Tarinointia tuontiautoista
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Viron huijarit
Auton tuontimaa muuttui sen verran että se on nyt omasta kotimaastaan, alun perin merkkiliikeen esittelykäytössä ollut -03jupasierra kirjoitti:Nyt ei pitäisi yleistää, mutta kun itse hain virosta mersun niin täytyy sanoa että kyllä petyin. Ensinnäkin kymmenestä autosta mitkä oli valmiina listassa kahdeksan oli ihan paskoja. Osa autoista makasi liikkeen pihalla yksi tai useampi rengas tyhjänä, jossain oli konepelti palanut. Eikä niitä myyjiä kiinnosta asiakkaat.
Yksityiseltä sitten tuli ostettua, ja kaverin puheiden mukaan oli juuri vaihdettu koneeseen ja laatikkoon öljyt, sekä putsarit ja muut. Saatiin hinta kohdalleen ja lähdettiin kohti suomea. Auto teki topin keskelle tallinnaa, ja piti korjauttaa seuraavana päivänä merkkiliikkeessä. Bensapumppu oli mennyt. Se oli tosin vaan huonoa tuuria, pumppu ei pitänyt mitään ääntä. Kun lastattiin kuorma kyytiin Sadama marketista, hajosi perän tasonsäätö. Oli mukavaa ajella kotiin ilman jousitusta. Jousipallot meni molemmat. Sitten alkoi todellinen vikojen kavalkaadi, joka kesti pari kuukautta. Kojelauta oli kuin joulukuusi, ja vika löytyi lopuksi ABS:n esipainepumpusta.
Auto oli siis 420 väyrynen, ja ongelmia riitti muttei tekijöitä. Outo vekotin jota ei osannut täällä korjata kukaan. Eikä siihe niitä öljyjä eikä suodattimia oltu vaihdettu, varmaan koskaan. Petyin kyllä niin pahasti että virosta en hae enää koskaan. On sieltä kuulema hyviäkin löytynyt, kaikki ei voi olla paskoja.
Jos menet viroon, älä osta autoa joka on ollut viron rekiusterissä yli vuoden. Siellä on kadut niin huonossa kunnossa että alustassa on jo väljää. Jos sattuu kaveri joka ei välitä korjata/huoltaa on autossa laittoa edessä. Hinnat on kyllä halpoja, mutta laittoon voi upota melkoinen summa.
Jos ei itse ymmärrä kaikkea, kannattaa ottaa asiantuntija mukaan ja varata aikaa tarpeeksi. Hyvä tuuria jos yksi päivä riittää. Onneksi hotellit ja auton vuokraaminen on halpaa, ja ruoka hyvää.
W211 320 CDI farkkuna. Yhdellä ollut, aukoton MobiloLife-kirja samasta liikkeestä ja loppupelissä samaan liikkeeseen palautunut vaihdokkina uuteen E-sarjalaisen farkkuun. Varusteita niin että meinaa huutonauru karata.
Tuollaisen W201 tai W124 tuonti vaatii minusta sen , että varaat aikaa muutaman päivän Saksassa autojen katsomiseen.
Lennät vaikkapa Hampuriin ja laita mobileen postinumeroksi plz 20099 ja kein kohtaan 50 km.
Noita autoja on paljon tarjolla mutta sen hyvän löytäminen voi viedä hetken aikaa sekä se myös maksaa varmasti enemmän kuin muut.
Jos sinulla on taas hyvin tarkat vaatimukset siitä mitä autossa pitää olla niin varaa enemmän aikaa ja rahaa.
Rahallisesti tuonti ei vältämättä kannnata mutta toisaalta voit löytää hyvin vähäruosteisen yksilön jolla on pitkään käyttöarvoa?
Kopio alla oleva selaimeesi niin seikkailu voi alkaa:
(huomio kuitenkin että kuva voi valehdella enemmänkuin 1000 sanaa eli
totuus auton kunnosta selviää vasta paikan päällä)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
Lennät vaikkapa Hampuriin ja laita mobileen postinumeroksi plz 20099 ja kein kohtaan 50 km.
Noita autoja on paljon tarjolla mutta sen hyvän löytäminen voi viedä hetken aikaa sekä se myös maksaa varmasti enemmän kuin muut.
Jos sinulla on taas hyvin tarkat vaatimukset siitä mitä autossa pitää olla niin varaa enemmän aikaa ja rahaa.
Rahallisesti tuonti ei vältämättä kannnata mutta toisaalta voit löytää hyvin vähäruosteisen yksilön jolla on pitkään käyttöarvoa?
Kopio alla oleva selaimeesi niin seikkailu voi alkaa:
(huomio kuitenkin että kuva voi valehdella enemmänkuin 1000 sanaa eli
totuus auton kunnosta selviää vasta paikan päällä)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Siirtokilvillä Suomessa ja päästötodistus
En enää löytänyt viestiketjuja, jossa aiemmin käsiteltiin noita otsikon mukaisia aiheita. Nyt itse koeponnistaneena voin kertoa seuraavaa:
Ulkomaan siirtokilvillä (tai vaikka myyjän "oikeilla" kilvillä) saa ajaa Suomessa, kunhan vaan rajalla tullissa tekee ilmoituksen ajoneuvon omasta käytöstä ja saa siihen tullin leiman. Näin voi ajella siirtokilpien päivät loppuun ihan viranomaisen hyväksymänä. Ilman kyseistä paperia ulkomaille rekisteröidyllä ajoneuvolla ei saa ajaa, vaikka sen onkin rekisteröity omiin nimiin, vakuutettu ja omistaa kulkineen (=olen siis taparikollinen, tosin omaa tietämättömyyttäni
).
Tällä kertaa tuomani auto on -04 mallinen (ei M-B), ja siinä ei ollut mukana papereissa valmistajan tuottamaa EU-alueen päästötodistusta eikä saksalaisessa briefissä (rekisteriotteessa) ollut merkintää auton variantista ja tyypistä. Joten rekisteröintikatsastuksesta tuli hylsy ja kehoitus hankkia kyseinen todistus. Sen sai ko merkin maahantuojalta hintaan 73 €. Kuulema valmistajasta riippuen tieto voi olla briefissä tai jopa piilotettuna valmistenumeroon, kuten volvoissa.
Ulkomaan siirtokilvillä (tai vaikka myyjän "oikeilla" kilvillä) saa ajaa Suomessa, kunhan vaan rajalla tullissa tekee ilmoituksen ajoneuvon omasta käytöstä ja saa siihen tullin leiman. Näin voi ajella siirtokilpien päivät loppuun ihan viranomaisen hyväksymänä. Ilman kyseistä paperia ulkomaille rekisteröidyllä ajoneuvolla ei saa ajaa, vaikka sen onkin rekisteröity omiin nimiin, vakuutettu ja omistaa kulkineen (=olen siis taparikollinen, tosin omaa tietämättömyyttäni

Tällä kertaa tuomani auto on -04 mallinen (ei M-B), ja siinä ei ollut mukana papereissa valmistajan tuottamaa EU-alueen päästötodistusta eikä saksalaisessa briefissä (rekisteriotteessa) ollut merkintää auton variantista ja tyypistä. Joten rekisteröintikatsastuksesta tuli hylsy ja kehoitus hankkia kyseinen todistus. Sen sai ko merkin maahantuojalta hintaan 73 €. Kuulema valmistajasta riippuen tieto voi olla briefissä tai jopa piilotettuna valmistenumeroon, kuten volvoissa.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Kävimpä vähän rekisteröintikatsastamassa juuri tuotua väykkyä.
Katsurinkin mielestä oli tosi hyvässä kunnossa, takarenkaat vaan liian kuluneet
Vaatimuksenmukaisuustodistuksiakin kuulemma tarttisi melusta, jarruista ja kokonaismassasta.
Päästöt selkisi jostain kirjaimesta jossain paperissa ja mittauksessakin oli kaikki ok.
Mistähän kannattaisi noita papereita hommata.. veholla 150-450e?!
Katsurinkin mielestä oli tosi hyvässä kunnossa, takarenkaat vaan liian kuluneet

Vaatimuksenmukaisuustodistuksiakin kuulemma tarttisi melusta, jarruista ja kokonaismassasta.
Päästöt selkisi jostain kirjaimesta jossain paperissa ja mittauksessakin oli kaikki ok.
Mistähän kannattaisi noita papereita hommata.. veholla 150-450e?!
Aufrecht Melcher Grossaspach
Siis niinku mitä h***ettiä? Ei tuommosia papereita oo kyselty ainakaan -97 300TD:hen eikä -00 320cdi:hin. Kummastakin on katsuri kattonu runkonumeron ja edellisestä saksalaisesta rekisteriotteesta jotain tietoja. Taitaapi olla rahastusta/juoksuttamista sinun tapauksessasi?sähköputkimies kirjoitti:Vaatimuksenmukaisuustodistuksiakin kuulemma tarttisi melusta, jarruista ja kokonaismassasta.
Päästöt selkisi jostain kirjaimesta jossain paperissa ja mittauksessakin oli kaikki ok.
Mistähän kannattaisi noita papereita hommata.. veholla 150-450e?!
Ihan niin kuin Mersu nyt ei täyttäis EU-direktiivin vaatimuksia yhtäkkiä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Viime viikolla veho ilmoitti että järjestyy tuo 150e maksava lappu, jolla katsastus hoituu.
Tänään toiveikkaana katselin jo postilaatikkoon jos lippuset olisi tulleet.. juuei.
Sähköpostista löytyikin sitten kivaa vastausta veholta. Ei onnistukkaan ihan noin, vaan saksasta pitää
tilailla lappusia ja sehän kestää ja maksaa sen 450 eurooppalaista.
Tänään toiveikkaana katselin jo postilaatikkoon jos lippuset olisi tulleet.. juuei.
Sähköpostista löytyikin sitten kivaa vastausta veholta. Ei onnistukkaan ihan noin, vaan saksasta pitää
tilailla lappusia ja sehän kestää ja maksaa sen 450 eurooppalaista.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Kyllä nuo painot löytyvät rekisteriotteestakin ,mutta jos katsastusmies ei halua niitä sieltä katsoa? Tietysti helppo vaatia kun tuo EU:n ulkopuolta.
Veho on väärä paikka pyytää noita todistuksia sillä olet heille kilpailija kun et osta heidän autojaan vaan tuot itse.
Veho on väärä paikka pyytää noita todistuksia sillä olet heille kilpailija kun et osta heidän autojaan vaan tuot itse.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
No niin laitetaampas omaakin tarinaa tänne. Elikkäs hakusassa oli E420 96-97 mallin sedan. Kerroin asiasta Suomalaiselle autonvälitysfirmalle, joka hakee auton ja tarkistaa auton kunnon ennen sen ostamista. Kyseinen kaveri/firma tuonut autoja jo 8 vuotta, luulisi että siinä ajassa on jo vähän silmä harjaantunut. Noh, sopiva auto löytyi mobilesta, ensimmäiseltä omistajalta suoraan, oikein arkkitehdin auto. Kuulemma pieni ruosteen alku oven alareunassa,tämähän oli niitä tyyppivikoja
ja oli minulle ihan ok, jos vaan on sitä pintaruostetta,kaikki kuitit huolloista löytyy ja huoltokirja. Saatiin vielä tingattua AMG:n aluvanteet mukaan, niin ja autolla oli ajettu 160tkm.
Tähän asti kaikki kuullosti todella hienolta ja lupaavalta ja olin innoissani kuin pikkupoika, olisihan tämä ensimmäinen Mersu minulle. No kaveri lähti Saksaan tiistaina 21.6 ja toisi samalla 4 muutakin autoa. Toki hänellä oli toinen apuri mukana ja trailerit ja tämä minulle tuleva autohan kävi vallan mainiosti kun siinä oli vetokoukkukin.
Hylkäyskriteereiksi sanoin, että jos on oikein pahan näköisesti se ruoste pukannut läpi niin jätä, jos tupakoitu jätä, koska lapsiperhe, ja jos moottori puskee öljyä läpi voit sen unohtaa, eli näillä ohjeilla ammattilainen matkaan.
Tähän asti kaikki kuullosti todella hienolta ja lupaavalta ja olin innoissani kuin pikkupoika, olisihan tämä ensimmäinen Mersu minulle. No kaveri lähti
Autosta oli sovittu näyttö tiistai iltapäivälle, noh väyrystä tultiin näyttämään Hampuriin autoliikkeen pihalle klo 23.30 ja olin saanut viestin yöllä puhelimeen. Auto ostettu, hieno peli. No herätin siinä tohkeissani vaimonkin, ja kerroin, että auto oli ollut hyvä ja hieno.
Ja sitten tämän kertomuksen loppu kliimaksi. Torstai aamuna soitto satamasta. Auto on nyt tulossa, muutama pieni ruostepaikka löytyy, sisältä kuin uusi. Niin ja huoltokirjaa ja huoltokuitteja ei ole, myyjä lupasi laittaa ne postiin, oli unohtanut ottaa mukaan, jep. Ja auto ei ole ensimmäiseltä omistajalta, vaan mieheltä joka on sen ostanut joskus arkkitehdiltä.
Torstai-iltapäivänä auto sitten saapui, ja ei muuta kuin pyörällä katsomaan silmäterääni ja siellä pihassahan se odotti. Sisusta: löytyy jälkiä että joku olisi painanut kynnellä parin oven sisäverhoilusta ja sikaria poltettu ja hajuvettä käytetty, joten haju on järkyttävä. Muuten oli ihan asiallinen sisältä.
Ja ulkopuolelta en löytänyt mistään suoraa peltiä ja ruostetta on ympäri autoa, kuvista ei oikeaa kuvaa saa. Mutta voin sanoa että olen purkaamoillakin nähnyt parempaa. Niin ja auto maksoi 5t€ Saksassa, koska olin jättänty suosiosta ne 2-3t€ autot pois, jotta sieltä ei tulisi mitään pommia. Että tällaista näin aamusta. Voin sanoa että silloin otti kyllä pattiin.
http://s57.photobucket.com/albums/g217/petteri_77/E420/

Tähän asti kaikki kuullosti todella hienolta ja lupaavalta ja olin innoissani kuin pikkupoika, olisihan tämä ensimmäinen Mersu minulle. No kaveri lähti Saksaan tiistaina 21.6 ja toisi samalla 4 muutakin autoa. Toki hänellä oli toinen apuri mukana ja trailerit ja tämä minulle tuleva autohan kävi vallan mainiosti kun siinä oli vetokoukkukin.
Hylkäyskriteereiksi sanoin, että jos on oikein pahan näköisesti se ruoste pukannut läpi niin jätä, jos tupakoitu jätä, koska lapsiperhe, ja jos moottori puskee öljyä läpi voit sen unohtaa, eli näillä ohjeilla ammattilainen matkaan.
Tähän asti kaikki kuullosti todella hienolta ja lupaavalta ja olin innoissani kuin pikkupoika, olisihan tämä ensimmäinen Mersu minulle. No kaveri lähti
Autosta oli sovittu näyttö tiistai iltapäivälle, noh väyrystä tultiin näyttämään Hampuriin autoliikkeen pihalle klo 23.30 ja olin saanut viestin yöllä puhelimeen. Auto ostettu, hieno peli. No herätin siinä tohkeissani vaimonkin, ja kerroin, että auto oli ollut hyvä ja hieno.
Ja sitten tämän kertomuksen loppu kliimaksi. Torstai aamuna soitto satamasta. Auto on nyt tulossa, muutama pieni ruostepaikka löytyy, sisältä kuin uusi. Niin ja huoltokirjaa ja huoltokuitteja ei ole, myyjä lupasi laittaa ne postiin, oli unohtanut ottaa mukaan, jep. Ja auto ei ole ensimmäiseltä omistajalta, vaan mieheltä joka on sen ostanut joskus arkkitehdiltä.
Torstai-iltapäivänä auto sitten saapui, ja ei muuta kuin pyörällä katsomaan silmäterääni ja siellä pihassahan se odotti. Sisusta: löytyy jälkiä että joku olisi painanut kynnellä parin oven sisäverhoilusta ja sikaria poltettu ja hajuvettä käytetty, joten haju on järkyttävä. Muuten oli ihan asiallinen sisältä.
Ja ulkopuolelta en löytänyt mistään suoraa peltiä ja ruostetta on ympäri autoa, kuvista ei oikeaa kuvaa saa. Mutta voin sanoa että olen purkaamoillakin nähnyt parempaa. Niin ja auto maksoi 5t€ Saksassa, koska olin jättänty suosiosta ne 2-3t€ autot pois, jotta sieltä ei tulisi mitään pommia. Että tällaista näin aamusta. Voin sanoa että silloin otti kyllä pattiin.
http://s57.photobucket.com/albums/g217/petteri_77/E420/
Viimeksi muokannut petteri77, Su 27.06.2010 20:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
sisustasta en nähnyt kuvia mutta
se pitää olla tarkkana mitä välittäjälle antaa kriteeriksi. ongelmaksihan muodostuu se että välittäjä on nähnyt ihan hirveitä paskoja, sellaisia mitä suomessa ei edes ole olemassa saatika liikenteessä. Suomalaisen asiakkaan mielikuvitus ei yleensä riitä siihen kuinka yleisiä ne fyysisesti läpiruostuneet väyryset onkaan. Suomessa ne napsii pois liikenteestä katsastusmies, muualla ei. Joka päivä kun ruotsissakin ajelee näkee autoja joissa on pellissä kämmenen kokoisia reikiä... alle 10v vanhoissa autoissa jopa. Monesti kuvia olen ottanut, mutta nyt ei parempaa esimerkkiä löytynyt, tämä on lievä tapaus linkki 1. ja tällainen näky myytävässä väykyssä ei ole harvinaista: linkki 2. Kevyttä pintaruostetta, ei edes reikää vielä.
eikö välittäjä toimittanut kuvia auton vikapaikoista sulle ensin? Kaupanteko oli muutenkin vähän omituista. Itse en olisi ko. kauppaa tehnyt vaikka sinä olisit hyväksynyt kuvien perusteella sen. Et kertonut millon auto on ostettu mutta päivän hintatasolla se oli kyllä aivan liian kallis ja välittäjän olisi sekin pitänyt tajuta. Et myöskään kertonut välittäjäfirmaa, onko asia riitautettu?
tuon kriteerin tuo auto kyllä täyttää ja samoten moottorin ulkoinen olemus näyttää aika "tavanomaiselta" hövelin autonvälittäjän seulassa.ja oli minulle ihan ok, jos vaan on sitä pintaruostetta
se pitää olla tarkkana mitä välittäjälle antaa kriteeriksi. ongelmaksihan muodostuu se että välittäjä on nähnyt ihan hirveitä paskoja, sellaisia mitä suomessa ei edes ole olemassa saatika liikenteessä. Suomalaisen asiakkaan mielikuvitus ei yleensä riitä siihen kuinka yleisiä ne fyysisesti läpiruostuneet väyryset onkaan. Suomessa ne napsii pois liikenteestä katsastusmies, muualla ei. Joka päivä kun ruotsissakin ajelee näkee autoja joissa on pellissä kämmenen kokoisia reikiä... alle 10v vanhoissa autoissa jopa. Monesti kuvia olen ottanut, mutta nyt ei parempaa esimerkkiä löytynyt, tämä on lievä tapaus linkki 1. ja tällainen näky myytävässä väykyssä ei ole harvinaista: linkki 2. Kevyttä pintaruostetta, ei edes reikää vielä.
eikö välittäjä toimittanut kuvia auton vikapaikoista sulle ensin? Kaupanteko oli muutenkin vähän omituista. Itse en olisi ko. kauppaa tehnyt vaikka sinä olisit hyväksynyt kuvien perusteella sen. Et kertonut millon auto on ostettu mutta päivän hintatasolla se oli kyllä aivan liian kallis ja välittäjän olisi sekin pitänyt tajuta. Et myöskään kertonut välittäjäfirmaa, onko asia riitautettu?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kyllähän tuo ruoste oli tiedossa kuten tuohon aikaisemmin laitoinkin.Mutta puheluista jäi sellainen kuva että pientä pintaruostetta, tässä ollaan jo vähän saatu ajatuksia kasaan.Huomenna kaverille arvioon miten paljon saadaa purkaa.Olin kyllä mielestäni varautunut kaikkeen,mutta ilmeisesti sitten en.
Autohan tuntuu muuten tekniikaltaan olevan kunnossa.Pitää vielä ionisaattori hommata jos sais sikarin ja partaveden hajun pois tupakoimattomasta autosta
.Pitää varmaan joku projekti tästä tehdä.Ja en ole riitauttamassa.
Autohan tuntuu muuten tekniikaltaan olevan kunnossa.Pitää vielä ionisaattori hommata jos sais sikarin ja partaveden hajun pois tupakoimattomasta autosta

Kiitoksia vain.Ensimmäinen mersuhan tämä on minulle,aikaisemmat olleet noita rinkelimersuja 
En laita välittäjäfirman nimeä näkyville,jotta en joudu oikeuteen nettiloukkauksista.Mutta Keski-Pohjanmaalla asustan.
Foorumia on tullut ahkeraan selailtua ja aika tutun kuuloisia vikoja tuntuu muillakin olevan,mitä tuostakin on nyt tällä 2pv:n ajolla tullut vastaa.On halvempaa ja kalliimpaa vikaa.

En laita välittäjäfirman nimeä näkyville,jotta en joudu oikeuteen nettiloukkauksista.Mutta Keski-Pohjanmaalla asustan.
Foorumia on tullut ahkeraan selailtua ja aika tutun kuuloisia vikoja tuntuu muillakin olevan,mitä tuostakin on nyt tällä 2pv:n ajolla tullut vastaa.On halvempaa ja kalliimpaa vikaa.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
No niin, tämä projekti lähtee myyntiin, ei riittänyt mielenkiinto kun kävin kaverin kanssa mittailemassa oliko auto alkuperäisellä maalilla kuten myyjä/välittäjä oli sanonut. Jotakin positiivista, niin etulokasuojia ja kattao ei ole maalattu uudelleen.
Vänkärin takalokasuojan alareuna näytti mittarin mukaan että 20cm matkalta puuttuu peltiä ja muutenkin oli kitillä sitä korjattu. Ja uudelleenmaalausta löytyi ympäri autoa, tämähän olisi vielä mennyt minunkin kriteereissä läpi jos auton hinta olis vastannut kuntoa,mutta aina ei voi voittaa..
Koitan maanantaina kysäistä ottaakko auton takaisin ja palauttaa rahat, vai laitetaanko sopivalla hinnalla jollekkin projektiksi.
Röökin hajun sain aika hyvin pois, kun pesin penkit kolmeen kertaan sappisaippualla
ja vähän muualtakin. Samalla tuli tuota konehuonettakin putsattua.
Vänkärin takalokasuojan alareuna näytti mittarin mukaan että 20cm matkalta puuttuu peltiä ja muutenkin oli kitillä sitä korjattu. Ja uudelleenmaalausta löytyi ympäri autoa, tämähän olisi vielä mennyt minunkin kriteereissä läpi jos auton hinta olis vastannut kuntoa,mutta aina ei voi voittaa..
Koitan maanantaina kysäistä ottaakko auton takaisin ja palauttaa rahat, vai laitetaanko sopivalla hinnalla jollekkin projektiksi.
Röökin hajun sain aika hyvin pois, kun pesin penkit kolmeen kertaan sappisaippualla

No tuojan kyllä tunnen, on vaimon siskon mies, että niin läheinen kaveri oli tämäsportsman kirjoitti:Harmillinen tarina ja lisäksi ihan turha sellainen. Minä en ymmärrä miten voi ostaa auton 1. näkemättä sitä ensin tai 2. joku itse luotettava henkilö on sen nähnyt.
Eli suosittele tilaamaan autoa tuntemattomalta! Ihan sama onko kyseessä firma tai yksityinen.

- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo