
SL 55 AMG tuunausta ja virittämistä
juu, mä katselin noita pakosarjan kuvia, kun ne tuli vastaan 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vähän Offtopic
Ostin Ebaystä 130€ clk 230k kannen ilman nokkia ja muita hilppeitä, tarkoitus olisi se portata, teettää kunnolliset ventuuriseetit ja heittää paikalleen.
Mitänyt äkkiä kahtonut niin imu puolella olisi aika paljonkin tehtävissä. Ainakin imusarja paikallaan liitoskohtaan jää ikävä negatiivinen porras, eli pitäisi sovittaa, valu jälki on yllättävän karkeeta imukanavissa, eli hionta ja kiilloitus pitäisi tehdä ja väliseinää pitäisi kaventaa aika paljon kun se on vakiona enemmänkin jakava kuin oikeaoppinen ohjaava. Kompuran välitysmuunnos sarja myös odottelee tallin hyllyssä.
Täytyy laittaa kuvia kun aloitan kannen virittelyt...
Ostin Ebaystä 130€ clk 230k kannen ilman nokkia ja muita hilppeitä, tarkoitus olisi se portata, teettää kunnolliset ventuuriseetit ja heittää paikalleen.
Mitänyt äkkiä kahtonut niin imu puolella olisi aika paljonkin tehtävissä. Ainakin imusarja paikallaan liitoskohtaan jää ikävä negatiivinen porras, eli pitäisi sovittaa, valu jälki on yllättävän karkeeta imukanavissa, eli hionta ja kiilloitus pitäisi tehdä ja väliseinää pitäisi kaventaa aika paljon kun se on vakiona enemmänkin jakava kuin oikeaoppinen ohjaava. Kompuran välitysmuunnos sarja myös odottelee tallin hyllyssä.
Täytyy laittaa kuvia kun aloitan kannen virittelyt...
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Ohjelmistopäivitys tehty Karalalla, Ei muuta kuin hyvää sanottavaa siitä.
Niiden penkki ei oikein sopinut SL:lan jarruttamiseen, nopeudet nouseat liian suuriksi ja tarkkaa vääntöä ei pysty kuulemma mittaamaan liian pienien rullien takia. Lisäksi tuppas hiukan sutimaan.
Mutta 408 kw/ joku 800 nm tuli lapulle säätämisen jälkeen, tosin kertoi että 20 kw olisi enemmän jos hallissa riittäisi happi ja lämpötila olisi alle 60 astetta
. Pikkaisen lämmitti moottori meinaan hallia 
Jep selittelyähän tuon on että jos olisi sitä ja tätä ollut jne mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
Täytyy tehdä vertaileva mittaus jossain kohtaa Harisella ihan mielenkiinnon vuoksi..
Niiden penkki ei oikein sopinut SL:lan jarruttamiseen, nopeudet nouseat liian suuriksi ja tarkkaa vääntöä ei pysty kuulemma mittaamaan liian pienien rullien takia. Lisäksi tuppas hiukan sutimaan.
Mutta 408 kw/ joku 800 nm tuli lapulle säätämisen jälkeen, tosin kertoi että 20 kw olisi enemmän jos hallissa riittäisi happi ja lämpötila olisi alle 60 astetta


Jep selittelyähän tuon on että jos olisi sitä ja tätä ollut jne mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
Täytyy tehdä vertaileva mittaus jossain kohtaa Harisella ihan mielenkiinnon vuoksi..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
No just joo, todella koppavat lukematskeletorR kirjoitti:Ohjelmistopäivitys tehty Karalalla, Ei muuta kuin hyvää sanottavaa siitä.
Niiden penkki ei oikein sopinut SL:lan jarruttamiseen, nopeudet nouseat liian suuriksi ja tarkkaa vääntöä ei pysty kuulemma mittaamaan liian pienien rullien takia. Lisäksi tuppas hiukan sutimaan.
Mutta 408 kw/ joku 800 nm tuli lapulle säätämisen jälkeen, tosin kertoi että 20 kw olisi enemmän jos hallissa riittäisi happi ja lämpötila olisi alle 60 astetta. Pikkaisen lämmitti moottori meinaan hallia
Jep selittelyähän tuon on että jos olisi sitä ja tätä ollut jne mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
Täytyy tehdä vertaileva mittaus jossain kohtaa Harisella ihan mielenkiinnon vuoksi..

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jes, huomenna sitten olisi se lähtö Saksaan pariksi viikoksi ja myös ringille vähä fiilistelemään.. HD GoProta testailtu videokameran ohessa ja huippunopeudet täytyy kuvata sekä ringin kierros.. Eilen tuli uudet nakit ja samalla taakse hiukan korkeammalla profiililla.
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Muutama kaveri ainakin on ihan teettänyt cnc-koneistamossa noita ahdinpyöriä. Tulee maksamaan murto-osan verrattuna merkkituotteisiin.skeletorR kirjoitti: Seuraavaksi vielä tällä viikolla aletaanki asentamaan Boostkittiä tai oikeestaan vaan Ahdinpyörää jonka toimittaa Kleemann. Tämä oli ainoa toimittaja joka suostui myymään pelkän pyörän ilman muita romuja.
Kaarinassa on ainakin yksi pikkupaja mikä on noita tehnyt, eikä se ollut se kuuluisa paja joka tekee kaikenlaisia alumiinityöstöjä. YV:llä voin kertoa, ettei mene mainostamiseksi.
Kaveri teki omaan 230 Kompressoriinsa aivan maksimikokoisen ahdinpyörän, joka oli isompi kuin Kleemannin ym. ja sitten tietty säädätti auton.
Tästä sitten videota jakeluun! Tämä on nähtävä!skeletorR kirjoitti:HD GoProta testailtu videokameran ohessa ja huippunopeudet täytyy kuvata sekä ringin kierros..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kleemannin pyörä on tehty alkuperäisestä mersun pyörästä 55:ssa.. Jos se olisikin niin yksinkertaista että tosta vaan sorviin alumiini tjms. palikka niin olisikin liian helppoamakketee kirjoitti:Muutama kaveri ainakin on ihan teettänyt cnc-koneistamossa noita ahdinpyöriä. Tulee maksamaan murto-osan verrattuna merkkituotteisiin.skeletorR kirjoitti: Seuraavaksi vielä tällä viikolla aletaanki asentamaan Boostkittiä tai oikeestaan vaan Ahdinpyörää jonka toimittaa Kleemann. Tämä oli ainoa toimittaja joka suostui myymään pelkän pyörän ilman muita romuja.
Kaarinassa on ainakin yksi pikkupaja mikä on noita tehnyt, eikä se ollut se kuuluisa paja joka tekee kaikenlaisia alumiinityöstöjä. YV:llä voin kertoa, ettei mene mainostamiseksi.
Kaveri teki omaan 230 Kompressoriinsa aivan maksimikokoisen ahdinpyörän, joka oli isompi kuin Kleemannin ym. ja sitten tietty säädätti auton.

Edit: siis tarkoitin nyt 55:sta..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella 
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..

Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
skeletorR kirjoitti:Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Joo siis siitähän mä olenki kokoajan katsonut..simppa80 kirjoitti:skeletorR kirjoitti:Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..No huh huh. Paljonko tuo välitysten mukaan vois kulkea sitten käytännössä? Laita gps kaveriks ni näkee myös todellisen..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Paljonko oli mittarilukema tossa nopeudessa?skeletorR kirjoitti:Joo siis siitähän mä olenki kokoajan katsonut..simppa80 kirjoitti:skeletorR kirjoitti:Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..No huh huh. Paljonko tuo välitysten mukaan vois kulkea sitten käytännössä? Laita gps kaveriks ni näkee myös todellisen..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ui perkule, KIITTI vinkistä!!!laineracing kirjoitti:http://cgi.ebay.de/Carbon-Airbox-System ... 35aa645bf4
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
eipä mittääää,kattelin noita remmejä hiukan mut osu vaan tommosia pönttöjä tielleskeletorR kirjoitti:Ui perkule, KIITTI vinkistä!!!laineracing kirjoitti:http://cgi.ebay.de/Carbon-Airbox-System ... 35aa645bf4

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Liittyykö jollain tavoilla allekirjoitukseesiskeletorR kirjoitti:Noo ehkä jotain muutakin pientä kuin pelkkää harrastamista..jameri kirjoitti:Täytyy myöntää että NYT on tilat ja vehkeet kohdillaan, Onnittelut tuossa on mukava harrastaa.

SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-