c320 cdi -06 avantgarde ihmetys...
c320 cdi -06 avantgarde ihmetys...
Eli tollanen tuli saksasta tilattua ja ihmetystä herättä ,että eikö tässä malissa oikeasti ole sitä kaukokeskuslukituksesta tapahtuvaa ikkunan aukeamis/sulkemis toimintoa kun en ainakaa saa sitä pelaamaan??Edellisessä c280 avangarde -06 oli.Ei sillä ,että se nyt mikään tarpeellinen ominaisuus olisi ,mutta kiinnostaisi tietää ,että löytyykö se jonkun jipon kautta vai ,eikö sitä sitten ole kaikissa malleissa??Kiitokset
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hmm, saksassa. Mitä voitin?JarmoK kirjoitti:Missä maassa sinun M-B on valmistettu?
Kryptonite kirjoitti:Juu kaikissa se on, mutta tuolla saksan tuliaisella on ajettu totuudessa jo 500tkm, eli avaimen lähetin on mennyt elottomaksi noilla kilometreillä.
Menet vehoon ja tilaat uuden avaimen. 250e, niin johan toimii taas.
Huumoria miehet, edes vähän, jooko.
Ei olla jäykkiä, eihän?
Jäykkä saa olla sit emännän kanssa omalla priva-ajallaan. Tai miten parhaaksi näkee, mut ei täällä kiitos.
Jos asiaa pitää väntää rautalangasta, niin muistaakseni uusia -06 ei ole saanut tilattua tehtaalta enään vuoden -06 jälkeen. Eli tästä päättelin kyseessä olevan jonkun jobbarin kautta suomeen tuotu yksilö.
ikävä kyllä tänäkin päivänä saksanmaalla kilometrivähennystä tapahtuu autoissa paljon. Oli laitonta tai ei.
Paljon ajetussa autossa tuo lähetin hajoaa helposti, joka ohjaa tuota confort toimintoa kauko-ohjaimesta. En tiedä syytä, mutta näin tuntuu olevan.
Niin ja tiedoksi, että avaimessa keskuslukitus toimii eri lähettimen kautta kuin tuo confort toiminto.
Oliko nyt niin että keskuslukitus toimii radiotaajuksilla ja confort toiminto infrapunalla, eli kovin kaukana autosta ei voi olla että tuo confort toimii kauko-ohjaimesta. Tosin tästä tiedosta ei satavarmaa takuuta, siis eli ei palautusoikeutta.
Anteeksi kaikille, jotka nyt järkyttyivät tästä tekstistä.
Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä mitenkään. Pääasiahan ei ole kilometrit, vaan pääasia on se, että on mersu ja laite on kunnossa

220.128 Black Mirror
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep näin on ja siellä ottavat päältä pois nykyisin eniten lesing käytössä oleista "siellä niisä sopimuksissa joku km raja" homma toimii niin että ennen kun auto tulee liiken kirjoille tulee pihaan heppu(yleensä puolalainen tai turkkilainen) jolla on homman tarvittava kalusto salkussa ja naputtelee uudet kilsat sisään,Kryptonite kirjoitti: ikävä kyllä tänäkin päivänä saksanmaalla kilometrivähennystä tapahtuu autoissa paljon. Oli laitonta tai ei.
Paljon ajetussa autossa tuo lähetin hajoaa helposti, joka ohjaa tuota confort toimintoa kauko-ohjaimesta. En tiedä syytä, mutta näin tuntuu olevan.
Niin ja tiedoksi, että avaimessa keskuslukitus toimii eri lähettimen kautta kuin tuo confort toiminto.
Oliko nyt niin että keskuslukitus toimii radiotaajuksilla ja confort toiminto infrapunalla, eli kovin kaukana autosta ei voi olla että tuo confort toimii kauko-ohjaimesta. Tosin tästä tiedosta ei satavarmaa takuuta, siis eli ei palautusoikeutta.
Anteeksi kaikille, jotka nyt järkyttyivät tästä tekstistä.
Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä mitenkään. Pääasiahan ei ole kilometrit, vaan pääasia on se, että on mersu ja laite on kunnossa
ja tehdään sittä km ruuvaust myös suomessa
avaimisa toimii noi systeemit ir ja radioalloila
ainakin yksi syy miksi vanhemiten toiminta heikkene on just patteri ja sen kontakti
lisäksi pudottelu, kolhiminen, kosteus, ja kaikkea tota tulle vanhemiten
helposti enemän
ja tehdään tota mittarin ruuvausta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Joo 147tkm oli mittarissa osto hetkellä ja ainaskin huoltokirjan/ajotietokoneen huolto muistutuksen mukaan kilometrit olisivat "lailliset" ,mutta kaikkeahan pystytään väärentämään.Kyllähän sen myös sisustasta huomaa onko autolla ajettu 50,100,150,200 tai 500tkm..Mutta se siintä aivaimet pelaa ja hyvä niin.
No se Suomi-auto vitsi on jo vanha ja kyllähän postauksestasi selvästi kävi irti mitä tarkoitit "Saksan tuliaisella". Muuten en ota kantaa "tuontiautoihin" vaikka molemmista mese-vaihtoehdoista on kokemusta.Kryptonite kirjoitti: Huumoria miehet, edes vähän, jooko.
CDI203:lta taisi jäädä vähän vajaaksi tuo lukkojen toimintakuvaus. Nykyisissä malleissa avain toimii sekä RF:llä että IR:llä mutta comfort-toiminto vain IR:llä jolloin pitää olla paitsi suhteellisen lähellä autoa, pitää myös osoittaa avaimella siihen ovenkahvan IR-vastaanottimeen.Kryptonite kirjoitti: Niin ja tiedoksi, että avaimessa keskuslukitus toimii eri lähettimen kautta kuin tuo confort toiminto.
Oliko nyt niin että keskuslukitus toimii radiotaajuksilla ja confort toiminto infrapunalla, eli kovin kaukana autosta ei voi olla että tuo confort toimii kauko-ohjaimesta. Tosin tästä tiedosta ei satavarmaa takuuta, siis eli ei palautusoikeutta.
Jotenkin haiskahtaa joidenkin puheissa pieni katkeruus
. Mutta asiaan, kuten DBFI sanoi, niin tuo comfort järjestelmä toimii IR:llä ja keskuslukitus taas RF:llä. Tämä on yksiselitteisesti turvallisuus seikka, sillä pahimmassa tapauksessa sulla on auto lähettimen kantaman sisällä ja tulet epähuomiossa painamaan tuota auki nappia . Tällöin auton ovet aukeavat ja jos Comfort toiminto toimisi kanssa, niin lasit/luukku aukenisi myös. Turvatoiminto lukitsee ovet tietyn ajan kuluttua, jos niitä ei avata, mutta toisaalta luukut jäisivät näin ollen auki.

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Noh palatakseni asiaan, niin saksassa vaihtelevat kyllä sisustan osia nahkasisustasta lähtien. Siellä kun eivät suhteessa maksa mitään siihen nähden mitä autosta voi pyytää vähillä kilsoilla verrattuna paljon ajettuun.Rodney kirjoitti:Joo 147tkm oli mittarissa osto hetkellä ja ainaskin huoltokirjan/ajotietokoneen huolto muistutuksen mukaan kilometrit olisivat "lailliset" ,mutta kaikkeahan pystytään väärentämään.Kyllähän sen myös sisustasta huomaa onko autolla ajettu 50,100,150,200 tai 500tkm..Mutta se siintä aivaimet pelaa ja hyvä niin.
Toiseksi, niin hemmetin vaikea on autoa todella arvioida sisustuksen tai ajotuntuman mukaan, ja tästä päätella todellisia ajokilometrejä, jos molemmat yksilöt ovat huolettu säännöllisesti ja kuluvaa osaa vaihdeltu.
Kaksi vaihtoehtoa, Auto A ja Auto B
Autot ostetaan uutena, toisella ajetaan helsinki-salo väliä 4-vuotta ja toisella ajetaan helsinki-vantaa väliä, ja satunnaisesti mökille, seuraavat 4-vuotta.
Kummistakin autoista ruuvataan kilsat samoihin, niin väitän että tuo
Auto B on sisustaltaan ja maalipinnaltaan huonommassa kunnossa kuin Auto A. Vaikka kilsoija todellisuudessa olisi auto A:lla vähintään 150tkm enemmän.
Eli kyllä mielestäni se nyppyajo kuluttaa autoa huomattavasti enemmän kuin se pitkä maantieajo.
Tosin pitkässä matkassa kärsii myönnettävästi enemmän alustan osat.
Muuten viekin Auto B voiton kulumisen suhteen verrattuna ajettuihin kilometreihin.
Huom, tämä on vain minun mielipide asiasta.
220.128 Black Mirror
Niin, huonoa huumoria minäkin viljelin. Toisaalta tuo tuontiauto - suomiauto vertailu on aika turhaa. Itselleni tulossa uudehko E-sarjan M-B Daimlerin puodista, johon tulee ns "Junge Sterne" takuu. Toimii takuu Suomessa tai ei, mutta uskoisin saavani kohtuu hyvän menopelin. Hyvää kesää kaikille.Kryptonite kirjoitti:Noh palatakseni asiaan, niin saksassa vaihtelevat kyllä sisustan osia nahkasisustasta lähtien. Siellä kun eivät suhteessa maksa mitään siihen nähden mitä autosta voi pyytää vähillä kilsoilla verrattuna paljon ajettuun.Rodney kirjoitti:Joo 147tkm oli mittarissa osto hetkellä ja ainaskin huoltokirjan/ajotietokoneen huolto muistutuksen mukaan kilometrit olisivat "lailliset" ,mutta kaikkeahan pystytään väärentämään.Kyllähän sen myös sisustasta huomaa onko autolla ajettu 50,100,150,200 tai 500tkm..Mutta se siintä aivaimet pelaa ja hyvä niin.
Toiseksi, niin hemmetin vaikea on autoa todella arvioida sisustuksen tai ajotuntuman mukaan, ja tästä päätella todellisia ajokilometrejä, jos molemmat yksilöt ovat huolettu säännöllisesti ja kuluvaa osaa vaihdeltu.
Kaksi vaihtoehtoa, Auto A ja Auto B
Autot ostetaan uutena, toisella ajetaan helsinki-salo väliä 4-vuotta ja toisella ajetaan helsinki-vantaa väliä, ja satunnaisesti mökille, seuraavat 4-vuotta.
Kummistakin autoista ruuvataan kilsat samoihin, niin väitän että tuo
Auto B on sisustaltaan ja maalipinnaltaan huonommassa kunnossa kuin Auto A. Vaikka kilsoija todellisuudessa olisi auto A:lla vähintään 150tkm enemmän.
Eli kyllä mielestäni se nyppyajo kuluttaa autoa huomattavasti enemmän kuin se pitkä maantieajo.
Tosin pitkässä matkassa kärsii myönnettävästi enemmän alustan osat.
Muuten viekin Auto B voiton kulumisen suhteen verrattuna ajettuihin kilometreihin.
Huom, tämä on vain minun mielipide asiasta.
Viimeksi muokannut JarmoK, Su 20.06.2010 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sanoin vähän huonosti tuon avaimen toiminnan eli keskuslukitus toimii sekä RF:llä että IR:llä. Jos se keskuslukituksen RF-vastaanotin on rikki (usein onkin, antenni pätkii takalasissa tms.) niin ovet saa silti kiinni ja auki IR:llä.Antti V kirjoitti: Mutta asiaan, kuten DBFI sanoi, niin tuo comfort järjestelmä toimii IR:llä ja keskuslukitus taas RF:llä. Tämä on yksiselitteisesti turvallisuus seikka, sillä pahimmassa tapauksessa sulla on auto lähettimen kantaman sisällä ja tulet epähuomiossa painamaan tuota auki nappia . Tällöin auton ovet aukeavat ja jos Comfort toiminto toimisi kanssa, niin lasit/luukku aukenisi myös. Turvatoiminto lukitsee ovet tietyn ajan kuluttua, jos niitä ei avata, mutta toisaalta luukut jäisivät näin ollen auki.
Mutta tuo turvallisuuspuoli on varmasti oleellisin syy comfort toiminnon rajaamiseksi vain IR:lle. Ikkunoiden aukeamisen lisäksi vaarallista voi olla ikkunoiden sulkeminen ilman että avaimen käyttäjän näkee onko siellä ikkunasta kurkkimassa vaikka joku lapsi. Onhan ikkunoissa tunnistin esteelle mutta voi satuttaa ainakin pientä ihmistä.