c36 johtosarjan+moottorinohjausyksikön vaihto!
c36 johtosarjan+moottorinohjausyksikön vaihto!
Eli auto on vuosimalliltaan 95 ja siitä on kärvähtänyt johtosarja+moottorinohjausyksikkö. Onko paha homma ruveta vaihtamaan??? Onko jollain kokemusta/tietoa asiasta??? Ja taitaa olla jonkin näköinen tyyppi vika näissä c36 amg:ssä vai???
Re: c36 johtosarjan+moottorinohjausyksikön vaihto!
Varmaan tuo johtosarjan uusimisen työmäärä riippuu siitä, teetkö sarjan itse vaiko valmiin uuden sarjan vaihdat.jönni kirjoitti:Eli auto on vuosimalliltaan 95 ja siitä on kärvähtänyt johtosarja+moottorinohjausyksikkö. Onko paha homma ruveta vaihtamaan??? Onko jollain kokemusta/tietoa asiasta??? Ja taitaa olla jonkin näköinen tyyppi vika näissä c36 amg:ssä vai???
Tuolla capricemanin sinuilla *klick* on ohjeistusta siihen, miten se itse väsätään =D
Ja johtosarjojen hapertuminen taitaa olla tyyppivika ainankin 280,320,C36 M104 koneisissa sähköruiskulla varustetuissa meseissä vuosimalleilla -90 luvun alku-1995?
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Eihä tuo ole mikään ongelma jos kärsivällisyyttä riittää ja kolvi kädessä pysyy. Mulla tulis ehkä tuo kärsivällisyys ongelmaksjönni kirjoitti:Kiitoksia tuosta linkistä! Sen perusteella ei näyttäisi olevan kauhean suuri ja vaikea homma tehdä johtosarjaa itse!

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
kirjoittelen nyt sitten tähän topickiin.
olisi kiikarissa c36 amg vm 95, jossa on juurikin tämä johtosarja murentunut ja mennyt oikosulkuun.
autoon ei ole kokeiltu vaihtaa johtosarjaa ja testata että onko ohjausyksikkö mennyt varmasti paskaksi, mutta ilmeisesti se on jos johdot ovat menneet oikkariin??
kysymys kuuluukin että mistä kyseisen ohjausyksikön löytäisi mahd. halvalla, tai onko saatavilla jotain "yleismallia" johon pystyy ajamaan oikean softan?
johtosarjan teko ei näyttänyt olevan kovinkaan haastava juttu, mitä noita ohjeita kattelin.
veholta olivat antaneet korjausarvioksi 3800e..
olisin kiitollinen pikaisista vastauksista!
edit: sattuipa löytymään yhdeltä purkaamolta w210 amg 3.6 ohjausyksikkö. mistä saisin selville käykö se myös tuohon w202?
olisi kiikarissa c36 amg vm 95, jossa on juurikin tämä johtosarja murentunut ja mennyt oikosulkuun.
autoon ei ole kokeiltu vaihtaa johtosarjaa ja testata että onko ohjausyksikkö mennyt varmasti paskaksi, mutta ilmeisesti se on jos johdot ovat menneet oikkariin??
kysymys kuuluukin että mistä kyseisen ohjausyksikön löytäisi mahd. halvalla, tai onko saatavilla jotain "yleismallia" johon pystyy ajamaan oikean softan?
johtosarjan teko ei näyttänyt olevan kovinkaan haastava juttu, mitä noita ohjeita kattelin.
veholta olivat antaneet korjausarvioksi 3800e..
olisin kiitollinen pikaisista vastauksista!
edit: sattuipa löytymään yhdeltä purkaamolta w210 amg 3.6 ohjausyksikkö. mistä saisin selville käykö se myös tuohon w202?
Voisit verrata, ovatko varaosanumerot samat. Varaosanumeroita voiTonoo kirjoitti:kirjoittelen nyt sitten tähän topickiin.
olisi kiikarissa c36 amg vm 95, jossa on juurikin tämä johtosarja murentunut ja mennyt oikosulkuun.
autoon ei ole kokeiltu vaihtaa johtosarjaa ja testata että onko ohjausyksikkö mennyt varmasti paskaksi, mutta ilmeisesti se on jos johdot ovat menneet oikkariin??
kysymys kuuluukin että mistä kyseisen ohjausyksikön löytäisi mahd. halvalla, tai onko saatavilla jotain "yleismallia" johon pystyy ajamaan oikean softan?
johtosarjan teko ei näyttänyt olevan kovinkaan haastava juttu, mitä noita ohjeita kattelin.
veholta olivat antaneet korjausarvioksi 3800e..
olisin kiitollinen pikaisista vastauksista!
edit: sattuipa löytymään yhdeltä purkaamolta w210 amg 3.6 ohjausyksikkö. mistä saisin selville käykö se myös tuohon w202?
katsella EPC:sta:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Eiköhän tuohon sopisi sama ohjainyksikkö kuin C280:en?
Varaosanumero on 0135457332 ja googlatessa kannattaa
muistaa lyhenne ECU (Engine Control Unit). Tuommoinen
maksaa käytettynä pari-kolmesataa. Kannattaa varoa, ettei
osta rikkinäistä eikä hajota uutta osaa rikkinäisillä johdoilla.
Saksan eBayssa halvin oli 60 euroa.
Varaosanumero on 0135457332 ja googlatessa kannattaa
muistaa lyhenne ECU (Engine Control Unit). Tuommoinen
maksaa käytettynä pari-kolmesataa. Kannattaa varoa, ettei
osta rikkinäistä eikä hajota uutta osaa rikkinäisillä johdoilla.
Saksan eBayssa halvin oli 60 euroa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Onks kyse nyt siitä nettiauton helvetin rumasta punaisesta paholaisesta
Ebays tosiaan noita on näkynyt, mutta riskinsä on noissakin maksaa 300euroa jo valmiiksi paskana olevasta. Sehän on selvä että suurin osa myy juuri sen rikkonaisen tuolla pois, kannattaa katsoa että luvataan ehjäksi ja mahdollisella palautuksella.
Btw. olikos se vielä niin, että boxiin pitää vaihtaa ajonesto, tai ohjelmoida se uusiksi Veholla ja Veho ei ainakaan jossain suostunut sitä käytettyyn boxiin tekemään? Eli ei ole ihan plug and pray homma.

Ebays tosiaan noita on näkynyt, mutta riskinsä on noissakin maksaa 300euroa jo valmiiksi paskana olevasta. Sehän on selvä että suurin osa myy juuri sen rikkonaisen tuolla pois, kannattaa katsoa että luvataan ehjäksi ja mahdollisella palautuksella.
Btw. olikos se vielä niin, että boxiin pitää vaihtaa ajonesto, tai ohjelmoida se uusiksi Veholla ja Veho ei ainakaan jossain suostunut sitä käytettyyn boxiin tekemään? Eli ei ole ihan plug and pray homma.
http://fi.yhs.search.yahoo.com/avg/sear ... 0135457332
No onhan tuolla viidellä kympilläkin eli riskillä vaan.
Ja kun muistelee uuden hintaa niin ..mutta lottoamallakin on huonompi voittaa edes 1euro kun saada rikkonainen boxi.
No onhan tuolla viidellä kympilläkin eli riskillä vaan.
Ja kun muistelee uuden hintaa niin ..mutta lottoamallakin on huonompi voittaa edes 1euro kun saada rikkonainen boxi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Korjauttaakkin noita bokseja voi yrittää:
http://www.vekatronics.fi/autoelektroniikka.htm
http://www.pointone-gmbh.com/?main=korjaus
http://www.vekatronics.fi/autoelektroniikka.htm
http://www.pointone-gmbh.com/?main=korjaus
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
kustomi kirjoitti:Kyllä jotain pitää tehdä.![]()
Ei ainakaan mulla alkanu "uusi" ECU pelittämään pelkällä ECU:n vaihdolla.
Vinkkejä mitä pitää tehdä
teitkö itse uuden johtosarjan ja oliko paha nakki vaihtaa boksi+piuhat?
ettei sen takia sitten ala pelittää koska on "uusi"..
milläköhän tälläisen ECUn toiminnan pystyy testaamaan muutakuin laittamalla sen autoon kiinni..? tuskin kotikonstein mitenkään