Parkkututka ongelma
Parkkututka ongelma
Tuli hankittua -05 farkku, Eemeli jossa on siis parkkitutka. Seuraavanlaiset ongelmat:
Käynnistyksen yhteydessä tulee äänimerkki ja etu sekä takaparkkitutkan valonäyttöön ilmestyy kaksi paria valoja - pian valot sammuvat ja parkkitutkakatkaisimeen ilmestyy valo mikä tod.näk. tarkoittaa että tutka on pois päältä.
Samantyyppinen ilmiö tulee esille kun joudun hiljentämään vauhtia alle 20-30km/h.
Olen "kuunnellut" kaikki anturit ja tykyttävä ääni kuuluu kaikista. Olentan siis että kaikki anturit toimivat.
Mistähän alkaisi vikaa etsimään.
Käynnistyksen yhteydessä tulee äänimerkki ja etu sekä takaparkkitutkan valonäyttöön ilmestyy kaksi paria valoja - pian valot sammuvat ja parkkitutkakatkaisimeen ilmestyy valo mikä tod.näk. tarkoittaa että tutka on pois päältä.
Samantyyppinen ilmiö tulee esille kun joudun hiljentämään vauhtia alle 20-30km/h.
Olen "kuunnellut" kaikki anturit ja tykyttävä ääni kuuluu kaikista. Olentan siis että kaikki anturit toimivat.
Mistähän alkaisi vikaa etsimään.
Anturi siellä on rikki. Juuri noin tekee silloin. Pistokkeeseen auto niin näkee suoraan mikä anturi. Mulla löytyy yks ylimääräinen uus anturi jos tarvetta ja Oulun seudulla voidaan katsoa myös mikä anturi viallinen 
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=85228
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=85228
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Noita menee enemmän tai vähemmän etenkin Suomen talvessa, mutta ei kannata huolestua. Viallinen anturi selviää nopeasti testerillä, eikä osa itse ja sen vaihtaminen kustanna kuin muutamia kymppejä. Jotkut vaihtavat noita itse, ja homma onnistuu varmaan melkein missä tahansa huoltopisteessä. Helpointa on tietysti, kun menet sellaiseen paikkaan, mistä anturi löytyy testerissä käynnin jälkeen hyllystä tai on ainakin saatavilla riittävän läheltä, ettei tarvitse tehdä sen takia useampaa reissua. Itsellä on vaihdettu kahden vuoden aikana 04-malliseen kaksi anturia.
Pitäis kuittaantua ilman testeriä niin että tutka toimii. Tulihan se varmasti oikea anturi vaihdettua? takaa katsottuna vasemman puoleinen ja oliko sisempi vai ulompi? Oliko anturissa silmällä havaittavia vaurioita? Eikö ollut muita antureita rikki tai voiko olla johto poikki jostain?
Mulla oli oman rikkinäisen anturin runko halki ja vesi sisällä..
Mulla oli oman rikkinäisen anturin runko halki ja vesi sisällä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Toimiva anturi pitää jonninlaista ääntä.
Virta päälle ja pakki, jos takapää kyseessä,käsijarru ei saa olla päällä,näin voi testailla.
Vaatii hyvän kuulon ja hiljaisen paikan.
Yleismittarilla olen mittaillu antureita ja jotenkin ristiin kun laittoi mittauksen navoista näytti jotain vastusta,oisko ollut jossakin 9 tienoilla,
en tiedä mitä se on olko oomia vai erkkiä....(napoja 4kplanturin liittimessä)
Ei tartte kuitata mitenkään,yleensä siellä on jokin anturi rikki,jos alkaa turhaa ääntelemään ja valoja polttamaan näytössä.
Anturi pitää olla kunnolla paikassaan,ei saa ottaa reunaan vinottain kiinni,jo sekin aiheuttaa turhia hälyjä.
Yleensä alkaa turvota sieltä keskikohdalta ,kun on vesi ja kura päässyt tekemään tuhojaan..
Tiiviste joka on anturin kaulassa täytyy olla ehjä muuten ei kestä anturi kauaa.
Etupään lista irtoaa (w211) ensin renkaan luota varovati ulospäin ja sitten vedä noin 2cm sivullepäin keulastapäin katsottuna.
Sitten koko listan voi ottaa ulos.
Liitin lähtee irti anturista kun (painaa),nostaa sinisen lukitusloven anturin lovesta,menee herkästi poikki,pysyy kyllä paikallaan ilman sitäkin.
Laita takaisin samanlailla,jotta piuhat mahtuu omaan koloonsa puskurissa.
Virta päälle ja pakki, jos takapää kyseessä,käsijarru ei saa olla päällä,näin voi testailla.
Vaatii hyvän kuulon ja hiljaisen paikan.
Yleismittarilla olen mittaillu antureita ja jotenkin ristiin kun laittoi mittauksen navoista näytti jotain vastusta,oisko ollut jossakin 9 tienoilla,
en tiedä mitä se on olko oomia vai erkkiä....(napoja 4kplanturin liittimessä)
Ei tartte kuitata mitenkään,yleensä siellä on jokin anturi rikki,jos alkaa turhaa ääntelemään ja valoja polttamaan näytössä.
Anturi pitää olla kunnolla paikassaan,ei saa ottaa reunaan vinottain kiinni,jo sekin aiheuttaa turhia hälyjä.
Yleensä alkaa turvota sieltä keskikohdalta ,kun on vesi ja kura päässyt tekemään tuhojaan..
Tiiviste joka on anturin kaulassa täytyy olla ehjä muuten ei kestä anturi kauaa.
Etupään lista irtoaa (w211) ensin renkaan luota varovati ulospäin ja sitten vedä noin 2cm sivullepäin keulastapäin katsottuna.
Sitten koko listan voi ottaa ulos.
Liitin lähtee irti anturista kun (painaa),nostaa sinisen lukitusloven anturin lovesta,menee herkästi poikki,pysyy kyllä paikallaan ilman sitäkin.
Laita takaisin samanlailla,jotta piuhat mahtuu omaan koloonsa puskurissa.
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 18.11.2011 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nonnii nautserin ohjeita seuraten/kuunnellen, takaa löyty 2kpl lisää mykkiä, nekin on vaihdettu ja nyt kaikki tikittää. Mutta ei toiminu vieläkään, kuuntelin eestä no siellä oli kuitenki 2kpl mitkä tikitti, eli meen huomenna ostaan 4kpl lisää 
Oiskohan nyt, että ois painepesuri joka on tuhonnu nämä anturit 7kpl/vuosi? Takana kolmesta kaksi oli selvästi turvoksissa, eli vesihän sinne on päässy.
Oiskohan nyt, että ois painepesuri joka on tuhonnu nämä anturit 7kpl/vuosi? Takana kolmesta kaksi oli selvästi turvoksissa, eli vesihän sinne on päässy.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Saakohan näitä antureita jostakin vinkuintiasta halvemmalla kuin Vehiolta 80e/kpl...
Nimimerkillä just kaksi ostanut...
Marko
Nimimerkillä just kaksi ostanut...
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Intiasta en tiedä mutta tuolta voi yrittää:MarkoV kirjoitti:Saakohan näitä antureita jostakin vinkuintiasta halvemmalla kuin Vehiolta 80e/kpl...
Nimimerkillä just kaksi ostanut...
Marko
www.ebay.de
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Huonosti löytyy muualta kuin valtameren takaa...
Laitan erillisen viestin jos joku haluaa tilata kimpassa noita minun kanssa.
Marko
0503251441
Laitan erillisen viestin jos joku haluaa tilata kimpassa noita minun kanssa.
Marko
0503251441
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: Parkkututka ongelma
No nyt olisi kaksi uutta Boshin anturia kaupan kun aikoinaan jäi noita pari käsiin. Valkoisia väriltään, mutta tarttuuhan noihin väri. Hinta 35e/kpl. Osta pois, tarviit kuitenkin...
Osanumero 001 542 74 18 ja olisko tuo Boshin numero tuo toinen 0 263 003 310 ja jatkuu vielä kolmannella rivillä 0122d 05.02.19/07.
Soittele tai laita viestiä 050 325 14 neljä yksi.
Osat Lappeenrannassa mutta liikun viikottain akselilla Kotka-Kouvola-Lpr-Mikkeli-Jyväskylä
Marko
Osanumero 001 542 74 18 ja olisko tuo Boshin numero tuo toinen 0 263 003 310 ja jatkuu vielä kolmannella rivillä 0122d 05.02.19/07.
Soittele tai laita viestiä 050 325 14 neljä yksi.
Osat Lappeenrannassa mutta liikun viikottain akselilla Kotka-Kouvola-Lpr-Mikkeli-Jyväskylä
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________



