Juuri maalatut 15-reikäiset: liima- vai lyöntipainot?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Juuri maalatut 15-reikäiset: liima- vai lyöntipainot?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Loppuviikosta olisi tarkoitus kumittaa juuri kunnostetut 15-reikäiset vanteet. Lyöntipainohan (mikä lienee oikea termi) jättää ikävät jäljet näkyviin vanteen ulkokehään. Mutta miten muuten onnistuisi tuollaisen tasapainotus? Ulkokehällähän ei juuri huulta ole. Voiko sen painottaa pelkästään takapuolelta? Miten rengasliikkeet sen yleensä tekevät?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Heh, heh.. Voi painottaa myös sisäpuolelta.
Avatar
Kari.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 12.07.2009 11:52

Re: Juuri maalatut 15-reikäiset: liima- vai lyöntipainot?

Viesti Kirjoittaja Kari.S »

Timo L. kirjoitti:Loppuviikosta olisi tarkoitus kumittaa juuri kunnostetut 15-reikäiset vanteet. Lyöntipainohan (mikä lienee oikea termi) jättää ikävät jäljet näkyviin vanteen ulkokehään. Mutta miten muuten onnistuisi tuollaisen tasapainotus? Ulkokehällähän ei juuri huulta ole. Voiko sen painottaa pelkästään takapuolelta? Miten rengasliikkeet sen yleensä tekevät?
Pystyy painottamaan sillä tavalla että etupuolelle ei tule ollenkaan lyöntipainoa. Yksi mahdollisuus on esimerkiksi silleen että takapuolelle tulee lyöntipaino ja vanteen sisälle liimapaino. Pyydä rengasliikestä että jos voisivat tehdä homman vaikka tuollein. Rengaskoneissahan on niitä painotus-säätöjä vaikka kuinka paljon.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Juuri maalatut 15-reikäiset: liima- vai lyöntipainot?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kari.S kirjoitti: Pystyy painottamaan sillä tavalla että etupuolelle ei tule ollenkaan lyöntipainoa. Yksi mahdollisuus on esimerkiksi silleen että takapuolelle tulee lyöntipaino ja vanteen sisälle liimapaino. Pyydä rengasliikestä että jos voisivat tehdä homman vaikka tuollein. Rengaskoneissahan on niitä painotus-säätöjä vaikka kuinka paljon.
OK. Tätä ajoin takaa. Aiemmin en ole tarvinnut kiinnittää asiaan juuri huomiota, kun vanteetkaan eivät ole olleet juuri huippukuntoisia. Katsotaanpa miten yhteistyöhalukkaita paikalliset liikkeet ovat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12840
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

menneen maailman lumia noi lyöntipainot aluvanteissa...ellet juuri halua autoosi "orkkis" osaa lisää :D
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

eikös ne nykyään liimaile niitä sinne vanteen sisäkehään, tai siis sinne sisälle? Mulla ainakin kolmesarjaa jo tehty noin ja vieläpä eri liikkeissä :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Timo hei miltäs ne vanteet nyt näyttävät,niin väriltään ja oliko lopputulos
odotetun kaltainen??
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Timo hei miltäs ne vanteet nyt näyttävät,niin väriltään ja oliko lopputulos
odotetun kaltainen??
Keskiviikkona tulen noutamaan, eli en tiedä vielä :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Timo hei miltäs ne vanteet nyt näyttävät,niin väriltään ja oliko lopputulos
odotetun kaltainen??
Keskiviikkona tulen noutamaan, eli en tiedä vielä :-).
Kuvia kehiin :D . Minun pitäisi saaman pajalta tällä viikolla yhdet vanteet ja 2 settiä on menossa pulverimaalaukseen sitten.

Juu ehdottomasti liimapainoja noihin kanadeckeleihin, eli sisäreunaan voi laittaa tavalliset ja sitten ulommat tulee liimalla vanteen sisäpuolelle. Vaikka on huultakin vanteessa voi ne painottaa melko usein sisäpuolelta liimapainoilla, ainakin omat 16" pentat tehtiin noin ja niissä oli jo huulta pikkuisen.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Timo hei miltäs ne vanteet nyt näyttävät,niin väriltään ja oliko lopputulos
odotetun kaltainen??
Keskiviikkona tulen noutamaan, eli en tiedä vielä :-).
Kuvia kehiin :D . Minun pitäisi saaman pajalta tällä viikolla yhdet vanteet ja 2 settiä on menossa pulverimaalaukseen sitten.

Juu ehdottomasti liimapainoja noihin kanadeckeleihin, eli sisäreunaan voi laittaa tavalliset ja sitten ulommat tulee liimalla vanteen sisäpuolelle. Vaikka on huultakin vanteessa voi ne painottaa melko usein sisäpuolelta liimapainoilla, ainakin omat 16" pentat tehtiin noin ja niissä oli jo huulta pikkuisen.
missä Karra oot pulveri maaluuttanu vanteesi ja onko pinta kaunis ja kiiltävä :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Timo L. kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Timo hei miltäs ne vanteet nyt näyttävät,niin väriltään ja oliko lopputulos
odotetun kaltainen??
Keskiviikkona tulen noutamaan, eli en tiedä vielä :-).
Saattaa vanteiden uusi maali olla muutaman viikon pehmeä, toivottavasti
rengasliike ottaa sen huomioon käsittelyssä, ettei tule naarmuja. Itse pidin
vanteita lämpimässämuutaman viikon ennen käyttöönottoa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:missä Karra oot pulveri maaluuttanu vanteesi ja onko pinta kaunis ja kiiltävä :roll:
Ei missään vielä :P . On vasta sovittu Ruokolahdelle Asu-Kaluste firman kanssa ja kiekot ovat nyt vielä oikaisupajalla. Ovat vanteita Ruokolahdella maalailleet mut en ole nähnyt työn jälkeä vielä. 15" barokit ja 16" R129 vanteet on sinne menossa. Raportoin sinne vannemaalaustopicciin kun saan jotain tulosta aikaiseksi :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Juu kyllä painotus onnistuu joko kokonaan liimapainoilla tai sitten sisäreunaan lyötävät ja ulkoreunaan puolien taakse piiloon liimattavat. Mulla on wanha viisarikone ja silläkin kaikki menee painoon kun osaa laittaa ulkoreunaan enemmän liimapainoja mitä kone pyytää.
Niin ja nuo aluvanteiden lyötävät painot ei ole samoja mitä peltivanteisiin laitetaan. Ne on yleensä maalattuja tms. pinnoitettuja ja niissä on pitempi se peltilippa millä se kiinnityy siihen vanteeseen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2313
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ei niitä kannata lyödä mihinkään reunaan :!: ...liimapainot joka paikkaan :wink: ...ja rengas liikkeistä yleesä ...ammattitaitoisen sellaisen tunnistaa siitä että aina laitetaan uudet venttiilit sekä alut kiristetään momenttiin ja muovipinnoitetulla hylsyllä :twisted: ...ja päälle ilmoitus autoon jätetyllä lapulla jälkikiristyksestä sekä rengaspaineista mitä asennuksessa laitettiin :twisted:
Vastaa Viestiin