Missä sijaitsee nämä releet Mercedes Benz 320 TE vm. 1993
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Missä sijaitsee nämä releet Mercedes Benz 320 TE vm. 1993
Moottorinohjauksen rele ja polttoainepumpunrele? On kuulema jompikumpi viallinen tai molemmat. Miten ne voi tunnistaa oikeiksi releiksi? Ne ovat pistokantareleitä joten ne osaan vaihtaa itse. Kiitos jo etukäteen tiedosta!
Kiitos tiedoista koko porukalle selventävät kuvat olivat hyvät.
Tälläinen rele 9 tappiliitintä numeroituna: GK-, GK+, 87, 15, 31, KL,87k,87Z,TD. Onkohan kalliskin osa?
X 003 545 56 05 Mikähän on tämä purkki?
[04] 6 Zyl. KLI/KD
Viivakoodi
Lk 05 3410 21 (kaiverrettu numero): 0493
Oikeassa olit Mersumies releissä.
Moottorinohjausrele: ( MB ) 000 540 67 45
Polttoainepumpunrele: ( MB ) 001 542 96 19
Polttoainerelleen käämin tinauksen tarkistin kolvilla kiinni on ja vetää kärjet kiinni.
Kiitos tiedoista koko porukalle selventävät kuvat olivat hyvät.
Tälläinen rele 9 tappiliitintä numeroituna: GK-, GK+, 87, 15, 31, KL,87k,87Z,TD. Onkohan kalliskin osa?
X 003 545 56 05 Mikähän on tämä purkki?
[04] 6 Zyl. KLI/KD
Viivakoodi
Lk 05 3410 21 (kaiverrettu numero): 0493
Oikeassa olit Mersumies releissä.
Moottorinohjausrele: ( MB ) 000 540 67 45
Polttoainepumpunrele: ( MB ) 001 542 96 19
Polttoainerelleen käämin tinauksen tarkistin kolvilla kiinni on ja vetää kärjet kiinni.
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Su 13.06.2010 12:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Meseillään
Eikös ne ole siellä konepellin alla, apukuskin puolella lähellä tuulilasia?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Tuollako akun takana?
Entäs mistä ne tunnistaa näkyy olevan kaksi mustaa pintä laatikkoa,yksi vihreä jossa 30 A sulake ja yksi alum. värinen jossa myös 15 A sulake. Tietysti myös ne isommat ohjauspoksit toisessa kaksi isoa liitintä ja toisessa yksi pitkä kapea liitin.JeremyH kirjoitti:Eikös ne ole siellä konepellin alla, apukuskin puolella lähellä tuulilasia?
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Itselläni kokemusta vain tuosta 300sest,eli se hopeinen 15a sulakeella on yj rele,se isompi ja taaimmainen on ilmeisesti 320 koneessa myös moottorin/ruiskun ohjaus boxi kai,tästä en ole varma,mutta luulisi sen polttoaine pumpun releestä löytyvän syl6 ja moottorin max kierrokset
siitä kannesta merkattuna,eli jompi kumpi niistä mustista,kuten 300ses on.Viisaammat korjatkoon...
siitä kannesta merkattuna,eli jompi kumpi niistä mustista,kuten 300ses on.Viisaammat korjatkoon...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
No joo 6 Zyl löytyi
Kyllä se vielä selviää mikä mikin on.jaakko.putkisaari kirjoitti:Itselläni kokemusta vain tuosta 300sest,eli se hopeinen 15a sulakeella on yj rele,se isompi ja taaimmainen on ilmeisesti 320 koneessa myös moottorin/ruiskun ohjaus boxi kai,tästä en ole varma,mutta luulisi sen polttoaine pumpun releestä löytyvän syl6 ja moottorin max kierrokset
siitä kannesta merkattuna,eli jompi kumpi niistä mustista,kuten 300ses on.Viisaammat korjatkoon...
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Voitko hieman selventää
Mikä on YJ-rele? Onko se = moottorinohjausrele?atlas kirjoitti:Bensapumpun releen kun nykäset käynnissä irti tai pelkästään irti ja kuuntele surraako pumppu.
Yj-releen kun otat niin muuttuu käynti mutta älä missään tapauksessa ota moottorin ohjaus boxeja irti käynnissä ollessa.
Meseillään
Re: Tuollako akun takana?
En mä näistä mitään tiedä, mutta ajankulukseni googlasin...Mese 320 TE kirjoitti:Entäs mistä ne tunnistaa näkyy olevan kaksi mustaa pintä laatikkoa,yksi vihreä jossa 30 A sulake ja yksi alum. värinen jossa myös 15 A sulake. Tietysti myös ne isommat ohjauspoksit toisessa kaksi isoa liitintä ja toisessa yksi pitkä kapea liitin.

Se vihreä missä on 30A sulake, on polttoainepumpun rele.
Jos alkup. osa, niin siitä releestä pitäisi löytyä mersun varaosanumero:
A 001 542 96 19
Saman näköinen kuin tuulettimen rele.
Eli tämän näköinen

Moottorinohjausrele nimellä myydään YJ-relettä. Taitaa tarkoittaa samaa???
A 000 540 67 45
Tämän näköinen
Joku varmaan korjaa jos meni väärin, mutta näin minä ainakin ymmärsin.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Ei passa irrotella käynissä ollen.
Pensapumpun releen olen tarkistanut tinaukset ja toiminnan.atlas kirjoitti:Bensapumpun releen kun nykäset käynnissä irti tai pelkästään irti ja kuuntele surraako pumppu.
Yj-releen kun otat niin muuttuu käynti mutta älä missään tapauksessa ota moottorin ohjaus boxeja irti käynnissä ollessa.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Tulipa tuosta mieleen
Jospa se syyllinen on bensa pumppu, kun tuo rele on ihan kunnossa. Onko autossa kaksi bensa pumppua kuten sähkökaaviossa on. Yksi on ainakin tankin vieressä.atlas kirjoitti:Bensapumpun releen kun nykäset käynnissä irti tai pelkästään irti ja kuuntele surraako pumppu.
Yj-releen kun otat niin muuttuu käynti mutta älä missään tapauksessa ota moottorin ohjaus boxeja irti käynnissä ollessa.
Meseillään
Moottorin ohjaus rele ohjaa myös bensapumppua.
Ja moottorin ohjaus rele voikin "toimia"mutta silti aiheuttaa moninaisia vikoja.
Varminkeino olisi tinata kaikki tinaukset läpi vaikka kuinka hyviltä näyttääkin .Ja kun katsot vaikka miten kallis on bensarele niin tekee mieli kokeilla tinaamalla.
Yj-rele ei ole kallis mutta samaan tulokseen pääset tinaamalla ja täten varmistut vika paikan.
Bensapumppu on kaiketi niin että se toimii tai ei.
Suriseeko kun virrat käännät päälle?
Ja moottorin ohjaus rele voikin "toimia"mutta silti aiheuttaa moninaisia vikoja.
Varminkeino olisi tinata kaikki tinaukset läpi vaikka kuinka hyviltä näyttääkin .Ja kun katsot vaikka miten kallis on bensarele niin tekee mieli kokeilla tinaamalla.
Yj-rele ei ole kallis mutta samaan tulokseen pääset tinaamalla ja täten varmistut vika paikan.
Bensapumppu on kaiketi niin että se toimii tai ei.
Suriseeko kun virrat käännät päälle?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Täytyy kokeilla tinaukset läpi
atlas kirjoitti:Moottorin ohjaus rele ohjaa myös bensapumppua.
Ja moottorin ohjaus rele voikin "toimia"mutta silti aiheuttaa moninaisia vikoja.
Varminkeino olisi tinata kaikki tinaukset läpi vaikka kuinka hyviltä näyttääkin .Ja kun katsot vaikka miten kallis on bensarele niin tekee mieli kokeilla tinaamalla.
Yj-rele ei ole kallis mutta samaan tulokseen pääset tinaamalla ja täten varmistut vika paikan.
Bensapumppu on kaiketi niin että se toimii tai ei.
Suriseeko kun virrat käännät päälle?
Kokeilen huomenna ei kärsi mennä pihalle itikoitten sekaan tänään.
Ps, oli hyviä vinkkejä ositteessa MB:n vikoihin. Juuri YJ releen häiriö ilmenee ABS valon palamisena.
http://capriceman.ifastnet.com/site/
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Ti 15.06.2010 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meseillään
Bensapumpun rele on se pieni vihreä kantinen rele ja maksaa muistaakseni 30e joten ei nyt ihan älyttömän kallis. JeremyH linkeissä ovat juurikin bensapumpunrele ja YJ-rele. Et tainnut mainita mikä vika autossa on, kun noita releitä tarkistelet ja mistä tieto, että juuri jompikumpi noista on rikki/viallinen?
Edit. YJ-rele muistaakseni 50-60e KL-varaosilla
Edit. YJ-rele muistaakseni 50-60e KL-varaosilla
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Vikaa on
Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.Dtr kirjoitti:Bensapumpun rele on se pieni vihreä kantinen rele ja maksaa muistaakseni 30e joten ei nyt ihan älyttömän kallis. JeremyH linkeissä ovat juurikin bensapumpunrele ja YJ-rele. Et tainnut mainita mikä vika autossa on, kun noita releitä tarkistelet ja mistä tieto, että juuri jompikumpi noista on rikki/viallinen?
Edit. YJ-rele muistaakseni 50-60e KL-varaosilla
Meseillään
Oisko kun näissä vuosimallisissa on tätä maatuvaa johtosarjaa niin sellainen vikamahdollisuus että jännite vuoto /oikosulku kuormittaa ecua(apua)ja saa ecun lepäämään ,oisko siinä suojasysteemi?
Hyvähän siinä ois niin ei ecu pala.
Hyvähän siinä ois niin ei ecu pala.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Kyllä on "maatuava" johtosarja.
Olen sen vuoksi uusinut johdot konepellin alla melkein kaikki jo.atlas kirjoitti:Oisko kun näissä vuosimallisissa on tätä maatuvaa johtosarjaa niin sellainen vikamahdollisuus että jännite vuoto /oikosulku kuormittaa ecua(apua)ja saa ecun lepäämään ,oisko siinä suojasysteemi?
Hyvähän siinä ois niin ei ecu pala.
Ovat nyt kuuman kestävää silikonijohtoa. En tunne ecun toimintoa tarkemmin voi olla mahdollista.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
YJ- rele on nyt tarkistettu toiminta ja tinaukset
Katkominen loppui kovaa kiihdytettäessä nyt menee noin 6500 r/min ennenkuin vaihtaa isommalle. Viive on vielä, kun kaasun painaa pohjaan.jaakko.putkisaari kirjoitti:Itselläni kokemusta vain tuosta 300sest,eli se hopeinen 15a sulakeella on yj rele,se isompi ja taaimmainen on ilmeisesti 320 koneessa myös moottorin/ruiskun ohjaus boxi kai,tästä en ole varma,mutta luulisi sen polttoaine pumpun releestä löytyvän syl6 ja moottorin max kierrokset
siitä kannesta merkattuna,eli jompi kumpi niistä mustista,kuten 300ses on.Viisaammat korjatkoon...
Olisko imusarjan porttin toiminnassa jotain vikaa ja mistä se saa ohjauksensa?
Meseillään
Re: Vikaa on
Yhtäkkiä tuli mieleen, että kun Saabbi teki tuollaista, ja vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti, niin vika oli kampiakselin asennontunnistimessa.Mese 320 TE kirjoitti:Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vikaa on
JeremyH kirjoitti:Yhtäkkiä tuli mieleen, että kun Saabbi teki tuollaista, ja vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti, niin vika oli kampiakselin asennontunnistimessa.Mese 320 TE kirjoitti:Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.
Täytyy tutkia tunnistin ja liitin "kylänmies" sanoi tuolla huoltsikan baarissa, että juuri tuo tunnistin lämmetessään vanhemmiten on oireillut.
Imusarjan alipaineella toimivan portin kotelon ulkopuolella on noin 5 cm kumiletku joka oli ihan kovettunut ja halkeamia pinnassa. Kannattaa uusia 4 kuusiokolo pulttia auki ja kotelo nousee pois ja uusi 4 mm halkaisian kumiputki paikoilleen. Kannattaa myös kokeilla onko portin likkuminen jouheaa. Portti on kiinni asennossa jousen voimalla, kun sen nostaa pois.
Tietysti myös puhdistus koko systeemille ja paikoilleen.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vikaa on
JeremyH kirjoitti:Yhtäkkiä tuli mieleen, että kun Saabbi teki tuollaista, ja vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti, niin vika oli kampiakselin asennontunnistimessa.Mese 320 TE kirjoitti:Sammu täydestä laulusta noin 50 -120 km ajon jälkeen ja sitten mennään jäähdyttelyn 10 - 20 min jälkeen taas 10 - 120 km.
Täytyy tutkia tunnistin ja liitin "kylänmies" sanoi tuolla huoltsikan baarissa, että juuri tuo tunnistin lämmetessään vanhemmiten on oireillut.
Imusarjan alipaineella toimivan portin kotelon ulkopuolella on noin 5 cm kumiletku joka oli ihan kovettunut ja halkeamia pinnassa. Kannattaa uusia 4 kuusiokolo pulttia auki ja kotelo nousee pois ja uusi 4 mm halkaisian kumiputki paikoilleen. Kannattaa myös kokeilla onko portin likkuminen jouheaa. Portti on kiinni asennossa jousen voimalla, kun sen nostaa pois.
Tietysti myös puhdistus koko systeemille ja paikoilleen.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Missä sijaitsee nämä releet Mercedes Benz 320 TE vm. 19
Mese 320 TE kirjoitti:Moottorinohjauksen rele ja polttoainepumpunrele? On kuulema jompikumpi viallinen tai molemmat. Miten ne voi tunnistaa oikeiksi releiksi? Ne ovat pistokantareleitä joten ne osaan vaihtaa itse. Kiitos jo etukäteen tiedosta!
Kiitos tiedoista koko porukalle selventävät kuvat olivat hyvät.
Tälläinen rele 9 tappiliitintä numeroituna: GK-, GK+, 87, 15, 31, KL,87k,87Z,TD. Onkohan kalliskin osa?
X 003 545 56 05 Mikähän on tämä purkki?
[04] 6 Zyl. KLI/KD
Viivakoodi
Lk 05 3410 21 (kaiverrettu numero): 0493
Oikeassa olit Mersumies releissä.
Moottorinohjausrele: ( MB ) 000 540 67 45 Merteilin hinta 120 € uusi on paikallaan ei ainakaan tempuillut vielä pienellä lenkillä.
Polttoainepumpunrele: ( MB ) 001 542 96 19
Polttoainerelleen käämin tinauksen tarkistin kolvilla kiinni on ja vetää kärjet kiinni.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Vielä näistä releistä
Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
Meseillään
Re: Vielä näistä releistä
Googlaamalla 0035455605 relay:Mese 320 TE kirjoitti:Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
A/C COMPRESSOR RELAY LATE 124 93-
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vielä näistä releistä
Ilmastoinnin relehän tuo oli, mutta sähkökuvissa menee releeltä myös johtoJeremyH kirjoitti:Googlaamalla 0035455605 relay:Mese 320 TE kirjoitti:Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
A/C COMPRESSOR RELAY LATE 124 93-
KICKDOWN katkaisijalle eli on se myös tekemisissä vaihteiston toiminan kanssa.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vielä näistä releistä
JeremyH kirjoitti:Googlaamalla 0035455605 relay:Mese 320 TE kirjoitti:Mikä tämä rele on X 003 545 56 05 [ 04 ] 6 Zyl. KLI / KD ja mihin se vaikuttaa? Voiko tuon releen rikkoa viallinen YJ - rele?
A/C COMPRESSOR RELAY LATE 124 93-
Googlatessa löytyi yhdeltä sivulta, että tämä on poltoaine pumpun rele. Taitaa samaa relettä olla eri käyttötarkoituksessa. Jotenkin vaivaa mitä varten on merkintä 6 Zyl. ilmastoinnin ohjausreleessä. Vai onko sen merkitys tuota Kicdown toimintaan liittyvää.
Meseillään
Re: Vielä näistä releistä
Dah... Muisti palaa pätkittäin, saman malliset releet molemmilla. Ilmastoinnilla ja PA-pumpulla.Mese 320 TE kirjoitti:Googlatessa löytyi yhdeltä sivulta, että tämä on poltoaine pumpun rele. Taitaa samaa relettä olla eri käyttötarkoituksessa. Jotenkin vaivaa mitä varten on merkintä 6 Zyl. ilmastoinnin ohjausreleessä. Vai onko sen merkitys tuota Kicdown toimintaan liittyvää.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...