190E 2.0 - 2.3 erot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

190E 2.0 - 2.3 erot

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Kysymys kuuluu, ajatuksena olis vaihtaa 2.0 isompaan eli 2.3, mitä eroa noilla koneilla loppujen lopuksi on?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulle ei tule muuta mieleen, kuin että 2.3 on suurempi poraus :roll: isku on molemmissa sama... ruisku ym. osat pitäis olla ihan samat...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Mahtaanko kansi mennä, koska vanhassa koneessa plaanattu ja uus tiiviste...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kannesta aloin itsekkin miettimään, että olisko eri kansi käytössä, kun kerran on isompi mäntäkin :roll: ainakin m103 koneissa on erilaiset kannet 2.6 ja 3.0 versioissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

venttiilit on ainakin pienemmät 2 litrasessa ja tais olla myös palotilakin pienempi. eli ruttua tulee ainakin lisää.
Kernis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 14.08.2006 22:55
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja Kernis »

Ei välttämättä liity moottoriin mutta eikö 2.3 kanssa ole yleens 5-vaihteinen loota? siis uutena.
MB 190E 2.3 8v -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

yleensä se on 5v kaikissa 190 malleissa paitsi suomen karvalakkimalleissa? Jokatapaukses mulle oli yllätys kun joku sanoi että omistaa 2.0D 4v mallin. mut mullapa ei ookkaa kokemusta suomalaisista karvalakki-autoista. Jopa dieselit joita olen roudannu o ollu 5v.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuo 2.3:n viisivaihteisuus on jännä, koska esim. W124:ssä kaikissa neloskoneissa oli neljävaihteinen manuaali vakiona aina syksyyn 1992 saakka! Pienemmissä W201:ssä oli myös nelosaski.

Automaattivaihteiston tyyppi noissa on eri.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin