähän aikaa auttaako tinaukset. Jos ei auta niin Mertsi takaisin Markon hoiviin. Hän saa tarkistaa lämpötila-anturin ja tehdä pari muuta asiaan liittymätöntä työtä.
Voisko tässä olla vielä muuta vian aiheuttajaa?
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
No niin. Ei auttanut uudelleen tinaukset.
Aamulla emäntä aamulehteä hakiessaan kokeili käynnistää. Ei lähtenyt.
Hän laittoi lohkolämmittimen päälle ja varttitunnin päästä lähti heti käyntiin, eikä myöskään nykinyt alkumatkasta kuten on tehnyt koko kevään.
Miten sen ruiskulle menevän lämpötila-anturin voi testata ja mistä kohtaa kantta sen löytäisi?
Aamulla emäntä aamulehteä hakiessaan kokeili käynnistää. Ei lähtenyt.
Hän laittoi lohkolämmittimen päälle ja varttitunnin päästä lähti heti käyntiin, eikä myöskään nykinyt alkumatkasta kuten on tehnyt koko kevään.
Miten sen ruiskulle menevän lämpötila-anturin voi testata ja mistä kohtaa kantta sen löytäisi?
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Eikös tuo lämpötila-anturi sijaitse kutakuinkin konetta keulasta päin katsottaessa etu-oikealla.? Niitä on kaiketi vähän erilaisia. On 2-napasta, 4-napasta.
Mittaus tapahtuu ainakin jossain anturimallissa niin, että ihan vaan anturin nastan ja koneen rungon väliltä ohmeja haetaan. Oliko niin, että kylmällä (pakkasen puolella) koneella jonkun kilo-ohmin ja lämpimällä/puolilämpimänä satoja ohmeja. Tarkkaan en muista, pitkä aika siitä kun viimeks tarvinnu mitata. Viisaammat varmaan neuvoo etevämmin =D
Mittaus tapahtuu ainakin jossain anturimallissa niin, että ihan vaan anturin nastan ja koneen rungon väliltä ohmeja haetaan. Oliko niin, että kylmällä (pakkasen puolella) koneella jonkun kilo-ohmin ja lämpimällä/puolilämpimänä satoja ohmeja. Tarkkaan en muista, pitkä aika siitä kun viimeks tarvinnu mitata. Viisaammat varmaan neuvoo etevämmin =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Jollain oli ongelma yj-releen kanssa kun osti uuden niin yksi pistoke liitin oli liian paksu ja se työnsi vasta kappaleen tieltään sitä paikalleen laittaessa eli kurkkaa onko liittimet runko osassa samassa korkeudessa.
se lämpöanturi on kannen etu osassa jossa on puoreät ,putkimaiset liittimet ja nastoja neloskoneissa 2 ja kutosissa kaiketi tai24-venassa 4 liitintä.
Ohmi luvutkin kyllä löytyy haulla.
se lämpöanturi on kannen etu osassa jossa on puoreät ,putkimaiset liittimet ja nastoja neloskoneissa 2 ja kutosissa kaiketi tai24-venassa 4 liitintä.
Ohmi luvutkin kyllä löytyy haulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-