joko on kesämese tietä nähnyt??
SL:n käytin tänään leimassa. Joku äijä huuteli kadun kulmassa että onko sulta bensakorkki hukassa kun bensaa tulee pihalle... Ei olllu korkki hukassa, mutta bensaa tuli korkista läpi, vaikka tankki on vaan puolillaan ?? Nii, että olisiko ollut tankin huohotinputki tjsp tukossa sitten ? Rassasin niitä täyttöaukon vieressä olevia pikkureikiä kuparilangalla, mutta en sitten lähteny vielä kokeilemaan ruiskuttaako yhä korkista bensaa.....Ideoita ?
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Olihan hianoa kaiken tuon hitsaamisen ja hieromisen jälkee käydä ekaa kertaa ulkoiluttaas tuota pitkää projektia (w115 lang) nyt ku oli vaihteet ja jarrut. Yllättävän selkeesti löyty rattivaihteista kaikki pykälät.
sisusta, valot, yms ja pakoputki puuttu oli karut äänet! Tosi jännä peli ajaa ja varsinki peruuttaa ku perä on niin kaukana.
sisusta, valot, yms ja pakoputki puuttu oli karut äänet! Tosi jännä peli ajaa ja varsinki peruuttaa ku perä on niin kaukana.
-Antti-
Mie vaihoin illlalla w123:een kesärenkaat alle ja kävin heittämässä pienen lenkin. Maanantaina vois käyttää päästötestissä ja käyä yrittämässä leimaa.
Nyt on muute 15" peltivanteet pöläreineen alla
Nyt on muute 15" peltivanteet pöläreineen alla

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Jaahas, sitä on keritty autojakin laitteleenjackie kirjoitti:Mie vaihoin illlalla w123:een kesärenkaat alle ja kävin heittämässä pienen lenkin. Maanantaina vois käyttää päästötestissä ja käyä yrittämässä leimaa.
Nyt on muute 15" peltivanteet pöläreineen alla


Tulihan tuossa eilen puoli tankkia poltettua korkeaoktaanista 6.3:lla, taisi tulla noin 400 km matkaa. Hyvin pelas!
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Secillä kurvailtu parina päivänä parisataa kilsaa. Pientä puoltamista ilmeni etujarruissa seisonnan jälkeen, mut suurin miinus, että ilmastoinninkompura alko pitämään epämiellyttävää jurinaa yhtäkkiä 150 kilsan kohdilla
. Taitaa laakerit antautua, kerpele 


S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Wappunahan se alkoi paikallisella kulkue ajolla.
Ja sitten nautiskelua aina mahdollisuuksien mukaan aurinkoisina kesäisinä päivinä . .. kun vihdoin sain niskalenkin Zenithin kaasareista;
kiihdytyspumput toimimaan kunnolla ja toisen kaasarin tyhjäkäyntipiiri auki, niin johan pelittää !
Ja sitten nautiskelua aina mahdollisuuksien mukaan aurinkoisina kesäisinä päivinä . .. kun vihdoin sain niskalenkin Zenithin kaasareista;
kiihdytyspumput toimimaan kunnolla ja toisen kaasarin tyhjäkäyntipiiri auki, niin johan pelittää !
W111.012 220S 1965 M180.941
Aapo.T kirjoitti:No mun pystäri on jussin tallissa, siihen tulee neliö uutta peltiä ja kaikki osat mitä on pohjassa kiinni. Kyllähä se on mukava sitten taas ajella, aika harva uudempi mese on yhtä mukava ajaa, joku 201 ja 124 on tosi kuivia vehkeitäeikä tuo veljen uusi clk350 tunnu miltään kun ei ole mersumainen ollenkaan
Aika moni museopeli seisoo liikaa tallissa.
NO HEEEEIII, ei saa olla ilkeä

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Viime lauantaina oli kesän ensimmäinen varsinainen ajopäivä. Serkku meni naimisiin, joten 230E sai kunnian kuskata hääparia Joutsenon kirkon ja Imatran Valtionhotellin väliä.
Tälle ajokaudelle en tehny juuri muuta nysväystä, ku rengaskoon päivityksen tuumaa suuremmiksi, eli koko on nyt 195/65 r15. Näyttää kyllä turhan matalalta tuo rengas w123:een, eli profiilina sais olla ennemmin vaik 70, tai peräti 75.
Autotallissa ois oottamassa pelkääjän puolelle parempi etupenkki, samoin oikeen aikakauden Becker. Jospa noita jossain vaiheessa kesää inoostuis asentelemaan.



Tälle ajokaudelle en tehny juuri muuta nysväystä, ku rengaskoon päivityksen tuumaa suuremmiksi, eli koko on nyt 195/65 r15. Näyttää kyllä turhan matalalta tuo rengas w123:een, eli profiilina sais olla ennemmin vaik 70, tai peräti 75.
Autotallissa ois oottamassa pelkääjän puolelle parempi etupenkki, samoin oikeen aikakauden Becker. Jospa noita jossain vaiheessa kesää inoostuis asentelemaan.



Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Hiukan jänskätti viedä Ässä konttorille kahden vuoden tauon jälkeen. Läpi huomautuksitta! Siitä ilosta satasella korkeaoktaanista tankkiin ja menoksi!!!!
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)



Tänään olisi sitten ollut ihan vapaa lauantai vihdoin iskeä w123 tulille, konttorilla kävin jo eilen paperityöt tekemässä ja melkoisen logistiikkataituroinnin jälkeen sain jopa isäni vahingossa taskuunsa pistämät avaimet kouraani. Ei kun tallin ovet auki, akunkengät kiinni ja kabiiniin.
"Vouv...naks".
Sama kertaa seitsemän ja uskottava se on: sähkö on loppu. Kiroilu muuttui jokseenkin hartaaksi kun tajusin, että kaikki vähääkään tässä asiassa auttavat tar vikkeet ja työkalut, laturit, kaapelit ja kaikki ovat farkun perässä -- ja farkku emännän matkassa Turengissa. Eipä tullut tämä vaihtoehto mieleen, kun tuo 9 keväänä tätä ennenkin on kauniisti lähtenyt.
Liekö tässä muuta kuin odottaa emäntää huomenna palaavaksi ja avata olut.


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Just tossa hain mesen huollosta ja uusilla iskareilla kulkee tosi pehmeästi, ei tunnu mikään monttu pahalta vaikka satasta vetäis
Vanha etutukivarsi oli ruostunu melkein poikki ja takatukivarren jousikuppi oli niin puhki että jousta ei koskaan saatu irti siitä vaan ne otettii parina
Ohjausta pitää vielä hienosäätää, tosin simpukka on vähän kulunut kuten aina.

Vanha etutukivarsi oli ruostunu melkein poikki ja takatukivarren jousikuppi oli niin puhki että jousta ei koskaan saatu irti siitä vaan ne otettii parina

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/