Run flat indicator???
Run flat indicator???
Mitäköhän tällanen teksti tarkottaa?
Tää tulee kun selaa ratin nappuloilla ulko lämpötilan / nopeuden / ym.. alta.
Tää tulee kun selaa ratin nappuloilla ulko lämpötilan / nopeuden / ym.. alta.
Miten sen saa pois
Hei!
Renkaiden vaihdon jälkeen herjaa tätä. Olen tarkastanus paineet kun antoi varoituksen. Sitten jäi tämä viesti, toki herjaa painetta edelleen. Meniköhän jokin pieleen renkaiden vaihdossa. E-07
Renkaiden vaihdon jälkeen herjaa tätä. Olen tarkastanus paineet kun antoi varoituksen. Sitten jäi tämä viesti, toki herjaa painetta edelleen. Meniköhän jokin pieleen renkaiden vaihdossa. E-07
Re: Miten sen saa pois
Onko autossa TPMS rengaspainevalvonta? Jos vaikka uusista vanteista uupuisi anturit? Onko uudet renkaat, saman kokoiset? Oletko resetoinut rengaspainevalvonnan mittaristosta?hessu37 kirjoitti:Hei!
Renkaiden vaihdon jälkeen herjaa tätä. Olen tarkastanus paineet kun antoi varoituksen. Sitten jäi tämä viesti, toki herjaa painetta edelleen. Meniköhän jokin pieleen renkaiden vaihdossa. E-07
Itsellä herjaa aina joko renkaiden vaihtamisen yhteydessä tai sitten jos paine vähentynyt liiaksi. Eli valikoista esille ko. toiminto ja paina r-nappulaa (eli tripin nollaus) kuten järjestelmä pyytää tekemään. Tällöin järjestelmä käynnistyy uudelleen ja laskee renkaan "kehämitan". Siis tämän toimenpiteen olen tehnyt ajaessa hitaasti, en paikallaan seisoessa. Ja näin olen saanut toimimaan joka kerta. Ilmoittaa varsin pienestäkin ilmanpaineen vähenemisestä...on kokemusta! Eikä renkaan tartte mennä rikki. Ilmeisesti toiminta perustuu kehän muuttumiseen eikä minulla ainakaan ole mitään erillisiä antureita missään renkaassa siitä olen varma! Voin olla väärässäkin toiminnan/idean suhteen, mutta eipä haittaa minua. Oikaiskoon joka tietää paremmin.
EQB 300 4-matic -23
Pitää paikkansa. Toiminta perustuu renkaan kehämitan seurantaan ja järjestelmä ilmoittaa kun kehä muuttuu (paineen laskiessa).lkosso kirjoitti: Ilmeisesti toiminta perustuu kehän muuttumiseen eikä minulla ainakaan ole mitään erillisiä antureita missään renkaassa siitä olen varma! Voin olla väärässäkin toiminnan/idean suhteen, mutta eipä haittaa minua. Oikaiskoon joka tietää paremmin.
Joissakin ihan ensimmäisissä rengaspaineenvalvontajärjestelmissä saattoi olla anturit, mutta nykyiset perustuvat kehämitan seuraamiseen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
RDW (Reifen Druck Warnung) toimii ESP/ABS-antureilla kuten kuvailit ja on tosiaan yllättävän herkkä. Itsekin kerran kiroilin kun tuokin reistailee mutta vähän ajan päästä renkaasta näkikin että naulan takia ilmat pihisee pihalle hitaasti.lkosso kirjoitti:. Ilmeisesti toiminta perustuu kehän muuttumiseen eikä minulla ainakaan ole mitään erillisiä antureita missään renkaassa siitä olen varma! Voin olla väärässäkin toiminnan/idean suhteen, mutta eipä haittaa minua. Oikaiskoon joka tietää paremmin.
RDK (Reifen Druck Kontrolle tai TPMS, Tyre Pressure Monitoring System) käyttää paineantureita renkaissa jolloin mittaristosta voi lukea kunkin renkaan todellisen paineen.
Auton omistaja kun ei kertonut autonsa varusteista niin emme voi olettaa että hänen autonsa on sama kuin sinun tai minun.
Kiitos palautteesta! Hienoa nähdä että täältä saa näin nopeasti neuvoja. Olen uusi täällä ja ensimmäinen mese, jotkut asia saavat hämilleen. Oli juuri niin että piti nollata mittarista. Itseasiassa sehän pyysi tarkastamaan renkaat ja sen jälkeen käynnistämään uudestaan. Toki en siinävaiheessa tiennyt mitä ja mistä pitää restartata.
Re: Run flat indicator???
moi lainaan tätä samaa topiikkia kun sama aihe kyseessä.
Tuli ostettua joku aika sitten w211 280cdi 4-matic.
kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää. sen jälkeen ollu tuo run flat indicator valikko mistä olen moneen kertaan uudelleen käynnistänyt sen parkissa ja myös hitaassa vauhdissa eikä mitään apua vikavalo palaa edelleen. olen myös tarkistanut ilmanpaineet renkaista.
esp ja abs toimii normaalisti ainoastaan tuo run flat indicator active kiusaa ja ilmeisesti sen takia myös häiriö valo palaa.
mikä siis avuksi

Tuli ostettua joku aika sitten w211 280cdi 4-matic.
kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää. sen jälkeen ollu tuo run flat indicator valikko mistä olen moneen kertaan uudelleen käynnistänyt sen parkissa ja myös hitaassa vauhdissa eikä mitään apua vikavalo palaa edelleen. olen myös tarkistanut ilmanpaineet renkaista.
esp ja abs toimii normaalisti ainoastaan tuo run flat indicator active kiusaa ja ilmeisesti sen takia myös häiriö valo palaa.
mikä siis avuksi


(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Run flat indicator???
Pyörien nopeus eroon perustuva rengaspaine valvonta kalibroidaan normaali vauhdissa suoraan ajettaessa. Voi vaatia useamman yrityksen, kun näppäilyt ei mene oikein, mutta kun onnistuu, niin vikailmoitus häviää.jarno85 kirjoitti:moi lainaan tätä samaa topiikkia kun sama aihe kyseessä.
Tuli ostettua joku aika sitten w211 280cdi 4-matic.
kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää. sen jälkeen ollu tuo run flat indicator valikko mistä olen moneen kertaan uudelleen käynnistänyt sen parkissa ja myös hitaassa vauhdissa eikä mitään apua vikavalo palaa edelleen. olen myös tarkistanut ilmanpaineet renkaista.
esp ja abs toimii normaalisti ainoastaan tuo run flat indicator active kiusaa ja ilmeisesti sen takia myös häiriö valo palaa.
mikä siis avuksi![]()
Re: Run flat indicator???
Tuo "kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää", saattaa olla se merkittävä asia tässä.Forestman kirjoitti:Pyörien nopeus eroon perustuva rengaspaine valvonta kalibroidaan normaali vauhdissa suoraan ajettaessa. Voi vaatia useamman yrityksen, kun näppäilyt ei mene oikein, mutta kun onnistuu, niin vikailmoitus häviää.jarno85 kirjoitti:moi lainaan tätä samaa topiikkia kun sama aihe kyseessä.
Tuli ostettua joku aika sitten w211 280cdi 4-matic.
kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää. sen jälkeen ollu tuo run flat indicator valikko mistä olen moneen kertaan uudelleen käynnistänyt sen parkissa ja myös hitaassa vauhdissa eikä mitään apua vikavalo palaa edelleen. olen myös tarkistanut ilmanpaineet renkaista.
esp ja abs toimii normaalisti ainoastaan tuo run flat indicator active kiusaa ja ilmeisesti sen takia myös häiriö valo palaa.
mikä siis avuksi![]()
Kannattaisi ehkä selvitellä mistä se tuli ja miksi, sekä uusiutuuko ilmoitus kovissa kiihdytyksissä ?
Jos on jotain häikkää pyörintänopeuden mittauksessa, niin todennäköisesti se ei myöskään toi RDW toimi oikein.
Käivisin ehkä *:n päässä tämän kanssa tutkimassa asiaa tarkemmin...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Run flat indicator???
juu käytin tähtihuollossa niin vika löyty.
Jaruvalokatkasijan vaihdolla alko toimimaan ei oo sen jälkeen herjannut
Jaruvalokatkasijan vaihdolla alko toimimaan ei oo sen jälkeen herjannut

(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Run flat indicator???
Kirjoitan nyt tähän triidiin vaikkei ongelma aivan sama varmaan ole.
Jotenka mistä voisi johtua minun autossa oleva ilmoitus "run flat indicator inoperative"? Auto on w211 220cdi -08
Huomasin tuon vain valikkoja selatessani. Mitään ilmoitusta ei ole tullut tauluun ajossa.
Aikaisemmin tuo on toiminut normaalisti ja olen kuittaillut talvi/kesärengasvaihdot valikosta. Nyt ei mitään kuittausmahdollisuutta ole vaan järjestelmä näyttäisi olevan poissa pelistä. ESP ja abs ja vakkari toimii normaalisti. Tarkistin vielä rengaspaineet ja ne on kunnossa. Sulake numero 3 on ehjä. Sulakerasian pohjaa en ole katsellu vielä sen tarkemmin.
Starin päähän tietenkin menen heti kun pääsen.
Jotenka mistä voisi johtua minun autossa oleva ilmoitus "run flat indicator inoperative"? Auto on w211 220cdi -08
Huomasin tuon vain valikkoja selatessani. Mitään ilmoitusta ei ole tullut tauluun ajossa.
Aikaisemmin tuo on toiminut normaalisti ja olen kuittaillut talvi/kesärengasvaihdot valikosta. Nyt ei mitään kuittausmahdollisuutta ole vaan järjestelmä näyttäisi olevan poissa pelistä. ESP ja abs ja vakkari toimii normaalisti. Tarkistin vielä rengaspaineet ja ne on kunnossa. Sulake numero 3 on ehjä. Sulakerasian pohjaa en ole katsellu vielä sen tarkemmin.
Starin päähän tietenkin menen heti kun pääsen.
Autot: W211 -08 E220CDI, W210 -01 E200CDI, Golf IV -00 Alh, M-B Pajero pitkä -90
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Re: Run flat indicator???
Noniin.
Starilla ei irronnut mitään muuta tietoa kuin se että, tire pressure monitor EI ASENNETTU. Ja sieltä kautta katseltiin purkkia B88, jota ei kuitenkaan löytynyt. Laitettiin tuo asennettu tilaan mutta ei vaikuttanut mitään.
Tämä siis on luultavimmin se purkki josta näkee renkaissa olevat paineet. Omassa autossani on vain pyörintänopeuden muutoksesta ilmoittava vahti.
Onko kenelläkään mitään vinkkiä mikä purkki tai mikä liitos pitäisi nyt tarkistaa kun joku nyt ei synkkää keskenään. Mitään suoraa vikakoodia ei ollut ja kaikki ilmanpaineisiin viittaavaa tuntuu menevän sellaiseen paikkaan mitä autossa ei ole.
Akku on ollut irti höyrystimen vaihdon yhteydessä. Samalla meni ohjausakselin asentotunnistin sanattomaksi mutta uudella se korjaantui.
Starilla ei irronnut mitään muuta tietoa kuin se että, tire pressure monitor EI ASENNETTU. Ja sieltä kautta katseltiin purkkia B88, jota ei kuitenkaan löytynyt. Laitettiin tuo asennettu tilaan mutta ei vaikuttanut mitään.
Tämä siis on luultavimmin se purkki josta näkee renkaissa olevat paineet. Omassa autossani on vain pyörintänopeuden muutoksesta ilmoittava vahti.
Onko kenelläkään mitään vinkkiä mikä purkki tai mikä liitos pitäisi nyt tarkistaa kun joku nyt ei synkkää keskenään. Mitään suoraa vikakoodia ei ollut ja kaikki ilmanpaineisiin viittaavaa tuntuu menevän sellaiseen paikkaan mitä autossa ei ole.

Akku on ollut irti höyrystimen vaihdon yhteydessä. Samalla meni ohjausakselin asentotunnistin sanattomaksi mutta uudella se korjaantui.
Autot: W211 -08 E220CDI, W210 -01 E200CDI, Golf IV -00 Alh, M-B Pajero pitkä -90
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.