1.8-koneessa tyhjäkäynti käy välillä ihan nätisti, mutta jos tyhjäkäynnillä polkaisee kaasua hieman, niin kone ikäänkuin hakee uudestaan tasaisen kierrosluvun siten, että se humppaa lisää kaasua pari kertaa itsestään, jonka jälkeen käy sammumisen rajoilla ja sitten käy tasaisesti. Tyhjäkäynti hakee myös joskus ilman kaasunpolkaisuja, jonka näkee öljynpainemittarin neulan heilumisena kierrosten humpatessa.
Auto katsastettu viikko sitten ja se on mennyt katsastuksesta läpi. Muijan 2-litrainen (w201)käy kyllä aivan tasaisesti tyhjäkäyntiä, joten kai tämänkin pitäisi? Minne muuten seuraavan kuvan alipaineletkun pitäisi johtaa, tällä hetkellä siinä on toisessa päässä pultti, joka tukkii letkun


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Heijaamisen lisäksi ajossa haittaa aiheuttaa liian nopea kaasun palautus, kun hiemankin päästää kaasua, niin heti on kierrokset pois-ajosta tulee töksähtelevää. Missä vika? Kaasuvivustosta näyttäisi puuttuvan joku osa, kun siellä on sellainen pallo, johon voisi kuvitella jonkinlaisen kaasuvivuston iskarin. Kuva ohessa:

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Tällaisia pähkinöitä tällä kertaa. En oikein osannut muuta tsekata tällä erää kuin sen, että mustat alipaineletkut on ehjät ja kiinni myös kumikaukalolta. Lisäilmaluistin irroitin ja katsoin sen myös silmämääräisesti ja suihkutin hieman crc:tä. En tosin kokeillut lisäilmaluistin (kai se sen nimi on?) toimintaa irtonaisena. Vinkkejä ja ideoita kehiin siis tyhjäkäynnin humputukseen ja kaasun liian äkkinäiseen palautukseen. Kiitos!