E320 cdi w211 huolto c
E320 cdi w211 huolto c
Tervehdys!
Eli ajotietokoneen mukaan tuollainen c-huolto lähenee uhkaavasti. Missä (muualla kuin vehossa) kannattaa ko auto huollattaa Porin seudulla?
Mitäköhän tuo kyseinen C-huolto pitää sisällään/kustantaa?
Katselin, että jarrulevyt rupeaa olemaan vaihtokunnossa (autolla ajettu nyt 173tkm). Kannattaa varmaan vaihtaa itse kuitenkin.
Onko kellään vinkkejä, mistä jarrulevyt, ja -palat saisi ostaa järkevään hintaan?
Eli ajotietokoneen mukaan tuollainen c-huolto lähenee uhkaavasti. Missä (muualla kuin vehossa) kannattaa ko auto huollattaa Porin seudulla?
Mitäköhän tuo kyseinen C-huolto pitää sisällään/kustantaa?
Katselin, että jarrulevyt rupeaa olemaan vaihtokunnossa (autolla ajettu nyt 173tkm). Kannattaa varmaan vaihtaa itse kuitenkin.
Onko kellään vinkkejä, mistä jarrulevyt, ja -palat saisi ostaa järkevään hintaan?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Joo, elikä pakko viedä veholle. Eikö tosissaan ole olemassa muita valtuutettuja mersun huoltoja? Kyselin veholta tämän c-huollon hintaa ja sanoivat sen olevan 400 eurosta ylöspäin. Tosin ei osannut vastata mitä se sisältää. Luulisi, että moottoriöljyjen lisäksi laatikon ja perän öljyt ainakin ja ehkä jarrunesteet ja suodattimet..
Ilmeisesti tuo hinta on siis noin 400e ja enemmän, jos jotain siihen kuulumatonta joutuvat tekemään (esim. jarrulevyt ja -palat tms). Elikkä käyvät varmasti tuossa c-huollossa koko auton läpi?
Ilmeisesti tuo hinta on siis noin 400e ja enemmän, jos jotain siihen kuulumatonta joutuvat tekemään (esim. jarrulevyt ja -palat tms). Elikkä käyvät varmasti tuossa c-huollossa koko auton läpi?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Laatikon ja perän öljyt ei kuulu huolto-ohjelmaan. Kun ne vaihdatat ja jarrulevyt ja palat aletaan olemaan lähellä tonnia varmasti.
En minä ainakaan tarvitse mobilolifeä. Veisin mersut osaavalle riippumattomalle korjaamolle. Jarrunesteet voi kannattaa vaihtaa merkkiliikkeessä jarrujen "jatkotakuun" takia

En minä ainakaan tarvitse mobilolifeä. Veisin mersut osaavalle riippumattomalle korjaamolle. Jarrunesteet voi kannattaa vaihtaa merkkiliikkeessä jarrujen "jatkotakuun" takia

W213 220d +W242 electric drive
400 € on vasta se aloitushinta, jolla kustannetaan "hallin valaistus"
. Sen lisäksi joudut maksamaan erikseen suunnilleen joka nippelin... Semmosta se on, itse veisin muualle äkkiä.
PS. Veholla maksoi Mobilin öljyt (5,5 litraa A-mersuun) 150 € + vaihtotyö erikseen (no siis laskussa eriteltynä) B-huollon yhteydessä... Laittoivat vielä puoli litraa liikaa ja jouduin ajamaan uudelleen huoltoon kun motarilla auto valitti että liikaa öljyä. A-Mersun Mobilokin loppui tasan siihen paikkaan, kun 23.12.2007 soitin Mobiloon kun ei auto käynnistynyt pihassa ja joulumatkalle oltiin lähdössä. Ei voinut auttaa mitenkään eikä suostunut yhdistämäänkään mihinkään, koska olin välissä käyttänyt öljynvaihdossa muualla (ylimääräisiä 10 tkm välein olevia vaihtoja), että semmosta Mobiloa se. 170 tkm asti sekin auto käytettiin AINA määräaikaishuolloissa oikeaan aikaan Veholla, mutta se ei merkannut mitään. Lisäksi vika oli akussa, joten ei siihen paljo muualla tehdyt öljynvaihdot vaikuta.
Kertooko jotain hintalaatusuhteesta?
Sama A-Mersun öljynvaihtotyö maksaa öljyineen päivineen (täsmälleen sama Mobilin öljy) 55 € Öljysetillä Lohjalla ja hoituu OIKEIN 5 minuutissa monen tunnin odottelun sijaan.
Valohoitotonnin sijasta teetät sillä tonnilla oikeesti muualla ihan oikeita huoltotöitä. 300TD:tä kerran käytin Veholla huollossa, sen jälkeen oli ikkuna paskana ja auton käynti kuin betonimyllyssä eli jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi ko yksilön kohdalla.
Nykyinen E320CDI ei tule ikinä menemään Veholle "huoltoon", vaikka mikä perkeleen vaiva iskisi.
Sori nyt jo ennakkoon tämä Veho-viha, mutta on vaan niin paska paikka (ainakin täällä pk-seudulla) että huhhuh. Ihmettelen yleensäkin miten tommonen mesta voi vielä olla olemassa ja kannattaa jotenkin...
PS 2. Laatikon ja perän öljyjen vaihto on pari sataa muualla, jarrulevyt kans muutaman sataa. Noissa säästät jo sen puoli tonnia...

PS. Veholla maksoi Mobilin öljyt (5,5 litraa A-mersuun) 150 € + vaihtotyö erikseen (no siis laskussa eriteltynä) B-huollon yhteydessä... Laittoivat vielä puoli litraa liikaa ja jouduin ajamaan uudelleen huoltoon kun motarilla auto valitti että liikaa öljyä. A-Mersun Mobilokin loppui tasan siihen paikkaan, kun 23.12.2007 soitin Mobiloon kun ei auto käynnistynyt pihassa ja joulumatkalle oltiin lähdössä. Ei voinut auttaa mitenkään eikä suostunut yhdistämäänkään mihinkään, koska olin välissä käyttänyt öljynvaihdossa muualla (ylimääräisiä 10 tkm välein olevia vaihtoja), että semmosta Mobiloa se. 170 tkm asti sekin auto käytettiin AINA määräaikaishuolloissa oikeaan aikaan Veholla, mutta se ei merkannut mitään. Lisäksi vika oli akussa, joten ei siihen paljo muualla tehdyt öljynvaihdot vaikuta.
Kertooko jotain hintalaatusuhteesta?
Sama A-Mersun öljynvaihtotyö maksaa öljyineen päivineen (täsmälleen sama Mobilin öljy) 55 € Öljysetillä Lohjalla ja hoituu OIKEIN 5 minuutissa monen tunnin odottelun sijaan.
Valohoitotonnin sijasta teetät sillä tonnilla oikeesti muualla ihan oikeita huoltotöitä. 300TD:tä kerran käytin Veholla huollossa, sen jälkeen oli ikkuna paskana ja auton käynti kuin betonimyllyssä eli jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi ko yksilön kohdalla.
Nykyinen E320CDI ei tule ikinä menemään Veholle "huoltoon", vaikka mikä perkeleen vaiva iskisi.
Sori nyt jo ennakkoon tämä Veho-viha, mutta on vaan niin paska paikka (ainakin täällä pk-seudulla) että huhhuh. Ihmettelen yleensäkin miten tommonen mesta voi vielä olla olemassa ja kannattaa jotenkin...
PS 2. Laatikon ja perän öljyjen vaihto on pari sataa muualla, jarrulevyt kans muutaman sataa. Noissa säästät jo sen puoli tonnia...
Tervehdys
Huomasin vasta tällaisen ketjun. Itsellä oli juuri sama huolto samanlaiseen autoon, enkä vienyt Vehoon. Ei-valtuutetussa huoltopaikassa pk-seudulla selvitettiin, että c-huoltoon kuuluu öljynvaihdon lisäksi käytännössä vain raitisilmasuodattimen vaihto. Kaikki muut kohdat ovat tarkistuksia, joista on turha maksaa ylimääräistä. Tyhmempikin - eli itse - näkee kyllä, jos ajovalot ei toimi etc.
Omaan autoon vaihdettiin samassa yhteydessä moottorin ilmansuodatin, kun sitä ei huoltokirjan mukaan oltu vaihdettu ja oli aika likainen (120 000 km). Lisäksi otettiin testerillä vikakoodit ja tyhjennettiin muisti. Isoin homma oli lopulta näpräillä ajotietokoneeseen päivitys huolloista, että se ymmärsi c:n tehdyksi. Päätin myös, että käyn syksyllä vaihdattamassa automaattilaatikon öljyt, vaikka sitä ei näissä huolto-ohjelmissa jostain syystä ole mukana.
Huomasin vasta tällaisen ketjun. Itsellä oli juuri sama huolto samanlaiseen autoon, enkä vienyt Vehoon. Ei-valtuutetussa huoltopaikassa pk-seudulla selvitettiin, että c-huoltoon kuuluu öljynvaihdon lisäksi käytännössä vain raitisilmasuodattimen vaihto. Kaikki muut kohdat ovat tarkistuksia, joista on turha maksaa ylimääräistä. Tyhmempikin - eli itse - näkee kyllä, jos ajovalot ei toimi etc.
Omaan autoon vaihdettiin samassa yhteydessä moottorin ilmansuodatin, kun sitä ei huoltokirjan mukaan oltu vaihdettu ja oli aika likainen (120 000 km). Lisäksi otettiin testerillä vikakoodit ja tyhjennettiin muisti. Isoin homma oli lopulta näpräillä ajotietokoneeseen päivitys huolloista, että se ymmärsi c:n tehdyksi. Päätin myös, että käyn syksyllä vaihdattamassa automaattilaatikon öljyt, vaikka sitä ei näissä huolto-ohjelmissa jostain syystä ole mukana.
Joo, eli Veholla ois moottoriöljyjen vaihdon ja suodattimien vaihdon hinnaksi tullu 450 egee. Vien auton Vänttiselle ens ke.
Autoon vaihdetaan em. lisäksi autom.laatikon öljyt. Toin auton saksasta 6kk sitten eikä siellä kuulemma vaihdeta laatikon öljyjä. Veholla sanoivat ettei c-huoltoon tosiaan kuulu nuo vaihdelaatikon öljynvaihto.
Lisäksi pyysin tarkistamaan etupään nivelet ym puslat, kun pitää vaimeaa kolinaa töyssyissä.
Autoon vaihdetaan em. lisäksi autom.laatikon öljyt. Toin auton saksasta 6kk sitten eikä siellä kuulemma vaihdeta laatikon öljyjä. Veholla sanoivat ettei c-huoltoon tosiaan kuulu nuo vaihdelaatikon öljynvaihto.
Lisäksi pyysin tarkistamaan etupään nivelet ym puslat, kun pitää vaimeaa kolinaa töyssyissä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Auto tuli sitten huollettua. Moottoriöljyjen + suod. lisäksi vaihdettiin laatikon öljyt + suod. ja peräöljyt. Lisäksi vaihdettiin ilmanputsari ja ilmastoinnin suodattimet.
Etupäästä kuuluvan kolinan syyksi löytyi molemmat alapallonivelet väljiä ( a45e) ja kallistuksen vakaajan nivel (26e).
Työhön meni 350e ja lasku yhteensä 815e.
Huoltotyöt tehtiin Vänttisellä Treella.
Etupäästä kuuluvan kolinan syyksi löytyi molemmat alapallonivelet väljiä ( a45e) ja kallistuksen vakaajan nivel (26e).
Työhön meni 350e ja lasku yhteensä 815e.
Huoltotyöt tehtiin Vänttisellä Treella.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
masaf1 kirjoitti:400 € on vasta se aloitushinta, jolla kustannetaan "hallin valaistus". Sen lisäksi joudut maksamaan erikseen suunnilleen joka nippelin... Semmosta se on, itse veisin muualle äkkiä.
PS. Veholla maksoi Mobilin öljyt (5,5 litraa A-mersuun) 150 € + vaihtotyö erikseen (no siis laskussa eriteltynä) B-huollon yhteydessä... Laittoivat vielä puoli litraa liikaa ja jouduin ajamaan uudelleen huoltoon kun motarilla auto valitti että liikaa öljyä. A-Mersun Mobilokin loppui tasan siihen paikkaan, kun 23.12.2007 soitin Mobiloon kun ei auto käynnistynyt pihassa ja joulumatkalle oltiin lähdössä. Ei voinut auttaa mitenkään eikä suostunut yhdistämäänkään mihinkään, koska olin välissä käyttänyt öljynvaihdossa muualla (ylimääräisiä 10 tkm välein olevia vaihtoja), että semmosta Mobiloa se. 170 tkm asti sekin auto käytettiin AINA määräaikaishuolloissa oikeaan aikaan Veholla, mutta se ei merkannut mitään. Lisäksi vika oli akussa, joten ei siihen paljo muualla tehdyt öljynvaihdot vaikuta.
Kertooko jotain hintalaatusuhteesta?
Sama A-Mersun öljynvaihtotyö maksaa öljyineen päivineen (täsmälleen sama Mobilin öljy) 55 € Öljysetillä Lohjalla ja hoituu OIKEIN 5 minuutissa monen tunnin odottelun sijaan.
Valohoitotonnin sijasta teetät sillä tonnilla oikeesti muualla ihan oikeita huoltotöitä. 300TD:tä kerran käytin Veholla huollossa, sen jälkeen oli ikkuna paskana ja auton käynti kuin betonimyllyssä eli jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi ko yksilön kohdalla.
Nykyinen E320CDI ei tule ikinä menemään Veholle "huoltoon", vaikka mikä perkeleen vaiva iskisi.
Sori nyt jo ennakkoon tämä Veho-viha, mutta on vaan niin paska paikka (ainakin täällä pk-seudulla) että huhhuh. Ihmettelen yleensäkin miten tommonen mesta voi vielä olla olemassa ja kannattaa jotenkin...
PS 2. Laatikon ja perän öljyjen vaihto on pari sataa muualla, jarrulevyt kans muutaman sataa. Noissa säästät jo sen puoli tonnia...
Itsellä tulossa 1200 km päästä C-huolto alla mainittuun autoon. Missä olet käyttänyt pk-seudulla Mersua huollossa? Itse olen etsiskellyt myös jotain muuta tahoa kuin Vehoa huoltopaikaksi.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kahvimaan autoahan nuo kehuvat Nummelassa... Ei oo siitä ainakaan huonoja kokemuksia, mutta ei niinkään hyviäkään.
Itse olen käyttänyt autoa huollossa siis kauempana mökkireissujen yms. yhteydessä, koska aika heikkoa tarjontaa on pk-seudulla ollut. Esim. vaikka ajan mökille 500 km / sivu, niin säästän silti euroja sadoittain vaikka matkakin maksaa. Ja työn jälki on paljon parempaa ja luotettavampaa.
Itse olen käyttänyt autoa huollossa siis kauempana mökkireissujen yms. yhteydessä, koska aika heikkoa tarjontaa on pk-seudulla ollut. Esim. vaikka ajan mökille 500 km / sivu, niin säästän silti euroja sadoittain vaikka matkakin maksaa. Ja työn jälki on paljon parempaa ja luotettavampaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 04.11.2007 12:33
- Paikkakunta: uusimaa
Nyt alkoi pelottamaan. Jos C-huolto maksaa jo puoli tonnia, niin mitä maksaa E-huolto? Sellainen on seuraavaksi edessä noin 200 tkm kohdalla.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Tänään tuli tehtyä ns. "C-huolto" 211:seen. Auto ei käskenyt kaikkea vaihtamaan mitä siihen itseasiassa tehtiin, eli öljyt (Mobil 1 ESP), öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja polttoainesuodatin tulivat uusia (Mercedes-Benz osia). Lisäksi yleistarkastus, jäähdytysnesteen pakkaskestävyysmittaus (-40 C) ja päästömittaus.
Taas pääsee toivottavasti vähän matkaa.
Taas pääsee toivottavasti vähän matkaa.

No tehtävät työthän riippuvat siitä, mitä auton mukaan sille tarvii tehdä tai mitä lopulta tehdään. Ajotietokoneen huoltovalikosta pääsee käsiksi tarvittaviin huoltokohteisiin. Ohjeet tähän löytyvät haulla foorumilta.Jone_T kirjoitti:Mitähän B-huolto mahtaa sisältää? Valtuutetulla hinta tuntuu olevan 400egee. Auton edellinen huolto on ollut C-huolto. Mittarissa noin 200tkm ja autona 320cdi -05.
Itse en saanut lisämatkaa kuin 15000 km tai 2v. Saisi se huoltoväli vähän pidempi kai olla Mobil 1 ESP:n kanssa? Eli Starin omistaja pitäisi siis löytää, joka muuttaisi tuota?
Eihän tiheästä öljynvaihtovälistä hirveää haittaa ole, mutta totuin edellisessä autossa 30000 km vaihtoväliin ja kilsoja on tullut 1000km/vko -tahdilla.
Eihän tiheästä öljynvaihtovälistä hirveää haittaa ole, mutta totuin edellisessä autossa 30000 km vaihtoväliin ja kilsoja on tullut 1000km/vko -tahdilla.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Minusta sen öljyn laadun saa annettua ratistakin nollatessa jolloin tulee sen mukaan lyhyempi tai pidempi vaihtoväli. En kyllä itse ole rattinappuloista huoltokuittausta tehnyt.Pekka Kaleva kirjoitti:Hejsan, mulla 9/2006 farkku, siis ei facelitf. Myyjä nollasi huollon luovutuksessa ratista ja 20 Tkm tuli huoltoväliksi. Onko softassa jotain erikoisuutta?
takuu säilyy
K70 kirjoitti:Eikö autossasi ole Mobilo life? Käsittääkseni se katkeaa, jos käyttää muualla, kuin valtuutetulla huollossa.
C-huollon hinta selviää itsellekin, kun vien 125tkm C-huoltoon elokuun puolenvälin huitteilla.
Teetän tosin lisäksi laatikon öljynvaihdon samalla.
Ei VEHOkaan voi EU:lle mitään. On laitonta kiristää käyttämään heidän kalliita palveluja millään verukkeella.
Eli, kyllä mobilo pitäisi pysyä voimassa. Kannattaa tarkistaa viranomaisilta. Itsellä kohta c-huolto edessä(E200CDI -06)
ns. MB merkkihuollot/korjaukset olen lopettanut riiston takija. Esim työ joka vie n. 1h (taka-akselinpuslat), merkkikorjaamolla sanoivat työn hinnaksi 700e. Olin ratketa naurusta ja tein itse. Meni tosin 2h ja kädet likaantu, mutta 350e/h:) niin kädet viitsi pestä.
Onneksi nämä nykyautot ovat huomattavasti helpompia korjata, mekaaniset ja sähköiset viat.
W211 C-huolto
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
raitis ilma suodatin on siinä pikku akun ylä puolella ja helppo vaihtaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Mitenköhän valtuutettu huoltoliike (ei veho) suhtautuu siiheen, että jos viet auton huoltoon ja viet varaosat ja öljyt ite sinne. Kuittaavatko huoltokirjan? Pysyykö esim. goodwill voimassa. Oli huollossa aika suolanen hinta tuolle öljylle kun velotti hieman yli 22€ / litra. Shell helix ultra. Varaosatkin meni ihan ovh:n mukaan ja vittuilut tuli kaupan päälle kun yritti tingata. Tämä siis Hämeenlinnassa. Meinasin, että jos alottas ite vittuilun liikettä kohtaan elikkä vie kaikki tarvikkeet mukana kun vie auton huoltoon.
Meinaan, että aika helppo tuon w211 kanssa kun pääsee ratin napeilla huoltovalikkoon ja sieltä näkee ne huoltokohteet.
Meinasin, että jos alkais tilaan varaosat ulkomailta ja öljyt hakis tuosta jostakin tavaratalosta. Tavaroitten tilauksessakin niin esim. suodattimia tilais jokaista vaikka kolme kappaletta. On muuten hivenen (aika paljonkin) halvempia saksassa tai britteissä kuin suomessa.
Meinaan, että aika helppo tuon w211 kanssa kun pääsee ratin napeilla huoltovalikkoon ja sieltä näkee ne huoltokohteet.
Meinasin, että jos alkais tilaan varaosat ulkomailta ja öljyt hakis tuosta jostakin tavaratalosta. Tavaroitten tilauksessakin niin esim. suodattimia tilais jokaista vaikka kolme kappaletta. On muuten hivenen (aika paljonkin) halvempia saksassa tai britteissä kuin suomessa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
itsellä tehtiin viimeksi mm. tuo service 14 veholla kun ajotietokone sitä pyysi. lähinnä siinä oli kaikkia tarkistuksia. valot, pyyhkijät, äänimerkki...(sanoin että mitään ei sitten kysymättä vaiheta, ettei tuu lisäkustannuksia (mielellään ainakin lisäävät pesunesteet ja vaihtavat sulat)...ymmärsivät
) sbc-jarruyksikölle tekivät jonkinnäköisen tarkastuksen ja katsoivat että se on ok...jarrunesteen vaihto ei tuohon kuulunut, tilasinkin sen erikseen kun huoltokirjassa ei ollut merkintää milloin vaihdettu.

Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
tarkastin vielä kuiteista niin sbc hydrauliyksikön tarkastuksen lisäksi ei ollut muuta jarruihin liittyvää kun jarrunesteen määrän tarkastus ja jarrupalojen kuluneisuuden tarkastus (eli pääosin aika "turha" huolto, vähemmänkin autojen kanssa säätänyt pystyy tekee ite). jarrunesteen vaihto oli kehä veho lommilassa luokkaa 115e + 1L jarruneste 27,50...varmaan monessa muussa paikassa saa tuon halvemmalla. tuskin ensi kerralla vien meseä sinne! 

Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja