190E 2.0 - 2.3 erot
190E 2.0 - 2.3 erot
Kysymys kuuluu, ajatuksena olis vaihtaa 2.0 isompaan eli 2.3, mitä eroa noilla koneilla loppujen lopuksi on?
mulle ei tule muuta mieleen, kuin että 2.3 on suurempi poraus
isku on molemmissa sama... ruisku ym. osat pitäis olla ihan samat...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
kannesta aloin itsekkin miettimään, että olisko eri kansi käytössä, kun kerran on isompi mäntäkin
ainakin m103 koneissa on erilaiset kannet 2.6 ja 3.0 versioissa...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
yleensä se on 5v kaikissa 190 malleissa paitsi suomen karvalakkimalleissa? Jokatapaukses mulle oli yllätys kun joku sanoi että omistaa 2.0D 4v mallin. mut mullapa ei ookkaa kokemusta suomalaisista karvalakki-autoista. Jopa dieselit joita olen roudannu o ollu 5v.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuo 2.3:n viisivaihteisuus on jännä, koska esim. W124:ssä kaikissa neloskoneissa oli neljävaihteinen manuaali vakiona aina syksyyn 1992 saakka! Pienemmissä W201:ssä oli myös nelosaski.
Automaattivaihteiston tyyppi noissa on eri.
Automaattivaihteiston tyyppi noissa on eri.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi