Olen Ostamassa kyseistä autoa, mutta olen kuullut että noitten laatikoissa olis jotakin vikaa, eli ajattelin vielä täältä varmistaa että onko asia näin ja jos niissä jotakin on niin mitä. Autolla on ajettu 240000.
Kiitos vastauksista jo etukäteen
erittäin hyvä laatikko ku muistaa välillä(60thkm) vaihtaa öljyt sinne.
Itsellä on sellainen nelivaihteinen ja toimii hyvin. Mitä nyt 2-3 välillä joskus epäröi vaihtoa.
Riippuen kumpi laatikko ko autossa on, eli 4 lovine, en muista tyyppiä, vai 5-lovinen sähköohjattu. Alkupään sähköohjatuissa on joissain ollut oikeastaan käyttäjän vikaa, kun niiden sanottiin olevan "huoltovapaita", eikä näin ollen niihin tarvinut vaihtaa öljyjä. Se mikä niissä porsi, oli pääakselin laakerointi, joka oli alun askeissa lievästi kesy. Itselläni on ollut samalla tekniikalla 2 kpl, eka oli -96, jolla on nyt uuden omistajan toimesta ajettu jo paljon yli 400 tkm ja ainoa ongelma oli minun se ostaessa, että venttiilikoneistossa pieni häikkä.
Tuo nykyinen, mikä meillä on vm -99, sillä ajettu nyt n 270 tkm ja viimeinen 40 tkm lievästi piristettynä ja tuossa ei laatikon kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Kummassakin öljyt on vaihdettu noin 60 tkm välein, joten huolltoa nekin kaipaavat.
Toisaalta kun autolla on ikää jo 15 vuotta, ei se varmastikaan ole "uudenveroinen", eli mitä tahansa saattaa tapahtua. Tekniikalta tuo auto on kyllä huollettuna erittäin vahva.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Noh antti otappa rauhallisesti, ei sillä nyt pitkälti yli 400 ole ajettu.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Eihän tuo 240 tkm ole vielä matka eikä mikään olettaen että öljyjä on vaihdettu edes joskus. Ja tietysti se vaikuttaa, pitääkö tuo lukema paikkansa. Tuo mikipp:n 2-3 vaihdon epäröintikin korjaantuu 8 euron jousisarjalla.