Missä sijaitsee nämä releet Mercedes Benz 320 TE vm. 1993

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Missä sijaitsee nämä releet Mercedes Benz 320 TE vm. 1993

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Moottorinohjauksen rele ja polttoainepumpunrele? On kuulema jompikumpi viallinen tai molemmat. Miten ne voi tunnistaa oikeiksi releiksi? Ne ovat pistokantareleitä joten ne osaan vaihtaa itse. Kiitos jo etukäteen tiedosta!

Kiitos tiedoista koko porukalle selventävät kuvat olivat hyvät.
Tälläinen rele 9 tappiliitintä numeroituna: GK-, GK+, 87, 15, 31, KL,87k,87Z,TD. Onkohan kalliskin osa?

X 003 545 56 05 Mikähän on tämä purkki?
[04] 6 Zyl. KLI/KD
Viivakoodi
Lk 05 3410 21 (kaiverrettu numero): 0493

Oikeassa olit Mersumies releissä.
Moottorinohjausrele: ( MB ) 000 540 67 45
Polttoainepumpunrele: ( MB ) 001 542 96 19

Polttoainerelleen käämin tinauksen tarkistin kolvilla kiinni on ja vetää kärjet kiinni.
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Su 13.06.2010 12:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Meseillään
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Eikös ne ole siellä konepellin alla, apukuskin puolella lähellä tuulilasia?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Tuollako akun takana?

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

JeremyH kirjoitti:Eikös ne ole siellä konepellin alla, apukuskin puolella lähellä tuulilasia?
Entäs mistä ne tunnistaa näkyy olevan kaksi mustaa pintä laatikkoa,yksi vihreä jossa 30 A sulake ja yksi alum. värinen jossa myös 15 A sulake. Tietysti myös ne isommat ohjauspoksit toisessa kaksi isoa liitintä ja toisessa yksi pitkä kapea liitin.
Meseillään
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Itselläni kokemusta vain tuosta 300sest,eli se hopeinen 15a sulakeella on yj rele,se isompi ja taaimmainen on ilmeisesti 320 koneessa myös moottorin/ruiskun ohjaus boxi kai,tästä en ole varma,mutta luulisi sen polttoaine pumpun releestä löytyvän syl6 ja moottorin max kierrokset
siitä kannesta merkattuna,eli jompi kumpi niistä mustista,kuten 300ses on.Viisaammat korjatkoon...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

No joo 6 Zyl löytyi

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Itselläni kokemusta vain tuosta 300sest,eli se hopeinen 15a sulakeella on yj rele,se isompi ja taaimmainen on ilmeisesti 320 koneessa myös moottorin/ruiskun ohjaus boxi kai,tästä en ole varma,mutta luulisi sen polttoaine pumpun releestä löytyvän syl6 ja moottorin max kierrokset
siitä kannesta merkattuna,eli jompi kumpi niistä mustista,kuten 300ses on.Viisaammat korjatkoon...
Kyllä se vielä selviää mikä mikin on.
Meseillään
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Bensapumpun releen kun nykäset käynnissä irti tai pelkästään irti ja kuuntele surraako pumppu.
Yj-releen kun otat niin muuttuu käynti mutta älä missään tapauksessa ota moottorin ohjaus boxeja irti käynnissä ollessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Voitko hieman selventää

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

atlas kirjoitti:Bensapumpun releen kun nykäset käynnissä irti tai pelkästään irti ja kuuntele surraako pumppu.
Yj-releen kun otat niin muuttuu käynti mutta älä missään tapauksessa ota moottorin ohjaus boxeja irti käynnissä ollessa.
Mikä on YJ-rele? Onko se = moottorinohjausrele?
Meseillään
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

YJ-rele on ylijännite rele ja tasoittaa ja suojaa sähkölaitteita.Viottuessaan antaa häiriötä käynnistä abs systeemiin asti .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tuollako akun takana?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mese 320 TE kirjoitti:Entäs mistä ne tunnistaa näkyy olevan kaksi mustaa pintä laatikkoa,yksi vihreä jossa 30 A sulake ja yksi alum. värinen jossa myös 15 A sulake. Tietysti myös ne isommat ohjauspoksit toisessa kaksi isoa liitintä ja toisessa yksi pitkä kapea liitin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta ajankulukseni googlasin... :roll:

Se vihreä missä on 30A sulake, on polttoainepumpun rele.
Jos alkup. osa, niin siitä releestä pitäisi löytyä mersun varaosanumero:
A 001 542 96 19
Saman näköinen kuin tuulettimen rele.
Eli tämän näköinen :wink:

Moottorinohjausrele nimellä myydään YJ-relettä. Taitaa tarkoittaa samaa???
A 000 540 67 45
Tämän näköinen

Joku varmaan korjaa jos meni väärin, mutta näin minä ainakin ymmärsin. :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Ei passa irrotella käynissä ollen.

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

atlas kirjoitti:Bensapumpun releen kun nykäset käynnissä irti tai pelkästään irti ja kuuntele surraako pumppu.
Yj-releen kun otat niin muuttuu käynti mutta älä missään tapauksessa ota moottorin ohjaus boxeja irti käynnissä ollessa.
Pensapumpun releen olen tarkistanut tinaukset ja toiminnan.
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Tulipa tuosta mieleen

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

atlas kirjoitti:Bensapumpun releen kun nykäset käynnissä irti tai pelkästään irti ja kuuntele surraako pumppu.
Yj-releen kun otat niin muuttuu käynti mutta älä missään tapauksessa ota moottorin ohjaus boxeja irti käynnissä ollessa.
Jospa se syyllinen on bensa pumppu, kun tuo rele on ihan kunnossa. Onko autossa kaksi bensa pumppua kuten sähkökaaviossa on. Yksi on ainakin tankin vieressä.
Meseillään
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moottorin ohjaus rele ohjaa myös bensapumppua.
Ja moottorin ohjaus rele voikin "toimia"mutta silti aiheuttaa moninaisia vikoja.
Varminkeino olisi tinata kaikki tinaukset läpi vaikka kuinka hyviltä näyttääkin .Ja kun katsot vaikka miten kallis on bensarele niin tekee mieli kokeilla tinaamalla.
Yj-rele ei ole kallis mutta samaan tulokseen pääset tinaamalla ja täten varmistut vika paikan.
Bensapumppu on kaiketi niin että se toimii tai ei.
Suriseeko kun virrat käännät päälle?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Täytyy kokeilla tinaukset läpi

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

atlas kirjoitti:Moottorin ohjaus rele ohjaa myös bensapumppua.
Ja moottorin ohjaus rele voikin "toimia"mutta silti aiheuttaa moninaisia vikoja.
Varminkeino olisi tinata kaikki tinaukset läpi vaikka kuinka hyviltä näyttääkin .Ja kun katsot vaikka miten kallis on bensarele niin tekee mieli kokeilla tinaamalla.
Yj-rele ei ole kallis mutta samaan tulokseen pääset tinaamalla ja täten varmistut vika paikan.
Bensapumppu on kaiketi niin että se toimii tai ei.
Suriseeko kun virrat käännät päälle?

Kokeilen huomenna ei kärsi mennä pihalle itikoitten sekaan tänään.
Ps, oli hyviä vinkkejä ositteessa MB:n vikoihin. Juuri YJ releen häiriö ilmenee ABS valon palamisena.
http://capriceman.ifastnet.com/site/
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Ti 15.06.2010 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meseillään
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Bensapumpun rele on se pieni vihreä kantinen rele ja maksaa muistaakseni 30e joten ei nyt ihan älyttömän kallis. JeremyH linkeissä ovat juurikin bensapumpunrele ja YJ-rele. Et tainnut mainita mikä vika autossa on, kun noita releitä tarkistelet ja mistä tieto, että juuri jompikumpi noista on rikki/viallinen?

Edit. YJ-rele muistaakseni 50-60e KL-varaosilla
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Viddu ,ainakin kun katsoin omaani niin hinta oli 215euroo merteillistä siis bensapumpun rele.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Vikaa on

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Dtr kirjoitti:Bensapumpun rele on se pieni vihreä kantinen rele ja maksaa muistaakseni 30e joten ei nyt ihan älyttömän kallis. JeremyH linkeissä ovat juurikin bensapumpunrele ja YJ-rele. Et tainnut mainita mikä vika autossa on, kun noita releitä tarkistelet ja mistä tieto, että juuri jompikumpi noista on rikki/viallinen?

Edit. YJ-rele muistaakseni 50-60e KL-varaosilla
Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.
Meseillään
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oisko kun näissä vuosimallisissa on tätä maatuvaa johtosarjaa niin sellainen vikamahdollisuus että jännite vuoto /oikosulku kuormittaa ecua(apua)ja saa ecun lepäämään ,oisko siinä suojasysteemi?
Hyvähän siinä ois niin ei ecu pala.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Kyllä on "maatuava" johtosarja.

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

atlas kirjoitti:Oisko kun näissä vuosimallisissa on tätä maatuvaa johtosarjaa niin sellainen vikamahdollisuus että jännite vuoto /oikosulku kuormittaa ecua(apua)ja saa ecun lepäämään ,oisko siinä suojasysteemi?
Hyvähän siinä ois niin ei ecu pala.
Olen sen vuoksi uusinut johdot konepellin alla melkein kaikki jo.
Ovat nyt kuuman kestävää silikonijohtoa. En tunne ecun toimintoa tarkemmin voi olla mahdollista.
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

YJ- rele on nyt tarkistettu toiminta ja tinaukset

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Itselläni kokemusta vain tuosta 300sest,eli se hopeinen 15a sulakeella on yj rele,se isompi ja taaimmainen on ilmeisesti 320 koneessa myös moottorin/ruiskun ohjaus boxi kai,tästä en ole varma,mutta luulisi sen polttoaine pumpun releestä löytyvän syl6 ja moottorin max kierrokset
siitä kannesta merkattuna,eli jompi kumpi niistä mustista,kuten 300ses on.Viisaammat korjatkoon...
Katkominen loppui kovaa kiihdytettäessä nyt menee noin 6500 r/min ennenkuin vaihtaa isommalle. Viive on vielä, kun kaasun painaa pohjaan.
Olisko imusarjan porttin toiminnassa jotain vikaa ja mistä se saa ohjauksensa?
Meseillään
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Vikaa on

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mese 320 TE kirjoitti:Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.
Yhtäkkiä tuli mieleen, että kun Saabbi teki tuollaista, ja vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti, niin vika oli kampiakselin asennontunnistimessa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Vikaa on

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

JeremyH kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.
Yhtäkkiä tuli mieleen, että kun Saabbi teki tuollaista, ja vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti, niin vika oli kampiakselin asennontunnistimessa.

Täytyy tutkia tunnistin ja liitin "kylänmies" sanoi tuolla huoltsikan baarissa, että juuri tuo tunnistin lämmetessään vanhemmiten on oireillut.
Imusarjan alipaineella toimivan portin kotelon ulkopuolella on noin 5 cm kumiletku joka oli ihan kovettunut ja halkeamia pinnassa. Kannattaa uusia 4 kuusiokolo pulttia auki ja kotelo nousee pois ja uusi 4 mm halkaisian kumiputki paikoilleen. Kannattaa myös kokeilla onko portin likkuminen jouheaa. Portti on kiinni asennossa jousen voimalla, kun sen nostaa pois.
Tietysti myös puhdistus koko systeemille ja paikoilleen.
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Vikaa on

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

JeremyH kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.
Yhtäkkiä tuli mieleen, että kun Saabbi teki tuollaista, ja vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti, niin vika oli kampiakselin asennontunnistimessa.

Täytyy tutkia tunnistin ja liitin "kylänmies" sanoi tuolla huoltsikan baarissa, että juuri tuo tunnistin lämmetessään vanhemmiten on oireillut.
Imusarjan alipaineella toimivan portin kotelon ulkopuolella on noin 5 cm kumiletku joka oli ihan kovettunut ja halkeamia pinnassa. Kannattaa uusia 4 kuusiokolo pulttia auki ja kotelo nousee pois ja uusi 4 mm halkaisian kumiputki paikoilleen. Kannattaa myös kokeilla onko portin likkuminen jouheaa. Portti on kiinni asennossa jousen voimalla, kun sen nostaa pois.
Tietysti myös puhdistus koko systeemille ja paikoilleen.
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Missä sijaitsee nämä releet Mercedes Benz 320 TE vm. 19

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mese 320 TE kirjoitti:Moottorinohjauksen rele ja polttoainepumpunrele? On kuulema jompikumpi viallinen tai molemmat. Miten ne voi tunnistaa oikeiksi releiksi? Ne ovat pistokantareleitä joten ne osaan vaihtaa itse. Kiitos jo etukäteen tiedosta!

Kiitos tiedoista koko porukalle selventävät kuvat olivat hyvät.
Tälläinen rele 9 tappiliitintä numeroituna: GK-, GK+, 87, 15, 31, KL,87k,87Z,TD. Onkohan kalliskin osa?

X 003 545 56 05 Mikähän on tämä purkki?
[04] 6 Zyl. KLI/KD
Viivakoodi
Lk 05 3410 21 (kaiverrettu numero): 0493

Oikeassa olit Mersumies releissä.
Moottorinohjausrele: ( MB ) 000 540 67 45 Merteilin hinta 120 € uusi on paikallaan ei ainakaan tempuillut vielä pienellä lenkillä.
Polttoainepumpunrele: ( MB ) 001 542 96 19

Polttoainerelleen käämin tinauksen tarkistin kolvilla kiinni on ja vetää kärjet kiinni.
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Vielä näistä releistä

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
Meseillään
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Vielä näistä releistä

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mese 320 TE kirjoitti:Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
Googlaamalla 0035455605 relay:
A/C COMPRESSOR RELAY LATE 124 93-
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Vielä näistä releistä

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

JeremyH kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
Googlaamalla 0035455605 relay:
A/C COMPRESSOR RELAY LATE 124 93-
Ilmastoinnin relehän tuo oli, mutta sähkökuvissa menee releeltä myös johto
KICKDOWN katkaisijalle eli on se myös tekemisissä vaihteiston toiminan kanssa.
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Vielä näistä releistä

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

JeremyH kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
Googlaamalla 0035455605 relay:
A/C COMPRESSOR RELAY LATE 124 93-

Googlatessa löytyi yhdeltä sivulta, että tämä on poltoaine pumpun rele. Taitaa samaa relettä olla eri käyttötarkoituksessa. Jotenkin vaivaa mitä varten on merkintä 6 Zyl. ilmastoinnin ohjausreleessä. Vai onko sen merkitys tuota Kicdown toimintaan liittyvää.
Meseillään
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Vielä näistä releistä

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mese 320 TE kirjoitti:Googlatessa löytyi yhdeltä sivulta, että tämä on poltoaine pumpun rele. Taitaa samaa relettä olla eri käyttötarkoituksessa. Jotenkin vaivaa mitä varten on merkintä 6 Zyl. ilmastoinnin ohjausreleessä. Vai onko sen merkitys tuota Kicdown toimintaan liittyvää.
Dah... Muisti palaa pätkittäin, saman malliset releet molemmilla. Ilmastoinnilla ja PA-pumpulla. :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin